همه مسائل تربیتی در نماز است

ضرورت توجه بیشتر مدیران به اقامه نماز

به نقل از وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در دومین روز از سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و‌ پرورش کشور اظهار کرد: ما این روزها از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم؛ سند تحول و به طور کلی اصل تحول خوب است اما باید کسی مسئول و متولی ایجاد تحول باشدکه برای تحول جرأت و جسارت دارد.

وی افزود: بعضا دانش‌آموز ما می‌داند در کشور آلمان، فلان محقق چه کاری انجام داده است اما از آثار بزرگان خودمان اطلاعی ندارد؛ قرآن می فرماید بعضی چیزها هیچ ارزشی ندارند  برخی اوقات در مدارس مواردی را به بچه‌ها آموزش می‌دهیم که هیچ ارزشی ندارد؛ در حقیقت با این کار، هویت خودمان را کوچک می‌شماریم و هویت کشورهای دیگر را بزرگ جلوه می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: افرادی با این رویکرد اشتباه، روحیه خودباختگی دارند. بنابراین ما به یک انقلاب و تحول نیاز داریم؛ انقلابی که همه علومی که به کار نمی‌آید را کنار بگذارد و علوم و دانشی که به درد می‌خورد را در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بگنجاند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و مدیران ما باید توجه بیشتری به نماز داشته باشند؛ در میان دانش‌آموزان، هرچه پایه و مقطع تحصیلی بالاتر باشد، میزان نیاز به پایبندی نیز بیشتر است. ما از مدیران مدارس و مدیران آموزش و پرورش می‌خواهیم که در مدارس و ادارات، نماز جماعت برپا کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یک مدیر خوب همواره به نماز اهمیت می‌دهد. رهبر انقلاب نیز فرمودند مدیران باید غیرت داشته باشند و برای اهداف انقلاب و اسلام تلاش کنند.

وی ادامه داد: اهمیت اقامه نماز از اهمیت واکنش و اعتراض به گرانی برخی اقلام خوراکی بیشتر است؛ خداوند به انسان دستور می دهد که هنگام مواجهه با هر اتفاق عجیبی نماز بخواند؛ مثل زلزله، سیل، خورشید گرفتگی و… چون همه مسائل تربیتی در نماز است و توجه به نماز می‌تواند همه مشکلات را رفع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: انشالله مشکلات قدیمی آموزش و پرورش رفع شود و قطعا کسی که رئیس جمهور انقلابی باشد می‌تواند اینها را حل کند؛ از حقوق و معیشت معلمان گرفته تا کمبود فضاهای آموزشی.

وی تاکید کرد: باید مهارت بچه‌ها افزایش یابد و به آنها اطمینان دهیم هرکسی بتواند کار ابتکاری انجام بدهد نمره خاصی دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با توصیه‌ای به مدیران آموزش و پرورش استان‌ها ادامه داد: خودتان تا شبی یک آیه از قرآن نخوانده‌اید، نخوابید؛ چون قرآن اهمیت دارد و در آن به راه و روش درست زندگی اشاره شده است.

وی اضافه کرد: با بچه‌ها و دانش‌آموزان ارتباط چهره به چهره بگیرید؛ من وقتی به تلویزیون آمدم، گفتم خدا را شکر وقتی صحبت می‌کنم همه مردم ایران حرف‌های من را می‌شنوند اما بعداً متوجه شدم که ارتباط چهره به چهره تاثیر بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: باید به سمت امور تربیتی و البته تربیت صحیح حرکت کنیم. باید دین و هویت بچه‌ها را حفظ کنیم و این مستلزم مطالعه مستمر و ارتباط با اسلام‌شناسی است که بتواند به شبهات جوانان پاسخ دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.