پیامبر رحمت -1، میلاد

بسم اللّه الرحمن الرحیم
الهى انطقنى بالهدى‏ والهمنى التقوى‏

 عزیزانى كه بحث را پاى تلویزیون مى‏بینند شبی بحث را مى‏بینند که تولد آقا رسول اكرم محمد مصطفى و 17 ربیع است و بحث قبل مربوط به 9 ربیع بود بین 17 و 9 ربیع. یك جاى قرآن آیه‏اى دارد و براى من كه كم و بیش با قرآن سر و كار دارم براى من نو بود سوره انبیاء آیه آخر مسأله حضرت مهدى را نقل مى‏كند و بعد هم آیه مربوط به پیغمبر.
 بسم اللّه الرّحمن الرّحیم قرآن مى‏فرماید «ولقد كتبنا فى الزبور من بعد الذكر اَنَّ الارض یَرثها عبادى الصالحون» آیه بعد مى‏فرماید: «اَنَّ فى هذا لَبَلاغاً لِقومٍ عابدین» و بعد مى‏فرماید «و ما اَرسلناكَ الى رحمة للعالمین» این 3 آیه پشت سرهم است سوره انبیاء از آیه 105 تا 107 ترجمه كنم با اینكه كلمات را بلدید باز هم ترجمه مى‏كنم همانا «كتبنا» نوشتیم وقتى قرآن مى‏گه نوشتیم یعنى تثبیت شده یعنى دیگه قطعى شده، كجا نوشتیم در كتابهاى قبل هم در كتاب زبور حضرت داود در كتاب آسمانى بعد از اینكه در قرآن نوشتیم یعنى در لوح محفوظ نوشتیم چى نوشتیم چونه نداره كه زمین را به ارث مى‏برند وارث زمین مى‏شوند كى عبادى الصالحون بندگان صالح كره زمین را مى‏گیرند یعنى حضرت مهدى مى‏آید حكومت دست بندگان صالح مى‏افتد یك چیزى شعارها و تابلوها دیدید اخیراً در جمهورى اسلامى توى شهرها هست كسى كه منتظر مصلح است باید صالح باشد. این از این آیه در مى‏آید عبادى الصالحون بندگان صالح وارث مى‏شوند امام زمان هم مصلح است و كسى كه منتظر مصلح است باید خودش صالح باشد این آیه تناسب داره با 9 ربیع، 9 ربیع چون هشتم ربیع امام حسن عسگرى شهید شد و 9 ربیع كه تقریباً هفت هشت روز قبل از این بحثى است كه بینندگان مى‏بینند.
پیامبر اسلام، مظهر رحمت الهى
 9 ربیع اولین روز امامت آقا امام زمان است. بعد از امام عسگرى امام زمان امام مى‏شود و 17 ربیع مى‏رسیم به پیغمبر و مى‏گوید «وما ارسلناك» ما نفرستادیم تو را «الى رَحمةً لِلعالمین» تو فقط رحمتى 2 تا آیه را بلد بودم امّا اینكه این 2 تا با هم در یک سوره كنارِ هَم آمده حالا شاید این پیام را داشته باشه بد نیست بشنوید آیه كه نازل مى‏شد پیغمبر مى‏گفت این آیه را كجا قرار بدهید یعنى مثل کسانی که یك جایى رو مى‏چینند مثلاً مى‏گن این گلدان جایش اینجا باشه این لوستر جایش اینجا باشه چیدن آیات زیر نظر پیغمبر بود و همچنین بكارگیرى آن مثلاً آیه نازل شد «سَبِحِ اسْمِ رَبِّكَ الاَعْلى‏» تا آیه نازل شد پیغمبر فرمود این را تو سجده به كار ببرید و ما در سجده مى‏گوییم «سبحان ربى الاعلى» یك آیه داریم در قرآن «فَسَبح باِسمِ رَبِّكَ العظیم» پیغمبر فرمود كه این آیه را «اجعلوهُ فى ركوعكمْ» ولذا در ركوع مى‏گوییم «سبحان ربى العظیم» یعنى در اینكه این آیه جایش كجا باشه یا كجا به كار ببریم. آیه‏اى كه مربوط به حضرت مهدى(ع) است كه كره زمین را افراد صالح مى‏گیرند حالا صالح یعنى چه و چرا نگفته عبادى المتقین ببینید 2 اصل مهم است و كسانى كه مى‏خواهند حكومت را بدست بگیرند در آینده یكى باید عباد و عبد خدا باشند (عبادى) و بنده شهوت و هوس و قدرت و سیاست و پول و بنده هیچ چیزى نباشند عبادى و بنده من باشند و یكى هم باید صلاحیت داشته باشد صالح باشد این دو تا شرطه و اگر كسى بنده خدا هست امّا لیاقت نداره مثل آدمى كه نماز شب مى‏خواند اما تخصص نداره كار بلد نیست بلده یك گوشه بنشیند و هى ذكر بگوید این به درد اینكه حكومت رو بهش بدى نمى‏خوره اگر كسى انواع تخصصها را دارد یعنى لیاقت و صلاحیت داره امّا بنده خدا نیست ممكنه مثلاً در آمریكا داراى انواع تخصصها باشد. صلاحیتهاى علمى، پیشرفهاى تكنولوژى ولى عبادى و بنده خدا نیست. اونى كه خدا قول داده «وعدَاللّهُ الذین آمنوا مِنْهُم وَعمِلوُا الصالحات» یعنى بندگى و صلاحیت یك چیزى مى‏گن: تخصص و تعهد، تعهدش عبادى بنده خدا و تخصصش صلاحیت و اگر هم بنده خدا بود و هم صلاحیت داشت این وعده‏اى است كه خداوند داده.
رحمت فراگیر براى جهانیان
حالا عرض كنم كه چیزى كه در این جلسه مى‏خواهم خدمتتان بگویم این یعنى چه ما نفرستادیم ترا «وما اَرسَلناكَ» نفرستادیم ترا مگر رحمت تو فقط رحمتى این هم نه رحمت براى رحمت براى همه للعالمین و اینكه پیامبر رحمة للعالمین است یعنى چه؟ پریشب من به این آیه یك مقدار فكر كردم چیزهایى به ذهنم رسید یكى اینكه توى یك دانشگاه توى دبیرستان و مدرسه هدف یك بچه‏اى است كه نابغه بشود یعنى حوزه علمیه قم مثلاً نتیجه‏اش این است كه یك حضرت امام توى آن پیدا بشود، یك مطهرى توى آن پیدا بشود، یك بهشتى توى آن پیدا بشود. این چون هدف آن است و بعد مى‏گه اگر همه كارهایى كه در مدرسه و دانشگاه مى‏شود خوابگاه، آزمایشگاه، آبسردكن، آب، برق، گاز، تلفن، زمین ورزش نمى‏دونم كتابخانه، كامپیوتر تمام اینها در راستاى یك هدفه ولذا مى‏شه گفت به خاطر وجود این آقازاده تمام این امكانات درست شده ابر و باد و مه و خورشید و فلك به خاطر ایشونند چون هدف غایى یعنى هدف آخر یعنى آن عالى‏ترین هدف ما مثلاً شما مى‏خواهید بروید مشهد هدف سلام كردن و اظهار عشق به امام رضا مى‏باشد و آنچه اتوبان و بلوار و قطار و زائرسرا و مهمانسرا و هتل و همه اینها به خاطر این است كه ما بگوییم السلام علیك یا على ابن موسى الرضا یعنى رابطه ما با ولى خدا این اصل این است و بعد دنباله اصل هرچى شد شد دیگه و اینكه مى‏فرماید تو رحمة للعالمینى یعنى همه عالم به خاطر تو درست شد و من 10 تا معنى اینجا نوشتم، هستى یعنى عالمین و هستى به خاطر وجود اوست و رحمة للعالمین و چه طور هستى براى اون است ابر و باد و مه و خورشید و فلك، آسمانها «سَخَرَ لكُم، خَلَقَ لَكُم» و این لكُم و لكُم یعنى براى شما «متاعاً لكُم» و هى مى‏گوید لكُم، لكُم و این لَكُم، لَكُم‏ها كه ابر و باد و مه و خورشید یعنى زمین مال بشر، آسمان براى بشر، دریا براى بشر، باران براى بشر، تمام این حركت موجودات براى بشر است توى قرآن كلمه لَكُم زیاد است «خلَقَ لَكُم» براى شما آفرید، «سَخَرَ لَكُم» تسخیر شما كرد. لَكُم، لَكُم، لَكُمْ این ماهى كه رشد مى‏كند در دریا براى اینكه گوشت بدن ما بشود. برگهاى درخت كه اكسیژن تولید مى‏كند براى این است كه تنفس ما را تأمین كند. خورشید به خاطر ما است. این شعرى كه مى‏گوید ابر و باد و مه و خورشید آیه قرآن است.
پیامبر، گل سرسبد بشر
پس هستى براى بشر است و هستى كه براى بشر شد بشر براى چه كسى است، بشر براى عبادت است «و ما خَلَقْتُ الجِنُ و الاِنْس اِلا لِیَعْبُدون» هستى براى بشر است و بشر براى عبادت است. توى عبادت كسى كه عبادتش از همه بیشتر و بهتر است انبیاء است. توى انبیاء آن كسى كه در راس است چه كسى است؟ پیغمبر ما است، حضرت محمد «صلى اللّه علیه و آله» (صلوات). پس اگر كسى گفت اى پیغمبر تو رحمت هستى براى همه هستى درسته چون اگر تو نبودى و عبادت تو نبود بشر خلق نمى‏شد و اگر بشر خلق نمى‏شداكسیژن و ماهى و جنگل و اینها خلق نمى‏شد. هستى براى ما و ما براى عبادت. البته عبادت به معناى عام و هر كارى كه رنگ الهى داشته باشد عبادت است جبهه عبادت است و فكر هم عبادت است و كتابخانه عبادته و نماز عبادت و خدمت به مردم عبادته و شاعرى كه گفته عبادت بجز خدمت خلق نیست، بیخود گفته است عبادت همه چیزى است.
 بوسیدن بچه هم عبادت است، محبت به همسر هم عبادت است اخلاق خوب عبادت است و تمام كارهایى كه رنگ الهى دارد عبادت است و نمى‏شود گفت كه عبادت یك چیز خاصى است و هستى براى ما است به دلیل لَكُم لَكُمْ‏ها ما هم براى عبادت هستیم بدلیل این آیه «وما خَلَقْتُ جن والانس» و عبادت هم اوج آن در پیغمبر پس اگر گفتند «وما اَرْسَلْناكَ» و نیست اینهایى كه پاى تلویزیون هستند همراه شما بخوانند و شما هم این آیه را چند مرتبه بخوانید «وما اَرْسَلْناك اِلى رحمة للعالمین» پیغمبر تو رحمت هستى براى عالم این یك معنا. (صلواتى بفرستید)
نبوّت، براى تربیت و تعلیم بشر
 اگر یك تشكیلات صنعتى حالا در سپاه و ارتش و بسیج باشه تشكیلات انرژى اتمى باشه مترو باشه یا كارخانه ماشین و اگر یك ماشین را ساختند و دست آدمى كه مى‏دهند یك آدم نااهلى باشه تمام خدمات متخصصین هم از بین مى‏رود پیغمبر آمده براى اینكه مردم را تربیت كند «یُزَكیهِمْ و یُعَلِمَهُمْ» پیغمبر آمده آدم درست كند. اگر بشر آدم شد آنوقت تمام هستى به كارش درست مصرف مى‏شه وگرنه به قول قرآن یك آیه داریم مى‏فرماید: «ظهَرَ الفِساد فى البر والبحر» یعنى انسان بى‏ادب آب دریا را خراب مى‏كند، خیابان را خراب مى‏كند و فضا را ناامن مى‏كند و جنگل را و… پس اگر بشر گرگ شد خیلى بشر اگر آدم نشود از گرگ بدتر است تمام گرگها صدتا پرونده ندارند در دادگسترى و ما آدمهایى داریم كه 4 كیلو پرونده دارد صد رحمت به پدر مار، مار سالى یك نفر را مى‏گزه. آدمهایى داریم روزى 30 نفر را مى‏گزند با زبانشان. صد رحمت به موش، موش در عمرش 100 كیلو گندم دزدى نمى‏كند. صد رحمت به روباه، روباه چقدر كلك مى‏زنه؟ صد رحمت به كلاغ كینه كلاغ چقدره، حیله روباه چقدره، دزدى موش چقدره، گزیدن مار چقدره، درندگى گرگ چقدره (و الاغ را به اندازه یك خر الاغِ آدمهایى هستند كه به اندازه چند تا خر، خرند و یعنى) اگر بشر واقعاً تربیت نشود تمام هستى خدا به هدر مى‏رود. یعنى مثل بچه‏اى كه درس نمى‏خونه و بچه‏اى كه درس نمى‏خواند تخصص معلمش هدر مى‏رود كتابخانه هدر مى‏رود آب و برق و گاز و سرایدار و تمام زحمات آموزش و پرورش به خاطر اینكه این بچه شرِّ و شیطونه كه درس نمى‏خونه و بچه نااهل تمام زحمات آموزش و پرورش را هدر مى‏دهد «وما اَرْسَلْناك اِلى رحمةً للعالمین» اگر تو نبودى كه مردم را تربیت كنى تمام هستى هدر مى‏رفت مثل اینكه به بچه بگوییم بچه جون اگر درس خواندن تو نبود همه زحمات آموزش و پرورش از بین مى‏رفت و اگر رزم یك رزمنده به وقتش نباشه تمام صنایع نمى‏دونم انواع صنایعى كه نیروهاى مسلح هزینه مى‏كند هدر مى‏رود چون دم بزنگا اون استفاده‏اى كه باید بكنه نكرد تمام هدر رفت پس یك معنا اینكه معناى دوّم اگر اثر تربیتى پیامبر نباشه هستى هدر مى‏رود.
رحمت الهى، در گرو اطاعت از پیامبر
یك بار آیه را بخوانید «وما اَرْسَلْناك اِلى رحمتاً للعالمین» تو براى هستى رحمتى این هم یك معنى.
مسئله دیگر عمل صالح در یك آیه داریم «اِلا رحمة للعالمین» و یك آیه دیگر داریم «اِلّا یُتاعْ» ما پیغمبر نفرستادیم مگر براى اینكه اطاعت بشود این دو تا اِلّا با هم است پیغمبر نیامد مگر براى رحمت و پیغمبر نیامد مگر براى اینكه مردم گوش به حرفش بدهند (این پیداست رحمت، آخه دو تا مگر این را یك وقت یك جاى دیگر هم گفتم دو تا مگر یا ضد هم هستند یا روى هم تطبیق مى‏شود ببینید یكبار مى‏گویم من درس نمى‏خوانم اِلّا تابستان دو مرتبه مى‏گویم من درس نمى‏خوانم الّا زمستان پس این دروغ است، من چیزى نمى‏خورم الّا آب، من چیزى نمى‏خورم مگر نان پس این دروغ است دو مگر كه نمى‏شود مگر اینكه 2 تا مگر روى هم سوار بشود بگویم من چیزى نمى‏خورم جز مایعات یا بگم من چیزى نمى‏خورم جز آب این یك دروغ نیست چون مراد من از مایعات آب است 2 تا مگر یا ضد هم هستند و دروغ است یا معلوم مى‏شود قابل انطباقند تطبیق هم مى‏كنند آیه‏اى داریم «اِلّا رحمة للعالمین» و آیه‏اى دیگر داریم «اِلّا لِیُطاعْ» تو فقط براى رحمتى تو فقط براى این هستى كه گوش به حرفت بدهند ضمناً اگر مى‏خواهیم به رحمت برسیم باید گوش به حرف پیغمبر بدهیم. اگر گوش به حرف پیغمبر بدهیم به رحمت نمى‏رسیم دیگران ما را براى خودشان مى‏خواهند.) شما نگاه كنید توى دنیا چه خبره، چه خبره دانشگاه مشكل ما را حل نكرد. الان هیچ‏كس نیست كه بیاید و در تلویزیون بگوید «بسم اللّه الرحمن الرحیم». هر كشورى دانشگاهش بیشتر است و متخصصینش بیشترند آمار فساد در آن كشور كمتر است كسى نیست كه بگوید كمتر است حالا یا بیشتر است یا بگوییم فرق نمى‏كند یعنى دانشگاه حل نكرد، علم حل نكرد. حالا علم كه مى‏گویم یعنى علم خودمون هم حل نكرد علم ما هم اگر درسهاى حوزوى هم اگر همراهش كمالات انسانى نباشد آن هم حل نكرد. ما الان نمى‏توانیم بگوییم آمار طلاق در خانواده‏هاى مرفه بیشتر است ناسازگارى‏هاى زن و شوهرى در طبقه فقیر هست مشابه آن در طبقه مرفه هم هست و حرفهاى زشتى كه به همدیگر مى‏زنند مى‏بینید. پولدارها هم توى خانه‏هایشان به هم غُرغُر مى‏كنند به بچه گفتند برو بخواب گفت توى این اتاق نمى‏خوابم گفتند چرا گفت پدرم خُرخُر مى‏كند مادرم غُرغُر. گفت خیلى خوب براى خواب حالا این طور نیست كه بگوییم چون اینها وضعشان بالا است، تكنولوژى حل نكرد، علم حل نكرد پیشرفتهاى علمى و صنعتى، الان تلفن همراه خیلى‏ها دارند و وسیله ارتباط هست امّا خودشان با همدیگر قهرند، وسیله ارتباط هست امّا خود ارتباط نیست وسیله رفتن به نماز جمعه هست امّا چقدر دارند مى‏روند نماز جمعه كتابخانه توسعه پیدا كرده غیر از ایامى كه بچه‏ها از ترس نمره و ترم مى‏روند درس مى‏خوانند وقتهایى كه حرفى پشت سر آنها نیست امّا یك وقتى هم مى‏گویند شما سرگردى اگر بنا باشد سرهنگ بشوید باید این كتاب را بخوانید و از ترس سیاسى و عقیدتى مجبورى این كتاب را بخوانى آن قبول نیست خود شما چقدر عاشق مطالعه‏اى اگر ترم نبود، واحد نبود، درجه نبود ببین كتاب هست مطالعه كن آن نیست مهر هست سجده‏اش نیست، منار هست بلال نیست كه برود بالاى آن اذان بگوید. منار بى‏بلال.
 بنابراین امكانات مشكل را حل نمى‏كند. ما الان دلیلى و آمارى نداریم كه كسانى كه امكانات مطالعات دارند مؤفق‏تر هستند بسیارى از جاها همه امكانات تحصیل هست امّا بچه رشد نمى‏كند و بسیارى از افراد در جاهایى هستند كه از امكانات محرومند امّا ببینید. پیامبر رحمة للعالمین هستند یعنى اگر خواستیم رحمت را شامل بشویم باید ببینیم پیغمبر چه مى‏گوید چون او از خودش نمى‏گوید پیغمبر بیمه است و صد تا بیمه در پیغمبر مى‏باشد. عصمت: عصمت قلبى، عصمت چشمى و عصمت زبانى، پیغمبر از هر جهت معصوم مى‏باشد آیه را بخوانیم «وما ارسلناكَ الى‏ رحمة للعالمین» سراسر رحمت است، عصمت قلبى دارد «ما كَذَبَ الفُعاد» قرآن مى‏فرماید «ما كَذَبَ الفُواد» آنچه مى‏گوید قلبش انحراف نشود و عصمت چشمى «مازاقَ اَلْبَصَرْ» چشم پیغمبر هرگز منحرف نشد عصمت زبانى «وَما یَنْطِقُ عَنِ الهوى» و یك كلمه براساس هوى و هوس نگفت و دستمان را در دست كسى بگذاریم كه معصوم است.
نفى نبوّت، ظلم به بشر
اصلاً یك چیز دیگر به شما بگویم اگر نبوت نباشد حالا چون بحث شب تولد حضرت رسول مى‏بینید اگر انبیاء نباشند به بشر ظلم شده است چون خداوند بشرى را خلق كند و دست بشر را كه گل سرسبد موجودات مى‏باشد بگذارد در دست یك آدم نااهل ظلم است شما اگر یك ماشین سالم را كلیدش را در دست یك آدم بدهید كه رانندگى بلد نباشد ظلم به ماشین شده است حالا ماشین جماد مى‏باشد خدا انسان را خلق كند ابر و باد و مه و خورشید را براى انسان خلق كند و بعد دست انسان را بگذارد در دست غیر معصوم ظلم است اگر انبیاء نبود و قاعده لطف كه مى‏گویند و اگر بشر خلق بشود و من در خانه‏مان مهمانى بدهم و انواع غذاها و زحمتها را بكشم ولى یك آدرس ندهم كه شما بیایید ظلم به غذا شده ظلم به آشپز شده ظلم به خودم شده و ظلم به وقت شده است تمام اینها درست شده و شما تشریف بیاورید منزل ما اگر راهنما نباشد تمام زحمات هدر مى‏رود بشر نیاز به انبیاء دارد چون جاهلیم معلم مى‏خواهیم پس پیغمبر را مى‏خواهیم چون متحیریم راهنما مى‏خواهیم اینها همه چون چون شده به چند تا كلمه كه مى‏گویم چون شك مى‏كنیم چه كنیم راهنما مى‏خواهیم چون نمى‏دانیم چه كنیم راهنما مى‏خواهیم چون از آینده تاریخ و غیب خبر نداریم یك كسى را مى‏خواهیم كه به ما از آینده اطلاع بدهد كه آینده چه مى‏شود و بعد از مرگ چه مى‏شود انسان به دلیل محدودیت علمى‏اش بدلیل تحیر و شكش. چون خلافكاریم نیاز به یك معصوم داریم كه او ما را از خلاف نجات بدهد اینها دلیل نیاز بشر به انبیاء مى‏باشد الان هم نیاز به انبیاء از صدر اسلام بیشتر است و الان جاهلیت نیز از صدر اسلام بیشتر است.
تمدّن امروز، یا توحّش مدرن‏
 درست است كه ما مى‏گوییم تمدن غرب و تمدن شرق و گفتگوى تمدنها، همه اینها درست. امّا آمار فساد از صدر اسلام بیشتر است چون در صدر اسلام دختر زنده توى گور مى‏كردند الان توى بمباران دختر و پسر و زن و مرد را كوچك و بزرگ را با هم بمباران مى‏كنند و اصلاً سقط كه مى‏كنند توى چاه دستشوئى مى‏اندازند در صدر اسلام با شمشیر یكى یكى مى‏كشتند الان كسى یكى یكى مى‏كشد بمباران كه مى‏شود چى مى‏شود الان وحشى‏گرى از صدر اسلام بدتر مى‏باشد ظاهرش تمدن باطنش توحش بسیارى از جاها بنابراین این‏طور نیست كه آقا الان این همه لیسانس داریم و اینهمه فوق لیسانس و دكتر داریم و چقدر دكتراى حقوق در كره زمین مى‏باشد آیا این دكتراى حقوق كشورها نمى‏فهمند كه اسرائیل جنایت مى‏كند و اصلاً سازمان مللى كه قانون تصویب مى‏كند و آمریكا وتو مى‏كند وتو یعنى هرچى گفتى كشك و اصلاً مى‏شود كلمه تمدن را به كار ببریم همه سران و همه حقوقدانان دنیا جمع مى‏شوند و مى‏گویند الف یكى و دو تا و چهار تا كشور مى‏گویند نه!! این حق وتو مى‏باشد حق وتو یعنى اینكه كلتان كشكید یعنى قانون شما با عطسه بزغاله فرقى نكرده و آخر این تمدن است همه حقوقدانان جمع بشوند و یكمرتبه آمریكا… و الان حقوقدانان نمى‏دانند ظالم چه كسى است و مظلوم چه كسى است چه كردند و مشكل حل نشد «وَما اَرْسَلْناكَ اِلى رحمة لِلْعالَمینْ»، «و ما اَرسَلناكَ الى لِیُطاع» فقط راه یكى است راه رحمت و او راه رحمت را مى‏گوید و اینكه دستت را بگذارى در دست معصوم و آن كسى كه زبانش بیمه است «ما یَنطِقُ عنِ الهَوى‏» و چشمش بیمه است «ما زاقَ البصر» و قلبش بیمه است «ما كَذَبَ الفُواد» و آن كسى كه معصوم صد درصد است غرائز بر او حاكم نیست و چیزى را براى حزب خودش و قبیله خودش نمى‏خواهد و آن كسى كه فرمود كه هیچ فرقى بین عرب و عجم نیست و الان ببین عرب و عجم چه خبر است و آن كسى كه مى‏گفت هیچ فرقى بین سیاه پوست و سفید پوست نیست الان ببینید سیاه پوست و سفید پوست توى خود آمریكا مركز تمدن باصطلاح تمدن و مشكل سیاه و سفید حل نشده هنوز و هزار و چهار صد ساله مشكل عرب و عجم هم حل نشده و مشكل زن و مرد حل نشده و هنوز حقوق از بین مى‏رود و مشكل خرافات هنوز حل نشده شما چه كشور پیشرفته‏اى را سراغ دارید كه صدها و هزارها خرافه در آن نیست خرافه، چیزى كه نه عقل مى‏گوید نه وحى مى‏گه نه وجدان مى‏گوید و نه عاطفه، خرافات و الان در بسیارى از كشورها مى‏گویند 13 نحس است حالا اگر 13 نحس است چرا نحس است؟ عقلى است، وحى است یا دلیل علمى است یا تجربى است چیه و حضرت امیر 13 رجب بدنیا آمد ما چقدر 13 داریم كه آغاز بركت است ایام… كه آغاز آن 13 است و كسى در ذهنش نباشد كه امروز با دنیاى پیشرفته نیاز بشر به انبیاء كم شده و هر روز نیاز بشر بیشتر مى‏شود «وما اَرسَلْناكَ الى رحمة للعالمین» (و حالا پیغمبر ما این جمله را هم دقیقه آخر بگویم 124 هزار پیغمبر داریم به گفته روایات و 25 تاى آن در قرآن آمده باقى آنرا از كجا مى‏فهمیم كه بغیر از اینها هم هست چون یك آیه داریم «مِنْهُمْ مَنْ قَصَصْنا» یك چند تاى آنرا گفتم بعد مى‏گویم «و مِنْهُمَ لَمْ نَقْصُصْ» این آیه قرآن است و جمعى از پیامبران را نگفتم بعد اشاره كرده كه گروهى زیادى را نگفتم و آنوقت روایات مى‏گوید 124 هزار پیغمبر است ولى این پیغمبرانى كه در قرآن آمده فقط اسمشان آمده امّا تنها پیغمبرى كه اسم عضوشان آمده پیغمبرمان است پیغمبر ما اعضایش هم در قرآن آمده است بگیم و برویم مثلاً ببینید مى‏گه كه از كجا شروع كنیم «لا تَمُدَّنَ عَیْنَیْك» اى پیغمبر (2 تا چشمانت) «فَوَلِ وَجْهَكَ شطر المسجد الحرام» (صورتت)- «لا تَجْعَلَ عُنُقِكَ» (گردنت)- «لا تَجْعَلْ یَدَكَ» (دستت)- «وثیابِكَ فَطَهِّر» (لباست)- «الم نشرح لَكَ صَدْرَكْ» (سینه ات)- «اَلذّى انقض ظهرَكِ» (كمرت)- «قریَتِكْ» منطقه ا? كه زندگى مى‏كنی، انبیاء 25 تاى آنها در قرآن آمده امّا پیغمبر ما چشمات، صورتت، گردنت، دستت، لباست «قلِ لبَناتِكْ» (دخترت) «و نساءِكَ» (خانمت) «عشیرتِكَ» (فامیلت) توجهى كه یكوقت مى‏گم به جان شما و یكوقت مى‏گویم به جان دكمه لباست به جون كفشهایت به جون خاك زیر پایت یكوقت مى‏گویم قربان شما و یكوقت مى‏گویم قربان چایى كه خوردى یا قربون قندى كه برداشتى یا قربان انگشترت و این پیداست كه چقدر طرف… در قرآن حتى لباس پیغمبر حتى قریه پیغمبر، حتى لباس پیغمبر و حتى بچه پیغمبر گردن و چشم و صورت پیغمبر و عنایتى كه بین خدا و پیغمبر هست) خدایا فهم ما را نسبت به قرآن و پیغمبر بیشتر و ما را مشمول آن رحمت عامه قرار بده (الهى آمین) و كسانى را كه هدایت كرده‏اى به انحراف مبتلا نفرما (الهى آمین) كسانى كه منحرفند توفیق ارشاد و هدایت مرهمت بفرما (الهى آمین) و یكبار دیگر آیه را بخوانید و تمامش كنیم «وما اَرْسَلناكَ اِلى رحمة للعالین.
والسلام علیكم و رحمة اللّه بركاته.

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=2860

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.