افراد ثروتمند روی زمین معلمان هستند چرا که مغز نو و نسل آینده را در اختیار دارند

اجلاسیه استانی نماز ویژه فرهنگیان با شعار «پیوند نماز، خانه، مسجد و مدرسه» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، امام جمعه زنجان، مدیر ستاد اقامه نماز استان، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت و مدیر کل آموزش و پرورش استان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در اجلاسیه استانی نماز ویژه فرهنگیان گفت: برای اینکه تربیت و رشد کودکان ما درست انجام شود، باید ما بزرگترها الگو باشیم.
وی با بیان یک خاطره از آموزش به کودکان گفت: آیت الله گلپایگانی به من گفتند که اگر معلم بچه ها باشید امام زمان (عج) راضی تر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: افراد ثروتمند روی زمین معلمان هستند چرا که مغز نو و نسل آینده را در اختیار دارند.
وی در ادامه افزود: جای خود را با هیچ کسی عوض نکنید و ارزش خود را بدانید و معلمی کار خدا است، شما علم تقسیم می کنید بین مغز نسل نو و نباید خود را با هیچکس مقایسه کنیدو ارزش علم هم بر کسی پوشیده نیست.
وی در ادامه گفت: علم مفید باید باشد، یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش عدم وجود مهارت در تعلیمات ارائه شده به دانش آموزان است هر فارغ‌التحصیلی باید یک هنر و مهارت داشته باشد تا بتواند تامین شغل خود را تضمین کند و وقتی شغل نباشد به تبع آن سایر مشکلات اقتصادی و اجتماعی به وجود خواهد آمد.
وی تاکید کرد: معلم باید محبت و رحمت داشته باشد و دانش آموزان نیز متقابلاً معلم را دوست داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به اهمیت به روز شدن علم و دانش معلمان اشاره کرد و گفت: همواره باید علم و دانش خود را بروزآوری نمایید و به کتاب های نخوانده خود نگاه کنید باید مطالعه نمایید و قدرت تمثیل داشته باشد و بتوانید با یک مثال مشکل را حل کنید و این مثال ها در حل و تفهیم مسائل بسیار مهم و کاربردی است، حداقل هفته ای یک کتاب بخوانید و مطالعه هر چند مختصر در زمینه تفسیر قرآن داشته باشید، معلمی مهارت می خواهد و باید دانست یک موضوع را چگونه به مخاطب ارائه کرد.
وی تاکید کرد: باید از تجربیات و ابتکارات هم استفاده کنیم و باید از تجربیات معلمان جمع آوری و مکتوب شود و توصیه میکنم معلمان با یک اسلام شناس در ارتباط باشند تا در مواقع لازم راهنمایی بگیرند.
وی گفت: با توجه به احادیث، سختی ها گاهی برای تنبیه ، گاهی برای آزمایش و امتحان و گاهی برای بالابردن درجه است.
وی در نهایت تاکید کرد: گاهی با فرزندان خود به صورت خصوصی صحبت کنید چرا که در تربیت آنان تاثیر گذار است.
در این مراسم از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان و تعدادی از دانش آموزان و فرهنگیان فعال حوزه نماز تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.