قرآن، جامع ترین محتوای آموزشی/ بازبینی مطالب تاثیر مضاعف در مخاطب را به همراه دارد

دوره آموزشی سفیران نور با هدف توانمندسازی ائمه جماعات و روحانیون طرح امین حاضر در مدارس، با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، صبح پنجشنبه، دهم آذرماه، در سالن قدس مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در این جلسه با تاکید بر لزوم هم‌کلام شدن با دانش آموزان گفت: از خطبه خوانی با الفاظ عربی خودداری کنید و با زبان کودکانه با دانش آموزان صحبت کنید تا کلامتان در روح آنان نفوذ کند.

وی در ادامه اهتمام مضاعف در انتخاب مباحث را مورد تاکید قرار داد و گفت: مباحث را به نحوی مطرح کنید که استفاده عمومی داشته باشد و دانش آموز بتواند از آن در امور روزانه خود بهره ببرد.

استاد قرائتی پس از تشریح مباحثی که طرح آن در جمع دانش آموزان مفید فایده خواهد بود، دانش آموزان را همچون میوه‌ها متفاوت دانست و گفت: در انتخاب نوع دعوت دانش آموزان بیش از پیش دقت کنید چرا که تنوع در دعوت، جذب مخاطب بیشتری را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه ضمن تاکید بر بازبینی مطالب مطرح شده در جوامع مختلف تبلیغی، به خصوص در جمع دانش آموزان، خاطر نشان کرد: بازبینی مطالب مطرح شده موجب گزیده گویی و تاثیر مضاعف مطالب در مخاطب خواهد بود.

وی در پایان قرآن کریم را به عنوان اصلی ترین منبع برای مطالعه و ارائه سخن دانست و گفت: تجربه نشان می‌دهد که هر محتوایی غیر از قرآن، محدود است اما قرآن دریای بی‌کرانی است که با مطالعه و دقت بیشتر مطالب بروزتری از آن استخراج می‌شود.

لازم به ذکر است بیش از ششصد نفر از طلاب طرح امین، در این دوره آموزشی دو روزه شرکت کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.