پیامبر رحمت -1، میلاد

بسم اللّه الرحمن الرحیم
الهى انطقنى بالهدى‏ والهمنى التقوى‏

 عزیزانى که بحث را پاى تلویزیون مى‏بینند شبی بحث را مى‏بینند که تولد آقا رسول اکرم محمد مصطفى و 17 ربیع است و بحث قبل مربوط به 9 ربیع بود بین 17 و 9 ربیع. یک جاى قرآن آیه‏اى دارد و براى من که کم و بیش با قرآن سر و کار دارم براى من نو بود سوره انبیاء آیه آخر مسأله حضرت مهدى را نقل مى‏کند و بعد هم آیه مربوط به پیغمبر.
 بسم اللّه الرّحمن الرّحیم قرآن مى‏فرماید «ولقد کتبنا فى الزبور من بعد الذکر اَنَّ الارض یَرثها عبادى الصالحون» آیه بعد مى‏فرماید: «اَنَّ فى هذا لَبَلاغاً لِقومٍ عابدین» و بعد مى‏فرماید «و ما اَرسلناکَ الى رحمه للعالمین» این 3 آیه پشت سرهم است سوره انبیاء از آیه 105 تا 107 ترجمه کنم با اینکه کلمات را بلدید باز هم ترجمه مى‏کنم همانا «کتبنا» نوشتیم وقتى قرآن مى‏گه نوشتیم یعنى تثبیت شده یعنى دیگه قطعى شده، کجا نوشتیم در کتابهاى قبل هم در کتاب زبور حضرت داود در کتاب آسمانى بعد از اینکه در قرآن نوشتیم یعنى در لوح محفوظ نوشتیم چى نوشتیم چونه نداره که زمین را به ارث مى‏برند وارث زمین مى‏شوند کى عبادى الصالحون بندگان صالح کره زمین را مى‏گیرند یعنى حضرت مهدى مى‏آید حکومت دست بندگان صالح مى‏افتد یک چیزى شعارها و تابلوها دیدید اخیراً در جمهورى اسلامى توى شهرها هست کسى که منتظر مصلح است باید صالح باشد. این از این آیه در مى‏آید عبادى الصالحون بندگان صالح وارث مى‏شوند امام زمان هم مصلح است و کسى که منتظر مصلح است باید خودش صالح باشد این آیه تناسب داره با 9 ربیع، 9 ربیع چون هشتم ربیع امام حسن عسگرى شهید شد و 9 ربیع که تقریباً هفت هشت روز قبل از این بحثى است که بینندگان مى‏بینند.
پیامبر اسلام، مظهر رحمت الهى
 9 ربیع اولین روز امامت آقا امام زمان است. بعد از امام عسگرى امام زمان امام مى‏شود و 17 ربیع مى‏رسیم به پیغمبر و مى‏گوید «وما ارسلناک» ما نفرستادیم تو را «الى رَحمهً لِلعالمین» تو فقط رحمتى 2 تا آیه را بلد بودم امّا اینکه این 2 تا با هم در یک سوره کنارِ هَم آمده حالا شاید این پیام را داشته باشه بد نیست بشنوید آیه که نازل مى‏شد پیغمبر مى‏گفت این آیه را کجا قرار بدهید یعنى مثل کسانی که یک جایى رو مى‏چینند مثلاً مى‏گن این گلدان جایش اینجا باشه این لوستر جایش اینجا باشه چیدن آیات زیر نظر پیغمبر بود و همچنین بکارگیرى آن مثلاً آیه نازل شد «سَبِحِ اسْمِ رَبِّکَ الاَعْلى‏» تا آیه نازل شد پیغمبر فرمود این را تو سجده به کار ببرید و ما در سجده مى‏گوییم «سبحان ربى الاعلى» یک آیه داریم در قرآن «فَسَبح باِسمِ رَبِّکَ العظیم» پیغمبر فرمود که این آیه را «اجعلوهُ فى رکوعکمْ» ولذا در رکوع مى‏گوییم «سبحان ربى العظیم» یعنى در اینکه این آیه جایش کجا باشه یا کجا به کار ببریم. آیه‏اى که مربوط به حضرت مهدى(ع) است که کره زمین را افراد صالح مى‏گیرند حالا صالح یعنى چه و چرا نگفته عبادى المتقین ببینید 2 اصل مهم است و کسانى که مى‏خواهند حکومت را بدست بگیرند در آینده یکى باید عباد و عبد خدا باشند (عبادى) و بنده شهوت و هوس و قدرت و سیاست و پول و بنده هیچ چیزى نباشند عبادى و بنده من باشند و یکى هم باید صلاحیت داشته باشد صالح باشد این دو تا شرطه و اگر کسى بنده خدا هست امّا لیاقت نداره مثل آدمى که نماز شب مى‏خواند اما تخصص نداره کار بلد نیست بلده یک گوشه بنشیند و هى ذکر بگوید این به درد اینکه حکومت رو بهش بدى نمى‏خوره اگر کسى انواع تخصصها را دارد یعنى لیاقت و صلاحیت داره امّا بنده خدا نیست ممکنه مثلاً در آمریکا داراى انواع تخصصها باشد. صلاحیتهاى علمى، پیشرفهاى تکنولوژى ولى عبادى و بنده خدا نیست. اونى که خدا قول داده «وعدَاللّهُ الذین آمنوا مِنْهُم وَعمِلوُا الصالحات» یعنى بندگى و صلاحیت یک چیزى مى‏گن: تخصص و تعهد، تعهدش عبادى بنده خدا و تخصصش صلاحیت و اگر هم بنده خدا بود و هم صلاحیت داشت این وعده‏اى است که خداوند داده.
رحمت فراگیر براى جهانیان
حالا عرض کنم که چیزى که در این جلسه مى‏خواهم خدمتتان بگویم این یعنى چه ما نفرستادیم ترا «وما اَرسَلناکَ» نفرستادیم ترا مگر رحمت تو فقط رحمتى این هم نه رحمت براى رحمت براى همه للعالمین و اینکه پیامبر رحمه للعالمین است یعنى چه؟ پریشب من به این آیه یک مقدار فکر کردم چیزهایى به ذهنم رسید یکى اینکه توى یک دانشگاه توى دبیرستان و مدرسه هدف یک بچه‏اى است که نابغه بشود یعنى حوزه علمیه قم مثلاً نتیجه‏اش این است که یک حضرت امام توى آن پیدا بشود، یک مطهرى توى آن پیدا بشود، یک بهشتى توى آن پیدا بشود. این چون هدف آن است و بعد مى‏گه اگر همه کارهایى که در مدرسه و دانشگاه مى‏شود خوابگاه، آزمایشگاه، آبسردکن، آب، برق، گاز، تلفن، زمین ورزش نمى‏دونم کتابخانه، کامپیوتر تمام اینها در راستاى یک هدفه ولذا مى‏شه گفت به خاطر وجود این آقازاده تمام این امکانات درست شده ابر و باد و مه و خورشید و فلک به خاطر ایشونند چون هدف غایى یعنى هدف آخر یعنى آن عالى‏ترین هدف ما مثلاً شما مى‏خواهید بروید مشهد هدف سلام کردن و اظهار عشق به امام رضا مى‏باشد و آنچه اتوبان و بلوار و قطار و زائرسرا و مهمانسرا و هتل و همه اینها به خاطر این است که ما بگوییم السلام علیک یا على ابن موسى الرضا یعنى رابطه ما با ولى خدا این اصل این است و بعد دنباله اصل هرچى شد شد دیگه و اینکه مى‏فرماید تو رحمه للعالمینى یعنى همه عالم به خاطر تو درست شد و من 10 تا معنى اینجا نوشتم، هستى یعنى عالمین و هستى به خاطر وجود اوست و رحمه للعالمین و چه طور هستى براى اون است ابر و باد و مه و خورشید و فلک، آسمانها «سَخَرَ لکُم، خَلَقَ لَکُم» و این لکُم و لکُم یعنى براى شما «متاعاً لکُم» و هى مى‏گوید لکُم، لکُم و این لَکُم، لَکُم‏ها که ابر و باد و مه و خورشید یعنى زمین مال بشر، آسمان براى بشر، دریا براى بشر، باران براى بشر، تمام این حرکت موجودات براى بشر است توى قرآن کلمه لَکُم زیاد است «خلَقَ لَکُم» براى شما آفرید، «سَخَرَ لَکُم» تسخیر شما کرد. لَکُم، لَکُم، لَکُمْ این ماهى که رشد مى‏کند در دریا براى اینکه گوشت بدن ما بشود. برگهاى درخت که اکسیژن تولید مى‏کند براى این است که تنفس ما را تأمین کند. خورشید به خاطر ما است. این شعرى که مى‏گوید ابر و باد و مه و خورشید آیه قرآن است.
پیامبر، گل سرسبد بشر
پس هستى براى بشر است و هستى که براى بشر شد بشر براى چه کسى است، بشر براى عبادت است «و ما خَلَقْتُ الجِنُ و الاِنْس اِلا لِیَعْبُدون» هستى براى بشر است و بشر براى عبادت است. توى عبادت کسى که عبادتش از همه بیشتر و بهتر است انبیاء است. توى انبیاء آن کسى که در راس است چه کسى است؟ پیغمبر ما است، حضرت محمد «صلى اللّه علیه و آله» (صلوات). پس اگر کسى گفت اى پیغمبر تو رحمت هستى براى همه هستى درسته چون اگر تو نبودى و عبادت تو نبود بشر خلق نمى‏شد و اگر بشر خلق نمى‏شداکسیژن و ماهى و جنگل و اینها خلق نمى‏شد. هستى براى ما و ما براى عبادت. البته عبادت به معناى عام و هر کارى که رنگ الهى داشته باشد عبادت است جبهه عبادت است و فکر هم عبادت است و کتابخانه عبادته و نماز عبادت و خدمت به مردم عبادته و شاعرى که گفته عبادت بجز خدمت خلق نیست، بیخود گفته است عبادت همه چیزى است.
 بوسیدن بچه هم عبادت است، محبت به همسر هم عبادت است اخلاق خوب عبادت است و تمام کارهایى که رنگ الهى دارد عبادت است و نمى‏شود گفت که عبادت یک چیز خاصى است و هستى براى ما است به دلیل لَکُم لَکُمْ‏ها ما هم براى عبادت هستیم بدلیل این آیه «وما خَلَقْتُ جن والانس» و عبادت هم اوج آن در پیغمبر پس اگر گفتند «وما اَرْسَلْناکَ» و نیست اینهایى که پاى تلویزیون هستند همراه شما بخوانند و شما هم این آیه را چند مرتبه بخوانید «وما اَرْسَلْناک اِلى رحمه للعالمین» پیغمبر تو رحمت هستى براى عالم این یک معنا. (صلواتى بفرستید)
نبوّت، براى تربیت و تعلیم بشر
 اگر یک تشکیلات صنعتى حالا در سپاه و ارتش و بسیج باشه تشکیلات انرژى اتمى باشه مترو باشه یا کارخانه ماشین و اگر یک ماشین را ساختند و دست آدمى که مى‏دهند یک آدم نااهلى باشه تمام خدمات متخصصین هم از بین مى‏رود پیغمبر آمده براى اینکه مردم را تربیت کند «یُزَکیهِمْ و یُعَلِمَهُمْ» پیغمبر آمده آدم درست کند. اگر بشر آدم شد آنوقت تمام هستى به کارش درست مصرف مى‏شه وگرنه به قول قرآن یک آیه داریم مى‏فرماید: «ظهَرَ الفِساد فى البر والبحر» یعنى انسان بى‏ادب آب دریا را خراب مى‏کند، خیابان را خراب مى‏کند و فضا را ناامن مى‏کند و جنگل را و… پس اگر بشر گرگ شد خیلى بشر اگر آدم نشود از گرگ بدتر است تمام گرگها صدتا پرونده ندارند در دادگسترى و ما آدمهایى داریم که 4 کیلو پرونده دارد صد رحمت به پدر مار، مار سالى یک نفر را مى‏گزه. آدمهایى داریم روزى 30 نفر را مى‏گزند با زبانشان. صد رحمت به موش، موش در عمرش 100 کیلو گندم دزدى نمى‏کند. صد رحمت به روباه، روباه چقدر کلک مى‏زنه؟ صد رحمت به کلاغ کینه کلاغ چقدره، حیله روباه چقدره، دزدى موش چقدره، گزیدن مار چقدره، درندگى گرگ چقدره (و الاغ را به اندازه یک خر الاغِ آدمهایى هستند که به اندازه چند تا خر، خرند و یعنى) اگر بشر واقعاً تربیت نشود تمام هستى خدا به هدر مى‏رود. یعنى مثل بچه‏اى که درس نمى‏خونه و بچه‏اى که درس نمى‏خواند تخصص معلمش هدر مى‏رود کتابخانه هدر مى‏رود آب و برق و گاز و سرایدار و تمام زحمات آموزش و پرورش به خاطر اینکه این بچه شرِّ و شیطونه که درس نمى‏خونه و بچه نااهل تمام زحمات آموزش و پرورش را هدر مى‏دهد «وما اَرْسَلْناک اِلى رحمهً للعالمین» اگر تو نبودى که مردم را تربیت کنى تمام هستى هدر مى‏رفت مثل اینکه به بچه بگوییم بچه جون اگر درس خواندن تو نبود همه زحمات آموزش و پرورش از بین مى‏رفت و اگر رزم یک رزمنده به وقتش نباشه تمام صنایع نمى‏دونم انواع صنایعى که نیروهاى مسلح هزینه مى‏کند هدر مى‏رود چون دم بزنگا اون استفاده‏اى که باید بکنه نکرد تمام هدر رفت پس یک معنا اینکه معناى دوّم اگر اثر تربیتى پیامبر نباشه هستى هدر مى‏رود.
رحمت الهى، در گرو اطاعت از پیامبر
یک بار آیه را بخوانید «وما اَرْسَلْناک اِلى رحمتاً للعالمین» تو براى هستى رحمتى این هم یک معنى.
مسئله دیگر عمل صالح در یک آیه داریم «اِلا رحمه للعالمین» و یک آیه دیگر داریم «اِلّا یُتاعْ» ما پیغمبر نفرستادیم مگر براى اینکه اطاعت بشود این دو تا اِلّا با هم است پیغمبر نیامد مگر براى رحمت و پیغمبر نیامد مگر براى اینکه مردم گوش به حرفش بدهند (این پیداست رحمت، آخه دو تا مگر این را یک وقت یک جاى دیگر هم گفتم دو تا مگر یا ضد هم هستند یا روى هم تطبیق مى‏شود ببینید یکبار مى‏گویم من درس نمى‏خوانم اِلّا تابستان دو مرتبه مى‏گویم من درس نمى‏خوانم الّا زمستان پس این دروغ است، من چیزى نمى‏خورم الّا آب، من چیزى نمى‏خورم مگر نان پس این دروغ است دو مگر که نمى‏شود مگر اینکه 2 تا مگر روى هم سوار بشود بگویم من چیزى نمى‏خورم جز مایعات یا بگم من چیزى نمى‏خورم جز آب این یک دروغ نیست چون مراد من از مایعات آب است 2 تا مگر یا ضد هم هستند و دروغ است یا معلوم مى‏شود قابل انطباقند تطبیق هم مى‏کنند آیه‏اى داریم «اِلّا رحمه للعالمین» و آیه‏اى دیگر داریم «اِلّا لِیُطاعْ» تو فقط براى رحمتى تو فقط براى این هستى که گوش به حرفت بدهند ضمناً اگر مى‏خواهیم به رحمت برسیم باید گوش به حرف پیغمبر بدهیم. اگر گوش به حرف پیغمبر بدهیم به رحمت نمى‏رسیم دیگران ما را براى خودشان مى‏خواهند.) شما نگاه کنید توى دنیا چه خبره، چه خبره دانشگاه مشکل ما را حل نکرد. الان هیچ‏کس نیست که بیاید و در تلویزیون بگوید «بسم اللّه الرحمن الرحیم». هر کشورى دانشگاهش بیشتر است و متخصصینش بیشترند آمار فساد در آن کشور کمتر است کسى نیست که بگوید کمتر است حالا یا بیشتر است یا بگوییم فرق نمى‏کند یعنى دانشگاه حل نکرد، علم حل نکرد. حالا علم که مى‏گویم یعنى علم خودمون هم حل نکرد علم ما هم اگر درسهاى حوزوى هم اگر همراهش کمالات انسانى نباشد آن هم حل نکرد. ما الان نمى‏توانیم بگوییم آمار طلاق در خانواده‏هاى مرفه بیشتر است ناسازگارى‏هاى زن و شوهرى در طبقه فقیر هست مشابه آن در طبقه مرفه هم هست و حرفهاى زشتى که به همدیگر مى‏زنند مى‏بینید. پولدارها هم توى خانه‏هایشان به هم غُرغُر مى‏کنند به بچه گفتند برو بخواب گفت توى این اتاق نمى‏خوابم گفتند چرا گفت پدرم خُرخُر مى‏کند مادرم غُرغُر. گفت خیلى خوب براى خواب حالا این طور نیست که بگوییم چون اینها وضعشان بالا است، تکنولوژى حل نکرد، علم حل نکرد پیشرفتهاى علمى و صنعتى، الان تلفن همراه خیلى‏ها دارند و وسیله ارتباط هست امّا خودشان با همدیگر قهرند، وسیله ارتباط هست امّا خود ارتباط نیست وسیله رفتن به نماز جمعه هست امّا چقدر دارند مى‏روند نماز جمعه کتابخانه توسعه پیدا کرده غیر از ایامى که بچه‏ها از ترس نمره و ترم مى‏روند درس مى‏خوانند وقتهایى که حرفى پشت سر آنها نیست امّا یک وقتى هم مى‏گویند شما سرگردى اگر بنا باشد سرهنگ بشوید باید این کتاب را بخوانید و از ترس سیاسى و عقیدتى مجبورى این کتاب را بخوانى آن قبول نیست خود شما چقدر عاشق مطالعه‏اى اگر ترم نبود، واحد نبود، درجه نبود ببین کتاب هست مطالعه کن آن نیست مهر هست سجده‏اش نیست، منار هست بلال نیست که برود بالاى آن اذان بگوید. منار بى‏بلال.
 بنابراین امکانات مشکل را حل نمى‏کند. ما الان دلیلى و آمارى نداریم که کسانى که امکانات مطالعات دارند مؤفق‏تر هستند بسیارى از جاها همه امکانات تحصیل هست امّا بچه رشد نمى‏کند و بسیارى از افراد در جاهایى هستند که از امکانات محرومند امّا ببینید. پیامبر رحمه للعالمین هستند یعنى اگر خواستیم رحمت را شامل بشویم باید ببینیم پیغمبر چه مى‏گوید چون او از خودش نمى‏گوید پیغمبر بیمه است و صد تا بیمه در پیغمبر مى‏باشد. عصمت: عصمت قلبى، عصمت چشمى و عصمت زبانى، پیغمبر از هر جهت معصوم مى‏باشد آیه را بخوانیم «وما ارسلناکَ الى‏ رحمه للعالمین» سراسر رحمت است، عصمت قلبى دارد «ما کَذَبَ الفُعاد» قرآن مى‏فرماید «ما کَذَبَ الفُواد» آنچه مى‏گوید قلبش انحراف نشود و عصمت چشمى «مازاقَ اَلْبَصَرْ» چشم پیغمبر هرگز منحرف نشد عصمت زبانى «وَما یَنْطِقُ عَنِ الهوى» و یک کلمه براساس هوى و هوس نگفت و دستمان را در دست کسى بگذاریم که معصوم است.
نفى نبوّت، ظلم به بشر
اصلاً یک چیز دیگر به شما بگویم اگر نبوت نباشد حالا چون بحث شب تولد حضرت رسول مى‏بینید اگر انبیاء نباشند به بشر ظلم شده است چون خداوند بشرى را خلق کند و دست بشر را که گل سرسبد موجودات مى‏باشد بگذارد در دست یک آدم نااهل ظلم است شما اگر یک ماشین سالم را کلیدش را در دست یک آدم بدهید که رانندگى بلد نباشد ظلم به ماشین شده است حالا ماشین جماد مى‏باشد خدا انسان را خلق کند ابر و باد و مه و خورشید را براى انسان خلق کند و بعد دست انسان را بگذارد در دست غیر معصوم ظلم است اگر انبیاء نبود و قاعده لطف که مى‏گویند و اگر بشر خلق بشود و من در خانه‏مان مهمانى بدهم و انواع غذاها و زحمتها را بکشم ولى یک آدرس ندهم که شما بیایید ظلم به غذا شده ظلم به آشپز شده ظلم به خودم شده و ظلم به وقت شده است تمام اینها درست شده و شما تشریف بیاورید منزل ما اگر راهنما نباشد تمام زحمات هدر مى‏رود بشر نیاز به انبیاء دارد چون جاهلیم معلم مى‏خواهیم پس پیغمبر را مى‏خواهیم چون متحیریم راهنما مى‏خواهیم اینها همه چون چون شده به چند تا کلمه که مى‏گویم چون شک مى‏کنیم چه کنیم راهنما مى‏خواهیم چون نمى‏دانیم چه کنیم راهنما مى‏خواهیم چون از آینده تاریخ و غیب خبر نداریم یک کسى را مى‏خواهیم که به ما از آینده اطلاع بدهد که آینده چه مى‏شود و بعد از مرگ چه مى‏شود انسان به دلیل محدودیت علمى‏اش بدلیل تحیر و شکش. چون خلافکاریم نیاز به یک معصوم داریم که او ما را از خلاف نجات بدهد اینها دلیل نیاز بشر به انبیاء مى‏باشد الان هم نیاز به انبیاء از صدر اسلام بیشتر است و الان جاهلیت نیز از صدر اسلام بیشتر است.
تمدّن امروز، یا توحّش مدرن‏
 درست است که ما مى‏گوییم تمدن غرب و تمدن شرق و گفتگوى تمدنها، همه اینها درست. امّا آمار فساد از صدر اسلام بیشتر است چون در صدر اسلام دختر زنده توى گور مى‏کردند الان توى بمباران دختر و پسر و زن و مرد را کوچک و بزرگ را با هم بمباران مى‏کنند و اصلاً سقط که مى‏کنند توى چاه دستشوئى مى‏اندازند در صدر اسلام با شمشیر یکى یکى مى‏کشتند الان کسى یکى یکى مى‏کشد بمباران که مى‏شود چى مى‏شود الان وحشى‏گرى از صدر اسلام بدتر مى‏باشد ظاهرش تمدن باطنش توحش بسیارى از جاها بنابراین این‏طور نیست که آقا الان این همه لیسانس داریم و اینهمه فوق لیسانس و دکتر داریم و چقدر دکتراى حقوق در کره زمین مى‏باشد آیا این دکتراى حقوق کشورها نمى‏فهمند که اسرائیل جنایت مى‏کند و اصلاً سازمان مللى که قانون تصویب مى‏کند و آمریکا وتو مى‏کند وتو یعنى هرچى گفتى کشک و اصلاً مى‏شود کلمه تمدن را به کار ببریم همه سران و همه حقوقدانان دنیا جمع مى‏شوند و مى‏گویند الف یکى و دو تا و چهار تا کشور مى‏گویند نه!! این حق وتو مى‏باشد حق وتو یعنى اینکه کلتان کشکید یعنى قانون شما با عطسه بزغاله فرقى نکرده و آخر این تمدن است همه حقوقدانان جمع بشوند و یکمرتبه آمریکا… و الان حقوقدانان نمى‏دانند ظالم چه کسى است و مظلوم چه کسى است چه کردند و مشکل حل نشد «وَما اَرْسَلْناکَ اِلى رحمه لِلْعالَمینْ»، «و ما اَرسَلناکَ الى لِیُطاع» فقط راه یکى است راه رحمت و او راه رحمت را مى‏گوید و اینکه دستت را بگذارى در دست معصوم و آن کسى که زبانش بیمه است «ما یَنطِقُ عنِ الهَوى‏» و چشمش بیمه است «ما زاقَ البصر» و قلبش بیمه است «ما کَذَبَ الفُواد» و آن کسى که معصوم صد درصد است غرائز بر او حاکم نیست و چیزى را براى حزب خودش و قبیله خودش نمى‏خواهد و آن کسى که فرمود که هیچ فرقى بین عرب و عجم نیست و الان ببین عرب و عجم چه خبر است و آن کسى که مى‏گفت هیچ فرقى بین سیاه پوست و سفید پوست نیست الان ببینید سیاه پوست و سفید پوست توى خود آمریکا مرکز تمدن باصطلاح تمدن و مشکل سیاه و سفید حل نشده هنوز و هزار و چهار صد ساله مشکل عرب و عجم هم حل نشده و مشکل زن و مرد حل نشده و هنوز حقوق از بین مى‏رود و مشکل خرافات هنوز حل نشده شما چه کشور پیشرفته‏اى را سراغ دارید که صدها و هزارها خرافه در آن نیست خرافه، چیزى که نه عقل مى‏گوید نه وحى مى‏گه نه وجدان مى‏گوید و نه عاطفه، خرافات و الان در بسیارى از کشورها مى‏گویند 13 نحس است حالا اگر 13 نحس است چرا نحس است؟ عقلى است، وحى است یا دلیل علمى است یا تجربى است چیه و حضرت امیر 13 رجب بدنیا آمد ما چقدر 13 داریم که آغاز برکت است ایام… که آغاز آن 13 است و کسى در ذهنش نباشد که امروز با دنیاى پیشرفته نیاز بشر به انبیاء کم شده و هر روز نیاز بشر بیشتر مى‏شود «وما اَرسَلْناکَ الى رحمه للعالمین» (و حالا پیغمبر ما این جمله را هم دقیقه آخر بگویم 124 هزار پیغمبر داریم به گفته روایات و 25 تاى آن در قرآن آمده باقى آنرا از کجا مى‏فهمیم که بغیر از اینها هم هست چون یک آیه داریم «مِنْهُمْ مَنْ قَصَصْنا» یک چند تاى آنرا گفتم بعد مى‏گویم «و مِنْهُمَ لَمْ نَقْصُصْ» این آیه قرآن است و جمعى از پیامبران را نگفتم بعد اشاره کرده که گروهى زیادى را نگفتم و آنوقت روایات مى‏گوید 124 هزار پیغمبر است ولى این پیغمبرانى که در قرآن آمده فقط اسمشان آمده امّا تنها پیغمبرى که اسم عضوشان آمده پیغمبرمان است پیغمبر ما اعضایش هم در قرآن آمده است بگیم و برویم مثلاً ببینید مى‏گه که از کجا شروع کنیم «لا تَمُدَّنَ عَیْنَیْک» اى پیغمبر (2 تا چشمانت) «فَوَلِ وَجْهَکَ شطر المسجد الحرام» (صورتت)- «لا تَجْعَلَ عُنُقِکَ» (گردنت)- «لا تَجْعَلْ یَدَکَ» (دستت)- «وثیابِکَ فَطَهِّر» (لباست)- «الم نشرح لَکَ صَدْرَکْ» (سینه ات)- «اَلذّى انقض ظهرَکِ» (کمرت)- «قریَتِکْ» منطقه ا? که زندگى مى‏کنی، انبیاء 25 تاى آنها در قرآن آمده امّا پیغمبر ما چشمات، صورتت، گردنت، دستت، لباست «قلِ لبَناتِکْ» (دخترت) «و نساءِکَ» (خانمت) «عشیرتِکَ» (فامیلت) توجهى که یکوقت مى‏گم به جان شما و یکوقت مى‏گویم به جان دکمه لباست به جون کفشهایت به جون خاک زیر پایت یکوقت مى‏گویم قربان شما و یکوقت مى‏گویم قربان چایى که خوردى یا قربون قندى که برداشتى یا قربان انگشترت و این پیداست که چقدر طرف… در قرآن حتى لباس پیغمبر حتى قریه پیغمبر، حتى لباس پیغمبر و حتى بچه پیغمبر گردن و چشم و صورت پیغمبر و عنایتى که بین خدا و پیغمبر هست) خدایا فهم ما را نسبت به قرآن و پیغمبر بیشتر و ما را مشمول آن رحمت عامه قرار بده (الهى آمین) و کسانى را که هدایت کرده‏اى به انحراف مبتلا نفرما (الهى آمین) کسانى که منحرفند توفیق ارشاد و هدایت مرهمت بفرما (الهى آمین) و یکبار دیگر آیه را بخوانید و تمامش کنیم «وما اَرْسَلناکَ اِلى رحمه للعالین.
والسلام علیکم و رحمه اللّه برکاته.

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=2860

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.