شفای قرآن، عید قربان

بسم الله الرّحمن الرّحیم
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی

بیننده‌ها بحث را در آستانه عید قربان تماشا می‌کنند یک مقداری راجع به این آیه می‌خواهیم صحبت کنیم «وَنُنَزِّلُ مِنْ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ» الإسراء/82 قرآن شفاست یعنی چه؟ دو تا مرض داریم یک مرض جسمی گوش و قلب و کلیه، مرضهای جسمی که به بیمارستانها و پزشکان مراجعه می‌کنیم یک مرض روحی هم داریم امراض روحی مهمتر است خطر امراض روحی هم بیشتر است.
1- خطر بیماری‌های روحی بیش از جسمی است
 قرآن می‌فرماید که دو رقم مرض داریم گاهی مرض روحی است گاهی جسمی امراض روحی مهمتر است زیرا:
 1- دائمی است، دست و پای آدم که درد می‌کند، گوش و چشم آدم که درد می‌کند یک مدتی است بعد خوب می‌شود اما آدمی که حسود است یک عمری حسود است آدم لجباز، آدم عقده‌ای، آدم کینه‌ای، آدم بخیل، امراض روحی دائمی است.
2- مخفی است. 3- امراض مادر است، مادر صدها خلاف، یعنی کسی که کینه‌ای است همین کینه یک مرض است این کینه او را وادار می‌کند که دست به هزار خلاف بزند چون کینه‌اش را دارد به او فحش می‌دهد غیبت او را می‌کند آبرویش را می‌برد رسوایش می‌کند توطئه انجام می‌دهد می‌دزدد یعنی کینه یک مرض نیست کینه یک مرض مادر است که این کینه. . . مثل شهوت که یک غریزه است ولی می‌تواند مادر انواع گناهان بشود انگیزه‌ای هم برای درمان آن نیست یعنی افراد به مرض جسمی که می‌رسند سریع می‌روند دکتر اما کمتر کسی است که برود خانــﺔ یکی از اولیای خدا بگوید آقا من چه کنم متکبر هستم روزی میلیونها آدم به پزشک مراجعه می‌کنند ولی روی کره زمین روزی صد نفر نیست که مراجعه کند به یک ولی خدا بگوید آقا من یک همچین مرضی دارم حسودم. انگیزه‌ای هم برای درمانش نیست این هم خیلی خطرناک است، انگیزه‌ای هم برای درمان ندارد.
4- درمانش سخت‌تر است، خیلی از دردها را با یک قرص و آمپول می‌شود ساکت کرد اما اینطور نیست که یک آمپول حسد به کسی بزنند بعد از پنج دقیقه بگویند الحمدلله حسد تمام شد درمانش هم خیلی سخت هست.
5- دارویش هم همه جا نیست، دارو نایاب است. 6- پزشک آن فقط اولیاء خدا هستند اینطور نیست که هر کس برود دوره ببیند تخصص و فوق تخصص.
2- تاکید قرآن بر خطر بیماری‌های روحی
 حالا این چیزهایی بود که من به قلم آوردم ممکن است یک چیزهایی را هم شما فکر کنید و به ذهنتان بیاید یک آیه است که من نصف آنرا می‌خوانم نصف دیگرش را شما بخوانید «فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ» البقره/10 قرآن می‌فرماید قلب اینها مریض است مرض قلبی خیلی مهم است و ما وقتی دعا می‌کنیم می‌گوئیم خدایا مریض هایمان را شفا بده ولی شاید توی صد نفر یک نفر نگوید خدایا مرضهای قلبی ما را شفا بده یا اصلاً انگیزه نداریم که دعا کنیم آن مرضها را هم پول می‌دهیم هم تجربه می‌گیریم هم مشورت می‌گیریم که بهترین پزشک کیه، برای این مرضها انگیزه داریم و خودمان را به آب و آتش می‌زنیم برای اینکه خوب بشویم این مرضها را در حد اینکه دعا کنیم حالش را نداریم. اصلاً آدم به فکرش هم نمی‌افتد که عجب، من یک همچین آدمی هستم آدم از خودش هم غافل است قرآن می‌فرماید «نَسُوا اللَّهَ» افرادی هستند خدا را فراموش می‌کنند بعد خدا می‌فرماید حالا که شما من را فراموش کردی من هم یک کاری می‌کنم که خودت خودت را فراموش کنی «فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ» الحشر/19 یکی از چوبهای خدا این است، چون خدا را فراموش کردند خدا هم یک کاری می‌کند که این خودش را فراموش کند نمی‌داند جوانی‌اش کجا رفت، مخ‌اش را در اختیار کی می‌گذارد، یک نوار کاست باشد هر صدایی روی آن ضبط نمی‌کند ولی مخ‌اش را در اختیار هر صدایی می‌گذارد، راحت هر حرفی را روی نوار مغزش ضبط می‌کند، پولش را در اختیار هر کسی نمی‌گذارد ولی جوانیش را در اختیار هر کسی می‌گذارد، این خودش را فراموش کرده خیلی هم خطرناک است، مرض روحی مهم است، دائمی است، مخفی است، سرچشمه انواع گناهان است، انگیزه‌ای برای درمان آن نیست، درمان آن سخت است، داروی آن همه جا نیست، این اهمیت مرضهای روحی است.
3- قرآن، مایــه درمان بیماری‌های روحی
قرآن شفاست، یعنی اگر شفا می‌خواهید دنبال مکاتب شرق و غرب نروید(یک نسخه کمونیست پیچید در چین که حالا بعد از چند سال درها باز شد گفتند نه این رقمی که ما فکر کرده‌ایم درست نیست بیایند افراد تجار سرمایه گذاری کنند یک نسخه اروپا پیچید یک نسخه آمریکا پیچید دنبال نسخه‌های دیگر نروید کشورهای دیگر مشکلاتشان بیشتر از شماست حرف می‌زنند توی همین مبارزه با سواد آموزی. . . بی سوادی، نهضت سواد آموزی من کشورهای زیادی توی دنیا رفته‌ام هفت هشت تا کشور بخاطر مسائل بی سوادی رفته‌ام که ببینم آن کشورها مسئله را چه جوری حل کرده‌اند همینطور دروغ می‌گویند راحت دروغ می‌گویند، کشورهایی که بی سواد ندارند چند کشوری بیشتر نیست آن هم کشورهایی هستند که جمعیت آنها کمتر است به چهل و پنج تا کلمه می‌گویند سواد، بله اگر بگوئیم آقایان اگر دویست تا یک تومانی داشته باشد سرمایه دار است خوب همه مردم ایران سرمایه دار هستند ما می‌گوئیم دویست تومان پول سه تا سیب زمینی می‌شود اینرا دیگر ما دویست تومان را جزو سرمایه نمی‌دانیم مردم ایران همه ماشین دارند، بله اگر ماشین سلمانی است می‌شود گفت باید ببینیم شما سواد را چی می‌گویی سواد را صد و پنج کلمه می‌گویی خوب بله همه باسوادند بعد هم اجباری بوده پس ببینید کشورهایی که بی سوادی را ریشه کن کرده‌اند تعریفشان از بی سوادی چند تا کلمه بوده است جمعیت آنها کم بوده، اجباری بوده، آخرش هم دروغ بوده، تا حدی بی سوادی را حل کرده‌اند غیر از کشورهای چند میلیونی ولی الان همه کشورها بی سواد دارند الان ما. . . می‌خواهم بگویم خبری نیست مثل مسئله اشتغال همه کشورها گرفتارند مسئله فتنه‌ها، مسئله انتخابات، مسئله رشوه، مسئله اختلاس، یعنی) مرضهای قلبی متاسفانه همه جا هست فقط آنهایی که درست و راست صاف حسینی درست مسلمانند. . . قرآن یک عده را می‌گوید «أُوْلَئِکَ هُمْ الصَّادِقُونَ» الحجرات/15 این راست می‌گوید آنهایی که صادقانه دستشان را توی دست انبیاء گذاشتند راحت هستند وگرنه باقی‌ها چه ادعای اسلام بکنند و چه نکنند اینها. . . قرآن می‌فرماید «شِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ» یونس/57 صدر یعنی چی؟ دین، قرآن مرضهای قلبی را حل می‌کند امام صادق(علیه السلام) فرمود(شفاء لما فی الصدور من الامراض و الخواطر و المشبهات الامور) یعنی خاطره‌های بد. . . الان شما یک کسی را می‌بینید نسبت به او سوءظن دارید اسلام می‌گوید «إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ» الحجرات/12 شما حق ندارید سوءظن داشته باشید از یکسری از گناهان قبل از اینکه گرفتار بشوید. . . عاشقی یک مرض است که آدم عاشق می‌شود، چشم چرانی، قرآن به زنهای پیغمبر می‌فرماید که «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ» الأحزاب/32 خانم‌های پیغمبر با کرشمه حرف نزنید چرا؟ کسی که در قلبش مرض است دنبال شما طمع می‌کند یعنی می‌آید عقب شما که ببیند تو کی هستی، مردم دست از زن پیغمبر هم بر نمی‌دارند! نه، الحمدلله دخترهای من همه تحصیلکره و همه با احساس هستند بابا دخترهای تو خوب هستند مگر زنهای پیغمبر بد بودند؟ ولی جوان ول نمی‌کند، زن پیغمبر غیر از یکی‌شان یک عده‌شان پیر بودند شوهرهای قبلی داشتند بچه داشتند، یعنی دست از زن پیغمبر هم. . . یعنی فکر نکن شما چون شخصیت مملکت هستی عاشق دخترت نمی‌شوند به دخترت نگاه نمی‌کنند نه من دادستان هستم، دادستان باش ممکن است بچه‌ات را هم بدزدند اینطور نیست که حالا شما چون وکیلی یا وزیری یا دادستانی یا خودت حزب اللهی هستی بچه‌ات بیمه است ما از پیغمبر بهتر نداریم اما زن پیغمبر هم ممکن است در معرض. . .
4- مراعات احکام دینی در روابط اجتماعی
این هشداری است برای آقایانی که خیلی دلشان به خودشان، خاطرشان به خودشان جمع است من یکوقتی اینرا توی تلویزیون گفته‌ام ولی طوری نیست که تکرار کنم وارد اتاق یک مسئولی شدم یک خانم جوانی در را باز کرد(تا نگاهم به او افتاد دیدم خیلی زیباست) رفتم اتاق گفتم این محرم شماست؟ گفت نخیر، گفتم آخر تو در را بسته‌ای با این خانم جوان زیبا، گفت ببین من حزب اللهی هستم گفتم معلوم می‌شود تو از امیرالمومنین مسلمان‌تر هستی چون به امام گفتند چرا به زنها سلام نمی‌کنی؟ پیغمبر سلام می‌کرد تو چرا سلام نمی‌کنی؟ فرمود پیغمبر سی سال سن‌اش از من بزرگتر بود منِ علی جوان هستم، نگرانم سلام کنم آن خانم جوابی به من بدهد جواب آن خانم دل من را ببرد، حضرت امیر احتیاطاً سلام نمی‌کرد آنوقت تو در را می‌بندی می‌گویی من حزب اللهی هستم آخر اینها یکسری چیزهایی است که. . . با اسم هم نمی‌شود که مثلاً. . .
این خطرها خطرهایی است که آدم متوجه هم نمی‌شود گاهی هم. . . آنوقت پدر هم در می‌آورد خطر جسمی جان آدم را می‌گیرد خطر روحی دین آدم را می‌گیرد مثلا فرض کنید که بنده بناست هفتاد سال عمر کنم شصت سالگی مریض می‌شوم اگر مراعات بهداشت و نسخه‌های پزشکی‌ام را نکنم ده سال زودتر می‌میرم این مرض ده سال از عمر من کم می‌کند اما برای کفر حدیث داریم(اکبر الداء الکفر) یعنی بالاترین مرض کفر است، کفر مرضی است که اگر آدم معالجه نکند ابدیت و قیامت او را می‌گیرد این ده سال عمر من را گرفت(متاع الدنیا قلیل) دنیا کم است ولی این مرضها خیلی مهم است ولی ما مرض روحی داریم، نداریم، باید چکار کنیم؟
5- عید قربان، عید محرومان
یکی از دواهایش همین عبادت است اینکه می‌گویند عید قربان حالا در آستانه عید قربان هستیم عید بزرگی است بد نیست بدانیم که عید در اسلام مساوی است با کمک به فقرا، عید فطر زکات فطریه، عید قربان گوشت قربانی، کسی هم پول ندارد گوسفند بخرد شریکی جمع بشوند یکی پنج تومان ده تومان بدهند ده نفری بیست نفری یک گوسفند بکشند و بدهند شریکی باشد ولی کار بشود عید قربان نقد می‌کند مکاتبی را که می‌گوید گوشت خوردن درست نیست آخر بعضی از مکاتب می‌گویند که گوشت خوردن درست نیست، عید قربان به حاجی‌ها می‌گوید دین فقط این نیست که بروی مکه مفاتیح دست بگیری و دعای عرفه بخوانی بله دیروز عید بود دعای عرفه بود روز دعا بود فردا صبح هم باید چاقو دست بگیری و خون بریزی دین می‌گوید یک دستت به مفاتیح یک دستت به چاقو آنهایی که چاقو دستشان است مفاتیح دست نمی‌گیرند آنها پنجاه درصد دین دارند آنهایی که. . . یعنی هم اسلحه، امام فرمود یک دست به قرآن یک دست به اسلحه این دین است امام حسین(علیه السلام) شب عاشورا هم نماز شب خواند هم شمشیرش را تیز کرد.
عید قربان، کلمه‌ی قربان یعنی قربـ? الی الله، عید قربان بود در یک استانی بودم خانه عالم آنجا سخنرانی داشتم یک روز تلفن زنگ زد یکی گفت آقا من می‌خواهم یک گوسفند قربانی کنم ببخشید توی تلفن بگو دعای قربانی چیه؟ گفتم دعای قربانی این است که کبابی گوسفند را توی یخچال برای خودت قایم نکنی، آخر ما قربانی که می‌کنیم قربان خودمان می‌شود سیراب و شیردان برای عصر، کله پاچه‌اش برای صبح، این ران برای شوهر خواهر، آن هم برای داماد، این برای خواهر، اصلاً چیزی قربان نشد قربان یعنی از خودت جدا کن نه یعنی خرج. . . مثل اینکه بنده بگویم قربـ? الی الله بعد پول را بردارم بگذارم توی کیسه‌ام این قربان نشد عید قربان یعنی اگر گوسفند می‌کشید چشم هایتان را ببندید گوشت و دنبه را یک جور تقسیم کنید به همه یک کیلو و نیم، از کیلو کمتر و بیشتر همه را یک جور بدهید، کنار کوچه هم بایست هر کس می‌آید به او بده، اینرا بدهیم به او چون برایم آورد این را بدهیم به آن چون برایم نیاورد پس شما دارید خورده حساب‌های خودت را تسویه می‌کنی اینرا پای خدا نگذار من یکوقت رفتم کنار رودخانه‌ای وضو بگیریم آب رودخانه تمییز بود تا آب ریختم گفتم‌های های‌های های! گفتم پس این برای خدا نیست این‌های های شد گفتم خدایا وضو نمی‌گیرم بگذار اول‌های های بکنم هی آب ریختم گفتم‌های های تمام که شد گفتم حالا قربــ? الی الله حالا وضو می‌گیریم یعنی هدف را با خدا قاطی نکنید می‌شود آدم. . . می‌رود غسل جمعه کند می‌گوید‌های های بدنش حال می‌آید، این قاطی می‌شود قربان یعنی چیزی را. . . قربــ? الی الله یعنی از خودت بیا بیرون.
(از امام سؤال می‌کنند که ما وقتی نیاز به حمام داریم و جُنب شدیم چرا یک یک قسمت بدن را نمی‌شوریم چرا باید همــﺔ بدن را بشوریم آخر در ادرار یک قسمت بدن را می‌شوریم اما در جنابت باید همه بدن را آب بکشیم امام فرمود برای اینکه(یخرج من تحت کل شعر) برای اینکه مسئله‌ی منی. . . منی از زیر هر موئی بیرون می‌آید این از زیر هر موئی، آقایان می‌گویند چون جنب شدن مربوط به اعصاب سمپاتیک است که در همه بدن پخش است پس آب باید به همه بدن برسد خیلی خوب اینرا نوشته‌اند ما هم گفته‌ایم، یک کسی گفت آقای قرائتی شما آخوندها ما را ول می‌کنید؟ خیلی خوب حالا ما جنب شدیم آب را به کل بدن می‌رسانیم شما که ول نمی‌کنید می‌گوئید بگویید قربــ? الی الله این چیه؟ این که دیگر کار به اعصاب سمپاتیک ندارد، گفتم ببین شما وقتی در شرایط خاص دلت جای دیگر بود که جُنب شدی الان چون حواست جای دیگر بود که جُنب شدی الان زیر دوش حواس و دلت را بده به خدا تا آن توجه به غیر خدا جبران بشود با توجه به خدا. . . قربانی یعنی تا حالا هر چی مال خودم بوده از این به بعد می‌خواهم. . .)
6- همه کارها برای تقرّب به خدا
بعضی‌ها کل عمرشان را قربانی می‌کنند، عید قربان هم مربوط به عید قربان نیست شما تمام کارهایی را که قربــ? الی الله انجام می‌دهی می‌شود کار قربانی ولذا قربانی را خدا فقط به گوسفند نگفته(الصلا? قربان کل تقی) نماز که می‌خوانیم قربان است هر کار خیری که رنگ الهی داشته باشد این عبادت است هر کس پول بیشتر دارد باید بیشتر بکُشد اینطور نیست که یک آدم کاسب یک گوسفند بکشد یک کسی هم که چِک‌های پانصد میلیونی امضاء می‌کند آن هم عید قربان یک گوسفند بکشد قرآن می‌گوید «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ» الکوثر/1و2 نمی‌گوید(واذبح) چرا؟ برای اینکه به تو کوثر دادم کسی که کوثر دارد دیگر بز و میش. . . کوثر غیر کثیر است، کثیر یعنی زیاد کوثر یعنی خیلی زیاد، وقتی به تو خیلی زیاد دادم تو هم «فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ» حالا که من بیشترین نعمت را به تو دادم تو هم باید بزرگترین حیوانات را بکشی بنابراین حاجی‌ها بیست سی تا گوسفند بکشند ده تا گوسفند بکشند باید قربــ? الی الله باشد اگر قربــ? الی الله نباشد آبگوشت آن گیر دارد.
(مرض‌های روحی، دو قبیله بودند یک قبیله شتری ذبح کرد. . . حالا(وانحر) نحر هم مهم است نحر یعنی سیخچه را بزن توی این گودی، ذبح یعنی با چاقو ببر، چرا شتر را گفته سیخچه بزن؟ این هم از حکمت‌های الهی است دستورات الهی حکیمانه است می‌گوید اگر پول آب دادی زکات تو کم است اما اگر آب باران بوده زکاتت بیشتر است، اگر پول علف دادی گوسفندهایت پول زکات ندارند اما اگر مفت چریدند گوسفندهایت زکات دارد، اگر گردن باریک است ذبح اما گردن شتر. . . واقعاً اگر خواسته باشی مثل گوسفند شتر را بکشی هم پدر قصاب در می‌آید هم پدر شتر در می‌آید ولذا گفته است برای اینک او را راحت کنی این چاله‌ای که نزدیک قلبش است بزن که هم زودتر به قلبش برسد و زودتر خون بیرون بیاید این خودش از دستورات. . . چون گردن شتر مثل تنه درخت است مگر می‌شود به این راحتی. . . پس ببینید ذبح آن حکیمانه است هر کس بیشتر دارد بیشتر بکُشد وقتی گوسفند کُشتیم همه را یک جور تقسیم کنیم به آنهایی هم که نمی‌شناسیم بدهیم چون اگر بشناسیم) قرآن می‌گوید «وَأَطْعِمُوا الْقَانِعَ وَالْمُعْتَرَّ» الحج/36 به حاجی‌ها می‌گوید وقتی گوسفند کُشتید هم بخورید هم به دیگران بدهید نمی‌گوید اگر می‌شناسی، اگر می‌شناسی نیست، آقا این آدم معلوم نیست چه جور آدمی است؟ به او بده بخورد، مگر می‌خواهی گزینش کنی؟ در کارهای قربانی گزینش نکنید «وَأَمَّا السَّائِلَ فَلَا تَنْهَرْ» الضحى/10 گزینش نکنید.
یکی از افطاریهایی که در سعودی خیلی قشنگ است این است که ماه رمضان یک ظرف پلاستیک یک سفره پلاستیک می‌اندازند مقداری فرنی یا خرما. . . افطاری ساده هر کسی می‌نشیند اصلاً نمی‌داند که بغل دستی‌اش کیه می‌گوید تفضل بفرما، همینطور ده بیست تا افطاری می‌دهد بدون گزینش ما گزینش می‌کنیم در کمک به فقرا گزینش نکنید البته یک جایی اولویت دارد «فَلِلْوَالِدَیْنِ وَالْأَقْرَبِینَ» البقره/215 فامیل و اینها اولویت دارد اما از اینها که گذشت دیگر قربانی نکنید قربانی قربــ? الی الله، اگر نداریم چند تا شریک شویم هر کس ندارد گوسفند بیشتری تو که کوثر است بز و میش کافی نیست باید نحر کنید.
می گوید وقتی ذبح می‌کنی باید بسم الله بگویی چرا؟ چیزی که از یک کارخانه بیرون می‌آید مثل چرخ خیاطی، کولر، یخچال، کامیونِ آن آرم دارد پیچ گوشتیِ آن هم آرم دارد توی مهمانسرا و هتل‌هایی که آدم می‌رود حتی نمکدانش هم آرم دارد یعنی چیزی که از این کارخانه بیرون می‌آید. . . چیزی که جزو اسلام می‌خواهد قرار بگیرد حتی گوسالــﺔ آن هم که در چین و آلمان ذبح می‌شود باید قصاب آن بسم الله بگوید چون بناست که آن سلول بدن شما بشود چیزی که سلول بدن شما می‌شود حتی گوساله چینی و آلمانی آن هم باید با. . . یعنی کسی که می‌آید این رنگ باید بخورد. . . بسم الله نگوئیم نمی‌شود گوشت آنرا خورد.
7- سابقه قربانی در طول تاریخ
قربانی کردن سابقه دارد حضرت آدم دو تا پسر داشت هابیل و قابیل «قَرَّبَا قُرْبَانًا» المائده/27 سابقه قربانی مال اسلام نیست حتی بت پرستها که گوسفند می‌کشتند می‌گفتند «لِیُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى» الزمر/3 بت پرستی‌شان بخاطر قرب بود، افرادی مال خودشان را قربانی می‌کنند، افرادی جانشان را، مسئله وقف هم همینطور است اگر کسی بتواند چیزی را وقف کند این دائماً هر کس از این درخت، از این قنات، از این آب لوله کشی، از این مدرسه، از این کتابخانه، مسئله وقف یک صدقه جاریه است یک کاری قربـ? الی الله دائمی است یک کسی که یک مدرسه می‌سازد. . . نصیحت‌ها، افرادی ممکن است که با. . . گاهی می‌گویند آقا ما که پولی نداریم حرفهای آقای قرائتی مال تاجرها بود نه ما می‌توانیم خیلی راحت هر کسی در شرایط خودش یک کاری بکند من هفته بسیج سخنرانی می‌کردم برای فرماندهان بسیج گفتم ما یک بسیج داریم بنام بسیج دانشجویی الان که جنگ نیست دانشجو برود جبهه باید همیشه آماده باشیم چون دشمن داریم ولی الان که جنگ نیست بسیج دانشجویی چه کند؟ همه فرماندهان هم بودند گفتم بسیج دانشجویی این است که توی هر کوچه و خیابانی چهار تا بسیج دانشجویی‌ها بیایند و بگویند ببین توی این خیابان چهل پنجاه تا بچه داریم که از نظر علمی توی مدرسه عقب افتاده‌اند بیائید یک کلاسی درست کنیم به بچه‌ها کمک علمی کنیم وقتی کمک علمی شد این تا آخر عمرش وامدار بسیج است پدر و مادرش هم. . . بسیج مساجد چه کند؟ بسیج مساجد که پول ندارد چهار تا بچه حزب اللهی هستند پایگاه مقاومت، گفتم شما توی این محله‌ای که مسجد شما در آن مستقر است چند تا پیرمرد و پیرزن پا شکسته و کمر خمیده هست اینها ده تا هستند صبح به صبح بسیج بیست تا نان بگیرد درِ خانه‌ی اینها صبح به صبح دو تا نان داغ بدهد این تا آخر عمر دعا می‌کند اصلاً اگر بمیرد خانه‌اش را هم وقف بسیج می‌کند این پولها برمی گردد آقا مگر نوکرشم؟ پسرهایش دارند آمریکا درس می‌خوانند، من نان به او بدهم؟ آقا چکار به پسرش داری فعلاً خودش پیرمرد است و کسی را ندارد یک نان داغ بگیر و به او بده اینطور نیست که وقتی می‌گویند قربانی برای آنهایی است که پول دارند و گوسفند می‌خرند یک کسی دارد با ماشین می‌رود یک کسی را ببرد یک کسی خودکار دارد بدهد به بغل دستی‌اش یک کسی پول دارد وام بدهد به کسی، یک کسی آبرو دارد می‌تواند دلالی کند یک جوانی هست شما می‌شناسید که جوان خوبی است اما کسی او را نمی‌شناسد برای دامادیش دلالی کن فلانی دخترهایی دارد که کسی سراغ آنها نمی‌رود این دخترها را به جوانها معرفی کن به فامیل‌ها معرفی کن تمام این کارها قربانی است قربانی معنایش این است که هر کاری که رنگ الهی داشته باشد می‌شود قربانی.
نماز قربانی است، صدقه قربانی است، وقف قربانی است، کمک علمی قربانی است، بنابراین همه ما می‌توانیم به کارهایمان رنگ الهی بدهیم اینکه قرآن می‌گوید «الَّذِینَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ» المعراج/23 دائماً در نمازند مگر اینکه فرشته هستند که دائم در نمازند؟ می‌خواهد بگوید آنهایی که وقتی نماز خواندند می‌رود یک مسجد توی جاده می‌سازد یک مسجد توی روستا می‌سازد جهاد سازندگی که جاده را آسفالت می‌کند مسجد روستا را هم سفید بکند چون اگر جهاد بیاید جاده را درست کند ولی به مسجد بی اعتنایی کند خدایی ناکرده. . . ما باید کارهایمان را جوری کنیم که خدایی ناکرده دنیا و آخرتمان به هم بخورد.
 توی قرآن صد و پانزده مرتبه کلمه‌ی دنیا است صد و پانزده مرتبه هم کلمه‌ی آخرت هست می‌خواهد بگوید کاری کنید که چیزی را فدای چیزی نکنید نه دنیا را فدای آخرت کنید و نه آخرت را فدای دنیا کنید. شب‌ها دو ساعت فیلم می‌بینی خوب دو ساعت هم مطالعه کن آقا ساعت شش می‌رود خانه تا ساعت یازده فیلم می‌بیند شش ساعت به تلویزیون نگاه می‌کند یک ربع مطالعه نمی‌کند سه ساعت با هر کس و ناکسی حرف می‌زند پنج دقیقه با خدا حرف نمی‌زند نماز می‌خواند اینها شرمندگی خواهد بود.
خدایا تو را به حق محمد و آل محمد هر لحظه ما را به راه مستقیم هدایت بفرما.
به ما ایمانی بده که همه کارهایمان قربانی بشود یعنی، الی الله به همه کارهایمان رنگ الهی بدهیم.
قلب آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از ما راضی بفرما.
 والسلام علیکم و رحمه اللَّه و برکاته

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=2915

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.