دومین همایش رسول رحمت(ص) الگوی جهانی در قم برگزار شد

رئیس ستاد اقامه نماز در این همایش به تفسیر برخی آیات و معجزه قرآن اشاره کرد و در خصوص آیه شریفه «بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» گفت: حرف «باء» حرف الصاق و پیوست است لذا معنایش اینطور می‌شود که احسانت نسبت به والدین بچسبد، به آنها احسان کن، خداوند احسان را معرفه و به صورت «الاحسان» نیاورده بلکه آن را نکره آورده است و فرموده «احسان کن»؛ «الاحسان» یک نوع احسان خاص است ولی «احسان کردن» حد و مرز ندارد و شامل هر نوع احسانی آنان تمایل دارند می‌شود.

حجت الاسلام محسن قرائتی در ادامه به تدوین کتب ترویج و توسعه فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: کتب بسیاری در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز تدوین شده است اما بهترین آنان قرآن کریم است چرا که دریای بیکران الهی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه به آیه شریفه أَقِمِ الصَّلاهَ لِذِکْرِی اشاره و به تشریح اقامه نماز پرداخت و گفت: اقامه نماز برای یاد خدا و یاد خداوند موجب آرامش بندگان است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به ما آموخته است کسی را از انجام عملی نهی نکنیم لکن در ترویج شعائر دینی می بایست علت عدم انجام صالحات و انجام منکرات را پرسید تا خود فرد موضوع را بررسی و درک کند.

استاد تفسیر قرآن کریم در ادامه و خطاب به طلاب خارجی به اهمیت کار آنان اشاره کرد و گفت: وظیفه شما، بردن سوغات علم و فرهنگ برای هموطنانتان است.

وی در پایان به اخلاص در کار و عدم توجه به تعطیلات اشاره و تاکید کرد: خیلی از برکات و کارهای بزرگ در ایام تعطیل صورت گرفته است و امور علمی تعطیل بردار نیست.

قرائت آیات قرآن کریم توسط مهدی فروغی قاری بین المللی قرآن کریم از دیگر برنامه های دومین همایش رسول رحمت(ص) الگوی جهانی بود.

دومین همایش رسول رحمت(ص) الگوی جهانی برگزار شددومین همایش رسول رحمت(ص) الگوی جهانی برگزار شددومین همایش رسول رحمت(ص) الگوی جهانی برگزار شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.