امام زمان (ع) پیروزی حق بر باطل

موضوع: امام زمان(ع) پيروزي حق بر باطل
تاريخ: 12/03/59

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا محمد و علي اهل بيته و لعنت الله علي اعدائهم اجمعين الي قيام يو الدين. »

چون در آستانه نيمه شعبان هستيم و شب تولد امام زمان(عليه السلام) هست مقداري مي‌خواهيم درباره امام زمان با هم صحبت كنيم و چون بحث ما درسهائي از قرآن است بنابراين در اين جلسه با آياتي مانوس مي‌شويم كه ضمن مانوس شدن با آيات توجه به آياتي است كه توجه به حكومت مستضعفين بكند.
1- بندگان صالح وارث زمين خواهند شد
در قرآن آياتي داريم كه مي‌فرمايد از نظر بينش تاريخي بالاخره بينش حق پيروز است و عاقبت باطل سرنگون مي‌شود «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» (الأنبياء/105) به تحقيق نوشتيم، خدا هر جا مي‌گويد نوشتيم يعني قطعي كرديم مثلا كتابت يعني قطعي كردن مثل خانه‌اي كه معامله‌اش قطعي مي‌شود مي‌روند سند مي‌زنند نوشتن در جايي است كه حتمي بشود مثلا مي‌فرمايد «كُتِبَ عَلَيْكُمْ الصِّيَامُ» (بقرة/183) نوشته شد بر شما روزه يعني حتماً بايد روزه را بگيريد، ما در كتاب زبور نوشتيم و حتمي كرديم بعد از كتابهاي انبياء يا بعد از قرآني كه كتاب مهمي است در آنها هم نوشتيم، نوشتيم در كتاب پيامبران پيشين بدرستي كه زمين را وارث خواهند شد بندگان صالح ما و حكومت صالح بدست بندگان صالح برقرار خواهد شد.
در حديث داريم كه وقتي امام زمان ظهور كند از قاره‌ها خواهند آمد و وابستگي خودشان را اعلام خواهند كرد و دارد نشانه هايش پيدا مي‌شود زشت است كه بگوئيم شعار انسان شكم است و شكم اقتصاد يعني شكم خواب يعني شكم امنيت يعني محيط آرام براي پيدا كردن يك لقمه نان براي شكم. هر چه هست در راه شكم و اين توهين به انسان است.
الاغ وقتي چيزي مي‌خورد بيشتر مي‌خورد بهتر مي‌خورد راحتتر مي‌خورد سرخ كردن ندارد پوست كندن ندارد لباس گاو هم اتو ندارد فرم ندارد از كمبود تايد هم به انقلاب بدبين نمي‌شود ازدواج الاغ و گاو دفتر ازدواج و خانــﺔ شخصي نمي‌خواهد.
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمْ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا» (نور/55) خدا وعده داده به كساني كه هم ايمانشان كامل است وعمل صالح كردند كه خليفه كند اين مردم مومن و باتقوا را در روي زمين، خدا وعده داده كه حق بر باطل پيروز است، وعده داده كه اينها را خليفه كند بركرة زمين همچنان كه خليفه كرد كساني كه قبل از اينها هستند قبل از شما مومنين هم افرادي حكومت را بدست داشته اند.

2- در حكومت اسلامي در محيط آرام مردم به عبادت خدا بپردازند
فرق بين حكومت اسلامي و غير اسلامي اين است كه كساني كه مسلمان نيستند حكومت را براي قدرت مي‌خواهند اما قرآن مي‌گويد مومنيني كه حكومت را بدست آنها مي‌دهيم ديني را به آنها مي‌دهيم كه خدا گفت راضي هستم از اين دين بعد امنيت را به آنها بر مي‌گردانيم كه در آن پيروزي و در آن محيط آرام به عبادت خدا بپردازند ديگر به خدا شرك نورزند.
اگر مي‌خواهند امكاناتي را به دست بگيرند و اگر مي‌خواهند امنيت داشته باشند همه امكانات و خوراك و پوشاك همه وسيله است و هدف(يعبدونني) كما اينكه خود قرآن مي‌گويد «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِي» (ذاريات/56) اصل آفرينش براي اين است كه شما جهت پيدا كنيد خوراك و پوشاك و علم مهم نيست جهت خوراك و پوشاك و علم مهم است.
مثلاً يك دانه سيب را تعارف مي‌كنيم به سه نفر يك نفر نمي‌خورد مي‌گوئيم چرا نمي‌خوري؟ مي‌گويد من قهر هستم، يك نفر نمي‌خورد مي‌گويد از بس خورده‌ام ديگر ميل ندارم، سومي مي‌گويد من نمي‌خورم براي اينكه برادرهايي كه شب مي‌آيند بخورند اگر من بخورم آنها ندارند در نخوردن شريك هستند اما جهت هر كدام فرق مي‌كند.
هر كس جهت غير خدا برود جهت او جهت محدودي خواهد بود شما اگر خواسته باشي كاري كني كه من را راضي كني بالاخره من آدم محدودي هستم بنابراين عمري كار بكني كه من را راضي كني بعد وقتي من مردم من مي‌روم شما هم در راه محدود كار كرده‌اي مومنين اگر حكومت را مي‌گيرند براي اينست كه به كارهايشان جهت بدهند تا از محدود به بي نهايت پرواز كنند و اين است آيه دوم.
3- حكومت مستضعفين كه ايمان و عمل صالح دارند
«وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمْ الْوَارِثِينَ» (قصص/5) اين آيه را اخيراً زياد مي‌خوانند و روي آن تبليغ مي‌كنند و علتي دارد مرحوم مطهري مي‌گفت مي‌دانم كه چرا روي اين آيه تكيه مي‌كنند اين آيه يك جايي از آن به درد يك گروهي مي‌خورد و اينرا مي‌گيرند و هي باد مي‌كنند حالا ما زهرش را مي‌گيريم كه اين آيه مال ما است و ربطي به آنها ندارد، ترجمه‌اش اين است: ما اراده كرديم كه منت بگذاريم بر كساني كه مستضعف قرار گرفته‌اند در زمين، خوب مي‌خواهي با آنها چه كني؟ مستضعفين را امام قرار بدهيم وارث زمين اينها باشند.
مخالفين مي‌گويند قرآن گفته مستضعفين بايد امام و رهبري را به دست بگيرند ما هم كه مي‌گوئيم حكومت كارگري نظام سوسياليستي يعني حكومت كارگري و حكومت كارگري يعني مستضعفين بيايند و رهبري را بدست بگيرند مي‌گوئيم بله، منتهي مي‌گوئيم گفته مستضعفيني كه ايمان دارند و عمل صالح انجام مي‌دهند.
اگر خواسته باشيم قرآن معنا كنيم بايد آيه هايش را پهلوي هم بگذاريم و معنا كنيم يك آيه فايده‌اي ندارد اين آيه گفته مستضعفين رهبرند اما معنايش اين نيست كه كارگران حكومت كارگري را تشكيل خواهند داد مستضعف به معناي كارگر نيست چه بسا كارگر است و رئيس مستكبرين هم هست «مات ميتة الجاهليه» مردن جاهلي يعني گويا جزو بت پرستاني است كه هيچ خبري از حق ندارد.
4- انقلابيون دروغين
ميان جامعه ما هستند افرادي كه لفظ امام را مي‌گويند اما امامت امام را قبول ندارند دليلش اين است كه يك سال و خورده‌اي مي‌شود كه نماز جمعه توي ايران هست پايش را توي هيچكدام از نماز جمعه‌ها نگذاشته والله دروغ مي‌گويد چون امام مرتب سفارش مي‌كند كه مسجدها را شلوغ كنيد كسي كه مي‌گويد امام و پايش را توي مساجد نمي‌گذارد، در جهاد كمك نمي‌كند در كميته امداد كمك نمي‌كند مي‌گويد امام و نهاد‌هاي انقلابي يك مفسد في الارض دستگير نكرده دروغ مي‌گوئيد.
شما كه انقلابي هستيد بايد تا حالا يك مفسد في الارض دستگير كرده باشي يك بختيار را بگير و بعد هم بگوئيد ايها الناس دو ثلث انقلاب مال ما است نه بعد از انقلاب رفتيد ده را آباد كنيد نه قبل از انقلاب مفسد في الارضي دستگير كرديد پوستر و پوستر و پوستر اصول دين خوراك و پوشاك و مسكن اينها. . .
سني و شيعه احدي اختلاف ندارند همه با هم برادرند هر دو اين حديث را قبول دارند هر كس مي‌گويد مسلمانم اين حديث را قبول دارد كه پيغمبر فرمود هر كس بميرد و امام زمان خودش را نشناسد «مات ميتة الجاهليه»
5- حديث امام زمان درباره حوادث كه اتفاق مي‌افتد
امام زمان پيغامي هم براي ما دارد؟ يك پيغام مهم دارد من آنرا مي‌نويسم هر كس معتقد به امام زمان هست پيام امام زمان را ببيند هر كس هم كه نه، خداحافظ، اين پيام را زماني كه قبل از غيبت كبري باشد داده است خود امام زمان داده به يكي از اصحابش كه اعلام كند.
پيام امام زمان(ع): «و اما الحوادث الوقعة فرجعوا فيها الي روات احاديثنا» حوادثي كه واقع مي‌شود، خبري پيش مي‌ايد بالاخره ببنديم يا نبنديم، بزنيم يا نزنيم، اعتصاب، تمام اين حوادثي كه واقع مي‌شود، مراجعه كنيد در اين حوادث به كساني كه راوي حديث ما هستند به كساني كه كلمات ما را مي‌دانند امام زمان پيامي داد و فرمود‌اي مسلمانها حوادثي كه پيش مي‌ايد و من غائبم و دست شما به من نمي‌رسد حوادثي كه پيش مي‌ايد دستتان به امام نمي‌رسد مراجعه كنيد به نايب امام به روات احاديث بنابراين غلط است كه در يك حادثه‌اي من از فلان سازمان و فلان حزب فلان گروه برنامه بگيرم در هر خطري كه پيش آمد در گرفتن برنامه بايد برنامه ريز روات احاديث باشد منتهي روات احاديث كيه؟ ما هم برويم صد دويست تا حديث حفظ كنيم تا ما هم بشويم راوي حديث يك ضبط صوت هم ممكن است حديث نقل كند.
حديث ديگر مي‌گويد نه، هر كس حديث بلد بود كه مهم نيست «قد روي حديثنا و نظر في حلالنا و حرامنا و عرف احكامنا» كسي كه صاحب نظر هم باشد و معرفت هم نسبت به احكام ما داشته باشد بايد او باشد.
6- گوش ندادن به حرف فقيه جامع‌الشرايط گوش ندادن به حرف ائمه و خداست
هر كس حديثي نقل مي‌كند اهل نظر است و قدرت اجتهاد دارد فقيه است ضمناً تقوا هم دارد فقيه و عالم خود فروخته نيست. اگر حادثه‌اي پيش آمد و ما قبل از آنكه ببينيم كه رهبر انقلاب و فقيه چي مي‌گويد ما رفتيم ببينيم فلان حزب و سازمان و جبهه چي مي‌گويد و گوش به حرف فقيه نداديم امام مي‌گويد «اذا حكم بحكمنا فلم يقبل فانما استخف بحكم الله و علينا رده و رد علينا الراد علي الله» اگر حكمي صادر كرد جامعه آن حكم را نپذيرفت حكم خدا را خفيف شمرده و ما را رد كرده كسي كه ما را رد كند خدا را رد كرده است و كسي كه خدا را رد كند مشرك است گرچه بگويد ايدئولوژي ما ايدئولوژي اسلامي است دروغ مي‌گويي اين حديث است حديث محكم است از حديث‌هاي مستند است و تمام اسلام شناسان همه قبول كرده اند.
امام مال غسل و تيميم و شك بين سه و چهار نيست تمام حوادث نو بايد به راوي حديث و فقيه جامعه الشرائط مراجعه شود و اگر فقيه عادلي فتوا و حكمي را صادر كرد و گوش به حرف او نداديد گويا گوش به حرف ائمه نداده‌ايد گويا گوش به حرف خدا نداده‌ايد و در حد شرك است و آرم اسلامي هم نتيجه بخش نيست.
7- منتظر خورشيد صبح در شب چراغ روشن مي‌كند
مسئله‌اي هست كه مي‌گويند مگر شما نمي‌گوئيد كه امام زمان مي‌ايد و درست مي‌كند خوب بيايد درست كند پس ما چرا دست به اصطلاحات بزنيم خودش مي‌ايد درست مي‌كند جوابش اين است زمستان كه سرد مي‌شود هر كسي خانه خودش را گرم مي‌كند البته بايد منتظر باشيم كه تابستان بيايد و همه دنيا را گرم كند اما نبايد بگوئيم چون تابستان مي‌آيد و گرم مي‌كند من نبايد خانه خودم را گرم كنم شب كه مي‌شود بايد هر كسي خانه خودش را روشن كند نبايد توي تاريكي بنشينيم و بگوئيم فردا صبح خورشيد مي‌آيد همه جا روشن كند منتظر خورشيد باش كه همه جا را روشن كند اما تو هم چراغت را روشن كن.
8- علت غيبت خود مردم هستند
پس منتظر امام زمان نبايد دست روي دست بگذارد و هيچ كاري انجام ندهد دوم مي‌گويند چرا امام زمان غائب است جوابش اين است كه مردم لياقت ندارند مردم مطهري را هم تحمل نمي‌كنند همين رهبر انقلاب هم اگر دستشان بر بيايد. نگاه به ايران نكن كه او را مي‌پذيرند الان آمريكا و اروپا رهبر انقلاب را تحمل نمي‌كند لحظه به لحظه دقيقه شماري مي‌كند يك مرتبه كارتر خنديد و آن روزي بود كه قلب امام درد گرفت بنابراين دنيا آماده پذيرفتن حق نيست.
اگر يك چراغي بزنند و بچه بيايند چراغ را بزنند و بشكنند باز مي‌آيند يك چراغ ديگر مي‌زنند باز بچه‌ها مي‌شكنند اداره برق مي‌آيد يك چراغ ديگر مي‌زند باز بچه‌ها مي‌شكنند اگر يازده تا چراغ درست كردند و يازده تا را شكستند اداره برق مي‌گويد اين مردم لياقت ندارند ديگر چراغ نزنيم تا آدم شوند وقتي متمدن شدند برايشان چراغ مي‌زنيم.
هر وقت مردم بتوانند يك نفر مثل امام رهبر حق معصوم را بپذيرند آنوقت امام زمان ظهور خواهند كرد فعلاً لياقت ندارند.

«والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته»

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=1417

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.