حجت الاسلام قرائتی به عنوان چهره ممتاز قرآنی کشور شناخته شد

به نقل از  تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی شامگاه پنج‌شنبه در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد اظهارداشت: برگزاری مسابقات قرآنی خوب است ولی باید هدف اصلی ما درک و فهم و عمل به قرآن باشد.

وی با بیان اینکه قرآن باید در تمام شئون زندگی سرلوحه کار‌ انسان‌ها قرار گیرد گفت: در جمعی از مدیران گفتم همه باید در هرسطحی که هستند از قرآن برای زندگی و کار خود راهنمایی بگیرند.

اگر می‌خواهید بخشنامه‌ای صادر کنید باید اصولی را رعایت کنید به عنوان مثال در آیه “انّ الله وملائکه یصلون علی النبی یا ایها الذین آمنو صلو علیه سلمو تسلیما” راهکارهای تنظیم یک بخشنامه آمده است.

قرائتی تصریح کرد: از کارهای عبث و بیهوده در حوزه قرآن اجتناب کنید.کسی نزد من آمد و گفت من قرآن را بر عکس و از آخر به اول سوره‌ها می‌خوانم! به من جایزه بدهید. گفتم جایزه تو تیمارستان است! این چه تاثیری در زندگی شما دارد؟ بروید سراغ مفاهیم و تفسیر قرآن. آنهم به صورت تک به تک و آیه به آیه.

وی عنوان کرد: مسجد بهترین فضا برای ترویج قرآن است؛ اما باید سعی کرد به زبان ساده و همه فهم به خصوص با زبان داستان به ترویج و آموزش قران پرداخت.

شایان ذکر است در این مراسم پیام تقدیر وزیر ارشاد به حجت الاسلام قرائتی تقدیم و از زحمات و مجاهدت‌ های این معلم قرآن به عنوان چهره ممتاز کشوری تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.