قرآن و روایات به عنوان محور اصلی مطالعه هستند

سومین دوره آموزشی ائمه جماعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با قرائت پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) و با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، محمدحسین رضایی نماینده رئیس جمهور در شورای اقامه نماز، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و جمعی از مشاورین، معاونین و مدیران ستاد اقامه نماز و سازمان راهداری در روز سه شنبه، چهاردهم تیر ماه در سالن همایش های مرکز آموزش شهید تفویضی سازمان راهداری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در این مراسم با اشاره بر ضرورت بالابردن سرانه مطالعه علمی در بین روحانیون و ائمه جماعات، بر لزوم ارائه حرفهای تازه و نو برای اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و عدم مطالعه را کفران نعمت عنوان کرد.

استاد تفسیر قرآن کریم در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص مطالعه گفت: خداوند متعال در قرآن به همه ما اعلام کرده است که علم ضعیفی داریم و لازمه پایه گذاری علم در انسان مطالعه است.

وی با تاکید بر انجام مطالعات تفسیر قرآن توسط ائمه جماعات افزود: روحانیون و ائمه جماعت می توانند با مطالعه روزانه تفسیر قرآن کریم، حرف های مفید و به روز برای مردم و جامعه استفاده کنند تا نورانیت قرآن در دل همگان روشن شود.

استاد قرائتی در ادامه اظهار کرد: انتخاب مسائل و موضوعات مورد نیاز جامعه، حرفهای قابل نقل و داشتن نذر مطالعه از موارد ضروری برای ائمه جماعات است.

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه نماز در در زندگی بشریت، گفت: ارزش ما به اقامه نماز است و باید تمامی فعالیتهای ما در محور نشر فرهنگ اقامه نماز باشد.

وی افزود: داشتن سخنرانی های چهره به چهره و کوتاه، استفاده از کلمات مناسب و مورد نیاز جامعه در تاثیرپذیری مخاطب موثر است.

حجت الاسلام قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن و روایات به عنوان محور اصلی مطالعه هستند و ضروری است مطالعات ما با مراجعه به کتاب قرآن و کتب روایی تکمیل شود.

محمدحسین رضایی نماینده رئیس جمهور در شورای اقامه نماز هم در این جلسه  درخواست کرد تا سازمان راهداری الگوی دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها در اقامه نماز باشد، همچنین از ائمه جماعات خواست تا در حوزه خود ظرفیت شناسی را در دستور کار دهند.

در ادامه جلسه داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای نماز وزارتخانه، از احداث ۲۰ نمازخانه بین راهی در سال ۱۴۰۰ و و پیگیری ساخت ۲۰ نمازخانه و مسجد بین راهی در سال جاری خبر داد.

وی افزود: ۹۳۸ مجتمع خدمات رفاهی در کشور وظیفه خدمت رسانی به مسافران را بر عهده دارند و به طور میانگین هر ۹۲ کیلومتر یک مجمع وجود دارد و اولویت در ساخت این مجتمع ها، احداث مسجد و نمازخانه می باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: سازمان حمل و نقل جاده ای در حال آماده سازی خدمات رسانی به مسافران برگزاری بزرگترین اجتماع شیعیان در اربعین می باشد و پیش بینی می شود بیش از ۵ میلیون نفر در این اجتماع بزرگ از کشور ایران شرکت کنند.

در پایان جلسه از داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به پاس انجام فعالیتهای نماز، با اهدای لوح تقدیر، تفسیر قرآن کریم و انگشتر متبرک مقام معظم رهبری تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این گرهمایی نمایشگاه کتاب نماز توسط انتشارات ستاد اقامه نماز و نمایشگاه پوستر و تابلو نمازی بر پا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.