کربلا تفسیر آیات قرآن است

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در شب تاسوعای حسینی با موضوع کربلا تفسیر آیات قرآن، در جمع مردم کرمان و در مسجد امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این جلسه با اشاره به آیات مختلفی از قرآن، کربلا را مجسمه قرآن عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: آنچه در قرآن داریم سیمای آن در کربلا وجود دارد و نزدیک به ۷۰ آیه در قرآن با واقعه کربلا منطبق است.

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: قرآن باید مانند کتب درسی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس شود چرا که تمامی نکات زندگی ما در قرآن است.

استاد قرائتی تصریح کرد: باید تلاش کنیم با یک نهضت فراگیر، فرهنگ استفاده از قرآن در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه ارزش انسان به مادیات نیست، گفت: در کنار تمامی پیشرفت‌های علمی و رفاه عمومی در کشور، آثار اسلام باید در کشور زنده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: در ایام عزاداری اهل‌بیت می‌توانیم با نصب یک پرچم در درب منازل و معابر عمومی، این ایام را زنده نگه داریم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نکاتی پیرامون بصیرت و امام شناسی، گفت: در زیارت حضرت ابالفضل علیه‌السلام آمده است که ایشان دارای بصیرت نسبت به امام زمان خود بود و بصیرت او در عملش نمایان بود.

حجت الاسلام قرائتی افزود: دوستی بدون عمل برای انسان بی‌فایده ست، اگر اسلام را قبول داریم ملزومات آن را هم باید رعایت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.