پانزده خرداد، آغازگرِ انقلاب اسلامی

موضوع: پانزده خرداد، آغازگرِ انقلاب اسلامی
تاریخ پخش: 15/03/99
1- انقلاب، عامل عزت و اعتماد به نفس
2- وابستگی شاه به آمریکا و اسراییل
3- مقایسه شاه و ولی‌فقیه
4- اطاعت از عادل یا فاسق
5- انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز ظهور امام زمان علیه‌السلام
6- وحدت ملت تحت رهبری آیه الله خامنه‌ای
7- وظیفه مردم در حفظ آرمان‌های شهدا

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین بعدد ما أحاط به علمه، الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی

عزیزان بحث را در 15 خرداد سالگرد قیام مردم ورامین و پیشوا و مردم ایران و رحلت حضرت امام خمینی(ره) می‌بینند. این گوشه‌ای از نتیجه‌های این انقلاب را برای عزیزان می‌گویم، اینهایی که سنی از آنها برآمده که خودشان بودند و دیدند و آنهایی که نسل نو هستند هم در جریان باشند.
مسأله اول اینکه ترس مردم تبدیل به شجاعت شد. یعنی مردمی که از یک پلیس ساده وحشت داشتند، یک مرتبه این انقلاب باعث شد که در خیابان ریختند و گفتند توپ و تانک و مسلسل دیگر اثر ندارد. این خیلی مهم است. افراد مأیوس بودند و امیدوار شدند. می‌گفتند: مگر می‌شود شاه را از مملکت بیرون کرد؟ شما مستأجر را نمی‌توانی از خانه بیرون کنی، شاه را می‌خواهی از مملکت بیرون کنی؟ محال است. شد… مأیوس‌ها امیدوار شدند.
1- انقلاب، عامل عزت و اعتماد به نفس
مسلمان‌ها از حقارت نجات پیدا کردند. یکی از فرهنگیان باسابقه و فاضل و دانشمند می‌گفت: به شاه نامه نوشتیم که اجازه بده تهران مثلاً یک مدرسه‌ی مذهبی داشته باشیم، فرض کنید ما یهودی هستیم. چطور اقلیت‌های مذهبی و مسیحی‌ها مدرسه دارند، کلیمی‌ها مدرسه دارند. بگذارید ما مذهبی‌ها هم یک مدرسه داشته باشیم که حجابش زیر نظر خودمان باشد. برنامه‌هایش زیر نظر خودمان باشد. یعنی مسلمان‌ها از شاه تقاضا می‌کردند که فرض کنید ما یهودی هستیم. شما یک نگاهی که به یهودی‌ها می‌کنید به ما هم بکنید. این حقارت است. نه ما اینطور بودیم، کشورهای مشابه ما هم اینطور بودند. سالهای اول انقلاب من مکه رفته بودم. یکی از این کارمندهای سعودی می‌گفت: مسلمان نمی‌تواند بفهمد. فهم برای غربی‌هاست. جمله‌اش را حفظ هستم، مسلم مخ ما فی… مسلمان مخ ندارد. مگر ما می‌توانیم بدون آمریکا زندگی کنیم؟ آمریکا ما را فهمیدند، گفتند: عربستان سعودی یک هفته نمی‌تواند خودش را بدون حمایت ما اداره کند. خیلی حقارت است. بیایند نفت آدم را ببرند، پول نفت را اسلحه بدهند و بعد هم بگویند: این اسلحه را بر سر یمنی‌ها بزن و بعد هم بگویند: تو گاو شیرده هستی. نفت را ببر، پول را ببر، مسلمان‌ها را ببر و بعد هم بالاترین تحقیر و ذلت این هم به رئیس کشور… گاو شیرده، ولی امام خمینی سال 42 من جوان بودم، من از ایشان شنیدم در مسجد اعظم فرمود: رئیس جمهور آمریکا بداند، پست ترین افراد نزد ما رئیس جمهور آمریکا است. آن زمان… حالا که مرگ بر آمریکا شعار ملی است. آن زمان که کسی جرأت نمی‌کرد نگاه چپ به دیوار سفارتخانه آمریکا بکند، امام خمینی فرمود: رئیس جمهور آمریکا بداند پست‌ترین افراد نزد ما رئیس جمهور آمریکاست.
2- وابستگی شاه به آمریکا و اسراییل
بعضی از آقایان و روحانیون و انقلابیون را که ساواک می‌بردند، می‌گفتند: سه تا کلمه نگویید، هرچه میخواهید بگویید… 1- به آمریکا چیزی نگویید. 2- به شاه چیزی نگویید. 3- حرف اسرائیل را هم نزنید. این مثلث حفظ شود حالا انتقاد می‌خواهید بکنید از شهردار، فرماندار، وکیل، وزیر، سفیر، از دولت انتقاد بکنید ولی این سه تا را نگه دارید. شاه، اسرائیل، آمریکا این مثلث ما بود. نظام‌های سلطنتی هم لرزه وارد شد. از وقتی شاهنشاه ایران شکست خورد و رژیم شاهنشاهی تمام شد این عرب‌های دور و بر ما هم به کشورشان رسیدند، اتوبان‌ها و بلوارها و فرودگاه‌ها، بسیاری از حرکت‌هایی که در کشورشان شد… دیدند عجب، چون مهم.. وقتی رژیم در خطر است ما خدماتمان را اضافه کنیم اینها ما را سرنگون نکنند. لرزه به حکومت‌های طاغوت زده افتاد…
اندیشه کمونیست شکست خورد. کمونیست فعالیت داشت و خیلی‌ها وابسته به آنها بودند، در خود ایران هم توده‌‌ای‌ها بودند و هم مشابه توده‌ای‌ها بودند، اینها می‌گفتند: ما نجات دهنده هستیم. ولی امام خمینی بود که به گورباچف نامه نوشت و گفت: کمونیست هم در ایام نه چندان دوری به زباله دان تاریخ ملحق خواهد شد. بیا خودت را نجات بده. اولین نامه‌ای که به رهبر کمونیست در تاریخ نوشته شد نامه امام خمینی بود که بدانید رژیم شما رژیم شکست خورده‌ای است.
مالکیت چیزی نیست که آدم با قانون بگوید: مالک باشید و مالک نباشد، یک چیز طبیعی است. شما در حیوان‌ها می‌توانید این را امتحان کنید. یک الاغی، گاوی، گوسفندی، سرش را در آخور می‌کند و علف برمی‌دارد. همین که علف را دهان گرفت، اگر یک حیوان دیگر خواسته باشد از او بگیرد، لگدش می‌زند. این یعنی چه؟ یعنی چیزی که من سر خم کردم، من بدست آوردم برای من است. تو چه کار داری می‌خواهی از من بگیری؟ عربی‌اش این است. حدیثش «من حاز ملک» کسی که «حاز» حیازت، با ح جیمی، کسی که چیزی را بدست آورد، مالکش است. در حیوان‌ها هم هست. شکست طرح کمونیست که مالکیت شخصی را حذف کنیم، مالکیت دولتی باشد، آن هم شکست خورد.
3- مقایسه شاه و ولی‌فقیه
محور هوس بود، حالا محور خدا شده است. هرچه می‌گفتند: اعلی حضرت گفته، نظر اعلی حضرت است. بله ما هم در جمهوری اسلامی می‌گوییم: هرچه ولایت فقیه گفت، اما بین ولایت فقیه و شاهنشاه فرق است. نمی‌دانم احتمالاً من یکبار در تلویزیون گفتم، بد نیست دوباره تکرار کنم. یکوقتی من در هواپیما نشسته بودم، ظاهراً مشهد می‌رفتیم، بعضی از مسئولین مملکتی هم سمت راست ما نشسته بودند. دو سه تا خانم پشت سر ما بودند. این خانم‌هایی که پشت سر ما بودند، دختران آن مسئولین بودند. نزدیک مشهد این خانم گفت: حاج آقا می‌شود شما سرت را عقب بیاوری یک چیزی بگویم پدرم نفهمد؟ گفتم: بله، سرم را عقب بردم گفتم: بفرما! گفت: فرق بین شاه و امام خمینی چیست؟ ما زمان شاه به شاه جاویدشاه می‌گفتیم، حالا به ولایت فیه بله قربان می‌گوییم. جانم فدای رهبر! پدر ما بله قربان‌گو است چه به شاه باشد و چه خمینی! بعضی بچه‌ها که خبر ندارند باید بشنوند. ایامی بود که فیلم یوسف پخش می‌شد. به دختر گفتم: شما فیلم یوسف را می‌بینی؟ گفت: بله، گفتم: زلیخا وقتی عاشق یوسف شد خودش را آرایش کرد و درها را بست، «وَ غَلَّقَتِ‏ الْأَبْوابَ وَ قالَتْ هَیْتَ لَکَ» گفت: بیا با هم خلوت کنیم، یوسف چه کرد؟ یک لحظه فکر کرد و یوسف فرار کرد. گفتم: زلیخا چه کرد؟ گفت: زلیخا هم عقب او فرار کرد. گفتم: فرق بین این دو فرار چیست؟ او می‌دوید و من می‌دویدم، یوسف می‌دوید و زلیخا هم دوید و از عقب پیراهنش را کشید و پاره شد. این دو تا فرقش چیست؟ از نظر فیزیکی هردو می‌دوند، منتهی یوسف می‌دوید که گناه نکند، زلیخا می‌دوید که گناه بکند. فیزیک هردو یکی است ولی شیمی‌اش فرق می‌کند.
4- اطاعت از عادل یا فاسق
چقدر من این مثل را زده باشم خوب است، خیلی تکرار کردم. چاقوکش و جراح هردو شکم پاره می‌کنند، چاقو کش می‌خواهد بکشد و لذا از او پول می‌گیرند، جراح می‌خواهد عمل جراحی انجام بدهد، لذا پولش می‌دهند. یکی با چاقو شکم پاره می‌کند و یکی با چاقو عمل جراحی می‌کند. از یکی پول می‌گیرند و به یکی پول می‌دهند. نیت‌ها فرق می‌کند. فقیه عادل است و شاه فاسق است. بله قربان به عادل با بله قربان به فاسق، شاه نظر شخصی‌اش را می‌گوید، فقیه نظر اسلام را می‌گوید، می‌گوید: اسلام و خدا و قرآن این را می‌گوید. سنت این را می‌گوید.
هدف شاه این است که آمریکا راضی باشد. هدف فقیه رضای خداست. بله قربان را شما نگاه نکن، آن زمان می‌گفتند: جاوید شاه، حالا می‌گویند: جانم فدای رهبر، پس هردو یکی است. بله قربان، بله قربان است. بله قربان به کی؟ فاسق یا عادل؟ برای چه؟ برای رضای آمریکا یا برای رضای خدا؟ اینها مهم است.
در زمان قبل از انقلاب مردم منتظر آقا امام زمان بودند منتهی انتظار منفعلانه یعنی انتظار خاموش، می‌گفتند: صبر کنید آقا می‌آید درست می‌کند. نظرشان از انتظار این بود. مثل بیماری که می‌گویند: این دیگر مردنی است. دکتر می‌گوید: هرچه می‌خواهد بخورد، دو سه روز دیگر بیشتر مهمان شما نیست. انتظار فعال یا انتظار منفعل؟ انتظار پویا یا انتظار… در جمهوری اسلامی انتظار هست منتهی انتظار اینکه می‌گویند: ولایت فقیه گامی است برای آماده باش برای حضرت مهدی(ع)، امام زمان می‌خواهد چه کند؟ کارنامه امام زمان در دعای ندبه هست. امام زمان تو بیایی چه می‌کنی، چه می‌کنی؟ «أَیْنَ مُعِزُّ الاوْلِیَاءِ» تو مردم خوب و اولیای خوب را عزیز می‌کنی، «وَ مُذِلُّ الاعْدَاءِ» دشمنان خدا را ذلیل می‌کنی. الآن در جمهوری اسلامی، نصیری‌ها اعدام شدند یا نه؟ هویداها اعدام شدند یا نه؟ دانه درشت‌های زمان طاغوت جمعی اعدام شدند. پس اگر امام زمان بیاید همه طاغوت‌های دانه درشت لجباز را قلع و قمع می‌کند طوری نیست. نمونه‌اش در ایران شد. اگر کسی در یک حوض کوچک شنا کرد، می‌گوید: خوب در استخر هم می‌شود شنا کرد. در دریاچه و دریا و اقیانوس هم می‌شود شنا کرد.
5- انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز ظهور امام زمان علیه‌السلام
می‌شود یک فقیه عادل حکومت کند؟ بله امام خمینی یک فقیه عادل بود و حکومت کرد، پس می‌شود امام زمان هم حکومت کند. ما اتتظارمان راجع به یک حرکتی است که مشابه آن… می‌گوییم: همینطور که ایران شد، همه دنیا می‌شود بشود. رجایی یک معلم بود، بعد از انقلاب به آمریکا برای سخنرانی،سالی یک مرتبه که سران کشورها می‌روند. رئیس جمهور آمریکا از شهید رجایی وقت ملاقات خواست، شهید رجایی به او وقت ملاقات نداد. یعنی چه؟ یعنی یک معلم با فضیلت انقلابی می‌تواند کارش به جایی برسد و اینقدر عزیز شود که رئیس جمهور آمریکا را بگوید من به تو کاری ندارم. نمونه دومش مقام معظم رهبری فرستاده ژاپنی، نخست وزیر ژاپن فرستاده‌ی رئیس جمهور آمریکا آمد، گفت: من با رئیس جمهور آمریکا حرف نمی‌زنم. با خودت حرف می‌زنم، گرچه گله‌هایی هست ولی با خودت حرف می‌زنم.
کدام کشور نماینده‌ی آمریکا می‌رود و رئیسش جرأت می‌کند بگوید: من با تو حرف نمی‌زنم؟ تو قابل نیستی من با تو حرف بزنم. قولت قول نیست. اینها عزت است. انتظاری که ما تعریف می‌کنیم انتظار فعال است، انتظار زمان شاه انتظار منفعل بود. باشد خود آقا می‌آید درست می‌کند.
در جمهوری اسلامی توکل بر خدا بود مشت خالی توکل بر خدا بود. زمانی که همه می‌گفتند: یا باید به شرق متصل شویم یا غرب، اگر به شرق یا غرب متصل نشویم نمی‌توانیم کاری بکنیم. رمز حیاتشان در وابسته تکیه به شرق و تکیه به غرب است. شعار اسلام این بود که نه شرقی نه غربی، می‌شود ایمان به خدا داشت و قیام کرد. جمهوری اسلامی باعث شد کشورهای دیگر از خواب بیدار شدند. تمام حرکت‌های… یک فیلمی را دیدم که در آمریکا سیاه پوست‌ها مجسمه‌ی سردار سپهبد سلیمانی را دست گرفتند. این خیلی مهم است که در آمریکا مجسمه سلیمانی را دست بگیرند. در خیابان آمریکا، خیلی مهم است. قبلاً می‌گفتند: اگر می‌خواهی کشتی نفتت حرکت کند پرچم آمریکا را بزن حرکت می‌کند. یک زمانی ما در سایه پرچم آمریکا نفت می‌فروختیم، به هر قیمتی هم آنها می‌خواستند باید بگذارند، امروز ما… تازه به اسلام عمل نکردیم. بویی از اسلام، به جمهوری اسلامی خورده است. بازار ما اسلامی نیست. بانک ما اسلامی نیست. اقتصاد و سیاست و اخلاق ما، خیلی فاصله داریم تا اسلام ناب و اسلام قرآن و اسلام اهل‌بیت برسیم، خیلی فاصله داریم. همین نسیمش خیلی برای ما برکت داشت.
6- وحدت ملت تحت رهبری آیه الله خامنه‌ای
انقلاب ما همه فرقه‌ها را متحد کرد. الآن چهل سال از انقلاب می‌رود چیزی در ایران به نام ترک، فارس، بلوچ، عرب و عجم، سنی و شیعه، همه فرقه‌ها، اتحادی که در سایه ایمان بود چه کسی می‌تواند این اتحاد را به وجود بیاورد؟ نه در مسائل کلی، در مسائل جزئی، همین کرونا آمد، وزیر بهداشت و درمان گفت: اگر آیت الله خامنه‌ای نبود ما نمی‌توانستیم جلوی کرونا را بگیریم. یک مرتبه بگویند: حرم امام رضا تعطیل، چه کسی گوش می‌دهد؟ مسجدها تعطیل، احیاها تعطیل، روابط از طریق دنیای مجازی، همه می‌گویند: چشم. این ولایت فقیه است که مردم به قصد قربت به حرفش گوش می‌دهند. این مهم است، کار براساس ایمان، یکی از بزرگترین افرادی که در بیت مقام معظم رهبری هستند. از رفقای ما بودند، به من می‌گفت: من بی وضو خدمت ایشان نمی‌رسم. هروقت می‌خواهم ایشان را ملاقات کنم وضو می‌گیرم، فرق می‌کند این ایمان با ایمانی که نصیری و هویدا به شاه داشتند. لحظه‌ای که می‌خواستند هویدا و نصیری را اعدام کنند، یک حرف‌های بسیار زشتی به شاه زدند. حرف‌های خیلی بد، یک لات هرزه هم اینطور حرف نمی‌زند. نصیری رئیس ساواک بود، هویدا نخست وزیر بود. گفتند: چرا شاه سگ‌های خانه‌اش را آمریکا برد و ما را نبرد و گیر شما افتادیم؟ قرآن هم همین را می‌گوید. می‌گوید: تمام رفاقت‌های غیر الهی تبدیل به فحش می‌شود، یکی این است. «الْأَخِلَّاءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِینَ» (زخرف/67) تمام «أخلاء» خلیل یعنی دوست جون جونی، دوستان جون جونی به هم فحش می‌دهند، مگر افرادی که براساس تقوا… علاقه تقوایی می‌ماند. عشقی که مردم به امام حسین دارند 1400 سال است که ثابت است. این علاقه‌های مقامی و مدالی و اینهاست که پررنگ و کمرنگ می‌شود.
جمهوری اسلامی همه اقشار را با همه سلیقه‌ها متحد کرد و اینها از برکات انقلاب است. پانزده خرداد بحث را گوش می‌دهید یک نگاهی بکنیم. ما دشمن داریم. دشمن هم برای ما دائماً «لا یزالون» (بقره، 217) در قرآن داریم، یعنی دائماً دست برنمی‌دارند. از هر راهی، بتوانند ضربه می‌زنند. حالا… علاقه‌های دشمن، یکی می‌گوید: اینها دوست دارند شما سازش کنید. آیه سازش این است «وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُون‏» (قلم/9) دوست دارند شما سازش کنید و آنها هم با شما سازش کنند. «تدهن» از دُهن است و دُهن یعنی روغن، ما در فارسی ماست مالی می‌گوییم. عرب‌ها می‌گویند: روغن مالی، یعنی دوست دارند شما سازش کنید و آنها هم با شما کنار بیایند. حالا فرجام است، برجام است، هرروز یک چیزی… ولی آنها از شما سازش می‌خواهند. علاقه‌شان این است. منتظر کسی نباشید.
بعضی از شاگردان امام خدا رحمت کند آیت الله مؤمن شورای نگهبان بود. می‌گفت: به امام نامه نوشتم مرا موعظه کن. امام هم این آیه را نوشت، آیه قرآن است «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ‏ بِواحِدَهٍ» (سبأ/46) خدا می‌گوید: من شما را به یک چیز موعظه می‌کنم. موعظه خدا یک کلمه است. چیه؟ «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ» برای خدا قیام کنید. «مَثْنى‏ وَ فُرادى‏» دو تا دو تا، نشد یکی یکی. خود امام به این عمل کرد. در یکی از پیام‌هایی که امام برای حج می‌داد، فرمود: بدانید اگر خمینی تنها بماند، یعنی روی کره زمین فقط من باشم، اگر خمینی تنها بماند لحظه‌ای با آمریکا سازش نمی‌کند. اینطور نیست که چون مرید دارم، اگر خمینی تنها بماند. «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى» یعنی جفت جفت، «وَ فُرادى‏» تنهایی، گاهی وقت‌ها خدا می‌گوید: «قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ» (انعام/91) بگو خدا، باقی را رها کن. نه که دعوت نکنیم، دعوت می‌کنیم ولی اگر نیامدند دست از کار نمی‌کشیم. محبوبیتی که امام داشت، در تاریخ بشریت، من تاریخ خیلی بلد نیستم، ولی هرکس بلد است، در تاریخ بشریت یک نفر باشد که ورودش پنج میلیون استقبال، تشییع جنازه‌اش ده میلیون بدرقه باشد. در این ده سال هم که بین ورود امام از پاریس به تهران و تشییع جنازه‌اش ده سال است. در این ده سال چقدر جمعیت به فرمان امام شهید شدند، صدها هزار نفر شهید و جانباز و معلول شدند ولی عشقشان از امام کم نشد و این عشق خدایی است. قرآن قول داده «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ‏» کسانی که اهل ایمان و عمل صالح باشند، «سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» (مریم/91) ودّ، مودت، مشابه‌اش محبتی بود که مردم در تشییع جنازه سلیمانی نشان دادند. اینها پولی بود؟ زوری بودی؟ بخشنامه بود؟ ارتباطات بود؟ هیچی نبود. دل دست خداست. انقلاب ما این کارها را کرد، دلها را به هم متحد کرد و مردان خدا را محبوب کرد. آدم‌های جنایتکار را ذلیل کرد. چه اموالی مصادره شد. خیلی هم خوردند و بردند، ولی خیلی‌ها که خوردند و بردند را مصادره کردند.
7- وظیفه مردم در حفظ آرمان‌های شهدا
ما در جمهوری اسلامی همه باید وزارت اطلاعاتی باشیم. یعنی اگر کسی خبری دارد نباید بگوید: به من ابلاغ نشده است. به من چه؟ نان مردم را آجر کنم. وقتی شما می‌دانید تریاک از کجا به کجا می‌رود، این جوان‌های مردم را معتاد می‌کند، جلویش را بگیر، همه ما قرآن یک آیه دارد می‌گوید: همه از همدیگر هستیم. «بَعضُکُم مِن بَعض» (آل‌عمران/195) آیه قرآن است. یعنی من از تو هستم و تو از من هستی. نباید بی تفاوت باشیم. آدم‌های بی تفاوت را که هرچه می‌بینند هیچی نمی‌گویند، این تعبیر زشتی برایشان شده است. گفته این آقای بی تفاوت مرده است. منتهی نفس در ریه‌اش می‌رود. باد در ریه‌اش می‌رود. کسی که امر به معروف و نهی از منکر نکند، خطرها را… از مورچه کمتر نباشید. قرآن بخوانم… قرآن می‌گوید: حضرت سلیمان از منطقه‌ای عبور می‌کرد، منطقه‌ای که مورچه زیاد بود. عربی‌اش را بخوانم آیه قرآن است. «قالَتْ‏ نَمْلَهٌ» مورچه‌ای گفت: «یا أَیُّهَا النَّمْلُ» (نمل/18) ای مورچه‌های دیگر! «ادْخُلُوا» داخل شوید، «مَساکِنَکُمْ» در لانه‌ها بروید. چه خبر است؟ سلیمان دارد می‌آید. «لا یَحْطِمَنَّکُمْ سُلَیْمانُ وَ جُنُودُهُ وَ هُمْ لا یَشْعُرُون» سلیمان و لشگرش زیر پایش… زیر پای سلیمان و لشگر او می‌روید، حالی‌شان نیست. بدون توجه له می‌شوید! یک مورچه وقتی دید باقی مورچه‌ها لگد می‌خورند نعره می‌کشد. «ادْخُلُوا مَساکِنَکُمْ لا یَحْطِمَنَّکُمْ سُلَیْمانُ وَ جُنُودُهُ وَ هُمْ لا یَشْعُرُونَ» بروید در لانه‌ها، سلیمان با لشگرش شما را لگد نکند. لشگرش شما را لگد نکند. آنوقت یک آدم دارد خلاف را می‌بیند. اختلاس را می‌بیند. کارمند را می‌بیند، به کی فروختند؟ کجا انبار اجاره کردند؟ کجا صوری امضاء کردند؟ کجا چه کردند؟ افرادی هستند کارمندهای جزء هستند. همه اینها را می‌فهمند، ولی بخاطر اینکه یک نان بخورد حرف نمی‌زند و می‌گوید: به ما چه؟ حدیث داریم آدم‌هایی که خلاف می‌بینند و دفاع نمی‌کنند، «فهو میتٌ بین الاحیاء» این مرده است منتهی باد در ریه‌اش می‌رود. یعنی مرده عمودی است. چون مرده قبرستان همه افقی هستند. این آدم‌های بی خاصیت مرده هستند، راه می‌روند ولی عمودی هستند. میتٌ مرده عمودی هستند. ما نسبت به خون شهدا وظیفه داریم. تا اینجا آمدند از این به بعد…
مملکت ما یک عیب‌هایی دارد، به خصوص مسائل اقتصادی و سیاسی هر شبی که آدم می‌نشیند غمی بر غمش اضافه می‌شود اما باقی‌اش را باید ما درست کنیم. یک خاطره برای شما بگویم. یک کسی اسمش مخفی بود. مثل اینکه می‌گویند: حسن آقا، حسین آقا، اسمش مخفی بود. موهای سرش ریخته بود. کچل بود، یک نفر گفت: مخفی خان، گفت: بله؟ گفت: چرا موهای سرت ریخته است؟ گفت: مگر نمی‌دانی هرکس به رفیقش نامه می‌نویسد در نامه می‌نویسد که مخفی نماند! مخفی نماند… همه به رفیق‌هایشان می‌نویسند مخفی نماند. من خوب است ماندم منتهی موهای سرم ریخته است. روزی که جمهوری اسلامی درست شد، همه گفتند: جمهوری اسلامی نماند، لیبرال‌ها، منافقین، شرقی و غربی‌ها، جاسوس‌ها و سلطنت طلب‌ها، جنگ هشت ساله، ترورهای کور، همه گفتند: جمهوری اسلامی نماند، باز خوب است جمهوری اسلامی مانده است. منتهی… بالاخره یک کشور هشتاد، نود میلیونی، یک در هزار هم …، یک در هزارم اینها هم جنایتکار باشند. خلافکار بیش از این حرف‌هاست. ما یک چیزی می‌گوییم که هیچکس دیگر نه نگوید.هر هزار نفری یک نفر خلافکار باشد، هشتاد نود میلیون چند هزار نفر خلافکار است؟ من نمی‌گویم خلافکارها درست است، می‌خواهم بگویم خلاف‌ها دلیل بر این نیست که دست از انقلاب برداریم. این انقلاب با خون شهدا درست شده است. باید مشکلاتش را حل کنیم.
به یک نفر گفتند: شما فلان سالن سخنرانی می‌کنی مریدهایت با کفش در سالن می‌آیند، گفت: من هنرم این بود که جوان‌ها را از خیابان به سالن کشیدم، من تا اینجا آمدم، تو هم یک حدیث بخوان کفش‌هایشان را بکنند. باقی‌اش را تو درست کن. به هر حال این مقدار هست که ما چهل سال از انقلاب رفت، مردم چهل بار پای صندوق آمدند. این خودش یک ارزش است. چهل سال گذشت مردم با کم و زیادش چهل بار پای صندوق آمدند. مهم است. مردم سالاری… این دموکراسی غرب خجالت می‌کشد به ما بگوید: دموکراسی… کدام دموکراسی؟ دموکراسی واقعی در ایران است. وقتی روز انتخابات جمهوری اسلامی امام خمینی رأی داد، این عکاس نتوانست فیلم بگیرد. گفتند: نتوانستیم فیلم بگیریم. شما یکبار دیگر یک رأی بده ما یک عکس بگیریم. ایشان فرمود: من یک رأی بیشتر نداشتم. حالا عکس نگرفتید، نگرفتید. من نمی‌توانم بخاطر عکس شما دو رأی بدهم. من یک رأی بیشتر ندارم. این مهم است. انشاءالله خداوند به ما توفیق بدهد این نظام را حفظ کنیم.
در مملکت ما سه گروه هستند، یک عده واقعاً زحمت می‌کشند. خالصانه زحمت می‌کشند. مثل همین افراد پزشک و پرستاران کرونایی که واقعاً زحمت می‌کشند. در جبهه زحمت می‌کشیدند، در اقتصاد، در همه چیزها جان می‌کنند و یک عده هم خیانتکار نیستند ولی بخاطر خط‌های سیاسی و سلیقه‌های شخصی و محلی و منطقه‌ای، دنبال کارهای خودشان هستند. خائن نیستند ولی خوب عمل نمی‌کنند. یک عده هم خائن هستند. طراحی و بودجه از خارج است. سفارش از خارج است. بروید، بیایید، چه بخرید و چه بکنید،
خدایا هرکس خادم نظام است، امدادهای غیبی را بر او سرازیر بفرما و هرکس که ناشی است خدایا هدایتش کن و هرکس مغرض است و می‌خواهد سر بر تن جمهوری اسلامی نماند، تسلیم نیست، چهل سال می‌بیند جنایت آمریکا را و هنوز خوش بین است. آنهایی که «أُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ‏» (بقره/93) قرآن می‌گوید: سامری با طلاها و زر و زیور یک گوساله درست کرد، گفت: خدای شما همین گوساله هست. به قدری عاشق گوساله شدند که هرچه حضرت هارون پیغمبر بعد از موسی گفت: این گوساله است، مجسمه است، این نه فایده دارد، نه ضرر دارد، گفتند: نه، قرآن می‌گوید: «أُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ‏» یعنی گوساله پرستی خوردشان رفته بود… امروزی‌ها می‌گویند: نهادینه شده بود. بعضی‌ها رعب از آمریکا و ابر قدرت‌ها، «أُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ‏» اشراب شده، یعنی اسم آمریکا را حاضر نیستند بی وضو ببرند. آنهایی که اینطور وابسته هستند و کشور را به تاراج می‌دهند بخاطر رضای آنها، اگر قابل نیستند قلع و قمع بفرما.

«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»


«سؤالات مسابقه»

1- آغازگر انقلاب اسلامی، کدام حرکت مردمی بود؟
1) 15 خرداد سال 42
2) 19 دی سال 56
3) 12 بهمن سال 68
2- امام خمینی، فروپاشی کدام یک از نظام‌های جهانی را پیش‌بینی کرد؟
1) نظام سرمایه‌داری
2) نظام کمونیستی
3) نظام لیبرالیستی
3- مهم‌ترین امتیاز نظام ولایت فقیه بر نظام شاهنشاهی چیست؟
1) عدالت رهبری
2) جلب رضای خدا
3) هر دو مورد
4- آیه 9 سوره قلم، نسبت به چه امری هشدار می‌دهد؟
1) هجوم نظامی دشمن
2) سازش با دشمن
3) غفلت از دشمن
5- خداوند در قرآن، مؤمنان را به چه امری موعظه کرده است؟
1) قیام برای خدا
2) خدمت به مردم
3) تقوا در برابر گناه

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=4257

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.