امام زمان (ع)

موضــوع: امام زمان(ع)
 تاریخ پخش: 21/1/65
بسم الله الرّحمن الرّحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و علی اهل بیته و لعنته الله علی اعدائهم اجمعین من الان إلی قیام یوم الدین. 
بحث ما مربوط به شبِ نیمه شعبان است، مقداری کتابهای تازه‌ای که گیرم آمده است دیده‌ام، مطالبی که خوانده‌ام را خدمتتان عرض می‌کنم. در قرآن درباره امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آیات زیادی هست صاحب تفسیر برهان کتابی دارد بنام «البهجه فی ما نزلت القائم» صد و بیست تا آیه قرآن را نقل می‌کند با روایاتی که امام فرموده است این آیه مربوط به آینده جهان و ظهور حضرت مهدی(ع) است یعنی مسئله امام زمان(ع) مربوط به تمام امت‌های اسلامی است فقط مربوط به شیعه نیست.
1- اعتقاد به منجی در ادیان
در کتابهای مهم اهل سنت مسئله امام زمان(ع) هست، و حتی در کتب غیر اسلامی مذهب بودا و یهود همه اینها معتقدند که در آینده باید نجات دهنده‌ای بیاید دنیا را نجات بدهد. دنیا مریض است، هر چه هم آمار دانشگاه بیشتر بشود آمار جنایت بیشتر می‌شود، شما از حمله برای لیبی چه می‌فهمید؟ چقدر با هم فاصله دارند دنیا از تو خراب است، مثل مار زنده‌ای که خاک روی آن می‌ریزند چون زنده است از آنطرف می‌آید از اینطرف در می‌آید، مار زنده است و مار زنده را با این محکوم کردنها و سمینارها فایده‌ای ندارد.
 دنیا در جهل می‌سوزد همه دین‌ها معتقدند یک نجات دهنده‌ای بیاید فلذا در دعا داریم «السَّلَامُ عَلَى مَهْدِیِّ الْأُمَم‏» (بحارالانوار،ج99،ص101) یعنی سلام بر تو‌ای امامی که همه امت‌ها منتظر تو هستند، نه فقط مسلمانها، در همه ادیان اسم حضرت مهدی(ع) نیست اما می‌گویند یک نجات دهنده‌ای باید بیاید.
درباره امام زمان(ع) حتی قبل از تولد او کتاب نوشته‌اند و جالب این است که امام زمان(ع) روز جمعه به دنیا آمد شب نیمه شعبان مصادف شده است با جمعه. روایت داریم همینطوری که شب قدر به احترام پیغمبر است شب نیمه شعبان هم به احترام ائمه است و اگر کسی بتواند احیاء بگیرد در آنوقتی که همه دلها مرده‌اند و همه مردم خرف شده‌اند دل این بیدار است.
حدیث داریم اگر کسی شب نیمه شعبان دعا کند دعایش مستجاب می‌شود، از شب‌های بسیار مهم است، تولد امام زمان(ع) مثل تولد موسی و ابراهیم(علیهما السلام) است. به بنی عباس گفته‌اند از امام حسن عسگری(ع) بچه‌ای متولد می‌شود که کاخ ظالم را به هم می‌زند این هم جاسوسهای زیادی را گذاشته بود اما حضرت مخفیانه بدنیا آمد تا روزی که امام عسگری شهید شد امام را فقط باید امام نمازش را بخواند اینجا چند نفر آمدند برای نماز خواندن، اول دستگاه سلطنتی بنی عباس آمدند برای نماز خواندن، چون نماز خواند بر امام خودش یک پُزی است، برای اینکه بگویند بر امام حسن عسگری خلیفه وقت نماز خواند.
امام زمان(ع) عمویی داشت بنام جعفر کذاب، که این عمو هم آمد نماز بخواند تا اینکه بگوید بعد از امام رهبری به من برسد، از طرفی هم امام باید نماز امام را بخواند تا جنازه امام را گذاشتند عمو بیاید نماز بخواند، خلیفه بیاید نماز بخواند، دیدند یک بچه کوچولو آمد اینها را زد کنار و نماز را شروع کرد، نماز را که تمام کرد ریختند توی خانه که بچه را بگیرند چون خواص می‌دانستند این بچه تحت تعقیب است همه بسیج شده بودند برای حفظ این بچه، و بالاخره چهار تا نماینده خاص داشت که به مردم گفته کارهایتان را به این چهار تا بگوئید این چهار نفر حق داشتند حضرت را ببینند سالهای طولانی نحوه کارهایشان را از طریق این چهار نفر می‌گفتند.
2- نواب امام زمان
این چهار نفر عثمان بن سعید از چهره‌های درخشان وکیل امام دهم بود وکیل امام یازدهم بود بعد از او پسر ایشان وکیل شد حدود چهل سال این بود بعد هم حسین بن روح و بعد هم علی بن محمد ثمری این چهار تا نایب خاص بودند، و اجمالاً این دوره غیبت صغری که حضرت مهدی به مردم گفته بود کارهایتان را به این چهار نفر بگوئید گذشت.
بعد که این چهار نفر از دنیا رفتند غیبت کبری شروع شد که امام فرمود دیگر دستتان به من نمی‌رسد و هر کس کار دارد به فقهایی مراجعه کند که هوی و هوس نداشته باشند، با تقوا باشند، اسلام شناس باشند، به اینچنین فقها مراجعه کنید. و الان هم که شما می‌گوئید ولایت فقیه، ولایت فقیه یعنی توجه به نایب امام زمان(ع).
3- چرا امام زمان غایب شد؟
حالا چطور شد امام زمان(ع) غایب شد؟ اینرا با یک مثال روشن کنم، اگر یازده تا لامپ توی خیابان بگذارند مردم یازده تا را بشکنند، اگر آدم حکیم و عاقلی باشد که هست، می‌گویند دیگر لامپ دوازدهم را نمی‌دهیم، یازده امام را کشتند. امام زمان باید وقتی بیاید که زمینه آماده باشد.
4- آیا می‌شود اینقدر عمر کرد؟
اول اینکه می‌شود این همه حضرت عمر کند؟ بله این حرفها پیش ما حل است، عمر مثل حرکت، ما درباره حرکت قانون نداریم که ساعتی چند کیلومتر باشد یکوقت حرکت هواپیما است، یکوقت حرکت موی سر است، که پانزده روز یک سانتی متر می‌آید ما برای حرکت قانون نداریم که کندی آن تا چقدر و تندی آن تا چقدر، عمر هم همینطور است، در طول تاریخ داریم افرادی که عمرهای چند صد ساله داشته‌اند خود قرآن می‌گوید حضرت نوح نهصد و پنجاه سال پیغمبر بود و همان قدرتی. . . در اقیانوس اطلس ماهی‌ای پیدا شده است که سه میلیون سال عمر دارد، ما گیر این حرفها نیستیم به قول راسل علم ما پهلوی جهل ما مثل قطره‌ای است پهلوی دریا، ما چیزی نمی‌دانیم، اسرار طبیعت برای ما کشف نشده است.
خداوند ولی‌اش را ذخیره کرده است برای روزی که مردم آماده باشند، پنهان کرده است تا تعهدی با کسی نداشته باشد، آزادِ آزاد باشد، ولی واسطه فیض است همینطور که ما از خورشید پشت ابر هم استفاده می‌کنیم، حضرت مهدی(ع) در غیبت هم باشد ما از او استفاده می‌کنیم، چون او به ما نظر دارد، واسطه فیض است، اعمال ما هر هفته به خدمتش عرضه داده می‌شود، در حق ما دعا می‌کند، بسیار افرادی موفق شده‌اند حضرت مهدی را دیده‌اند که بعد از آنکه از خدمت او جدا شده‌اند فهمیده‌اند این امام زمان است.
حضرت مهدی وقتی تشریف می‌آورند سیصد و سیزده نفر نماینده دارد اگر بخواهیم اسم قشنگی روی آن بگذاریم باید بگوئیم شورای انقلاب یعنی هسته مرکزی شورای انقلاب که در بحار حدیثی داریم که پنجاه تا آنان زن هستند.
حضرت در مکه ظهور می‌کند در اولین دفعه ده هزار نفر دور او جمع می‌شوند، و زمینه سازان حکومت حضرت مهدی مردم مشرق هستند، که ما الحمدلله مردم مشرق هستیم و قشنگ بگویم جمعی از یارانی که زمینه ساز حکومت حضرت مهدی هستند از قم هستند، از خراسان هستند، از طالقان هستند، از قزوین هستند، اینها زمینه ساز حکومت حضرت هستند.
روایت داریم علت اینکه به قم می‌گویند قم، یعنی اینکه بلند شو، عده‌ای که دور حضرت مهدی را می‌گیرند اینها هستند و قبل از ظهور حضرت مهدی زمینه سازی می‌کنند. واقع‌اش هم همینطور است در حکومت امام زمان هر چه می‌خواهید می‌توانید یک نمونه‌اش را در حکومت جمهوری اسلامی ببینید، مثلاً مستضعفین حاکم می‌شوند، الان در ایران مستضعفین حاکم نشده‌اند؟ حالا نگو رئیس هستند، بله رئیس هستند ولی چیزی ندارند، من وزیر سراغ دارم چهار سال وزیر بوده است فقط برای خرجی خانواده‌اش خانه‌اش را فروخته است و خرج کرده است و الان هم که از وزارتخانه بیرون آمده است جمعه که می‌خواست برود نماز جمعه وسیله نداشت سوار موتور شد خانمش هم پشت موتور نشست رفتند نماز جمعه.
رئیس جمهور ما و امام جمعه با جمعی از وکلا رفته بودند در جمع عشایر برای بازدید، یکی از عشایر مقداری روغن آورده بود بعد گفته بود این عشایر غیرتی هستند اگر قبول نکنیم به آنها بر می‌خورد می‌گفت حالا چه کنیم؟ گفتیم پولی توی پاکت بگذاریم و به او بدهیم ایشان توی جیب‌اش پول نبود به پاسدارها و استاندار گفته بود همه پولهایشان را جمع کرده بودند شده بود پانصد تومان یک هیئت بلند پایه سه هزار و پانصد تومان داشته‌اند به هر حال چیزی ندارند.
الان اگر این مسئولین بروند کنار مثل روز اول می‌مانند، البته یکوقت یک کسی در زمان ریاست‌اش حق و ناحق کند من کاری به این پائینی‌ها ندارم من آنهایی را که می‌شناسم را می‌گویم چون ما هیچوقت تبرئه نمی‌کنیم که مملکت ما هیچ خلافی در آن نمی‌شود آدمها فرق می‌کنند.
چند مسئله راجع به ثبت نام در نهضت هم بگویم بی سوادهای ما دو تا گیر دارند یکی گیر شوهرشان هستند که شوهر کمک نمی‌کند می‌اید می‌گوید پیراهن من را نشسته‌ای گاو را ندوشیده‌ای بزغاله را طویله نکرده‌ای قالی را نبافته‌ای، می‌گوید این کاری را گفتم گوش ندادی من هم نمی‌گذارم بروی سر کلاس، مسائل داخلی را به مسائل کلاس نکشانید، این ایثارگرهایی که توی روستا و شهر تک تک در خانه‌ها را می‌زنند از اینها استقبال کنید.
یا جبهه بروید یا پشت جبهه کاری که بر وزن جبهه هست انجام بدهید. امام فرمود هر کس می‌تواند برود جبهه باید برود، ولی کسی که به هر دلیلی نمی‌تواند برود جبهه باید کار بیرون جبهه‌اش باید به اندازه‌ای باشد که وزن جبهه را داشته باشد شما هم جبهه نروید و هم پشت جبهه آدم شلی باشید کم کار باشید این حیف است.
«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»
لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=1672

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.