نجات نسل آینده و کودکان غرق شده بر عهده معلمان است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور: تربیت انسان از اهم موضوعات جامعه می باشد

 حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز کشور روز سه شنبه ۳ آبان ماه، ضمن حضور در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان و در نماز خانه دانشگاه در جمع دانشجویان ایراد سخن نمود.

حجت السلام والمسلمین قرائتی به اهمیت شغل معلمان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند یک شکاف به اسم دهان برای انسان خلق نموده است ولی این شکاف ایجاد شده در بدن انسان چندین عمل متفاوت را انجام می دهد مثل غذا خوردن، نفس کشیدن و… معلمی نیز همین گونه است، لذا معلمی را یک شغل ندانید چرا که شما باید دانش آموزان که در حال غرق شدن هستند را نیز نجات دهید و صرف انتقال علم نباشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور نجات نسل نو از چنگال دشمن را از وظایف معلمان دانست و گفت: شما از الان باید برای بقاء خود و نسل آینده جامعه آماده شوید و این بقاء فقط با نجات نسل نو از چنگال دشمن و بیان احکام الهی برای آنان حاصل می شود که این از وظایف شما معلمان آینده است.

وی به اهمیت تربیت دانش آموزان پرداخت و بیان داشت: تربیت انسان از اهم موضوعات جامعه است اینکه فرزند چگونه تربیت شود مهم است چرا که ممکن است بعد از تربیت بشود یکی مثل صدام و یا نه بشود یک عالم و مجتهد و این امر تربیت بعد از خانواده بر عهده شما معلمان است.

مفسر قرآن کریم به روش و شیوه کلاس داری اشاره کرد و افزود: در کلاس درس، دانش آموزان با سلیقه های مختلف حضور دارند یکی با تکبر، یکی با غرور، یکی عاشق و یکی بی تفاوت، لذا در این امر خود را قوی کنید و فرمولی برای خود داشته باشید تا تمامی مخاطبین خود را بتوانید مدیریت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به آیه ۵۶ سوره احزاب که خداوند فرمود (إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ  یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا بیان داشت: این آیه مصداق کامل مدیریت است و بیاد سر لوحه قرار گیرید و از تک تک کلمات این آیه نکته ای خارج می شود، مثلا این آیه می گوید اگر می خواهید بخشنامه ای صادر کنید این بخشنامه باید شفاف باشد و این امر با کلمه حصر إن اول آیه فهمیده می شود.

وی ادامه داد: در آیه می فرماید اگر می خواهی مردم گوش بدهند و عمل کنند بگو اول خودم عمل می کنم بعد می فرماید بگو بهتر از شما این عمل را انجام دادند تا آنان ترغیب به عمل شوند و سپس با کلمه یصلون می گوید خودت قدم اول را بردار تا مردم به کمک تو بیایند و ادامه آیه که مردم را با احترام صدا کن، بخشنامه ظاهر و عمل به آن یکی باشد تا پایان آیه با کلمه تسلیما از مردم می خواهد به میل و رغبت به این بخشنامه عمل کنند و این یکی از اصول مدیریتی است که شما باید به آن عمل کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: مطالبی که توسط معلمان مطرح می شود باید هدفمند باشد لذا مطلبی که بیان می کنید یا باید واجب، یا مستحب، یا مشکل یک جامعه و یا حداقل مشکل یک نفر را حل کن لذا هر مطلبی خارج از این چهار مسیر باشد هدفمند نیست.

وی در پایان فرمود: بدانید توجیه، حماقت است؛ تضعیف، جنایت است و تکمیل، رسالت است این سه اصل اساسی را سر لوحه خود قرار دهید تا موفق و در مسیر حق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.