حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حجاب

موضوع: حضرت زهرا(سلام الله علیها) و حجاب
تاریخ پخش: 75/07/26

بسم الله الرحمن الرحیم

1- در اسلام کارهایی که خشونت ندارد زن و مرد مساویند
در آیاتی از قرآن داریم که زن در همه مسائل جز مسائلی که یک خرده قلدری می‌خواهد، زن و مرد را مثل هم قرار داده فقط جایی که قلدری می‌خواهد گفت زن نباشد در کشورهای کمونیست هم حاضر نیستند یک تیم فوتبال از دخترها در مقابل پسرها قرار بگیرد چون می‌دانند توان جسمی پسران در دویدن و گل زدن از دخترها بیشتر است. در هیچ جای دنیا چه بی دین و چه با دین اگر یک وقت خواهران را بردند در معادن طلا مثلاً معدن طلا در آفریقای جنوبی 4 هزار متر زیر زمین می‌روند حالا معدن طلای ایران رو است اگر همان آفریقای جنوبی چند هزار خانم را در 4 هزار متر زیر زمین ببرد تمام تشکیلات سازمانهای بین الملل اعتراض می‌کنند که حقوق زن نادیده گرفته شد به زن ظلم شد مگر شما نمی‌گویید زن و مرد مساویند تا حالا مردها کشف طلا می‌کردند الان هم زنها، قبول ندارند.
اصولاً در غیر کارهایی که خشونت می‌خواهد زن و مرد مثل هم هستند «إِنَّ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتینَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقینَ وَ الصَّادِقاتِ» (احزاب/35). بنابراین اسلام زن را محروم نکرده آنجایی هم که محروم کرد حقش است که محروم کرده یعنی به نفع زن است که گفته‌اند کنار باش اگر شما زمستان دستت را توی دستکش کردی هیچوقت پیشانی نباید بگوید چرا من را توی دستکش نمی‌کنی خوب پوست پیشانی طوری است که یخ نمی‌کند اما دستش یخ می‌زند. آنجایی که اسلام می‌گوید عفت و حجاب این به نفع زن است.
2- کیفیت آشکار شدن برخورد زن و مرد از نظر آیات قرآن
مثلاً در قرآن داریم دختران حضرت شعیب پیغمبر حتی چوپانی هم می‌کردند منتهی با این فرم 1- که دو تایی بیرون می‌رفتند این خودش اینست که زن و دختر تنهایی بیرون نروند 2- با حفظ حیاء «تَمْشی‌ عَلَى اسْتِحْیاءٍ» (قصص/25) یعنی راه می‌رفتند اما با حیا «اسْتِحْیاءٍ» یعنی حیا «وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ» (احزاب/53) اگر خواستید چیزی به خانمهای پیغمبر بدهید و بستانید نمی‌گوید با خانم پیغمبر تماس نگیرید نه با خانم پیغمبر تماس هم بگیرید منتهی «فَسْئَلُوهُنَّ» سوال کنید از اینها «مِنْ وَراءِ حِجابٍ» یعنی از پشت پرده یا مثلاً نمی‌گوید زن حرف نزند می‌گوید حرف بزند اما با کرشمه حرف نزند «فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی‌ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً» (احزاب/32)، «تَخْضَعْنَ» از خضوع یعنی حرف که می‌زنند نازک و با کرشمه نباشد چرا؟ برای اینکه «فَیَطْمَعَ» طمع می‌کند «الَّذی فی‌ قَلْبِهِ مَرَضٌ» آن کسی که در قبلش مرض است.
البته از این آیه فهمیده می‌شود که بعضی پسرها هم نباید خودشان را اصلاح درست بکنند. طوری نکنید که آدمهای هرز طمع کنند. اگر مردی می‌خواهد برود بین خانه صحبت کند طوری خودش را درست کند «فَیَطْمَعَ الَّذی فی‌ قَلْبِهِ مَرَضٌ» البته «فی‌ قَلْبِهِ مَرَضٌ» شامل «فی‌ قَلْبِها مَرَضٌ» هم می‌شود چون گاهی وقتها در قلب زن مرض است. «یَطْمَعَ» یعنی طمع. مثلاً می‌گویند انار نخور برای اینکه ترش است پس ملاک انار نیست ملاک ترشی است وقتی ملاک ترشی شد آبلیمو هم نباید خورد نباید بگوئیم دکتر انار گفته آبلیمو را نگفته بابا اگر می‌خواست انار را بگوید می‌گفت انار نخور اما گفت انار نخور برای اینکه ترشی است حالا که ترشی محور شد پس آب غوره هم نخور سرکه هم نخور هر چه که ترش است نخور.
و اینجا زن و مرد مهم نیست مهم اینست که می‌گوید «فَیَطْمَعَ» یعنی آنکه مهم است اینست که قلاب را به دل هوس بازها می‌اندازی حتی خواهر و برادر. یک برادر توی خانه شرت کوتاهی پا می‌کند و روبروی خواهر بزرگش راه می‌رود ولو خواهر و برادرید اما با لباس این رقمی… نیمه عریان می‌شود و می‌رود زیر رختخواب برادر و خواهر است ولی «فَیَطْمَعَ» گاهی عکس زیبایی است عکس آدم هم نیست اما بقدری زیباست که اگر در اتاق شماست ممکن است آلوده بشود فیلم هم همینطور همه اینها را شامل می‌شود چون ملاک اینست «فَیَطْمَعَ الَّذی فی‌ قَلْبِهِ مَرَضٌ» یعنی آدمهای هوس باز را قلاب می‌کند.
3- ایرادات کتاب‌های دین و معارف مدارس و دانشگاه‌ها
می‌گوید راه که می‌روید چشم‌ها را شکار نکنید زن توی جامعه باشد اما طوری نکند که چشم‌ها را دنبال خودش بکشد «وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ» (نور/31) به امید روزی که کتابهای معارف دانشگاه و دبیرستان بحث‌هایی که مربوط به خانم هاست را یاد بگیرند اگر از من بپرسند قرائتی نسبت به چه چیزی از همه بیشتر در عمرت غصه می‌خوری؟ می‌گویم از کتابهای تعلیمات دینی و از کتابهای دانشگاهی. جانم به لب رسید که به مسئولین بگویم این کتابها مفید نیست خیلی بحث هایش مفید است ولی نه همه‌اش. به دخترها می‌گویم سوره انعام را حفظ کنید آخر چه ربطی به زندگی زنها دارد آنوقت سوره‌های احزاب و نور و حجرات که پر از آیاتی هستند که مربوط به خانم هاست و(حجرات) پر از آیاتی که مربوط به مسائل اخلاقی است مسئله بچه داری همسرداری، عفت، خانه داری اینها را نمی‌گویند اگر شتری را کشتید بچه توی شکمش بود آن بچه نر یا ماده باشد زمان جاهلیت چه گفته‌اند الان باید چه کرد؟ ما نمی‌خوانیم که چه چیزی بچه را ترسو می‌کند چه چیزی بچه را شجاع می‌کند همسر خوب از نظر قرآن و حدیث چیه؟
می‌خوانیم کوه هیمالیا چند متر است؟ این هیچ نقشی در زندگی ما ندارد بله یک اطلاعاتی است که بفهمد ابوعلی سینا چند کیلو است اما چند کیلو بودن ابوعلی سینا هیچ نقشی در فکر و فرهنگ و رشد شما ندارد. اسم مادر حضرت موسی(ع) چه بود؟ (البته اینها در کتابهای معارف نیست ولی مشابه‌اش هست). روایت داریم پیغمبر(ص) هر روز این دعا را می‌کرد «اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ عِلْمٍ لَا یَنْفَعُ» (کنزالفوائد/ج‌1/ص‌385) پناه می‌برم از علم بی خاصیت. دانشکده علوم قرآنی تأسیس شد. قرآن چند تشدید دارد؟ قرآن چند آیه دارد؟ خوب مثلاً؟ محل تولد قُرّا سبعه کجا بود؟ مثلاً در رجال می‌خوانیم شیخ مفید بچه کجا بود؟ چی گفت مهم است یا بچه کجا بود؟ بد نیست اینها را بدانیم اما باید بدانیم که چطور شیخ مفید، شیخ مفید شد؟ عوامل موفقیت بوعلی سینا چه بود؟ دلیل اینکه امام(ره) موفق شد چه بود؟ حالا مال خمین باشد یا محلات یا ساوه یا مال جهرم رمز موفقیتش این نبود که در خمین متولد شد چند خواهر و برادر داشت؟ خوب که چی اینها رمز موفقیت امام(ره) شد. قرآن 268 قصه دارد در هیچکدام از این قصه‌ها به این حرفهای چرند و پرندی که ما می‌گوئیم صبحت نکرده. چاهی که یوسف(ع) در آن افتاد چند متر بود؟ اسم برادرهایش چه بود؟ زلیخا که عاشق شد چند ساله بود؟ اتاقی که زلیخا درست کرد و این خانمها دستشان را آنجا بریدند چند متر بود؟ چند در داشت؟ حقوق شوهرش چطوری بود؟ اینها نیست. رمز موفقیت یوسف چه بود؟ رمز سقوط برادرها چه بود؟ ما روی کلماتی حساب می‌کنیم که به ما رشد می‌دهد. بخشی از بهترین عمرمان را تلف کردیم آنوقت عوضش یک چیزهایی که باید بدانیم نمی‌دانیم.
4- حضور زن یک اصل و عفت عمومی اصل دیگر است
«وَ إِذا بَلَغَ الْأَطْفالُ مِنْکُمُ الْحُلُمَ فَلْیَسْتَأْذِنُوا کَمَا اسْتَأْذَنَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیاتِهِ وَ اللَّهُ عَلیمٌ حَکیمٌ» (نور/59) اطفال وقتی به درجه بلوغ می‌رسند«فَلْیَسْتَأْذِنُوا» دیگر سر زده نباید بروند «وَ لا تُکْرِهُوا فَتَیاتِکُمْ عَلَى الْبِغاءِ» (نور/33) اجمالاً قرآن راجع به اینکه مرد و زن در جامعه حضور داشته باشند مسئله‌ای ندارد. تا یک دهه پیش مسجدهای اهل سنت می‌گفتند زن نباید وارد مسجد شود از کدام آیه؟ به چه دلیل؟ مگر زینب(علیها السلام) کربلا نرفت و مگر در شهرها و مسجدها سخنرانی نکرد؟ حتی یک زنی آمد چنان سخنرانی کرد که پیغمبر(ص) به اصحاب فرمود چه زنی! ؟ چه بیانی داشت! ؟ حضور زن یک اصل است عفت عمومی هم یک اصل است. اگر یک زن پولدار شد مستطیع شد حالا ارث پدر، هنر دستی(داشتیم زنهای قدیم پولدار بودند مثل زنهای حالا نبودند که منتظرند استخدام بشوند) می‌خواهد برود مکه رضایت شوهرش شرط است زن می‌تواند بدون شوهر برود مکه آنجا هم اسلام گفته حرام است گردی صورتش را بپوشاند کفاره دارد. آنجا از 73 فرقه آدمند.
زینب کبری(علیها السلام) وقتی می‌خواست به مسجد برود حضرت علی(ع) به امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) می‌فرمود اسکورتش کنید. دختران شعیب وقتی می‌خواستند چوپانی کنند جفتی می‌رفتند «وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ» (نور/31) پایکوبی نکنید چون زنهای عرب به پایشان خلخال بود وقتی راه می‌رفتند سر و صدا می‌کرد پایکوبی نکنید تا حواس مردم را متوجه خودتان کنید.
5- زن باید برای شوهرش خود را آرایش کند
آرایش جزء غریزه زن است یعنی زن بدون آرایش نمی‌شود و اسلام آرایش را اجازه داد. یکبار پیغمبر(ص) آمدند توی خانه به فاطمه زهرا(علیهما السلام) فرمود حضرت علی(ع) کی می‌آید؟ فرمود چند دقیقه دیگر می‌آید لحظاتی بعد می‌آید فرمود تو که می‌دانی لحظاتی دیگر می‌آید چرا ساده توی خانه نشستی پا شو خودت را برای شوهرت آرایش کن. منتهی فرهنگ اینطور شده آرایش برای بیرون و سادگی برای توی خانه یعنی اسلام گفته این قرینه آرایش را حفظ کنید به شرطی که مخصوص به محرم باشد بیرون از خانه می‌روید بوی عطر نداشته باشید.
6- کیفیت سخنرانی امام سجاد درباره شهادت امام حسین(ع)
حالا مصادیق بی بند و باری که سعی می‌کنم «قَالَ الصَّادِقُ ع» نباشد یعنی طوری حرف می‌زنم که زن یهودی زن ارمنی و زن بی دین قبول کند تا حالا آیه قرآن بود طوری حرف می‌زنم که دوست و دشمن قبول کنند امام زین العابدین(ع) وقتی سخنرانی می‌کرد نمی‌فرمود پدر مرا در کربلا کشتند چون معلوم است که در جنگ بالاخره یکی کشته می‌شود فرمود پدر مرا به نحو صبر کشتند و آن اینطوری است که یک کبوتر را توی قفس کنند از بیرون قفس با نوک چاقو به اطراف بزنند به این تا بال بال بزند و این رقمی جان بدهد یعنی امام سجاد(ع) در مسجد شام فرمود امام حسین(ع) را این رقمی کشتند یعنی گیرم شما حسین(ع) را قبول ندارید امامت او را هم قبول ندارید جان فدایی بنی امیه و یزید هم هستید در عین حال این رقمی کشتن درست نیست یعنی طوری گفت که حتی دشمن هم بپذیرد امام(ره) که به بهشت زهرا آمد نگفت سینما بد است سینما یک هنر است فرمود فیلم بد، بد است وقتی می‌گوید فیلم بد، بد است تمام آدمهای عاقل می‌گویند فیلم بد، بد است اما اگر گفت سینما بد است بسم ا….حکومت آخوندی شد تمام تفریح‌ها را از دست ما گرفتند.
7- اتلاف عمر از مفاسد بی‌بند و باری است
ما بی حجاب نداریم بد حجاب داریم اینها هم روی حرفهای من منهای اسلامی فکر کنند مفاسد بی بند و باری: 1-اتلاف عمر. وقتی زن خودش را برای بیرون آرایش می‌کند زمانها چقدر تجملات چقدر وقت می‌برد گاهی برای اینکه زلف هایش را از شمال غربی ببرد چقدر وقت می‌برد گاهی زنهای ما برای اینکه 6 تا بشقابهایشان گلهایش یک جور باشد یکی از آنها که بشکند نصف روز چینی فروشیها و شکستنی فروشها را می‌گردد که یک بشقاب پیدا کند که گل آن ششمی مثل آن پنج تا باشد دقیقه‌های عمر صرف چه می‌شود؟ یک مرد نیمه احمق را سراغ دارم مثل مینی بوس، یک نقاش آورده و گفته من این فرش را برای اینجا گرفته‌ام می‌خواهم عکسش روی سقف اینجا باشد یک مرد نیمه احمق را پیدا کردیم که چند صد هزار تومان پول داده که شماره ماشینش با شماره کیف سامسونتش با شماره پلاک خانه‌اش با شماره شناسنامه‌اش یکی باشد اینهمه گرسنه در مملکت داریم سه خواهرند که یک چادر دارند آدم داریم گرسنه آدم داریم خوش استعداد نابغه است ولی پدرش پول ندارد که او را به دانشگاه بفرستد مریض است پول دارو ندارد این مرد هم پول دارد نمی‌داند چکار کند؟ مقدار زیادی عمرها صرف می‌شود. شیک پوشی مساوی است با کم کاری من یک شعار می‌دهم هر که خواسته قبول کند و هر که نخواست قبول نکند. شیک پوش ترین زنها بیکارترین زنها هستند.
8- بی‌بند و باری فتنه بوجود می‌آورد
2- فتنه. فتنه‌هایی که در اثر بی بند و باری پیدا می‌شود این را شما می‌توانید از اداره طلاق بپرسید از دخترهای رفوزه شده می‌توانید بپرسید از آمار غرب می‌توانید بپرسید از آمار خودکشی می‌توانید بپرسید از دخترهای ربوده شده می‌توانید بپرسید از امراض مقاربتی می‌توانید بپرسید از امراض روانی می‌توانید بپرسید که واقعاً این بی بند و باری چقدر فتنه در دنیا تولید کرده.
9- توجه بیش از حد به یک غریزه باعث فراموشی غرائز دیگر می‌شود
3- رها کردن باقی غرائز. آخر یکوقت انسان شیک پوشی را دوست دارد نمی‌خواهم بگویم انسان زشت باشد زیبایی جزء ذات انسان است و هر کسی زیبایی را دوست دارد «وَ زَیَّنَّا السَّماءَ الدُّنْیا» (فصلت/12) قرآن می‌فرماید آسمانها را زینت دادیم بوسیله این ستاره‌ها قرآن می‌فرماید گل و بلبل بخاطر اینکه زمین زیبا باشد سبزی‌ها و آبشارها. در بهشت همه‌اش زیبایی است در قرآن فرموده من بهشت را با همه رقم آب زیبا می‌کنم یکسری آیات داریم که می‌فرماید «جَنَّاتٌ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ» (بقره/25) یعنی باغهای بهشت از پای درختهایش آب می‌رود یکی آب داریم می‌فرماید «مِنْ تَحْتِهِمُ» (یونس/9) یعنی اهل بهشت که روی صندلی نشسته‌اند اصلاً پایه‌های صندلیشان توی جوی آب است یعنی آب از زیر خودشان می‌رود «تَحْتِهِمُ» نه «تحْتِهَا» یعنی کرسیشان روی آب است یک آیه داریم می‌فرماید «وَ ماءٍ مَسْکُوبٍ» (واقعه/31) یعنی آبشار تازه در نهرها سه رقم داریم آب، شیر، عسل. در مجامع عمومی گفته‌اند آنچه زیبایی است باید توی مسجد باشد آنچه باعث تنفر است نباید توی مسجد باشد حدیث داریم هر کس می‌خواهد به مسجد برود ته کفشش را نگاه کند تا یکوقت زیر کفشش چیزی نباشد که صحن مسجد را آلوده کند حدیث داریم کسی که سیر یا پیاز خورده مسجد نرود. گفتند امام زین العابدین(ع) کجا نماز می‌خواند فرمود بروید مسجد آن قسمت از فرشها که بیشتر بوی عطر می‌دهد آنجا نماز می‌خواند گفتند عبای امام کدام است گفتند آنکه بوی عطر می‌دهد.
حدیث داریم پیغمبر(ص) آن مقدار که پول عطر می‌داد بیش از آن مقداری بود که پول غذا می‌داد. زیبایی اصل است قبول داریم اما باید به باقی غرائز هم رسید. یک دکتری جکی (لطیفه) برای خودش می‌گفت، می‌گفت یک کسی مریض می‌شد می‌رفت دکتر بعد دارو را می‌خرید اما نمی‌خورد به او گفتند اگر نمی‌خواهی بروی دکتر چرا دارو می‌خری و اگر دارو می‌خری چرا نمی‌خوری؟ گفت اما دکتر می‌روم برای اینکه دکتر می‌خواهد زندگی کند خوب اگر ما به او پول ندهیم از کجا زندگی کند؟ دارو هم می‌خرم برای اینکه دارو فروش هم می‌خواهد زندگی کند من هم که نمی‌خورم می‌خواهم زندگی کنم آخر این داروها مرا می‌کشد! از حرف من سوء استفاده نشود اگر رفتیم دکتر دارو را باید خورد.
یکی از اولیای خدا مریض شد دعا کرد خدایا مرا شفا بده خطاب آمد تا دکتر نروی و دارو نخوری شفایت نمی‌دهیم. دنیا حساب و کتاب دارد خدا خیلی کارها را می‌تواند بکند اما اسباب و وسائل باشد. ما چند غریزه داریم علم را دوست داریم شهوت، مقام، فرزند منتهی باید همه را کنترل کرد بعضی‌ها به قدری بازی را دوست دارند که هر سال بخاطر عشق به بازی همه درسها را تجدید می‌شوند یعنی همه غرائز و نیازهاشان فدای بازی می‌شود آدم باید جان را دوست داشته باشد پول را هم دوست داشته باشد بعضی بقدری جانشان را دوست دارند هر چه پول دارند فدای جانشان می‌کنند البته این می‌ارزد بعضی‌ها اینقدر پول را دوست دارند که جانشان را فدای پول می‌کنند هیچی فدای هیچی نشود.
امام رضا(ع) فرمود: ساعاتتان را تقسیم کنید ساعتی برای این کار، ساعتی برای آن کار و… روایت داریم تجار وقتی می‌خواهند سرمایه گذاری کنند همه پولشان را یکجا خرج نکنند اگر همه پولها را ریختند توی کشاورزی غلات خشکید خلاص همه پول را کشتی خریدی غرق شد فلجی. تا اگر مزرعه خشکید کشتی را داشته باشد کشتی غرق شد مزرعه داشته باشد و حدیث داریم شما هم در همه کارهای خیر شرکت کنید شیک پوش‌ها باید از مطالعه کم بگذارند یعنی افرادی که به شیک پوشی می‌رسند باقی غرائزشان را نادیده می‌گیرند شیک پوشها از رسیدگی به فامیل باید کم بگذارند. به یک کسی گفتند سرکه 7 ساله دارید گفت بله گفت یک لیوان به من بده گفت اگر می‌خواستم امسال به تو بدهم که 7 سال نمی‌ماند کسی می‌تواند شیک ترین باشد که بسیاری از چیزها را شتر دیدی، ندیدی.
رفته بودیم کاخ شاه تماشا یک جا سیگاری آنجا بود دیدم پای فیل را قطع کرده‌اند استخوان وسطش را تراشیده‌اند توی استخوان به اندازه یک نعلبکی گودی درست کرده‌اند و این را جا سیگاری کرده‌اند. کارتر یک روز آمد کاشان خواست سیگار بکشد توتون سیگارش را خواست خالی کند یک فیل را پایش را قطع می‌کنند استخوانش را سوراخ می‌کنند که توتون ته سیگار کارتر… مقام معظم رهبری می‌فرمود من تبعید بودم در ایرانشهر سیل آمد خانه‌ها با خاک یکسان شد احدی از مسئولین نیامد و من یک سید تبعیدی زنگ زدم و دوستانمان در کرمان و یزد آیت الله صدوقی، مشهد کی و کی… آمدند کامیون کامیون جنس آوردند خلاصه آمدند گفتند کی؟ سید تبعیدی(مقام معظم رهبری) جان مردم را نجات داد و دولت شاهنشاهی خم به ابرویش نیاورد بعد برای اینکه این سید تبعیدی نتواند مرم را جذب کند گفتند بابا برای حفظ آبرو شیر خورشید هم یک غلطی بکند وقتی آدم برای ته سیگار کارتر پای فیل می‌شکند قهراً مردم ایرانشهر هم سیل برد به درک.
10- تجمل‌پرستی باقی استعدادها را از بین می‌برد
تجمل پرستی باقی استعدادها را از بین می‌برد تجمل پرستی یعنی اصالت بدن. نه اصالت بدن نه اصالت روح. بالاخره دو تفکر است که آیا جسم اصل است یا روح است. تجمل پرستی یعنی اصل با جسم است. اصلاً تنوع‌های پی در پی نشان این است که آدم از تو ناآرام است. مرحوم شهید مدرس با همان لباس ساده‌اش آرام بود و خلاصه اینکه به جای خداپرستی، بت پرستی به جای کار، مصرف، به جای توجه به باطن توجه به ظاهر به جای اینکه زن خودش را مرغوب نگه دارد خودش را در دسترس قرار می‌دهد به جای مصرف، اسراف به جای مقاومت دکوری بودن به جای رقابت در علم و هنر رقابت در پشم و نخ. پشمیه! خوب ببخشید خانم من گفتم پارچه نخی است چه حساسیتی دارد که بگوید این جسم پشم است. بعد می‌گویم آقا پشم شتر است یعنی من خودم ارزش ندارم می‌خواهم با پشم شتر خودم را پائین بیاورم به جای زهد و سادگی پرکردن جیب بیگانگان برهنگی باعث شد که کمپانی‌ها از خانم‌های خوش سر و صورت و خوش لباس برای فیلم و سینما استفاده کنند چشم هوس بازها را پر کند و هوس بازها به هوای این عکسها به سینما هجوم بیاورند و جیب کمپانی‌ها پر بشود زنها نفهمیدند چه به سرشان آمد آلت دست چشم هوس بازان و پر شدن جیب کمپانی‌ها شدند. اسلام آمد و گفت زن در همه مسائل شریک. حق رأی حق مالکیت حق انتخاب حق تخصص حق تربیت حق شرکت در همه مجامع حق همه رشد اما با حفظ عفت. کلاه سر آنهایی رفت که خودشان را رها کرند نفهمیدند دل چه کسی را خوش کردند.

«و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=2324

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.