نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان با استاد قرائتی

دکتر برزویی رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان به همراه اعضای هیات رئیسه با حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و جمعی از معاونین و مدیران ستادی، در روز چهارشنبه شانزدهم اسفند ماه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین تقوی گزارشی از برنامه ها و اقدامات نمازی انجام گرفته در دانشگاه فرهنگیان را ارائه کرد.

دکتر برزویی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام استاد قرائتی و ستاد اقامه نماز نسبت به دانشگاه ها فرهنگیان، گفت: تمام هدف ما در این دوره این است بتوانیم به کیفی سازی برنامه های دینی، فرهنگی و نمازی دانشگاه بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نماز و قرآن در دانشگاه، گفت: تمام اساتید هم قسم بشوند تا از دانشگاه دست بر ندارند و دانشگاه را رها نکنند.

وی تصریح کرد: کتب و محتواهای درسی با توجه به آموزه های دینی بازنگری و با قرآن تطبیق داده شود، اصول و مبانی که علم نیست حذف شود؛ قرآن خیلی از چیزها را علم نمی داند.

استاد قرائتی با بیان اینکه جامعه باید نسبت به دانشگاه فرهنگیان بالغ شود، گفت: هنوز این بلوغ در جامعه ایجاد نشده است، باید تلاش کنیم بلوغ نسبت به دانشگاه فرهنگیان را در جامعه ایجاد کنیم و مسئله دانشگاه فرهنگیان به مسئله ملی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: معلمی شغل نیست، عبادت است، برخی از فرهنگیان با تجربه و‌ توانمند مجمعی داشته باشند و به صورت اتاق فکر دانشگاه به شما مشورت دهند و کمک کنند مشکلات حل شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید برای دانشگاه فرهنگیان مایه بگذارد، نیازها به سازمان اعلام شود، در برنامه های رسانه ملی مطرح شود، خاطرات دانشجویان در حوزه نماز و‌ مهارت ها جمع اوری و منتشر شود و از برگزیدگان تجلیل شود.

وی اظهار داشت: به شبهات دانشجویان با زبان روز پاسخ داده شود، دانشجویان تفسیر یکسری آیات را باید ببینند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.