علم مفید همراه با مهارت به نسل آینده آموزش داده شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پیام ویدئویی به سی و هفتمین اجلاس سراسری رؤسا و مدیران آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه کار معلمان، تربیت اشرف مخلوقات است، اظهار کرد: معلمی و تعلیم و تربیت را مثل یک شغل نبینیم.

وی خاطرنشان کرد: معلمان، تربیت‌کننده نسل آینده هستند؛ بنابراین دانشگاه فرهنگیان را باید تقویت کرد چرا که معلم خوب، آینده خوب برای کشور می‌سازد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه معلمی و کار تعلیم و تربیت محدودیت ندارد، افزود: علم، شرقی و غربی و بزرگ و کوچک ندارد؛ زمان آن از گهواره تا گور توصیه شده و مکان آن هم تا دسترسی به کره‌های آسمانی توصیه شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه معلمان، علم را در بین فرزندان ما و ذهن نسل نو منتشر می‌کنند، گفت: علم باید مفید باشد؛ خیلی از علم‌ها مفید نیست. علم‌ مفید، علمی است که اگر یاد نگیریم جایش خالی می‌ماند در حالی که برخی مسائل آموزش داده می‌شود که ضرورتی برای یادگیری ندارد.

وی تصریح کرد: آنچه یاد می‌دهیم یا باید واجب باشد و یا اگر واجب نیست باید مستحب باشد یا مشکل جامعه را حل کند و یا مشکل دیگری ایجاد نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر مهارت‌آموزی اظهار کرد: اگر از ابتدا مهارت آموزی داشته باشیم خیلی از مسائل ما در حوزه اشتغال حل خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نیت در درس خواندن و آموزش خیلی مهم است، خاطرنشان کرد: شما معلمان خیلی سرمایه‌دار هستید و نسل نو در اختیار شماست که تربیت صحیح آنها مورد سفارش دین اسلام است؛ امروز هجوم به اسلام، مسلمانان و نسل نو زیاد است بنابراین باید دقت لازم در تربیت نسل آینده ساز را داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.