از ظرفیت سی امین اجلاس نماز برای تشکیل نهضت قرآن استفاده شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز شانزدهم دی ماه در آیین اغاز به کار سی امین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: باید از خود سوال کنیم چند نماز خوان تربیت کردیم؟

وی با اشاره به نمازخانه های ساخته شده و نمازخانه مدارس گفت: خداوند نماز را نازل کرد تا قران از مهجوریت خارج شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به مهجوریت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در آستانه ماه رجب قرار داریم روزانه با قرائت یک صفحه قران به این مهم توجه کنیم.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه عده ای نمی توانند قرآن بخوانند و عده ای که می خوانند نیز معنی آن را نمی دانند، گفت: برنامه ریزی کنیم تا نهضت قرآن را راه اندازی کنیم، در هیات و سخنرانی ها بخشی را برای تفسیر قران اختصاص دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: تفسیر نمونه گنجینه ارزشمندی است که به زبان های مختلف ترجمه شده است و از این گنجینه برای تفسیر قرآن برای همه بالاخص دانشجویان در دانشگاه ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه قرائت و تفسیر قرآن در دستگاه های اجرایی جدی گرفته شود، گفت: روحانیون بخشی از منبر خود را به تفسیر قرآن اختصاص دهند.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه در سخنرانی ها نیز بخشی از سخنان خود را به قرائت و تفسیر یک آیه از قرآن اختصاص دهید، گفت: در سی امین اجلاس سراسری نماز می توانیم برای تشکیل نهضت قرآن تصمیم بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همگی همت کنیم تا نهصت قران تشکیل شود و در جلسات تفسیر قران داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.