دیدار نمایندگان حزب الله لبنان با رئیس ستاد اقامه نماز کشور

با هدف گسترش فرهنگ اقامه نماز و اجرای برنامه های آموزشی ویژه طلاب و دانشجویان لبنانی مقیم ایران، نمایندگان حزب الله لبنان با حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام قرائتی در این دیدار با تاکید بر ضرورت تبلیغ نماز در بین نسل نو، گفت: تلاش کنید در لبنان با ترویج فرهنگ نماز و تبلیغ این فریضه الهی، زمینه سازی نهادینه شدن آن فراهم شود.

وی با اشاره با آیاتی از قرآن کریم در خصوص نماز، گفت: نماز در دین اسلام هم وزن امامت است، طبق روایات متعدد اگر‌نماز مورد قبول واقع شود سایر اعمال ما نیز قبول می شود.

استاد قرائتی در ادامه با تاکید بر ضرورت آشنایی با معارف نماز، افزود: با توجه به ظرفیت موجود از طلاب لبنانی در ایران، ترتیبی اتخاذ شود تا طلاب مقیم قم در دوره های آموزشی ستاد اقامه نماز شرکت کنند.

وی افزود: تبلیغ نماز محدود به مکان جغرافیایی خاصی نیست و در هر جایی دارای اولویت است، اگر شرایط ترجمه کتب نماز در لبنان فراهم باشد می توانیم با همکفری یکدیگر این کتاب ها را به زبان عربی در لبنان منتشر کنیم.

وی در پایان گفت: در مرحله اول به واجبات بپردازید، تا زمانی که واجب مانده است عمل به مستحبات، لازم نیست.

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز، در ادامه با اشاره به برگزاری همایش مهدویت در مذاهب اسلامی در سیستان و بلوچستان و همایش ملی مهدویت و انقلاب سلامی در شیراز و سی امین اجلاس سراسری نماز در زنجان، گفت: آمادگی داریم میزبانی میهمانان، از حزب الله لبنان را داشته باشیم.

وی افزود: آماده انتقال تجارب مهدویت و نماز هستیم و از طریق مکاتبه با کشور های لبنان و عراق آمادگی خود را اعلام کرده ایم و منتظر پاسخ هستیم.

زرهانی اظهار داشت: در حوزه مهدویت و نماز و آداب و فنون تفسیر آمادگی داریم طلاب لبنانی را آموزش دهیم.

در این جلسه مقرر شد تفاهمنامه ای فی‌ ما بین ستاد اقامه نماز و لبنان منعقد شود تا از طریق آن اساتید مرکز تخصصی نماز به لبنان اعزام شود و دوره های آموزشی نماز، مهدویت و تفسیر قرآن کریم در آنجا برگزار شود.

همچنین مصوب شد با هماهنگی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، اجلاس بین المللی نماز در لبنان برگزار شود.

دیدار نمایندگان حزب الله لبنان با رئیس ستاد اقامه نماز کشور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.