قوم محبوب خداوند

بسم الله الرحمن الرحیم
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی.

امسال در استان یاسوج بحث ماه رمضان هشتاد و سه راجع به آیاتی بود كه در قرآن هست و اشاره می‌كنند به اینكه این آیه مربوط به اهل بیت پیغمبر است یكی از آیات این است كه قرآن می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ» المائدة/54‌ای كسانی كه ایمان آورده‌اید خدا ناز شما را نمی‌كشد كافر شوید یك گروه دیگر كافرها می‌آیند جای شما مومن می‌شوند یعنی خدا نازكش نیست تو رفتی یكی دیگر یك نوكری به آقایش گفت می‌روم پشت بام خودم را پرت می‌كنم گفت من پول دارم می‌روم یك نوكر دیگر می‌خرم اما تو یك فكری به حال خودت بكن.
1- دستورات خداوند، نشانه نیاز او نیست
اگر به شما می‌گوئیم(واعبدوا) بندگی خدا كنید اگر به شما می‌گوئیم(واسجدوا) سجده كنید اگر به شما می‌گوئیم(اركعوا) ركوع كنید اگر می‌گوئیم اخلاص داشته باشید اگر می‌گوئیم تقوا داشته باشید فكر نكنید ما نیاز به شما داریم شما اگر مومن هم هستید برگردید خدا جای شما را پر می‌كند‌ای كسانی كه ایمان آورده‌اید هر كسی مرتد بشود از دین برگردد در آینده‌ای نزدیك خداوند می‌آورد قومی دیگر را كه آن قوم از شما بهترند « یُحِبُّهُمْ» آنها خدا رو دوست دارند و خدا هم «وَیُحِبُّونَهُ» این قوم را دوست دارند این قومی جای شما می‌آیند كه از شما بهترند نسبت به مومن ذلیل و خاضع هستند نسبت به كفار خیلی صلابت و مقاوم هستند نسبت به خودیها نرم هستند نسبت به بیگانه سخت هستند زیر بار بیگانه نمی‌روند نسبت به مومنین ذلیل هستند نسبت به كفار قوی هستند نفوذ ناپذیرند اگر شما مرتد شدید و كافر شدید خدا یك گروهی را جای شما می‌آورد كه آنها ترسو نیستند «یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ» می‌جنگند در راه خدا و از نیش و نوش، از ملامت این و آن هم خوفی ندارند یعنی یك مشت آدم می‌آوریم سفت و محكم و زبل به جای شماهای ترسو و ول و شل بجای شما ول و شل و مقواها سنگ مرمر می‌آوریم شما با یك قطره آب ول می‌شوید یك نیش به شما بزنند دست از كارتان برمی دارید این خدا به مومنین ضعیف این آیه را فرستاده.
2- سخن پیامبر درباره ایرانیان
ربط این آیه با اهل بیت چیه؟ در روایت آمده چون این آیه نازل شد پیغمبر(صلی الله علیه و آله) دستش را زد به شانه سلمان فارسی و گفت این آیه مربوط به هموطنان توست یعنی اگر بی دین شدند ایرانیها می‌آیند خیلی از عربها بهتر جای عربها را پر می‌كنند خیلی ناز شما را نمی‌كشیم دستش را زد به سلمان فارسی و گفت كه این مال همشریهای تو است آخر بعضی خیلی خودشان را لوس می‌كردند البته همه‌ی عربها نبودند «قَالَتْ الْأَعْرَابُ آمَنَّا» الحجرات/14 اعراب می‌آمدند می‌گفتند پیغمبر قدر ما را داشته باش ما به تو ایمان آوردیم خدا فرمود خدا بر شما منت می‌گذارد كه شما را هدایت كرد شما بر خدا منتی ندارید «بَلْ اللَّهُ یَمُنُّ عَلَیْكُمْ» الحجرات/17 خدا منت دارد بر شما كه شما را هدایت كرد می‌توانست شما را هدایت نكند یعنی خیلی. . . گاهی منت می‌گذاشتند فكر می‌كردند كه خلاصه. . .
3- امام علی(علیه السلام)، محبّ و محبوب خداوند
امام باقر(علیه السلام) در مورد «یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ» فرمود مراد علی بن ابی طالب است و طرفدارانش این دو تا حرف مال شیعه یك حرف هم نقل كنیم از شیعه و سنیّ، در روایات شیعه و سنیّ آمده كه پیغمبر در جنگ خیبر چند نفر را فرمانده كرد كه قلعه‌ای را كه یهودیها توی آن هستند بروند قلعه را بگیرند هر فرمانده‌ای فرمانده نظامی شد ضربه فنی شد شكست خورد و برگشت پیغمبر فرمود به خدا قسم حالا فرمانده‌های شما كه شكست خوردید به خدا قسم فردا پرچم را به دست كسی می‌دهم كه خدا و رسول او را دوست دارد و او هم خدا و رسول را دوست دارد یعنی «یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ» پیروزی را برای شما خواهد آورد بعد منتظر ماندند كه فردا پرچم را به دست كی می‌دهد فردا كه شد دیدند پرچم را داد به دست علی بن ابی طالب این قسمت را هم شیعه گفته هم سنیّ پس برجسته ترین نمونه «یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ» حضرت علی(علیه السلام) است.
4- نشانه محبت به خداوند، پیروی است
ما خدا را دوست داریم یا نه، بله، در زبان همه می‌گوئیم ما مخلصتیم چاكرتیم ما عبد تو هستیم اما قرآن یك آیه دارد می‌فرماید با این علامت خودتان را علامت بزنید چون هر چیزی یك علامت دارد پایه علامت شاقول است خط خط كش است هوا میزان الحراره است هر چیزی یك میزانی دارد میزان اینكه ما خدا را دوست داریم قرآن می‌فرماید با این میزان خودتان را آزمایش كنید «إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی» آل عمران/31 اگر خدا را دوست دارید باید گوش به حرف او بدهید نمی‌شود گفت كه من خدا را دوست دارم ولی گوش به حرف او نمی‌دهم اِه آدم كسی را كه دوستش دارد با او حرف می‌زند شما برو خانه داماد برود خانه به عروس بگوید دوستت دارم ولی با من حرف نزن دوستت دارم ولی من هم با تو حرف نمی‌زنم خوب اگر آدم همدیگر را دوست داشته باشد با همدیگر حرف می‌زند چطور شد كه ما می‌گوئیم خدا را دوست داریم ولی نماز نمی‌خوانیم. مگر می‌شود یك زن و شوهر یك پدر و پسر دو تا خواهر دو تا برادر بگویند همدیگر را دوست داریم اما نه تو با من حرف بزن نه من با تو حرف بزنم مگر می‌شود؟ یكی از علامتهای نماز. . . این هم نماز باحال آخر بعضی‌ها می‌آیند نماز می‌خوانند همچین سجده می‌كنند كه. . . حضرت دید كه یك كسی همچین نماز می‌خواند سجده هایش تند تند فرمود(نقر كنقر الغراب) مثل كلاغ نوك می‌زند تسبیحات حضرت زهرا(علیها السلام) ثواب هزار ركعت نماز دارد ما اینها را می‌گوئیم اما همچین می‌گوئیم سبحان الله سبحان الله سبحان الله شما اگر به یك پلیس بگویی پلیس پلیس پلیس می‌گوید مسخره‌ام كردی؟ یعنی اینطور كه با خدا حرف می‌زنیم اگر به یك پلیس حرف بزنیم از دست ما ناراحت می‌شود الان كسی بیاید اینجا بگوید قرائتی قرائتی می‌گویم آقا اول برو با ادب باش چرا اینطور با من حرف می‌زنی؟ بگو آقای قرائتی، سبحان الله، سبحان الله، الله اكبر، الله اكبر، این آرام نماز خواندن دلیل بر این است كه من دارم با معشوقم حرف می‌زنم نماز هول هولكی یعنی زوركی است آدم بچه‌اش را كه دوست دارد لبش را كه گذاشت زود بر نمی‌دارد می‌بوسد سفت می‌بوسد دوستش دارم بله اگر گفتند كاهگل ببوس آدم می‌گوید. . . همچین می‌كند آدم كاهگل را به زور می‌بوسد اما وقتی نوه‌اش را می‌خواهد ببوسد سفت می‌بوسد این نمازهایی كه ما می‌خوانیم اینها نشان دهنده این است كه مزه نماز را نچشیده‌ایم در روایات داریم كه نماز یك حلاوت و شیرینی‌ای دارد و انسان وقتی گناه كرد اولین سیلی كه خدا به او می‌زند مزه نماز را از او می‌گیرد.
5- آزادی انسان در انتخاب عقیده
حالا یك خورده روی این آیه با هم صحبت كنیم، اول یك سوالی را جواب بدهم آقا مگر دین آزادی نیست؟ چرا آزادی هست اما یك جاهایی هم آزادی نیست شما می‌توانی مشغول نماز نشوی اما تا گفتی الله دیگر نمی‌توانی بگویی آزادی است بگذار یك مغز بادام بخورم شما می‌توانی توی پادگان نروی اما اگر لباس ارتش را پوشیدی در روی دژبان جلوی شما را می‌گیرد شما می‌توانی سر كلاس آمدی نمی‌توانی به معلم همچین كنی. . . می‌توانی درس نخوانی اما اگر آمدی شاگرد شدی باید وظیفه شاگردی‌ات را انجام بدهی اول سخنرانی می‌توانی پای سخنرانی من نیایی اما وسط سخنرانی بخواهی بلند شوی و بروی سخنرانی من را به هم می‌زنی «لَا إِكْرَاهَ فِی الدِّینِ» البقرة/256 در دین اجبار و زور نیست اول كه اینرا معنا كنم در دین اكراه نیست یعنی در عقیده اكراه نیست یعنی من نمی‌توانم به زور بگویم شما یك همچین عقیده‌ای داشته باش چون عقیده از عقد است عقد یعنی گره، می‌گویند زن و شوهر عقد كردند یعنی به همدیگر گره زدند عقیده هست یعنی قلب من به او گره خورده با زور قلب به چیزی گره نمی‌خورد اگر قلب خواسته باشد گره بخورد باید با استدلال و منطق باشد یعنی زور سبب گره خوردن نیست در عقیده زور نیست اما در عمل زور است چون اگر زور نباشد. . .
6- قوّت و قدرت، آری امّا ظلم و ستم هرگز
زور خوب است ظلم بد است این خیلی قاطی می‌شود زور خوب است قرآن می‌فرماید «خُذْ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ» مریم/12 آدمی كه زور ندارد ول است در دعا داریم(اللهم انی اعوذ بك من الكسل والفشل) خدایا من را از بی حالی نجات بده انسان باید نشاط داشته باشد و قدرت داشته باشد «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» الأنفال/60 كلمه «قُوَّةٍ» توی قرآن زیاد است قدرت و قوت خوب است ظلم بد است منتهی و صد تاسف و تاسف هر كس زور دارد ظلم هم می‌كند الا افراد نادر چون هر كس زور دارد ظلم هم می‌كند كم كم زور هم یك چیز بدی شده است زور خوب است ظلم بد است منتهی چون بسیاری از افرادی كه زور دارند ظلم می‌كنند اینها به هم سایه انداخته آدم فكر می‌كند زور هم بد است مثل صدا و سیما این دو كلمه است ممكن است شما یك فیلمی را ببینی خوشت نیاید وقتی می‌خواهی ناراحت بشوی می‌گویی این هم صدا و سیما! رئیس رادیو زنگ می‌زند می‌گوید آقا این سیما بود چرا فحش به صدا دادی؟ می‌گویی اینها با هم هستند یعنی فیلم بدی را هم كه ببینی ناراحت بشوی نمی‌گویی سیما می‌گویی صدا و سیما چون اینها به هم جفت شده و وقتی دو تا به هم جفت شدند تركش آنها به هم می‌خورد چون زور و ظلم به هم جفت شده هر كس زور دارد ظلم هم می‌كند جز افراد نادر وإلا زور خوب است اصلاً بدون زور نمی‌شود ما الان اگر ایران زور نداشته باشیم اصلاً ما را می‌خورند باید از ما بترسند قرآن می‌فرماید «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» الأنفال/60 دشمنان خدا را بترسانید اگر دشمن خدا نترسد اصلش توی خانه ما می‌آیند.
7- برخورد اسلام با توطئه ارتداد
آیا در اسلام می‌شود كه آدم كافر بشود یا نه؟ برویم مسیحی شویم برویم كمونیست شویم برویم یهودی شویم، اسلام می‌گوید از اول اسلام را قبول نمی‌كردی گیر نبود اما حالا كه مسلمان شدی خواسته باشی كافر بشوی با تو برخورد انقلابی می‌شود چون این تضعیف روحیه است شما اول پای منبر من نیایی این توهین به من نیست اما اگر آمدی وسط منبر بلند شدی و رفتی این تضعیف من است(شما توی ارتش. . . شما الان هیچكدامتان عمامه ندارید اما اگر عمامه گذاشتید و به شرایط آن عمل نكردید این تضعیف روحانیت است ولذا دادگاه ویژه روحانیت عمامه‌اش را برمی دارد چون می‌گوید تضعیف كردی اگر یك روحانی توی خیابان دارد جفتك می‌اندازد سوار موتور شده چرخ جلوی آنرا هم بلند می‌كند فوری دادگاه ویژه روحانیت عمامه او را برمی دارد اگر اول نبود طوری نبود ولی حالا كه لباس گذاشتی باید به لوازم آن هم پایبند بشوی می‌شود آدم مسلمان نباشد اما نمی‌شود كه مسلمان بود اما دست از اسلام كشید یك خانم برود وسط جلسه عروسی قرآن سر بگیرد بك یاالله بك یاالله جسله عروسی را به هم می‌زنی نمی‌شود گفت آزادی است خوب غلط كردی كه آزادی است اینكه عروسی است نه می‌شود توی عروسی قرآن سر گرفت نه می‌شود توی جلسه قرآن سر گرفتن تنبك زد نه می‌شود توی خیابان موتور. . . نه می‌شود با لباس ارتشی از پادگان فرار كرد هر جا یك حساب و كتاب دارد این مال كل كره زمین هست كل دنیا كه می‌گویند آزادی آزادی، می‌گویند اگر كاری را كردی باید لوازم آنرا هم قبول كنی) پس آزادی در اصل ایمان آزادی است كه ایمان داشته باشیم یا نه، اما بعد كه ایمان آوردیم خواسته باشیم مرتد بشویم. . . حالا یك خاطره برایتان بگویم از قرآن.
یك عده از دانه درشت‌های یهودیها نشستند طراحی كردند، یهودیها در طول تاریخ این ضربه‌ها را زده اند، گفتند بیائید یك توطئه كنیم یك تهاجم فرهنگی، به این صورت كه عده‌ای از دانشمندان ما صبح می‌رویم مسلمان می‌شویم همــﺔ مسلمانها خوشحال می‌شوند كه مسلمانهای یهود آمدند مسلمان شدند غروب كه شد برمی گردیم می‌گوئیم آقا ما صبح كه مسلمان شدیم قرآن را دیدیم حرفهای پیغمبر را شنیدیم چیز قانع كننده‌ای نبود می‌رویم غروب برگردیم این دو تا فایده دارد یكی مسلمانها توی دلشان خالی می‌شود می‌گویند علمای یهود كه آمدند اسلام اینقدر غنی نبود كه اینها را نگه دارد اینها رفتند معلوم می‌شود كه غذای ما خوشمزه نبودند كه رفتند یكی دیگر اینكه یهودیهای دیگر هوس مسلمان شدن نمی‌كنند می‌گویند علما هم كه صبح رفتند غروب برگشتند پس دو تا فایده دارد تا این توطئه را ریختند خدا به پیغمبر گفت كه به مسلمانها خبر بده كه امروز صبح یك عده از دانشمندان می‌آیند مسلمان می‌شوند نه به آمدن آنها دلتان خوش باشد و نه از رفتن شان. . . این توطئه است قبلاً پیغمبر از طریق وحی مطلع شد پیغمبر هم به مسلمانها گفت اگر آمدند شاد نشوید اگر هم رفتند غصه نخورید چون اصل كارشان ایمان توطئه است «وَجْهَ النَّهَارِ» یعنی طرف صبح «وَاكْفُرُوا آخِرَهُ» آل عمران/72 صبح ایمان بیاورید آخر روز كافر بشوید تا اینها توی دلشان خالی بشود.
8- ارتداد، نوعی تهاجم فرهنگی علیه اسلام
پس ببینید اینها تهاجم فرهنگی است تهاجم فرهنگی سابقه‌اش مال الان نیست. ارتداد تهاجم فرهنگی است می‌توانند پنجاه نفر بیایند مسلمان بشوند یكمرتبه كافر بشوند پنجاه نفر بیایند توی جلسه تا آقا رفت بالای منبر همه بروند با این حركتها می‌توانند همه چیزی را تضعیف كنند. صلوات فرستادن مستحب است اما اگر یك عده رفتند توی جلسه عروسی گفتند بیائید هی صلوات بفرستیم هی صلوات بفرستند و جلسه عروسی را با صلوات. . . این آقایی كه صلوات می‌فرستد باید او را بفرستیم زندان تا شلاق بخورد بابا صلوات شلاق دارد؟ بله، عروسی، شما یك گروه شده‌اید می‌خواستید دامادی فلانی را به هم بزنید حضرت مهمانی می‌داد منافقین گفتند یك كاری می‌كنیم كه پیغمبر خجالت بكشد گفتند چه كنیم؟ گفتند جمع شوید همه برویم پیغمبر برای صد نفر غذا درست كرده پانصد نفر بریزیم توی خانه‌اش و غذا كم می‌آید پیغمبر خجالت می‌كشد ریختند توی خانه پیغمبر با معجزه پیغمبر هر چی از این دیگ كشید كم نشد دیدند وا رفتند یعنی ضربه از دیگ پیغمبر گرفته تا ایمان آوردن طرف صبح و كافر شدن غروب اینها همه طرحهای. . . اگر كسی مرتد شد باید با او برخورد انقلابی بشود دوم نكته این است كه می‌فرماید رهبر روشن ضمیر باید احتمال ارتداد و برگشت خوردن پیروان خودش را بدهد یعنی آقایانی كه یك عده دور او هستند خیلی به مردم اعتماد اینطوری كه همیشه هستند نكند ممكن است فردا نباشند بنده كه امروز پیش نماز هستم ممكن است این آقا فردا پشت سر من نماز نخواند نماینده مجلس دوره ششم و هفتم و هشتم ندارد ممكن است این دفعه به تو رأی دادند دفعه بعد به تو رأی ندهند یعنی مردم با هیچكس قرارداد عقد اُخوت نبسته‌اند كه آدم فكر كند من دیگر، حنای من دیگر رنگش پاك نمی‌شود اینطور نیست به هیچی اطمینان نكنید مگر فقط به خدا توكل كنید. پیغمبر، ممكن است عده‌ای مرتد بشوند تو نخوری خود این آیه پیغمبر را بیمه می‌كنند مثل اینكه می‌گویم آقا اگر وسط سخنرانی یك سروصدایی شد نترسید توطئه است می‌خواهند پشت سالن تق و تق كنند كه حواس شما را پرت كنند خود خداوند با این آیه پیغمبر را بیمه می‌كند می‌گوید مواظب باش ممكن است عده‌ای مرتد بشوند ناراحت نشوی.
كفر و ارتداد گروهی از مومنان ضربه به راه خدا نمی‌زند دین خدا پیش می‌رود و روز به روز رویش دارد ممكن است توی ایران چهار نفر ضد انقلاب بشوند چهار نفر دست از اسلام بردارند چهار تا نماز خوان دست از نماز بردارند ولی در عوض جاهای دیگر خبرهایی در دنیا هست برای رشد ما، برای رشد ما خبرهایی هست و این از الطاف خداوند است.
(بگذارید یك خورده حساب كنید دقت كنید اینجا باید یك خورده تیز باشید و تیز هم هستید در غدیر چند نفر جمعیت بود؟ از هفتاد هزار نفر جمعیت گفته‌اند تا صد و بیست و چهار هزار نفر ما میانگین تخمین می‌زنیم كه میانگین صد هزار نفر، كه اینها با پیغمبر مكه بودند و حضرت به آنها فرمود هر كس من پیغمبر او هستم بعد از من علی مولای او است حساب هم كنیم، حساب كنیم اگر از هر ده نفری یك نفر آمده باشد به مكه آمار مسلمین یك میلیون نفر می‌شود، صد هزار نفر غدیر خم بودند اگر از هر ده نفری یك نفر غدیر خم باشد می‌شود یك میلیون، آمار مسلمین جهان فرض می‌كنیم یك میلیون از این یك میلیون چهار نفرشان طرفدار علی بن ابی طالب شدند تمام آنها طرفدار غیر علی یعنی هر یك نفری دویست و پنجاه هزار، آمار شیعه یك دویست و پنجاه هزارم بود الان آمار شیعه یك سوم یا یك چهارم است حالا بگو یك چهارم، یعنی هر دویست و پنجاه هزار تا یك شیعه بوده حالا هر چهار تا یك شیعه شده یعنی چقدر آمار شیعه بالا رفته با اینكه در طول تاریخ تمام بوقها و پولها و زورها دست یا بنی امیه بوده یا بنی عباس یا حكومت‌های تابعه هیچوقت حكومت دست شیعه نبوده جز یك دو سال یك یك شش ماه یك گوشه و كناری خیلی تكه پاره این معنای آیه است كه اگر شما كج شدید افرادی را خدا جایگزین می‌كند شما علی بن ابی طالب را رها كنید یك عده علی را می‌گیرند.)
نامه‌ای كه حضرت علی(علیه السلام) به مالك اشتر نوشته این قدیمی ترین و محكم ترین اسناد تاریخی سازمان ملل شده این خیلی مهم است اینرا مصریها انجام دادند چرا؟ بخاطر اینكه حضرت نامه نوشت به مالك اشتر كه استاندار مصر بوده چون اسم مصر توی این بوده مصریها این نامه را پیدا كرده‌اند فرستاده‌اند سازمان ملل و آنها هم خوانده‌اند دیده‌اند عجب نامه‌ای است قویترین. . .
9- استفاده از فرصت‌ها در جهت رشد علمی و معنوی
شماها توی هوای معتدل درس نمی‌خوانید افرادی توی هوای داغ درس می‌خوانند شما معلم مفت می‌آید در خانه شما می‌گوید بابا مفت بیا به تو درس بدهم معلم مفت كتاب مفت بی حالی می‌كنی بی خیال می‌شود یا حال ندارد یا عار ندارد یا غم ندارد می‌گوید ول كن بابا البته جوانها را می‌گویم پیرها سنی از آنها گذشته گرچه آنها هم می‌توانند درس بخوانند جوانی كه می‌گویند بیا مفت به تو درس بدهم نمی‌خواند آنوقت افرادی هستند كه ساعت مچی‌شان را می‌فروشند ساعت مچی‌اش را می‌فروشد كه بچه‌اش درس بخواند خانه‌اش را می‌فروشد كه بچه‌اش رشد كند ماشین‌اش را می‌فروشد كه بچه‌اش درس بخوانند اگر عده‌ای برای معلم مفت بی اعتنایی می‌كنند در مقابل. . .
شب‌ها طولانی است سیزده چهارده ساعت شب‌ها است یك اللهم صل علی محمد یك الله اكبر دو ركعت نماز بخوان، نخواندی؟ عوضش آقای ابوترابی در اجلاس نماز از قول برادرش مرحوم ابوترابی می‌گفت ما كه اسیر بودیم در بغداد عرقی‌ها آمدند گفتند این اسرا چند تا مهره دارند این مهره‌ها را ببریم بكشیم همه ترسو می‌شوند تسلیم می‌شوند می‌گفت هفده هجده نفر از ما را گرفتند و آوردند تصمیم گرفتند كه بكشند منتهی با شكنجه خود ابوترابی یك میخ گذاشتند توی كله‌اش زدند میخ فرو رفت كه مكه می‌گفت آفتاب به من بخورد من سرم چرك می‌كند ابوترابی گفت یكی از اسیرها را آوردند جلو دو دستی چنان زدند به اینجایش كه چشمش افتاد روی موزائیك‌ها مثل كله پاچه كه همچین می‌كنی چشمش در می‌آید چنان زدند كه چشمش افتاد روی موزائیك می‌گفت همه گفتیم كه دیگر رفتنی هستیم چون تا مرز مردن ما را بردند گفتند اینها دیگر خودشان می‌میرند برویم در را بستند و رفتند هوا تاریك و روشن بود ما خیال كردیم كه صبح شده با همان چشم از كاسه در آمده و میخ توی مخ خورده و كابل خورده با همان حال با بدن خونی دو ركعت نماز خوابید و نشسته خواندیم بعد فهمیدیم این مهتاب بوده صبح نبوده زود نماز خواندیم دو مرتبه وقتی هوا روشن شد نماز خواندیم شما با چشم سالم نماز نخواندی آن جوانی كه چشمش از كاسه در می‌آید دو تا نماز صبح می‌خواند « مَنْ یَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِینِهِ. . . . » كتابخانه داری كنار خیابان نشسته زنجیر همچین می‌كند تمام كه شد همچین می‌كند این همه استاد است ولی شماره تلفن یكی را ندارد ولی دفتر تلفن‌اش را باز می‌كنی شماره تلفن كله پاچه، ساندویچی، همه شماره تلفنی هست ولی شماره تلفن دو تا دانشمند توی آن نیست همه جا می‌رود ولی توی مسجد نمی‌رود اگر كسی بی اعتنایی كرد در عوض افرادی هستند. . . ما در همین استان پزشكی سراغ داریم كه حدود هفت سال است سحرها بلند می‌شود می‌گفت من غصه خوردم كه چرا در یاسوج نماز جماعت صبح نیست نماز شب‌اش را می‌خواند حالا یا در آستانه نماز شب است نماز شب را نمی‌دانم می‌خواند یا نمی‌خواند لابد می‌خواند قبل از اذان بلند می‌شود اول اذان می‌رود در خانه یك روحانی چون روحانی گفت راه من به مسجد دور است صبح‌ها می‌رود روحانی را برمی دارد می‌برد مسجد اذان را می‌گویند یك نماز جماعت صبح می‌خواند كه توی شهر یك نماز جماعت صبح باشد آقا را می‌گذارد خانه بعد می‌رود بیمارستان سر كار، حالا دانشجو دیپلم گرفته نماز نمی‌خواند، نخوان، دیپلم كه سوادی نیست حالا صد تا كتاب خوانده فكر می‌كند كه باسواد است این آقا دیپلم گرفته نماز برای او سنگین است عوض او پزشك داریم كه هفت سال در یك استان بر پا كننده نماز است غصه نخورید اگر ریزش دارد رویش هم دارد خدا ناز نمی‌كشد ما باید التماس كنیم كه خدایا ما را تحویل بگیر خدا «إِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ عَنْ الْعَالَمِینَ» العنكبوت/6.
خدایا تو را به حق محمد و آل محمد ایمان كامل، بدن سالم، عقل قوی، عمر مفید، عمر با بركت، لذت دین، لذت علم، لذت خدمت به مردم، لذت خلوص را به ما بچشان تا لحظه‌ای از راه تو مرتد نشویم.
 والسلام علیكم و رحمة اللَّه و بركاته

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=2905

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.