رهبری در قرآن

موضوع: رهبري در قرآن
تاريخ پخش: 70/12/01

بسم الله الرحمن الرحيم

چون در آستانه نيمه شعبان بينندگان عزيز بحث را مي‌بينند قبل از آنكه بحث را آغاز كنيم سلامي و دعايي به آقايمان داشته باشيم، از خوبي‌هاي جمهوري اسلامي اين توجه و سلام و اين دعا شد: «الهم كن لوليك الحجه ابن الحسن صلواتك عليه وعلي آبائه» خداوندا يار مهدي باش در هر ساعت و تا به قدرت رسيدن ايشان زمين را به ظهورش مبارك كن، دعاي خوبي است در مفاتيح بوده و جز اعمال شب قدر است.
در اين جلسه راجع به رهبري الهي يك بحثي داشته باشيم كه شامل پيغمبر بشود و شامل حضرت مهدي(ع) بشود و بعد هم اشاره‌اي به ولايت فقيه داشته باشيم.
1- اهلبيت و رهبري در قرآن
اصولا شما كه همه‌تان توي آموزش و پرورش هستيد البته بايد افتخار كنيد و هم اينكه يك مقدار تحمل كنيد مشكلاتي را كه آموزش و پرورش دارد اما قداست كار را فراموش نكنيم، مساله در آموزش و پرورش شما مي‌دانيد براي رشد يك نفر هم قانون مي‌خواهيم و هم الگو و لذا حضرت فرمود: «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ» (ارشاد مفيد/ج‌1/ص‌231) قانون و الگو و نقش الگو خيلي مهم است انسان موجودي است الگو پذير ذاتا انسان دوست دارد خودش را و قهرمان پروري يك غريزه‌اي است در انسان. منتهي ما بايد ببينيم كه الگوي‌مان چه كسي باشد.
«لَقَدْ كانَ لَكُمْ في‌ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» (احزاب/21) ما دو تا كلمه اسوه در قرآن داريم اسوه يعني مدل، الگو يكي اسوه درباره شخص رسول اكرم(ص) يكي هم درباره حضرت ابراهيم. رهبري آسماني اسوه است و لذا گفته‌اند فعل امام و گفته امام حتي سكوت امام حجت است و اگر شما ميوه‌اي را خورديد و امام ديد و سكوت كرد سكوت امام يعني اينكه ميوه حلال است.
اگر امام پايش را در جاييگذاشت معلوم مي‌شود كه ورود در اين ملك حلال است، انسان نياز به الگو دارد، خداوند هم كه بشر را خلق كرده است اگر رهبر تعيين نكند كم لطفي است، قانوني داريم به نام قاعده لطف معنايش اين است خداوند از اين خلفت هدفي داشته يا نداشته. آفرينش با هدف است يا بي هدف؟ اگر آفرينش باهدف است پس اين هدف چيست و چگونه به اين هدف مي‌توان رسيد؟ و چه كسي بايد هدف را بيان كند؟ به همين خاطر اگر رهبري از طرف خدا نباشد كه هدف را به ما نشان بدهد كل هستي… چون، يك حركت، لوازمي دارد. حركت مقصدي مي‌خواهد حركت وسيله مي‌خواهد حركت رهبر مي‌خواهد و توي اين سه تا، رهبر از همه مهمتر است. چون اگر رهبر نباشد هم وسيله به جهت به كار گرفته شده و هم مقصد را گم مي‌كنيم. انسان بماند يا برود اگر برود در هر حركتي نقش اصلي با رهبر است. به همين خاطر قرآن روي رهبر خيلي مايه گذاشته است.
صدها آيه در قرآن درباره رهبري است، وضع شيعه بودن ما هم مساله رهبري و حضرت مهدي(ع) است. چراغان مي‌كنيم به خاطر اينكه رهبري است. رهبر به قدري مهم است خداوند به پيغمبر گفت: بي رودربايستي اما حرف آخر «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» (مائده/67) يا رهبر بعد از خودت را در غدير خم معرفي كن و اگر رهبر را تعيين نكني اصلا رسالت الهي را نرساندي چون بعد از 23 سال حضرت علي بايد رهبري را به عهده بگيرد.
در مملكت خودمان انقلاب كه آمد مي‌نويسند بسمه تعالي و گرنه قبل از رهبري مي‌گفتند به نام نامي شاهنشاهي آريامهر اگر رهبر باشد خدا مطرح مي‌شود نماز جمعه هست. قانون نبوت اگر رهبر باشد احياء مي‌شود بنابراين روي مساله رهبري قرآن و روايات خيلي عنايت دارد و تمام زور طاغوت هم شكستن رهبري است. طاغوت از رهبري دق و دل دارد. مبغوض ترين رهبرها پهلوي طاغوت حضرت امام بود. چون 43 تا راديو به ما فحش مي‌داد از بغض امام بود و گرنه مي‌خواهي بكشي خوب امام حسين را بكش اما اينكه بدنش را در زير سم اسب مي‌كني اين ديگر دق دل است. اين پيداست كه طاغوت چقدر از رهبر حق ترس دارد. به همان مقداري كه طاغوتها با رهبري مخالف هستند و لذا گاهي وقتها مي‌آيند خدشه وارد مي‌كنند در خودش اگر نتوانند در هدفش گاهي مساله خمس را مطرح مي‌كنند.
چون مي‌گويند خمس عين بنزين است ماشين رهبري را راه مي‌برد. گاهي مي‌آيند تقليد را زير سؤال مي‌برند ما اصولا در احكام، كسي درباره رد جبهه تا حالا كتاب كم نوشته‌اند. درباره رد جهاد من نديده‌ام كتاب نوشته باشند رد روزه من نديده‌ام كه كتاب نوشته باشند همينطور نماز و حج… اما درباره رد خمس و زكات من خودم چند تا كتاب ديده‌ام كه نوشته‌اند، حساب كردم اگر دين است خوب نماز كه مهمتر است از خمس خوب يك كتاب هم درباره نماز بنويسند.
نه اگر مردم صبح تا شب نماز بخوانند طاغوت راضي است، اوني كه جگر طاغوت را مي‌سوزاند اينست كه رهبر جيبش پول خمس باشد و مردم هم دنبالش باشند.
چطور شد كه ضد دين هست يك كتاب هم ضد نماز ضد روزه… بنويسند همه خيز گرفته‌اند توي سخنراني و مقاله‌ها يك جايياز خمس را سوراخ كنند يا يك جايياز تقليد را وسوسه كنند
اگر ما نيروي تقليد و خمس و زكات را خدشه دار كنيم ديگر رهبر زوري ندارد.
در قرآن يك آيه داريم اول سه شاخه دارد بعد 2 شاخه مي‌شود و بعد 1 شاخه مي‌شود.
قرآن مي‌فرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ في‌ شَيْ‌ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ ذلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْويلاً» (نساء/59) يعني سه تا كار انجام بدهيم اطاعت كنيد از خدا و رسول خدا و «فَإِنْ تَنازَعْتُمْ» اگر اختلافي توي شما افتاد «فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ» مراجعه كنيد به الله و رسول و در آخر مي‌گويد «إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ» از اين آيه چه مي‌فهميد: ‌اي مردم اطاعت كنيد از خدا و رسول و اولي الامر اگر اختلاف شد مراجعه كنيد به خدا و رسول بعد مي‌گويد اگر ايمان داريد به خداي تنها از اين معلوم مي‌شود كه همه مسيرها آخرش مي‌رسد به (الله). يعني در اينجا كه مي‌گويد اگر اختلاف شد مراجعه كنيد به خدا و رسوال يعني اولي الامر هم در دل خدا و رسول است. از اينجا كه مي‌گويد اگر ايمان داريد پيداست هدف رسول هم هدف خداست.
پيداست همه اينها يكي است در آخر خط اول الامر مراجعه به رسول است و مراجعه به رسول مراجعه به خداست. رهبر الهي ما را به سمت خدا مي‌برد وظيفه ما چيست؟
وظيفه اول بيعت است ما كه بحث رهبري را مي‌كنيم به خاطر اين است كه چون آمدن حضرت مهدي(ع) يك مقدماتي مي‌خواهد. پيغمبر يك مرتبه نيامد مدينه اول يك مسعب را فرستاد و مسعب يك جواني بود گفت برو ببينم مردم با تو چه مي‌كنند تازه وقتي هجرت كرد آمد مدينه گفت پشت مدينه يك مدتي بايستيد تا باز قصه را ورانداز كند.
امام حسين وقتي مي‌خواست بياد كوفه اول حضرت مسلم را فرستاد واقعا افرادي كه مي‌گويند: يا حجه ابن الحسن عجل علي ظهورك مثلا با امام چه كردند برخوردشان با حضرت امام چه بود با انقلاب چه جوري رفتار كردند. امام زمان كه بيايد قرص آسپرين مي‌خواهد تقسيم كند يا تخم مرغ مي‌خواهد بدهد. امام زمان كه بيايد كارنامه‌اش چيست؟
2- مشخصه‌هاي حكومت امام قرآن
حكومت امام زمان سه تا مشخصه دارد 1- عصمت، رهبري معصوم 2- قانون خدا 3- حكومت مستضعفان «وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ» (قصص/5). ترس و اعدام طاغوتيان، حضرت مهدي كارنامه‌اش اينست مساله ترويج عبوديت و بندگي خدا اين شرح وظايف امام زمان است.
دروغ نگوييد ما حالا ممكن است چند تا گله هم از نظام داشته باشيم چرا فلاني رشوه گرفت؟ چرا شونه تخم مرغ گران شد؟ چرا شهرداري همچين كرد؟ چرا دارايي همچين كرد؟ چرا بازاري‌ها چنان شد؟ چرا آن مسئول مملكتي قول داد و عمل نكرد؟ يك صد تن چرا ضرب در هزار…
يك لحظه هم ضد انقلاب بشويد و ببينيم حرف ضد انقلاب واقعا چيست. ما مي‌گوييم هر انساني هزار تا چرا تويش است ولي كي مي‌تواند بگويد حضرت مهدي اينها كارش است: رهبري معصوم – قانون خدا – حكومت مستضعفان – ترس و وحشت اعدام طاغوتيها، ترويج عبوديت و رشد استعدادها. حالا كه جمهوري اسلامي شد اگر رهبري معصوم نداشتيم ولي رهبري عادل كه داشتيم. قانونهايي كه توي شوراي نگهبان نوشته مي‌شود آيا اين قانونها به قانون خدا نزديكتر نيست حالا نمي‌خواهيم بگوييم مو به مو قانون علي(ع) است ولي قرب قانون اوست، اما اين قانون به قانون علي نزديكتر است يا قانون شاه؟ مسئولين مملكتي ما از چه طبقه‌اي هستند؟ حالا وكيل و وزير اينها آيا از مستكبران هستند؟ اگر بنا باشد كه حكومت مستضعفان باشد اين حكومت مستضعفان نيست؟
جاده‌ها كه توي روستاها ساخته مي‌شود گاز رساني، آب رساني، برق رساني، مدرسه سازي درمانگاه خدمات جنبي اين حكومت مستضعفين نشد حالا شما بگو چند درصد 70 درصد، 80 درصد واقعا يك مشت طاغوتيها وحشت نكردند مي‌شود انكار كرد وحشت طاغوتيها را اعدام نشدند واقعا عبوديت ترويج نشد يعني حجاب ما با آن زمان فرق ندارد اما بالاخره در يك دبيرستان 800 نفري 50 نفرشان هم بدحجابند بعضي‌هايشان هم لجبازند همينطور كه سيم برق را روپوش مي‌گيرند چون نباشد آتش سوزي مي‌شود. آقا ما محدوديت داريم. نه خير كتابي كه جلد مي‌كنند جلد حفاظت است نه محدوديت يعني كتاب ارزش داري است. روي گاري كه كسي چادر نمي‌كشد روي بنز چادر مي‌كشند چادر دليل بَر ارزش است. و لذا قرآن مي‌گويد: پيرزنهاييكه خيلي از رده خارجند آنها ديگر روسريشان هم پس رفت طوري نيست اصلا ديگر جلد نمي‌خواهد پوشش زن يعني جلد كتاب، پوشش زن مثل سيم برق.
بعضي‌ها صبح‌هاي جمعه دعاي ندبه مي‌خوانند سالي هم يك ليتر گريه مي‌كنند اما وقتي انقلاب شد پايشان را از روي مار برنداشتند. ما به اينها مي‌گويند: «وَ أُولئِكَ هُمُ الْكاذِبُونَ» (نحل/105) چون نماينده امام زمان آمد البته امام زمان رهبر معصوم است امام خميني رهبر عادل است.
قانون حضرت مهدي صد در صد اسلامي است و قانون ما نزديكترين قانونهاي كره زمين است به خدا. بنابراين است كه قانون اسلامي باشد حالا ممكن است كه يك جاييهم قانون اسلامي نباشد. يعني رهبرمان به حضرت مهدي نزديك است امدادهايش كه شخصا مي‌شد قانوني كه تصويب مي‌شود از نظر شوراي نگهبان رد مي‌شود. بالاخره اينهايي كه مسئول شدند از طبقه مستضعف بودند. البته بد نيست طرف در بين كار تجارت هم بكند چون در بين پيغمبران هم دو تايشان وضعشان خوب بود يكي حضرت سليمان و ديگري حضرت يوسف. اينطور نباشد كه بگويد آقا من يكي را سراغ دارم كه پدرش پولدار است بسمه تعالي اشكال ندارد. بايد ببينيم بالاخره از كجا آورده. چون ببينيد پول دو جور است يك وقت بر اثر استعمار و استثمار و حقه و كلك است. آقا بنده رفتم ماهي گرفتم تور را كشيدم بالا ديدم 30 تا ماهي رفته خوب پولدار شدم، اون بنده خدا هم تو را كشيده بالا ديده ماهي توي تورش نيست حالا خوب او چه كار كند نه تو با اين ماهي‌ها استعمار كرده‌اي يك جا خوب ماهي گيرش مي‌آيد. بالاخره هر درآمدي حرام نيست اگر بنا باشد در جمهوري اسلامي مستضعفين روي كار آمدند، رئيس سپاه كيه رئيس جهاد كيه رئيس آموزش و پرورش در شهرها كيست؟
3- نقش رهبري در نهضت
به هر حال امام زمان كارنامه‌اش اين است و در جمهوري اسلامي بخشي از اهداف حضرت مهدي انجام شده حديث داريم كه كسي منتظر آقا امام زمان است بايد خودش را آماده كند براي زندگي كمرنگ. داريم كساني كه بيعت مي‌كنند: «إِنَّ الَّذينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ» (فتح/10) كسي كه با تو بيعت مي‌كند در حقيقت با خدا بيعت مي‌كنند.
امام زمان(ع) با دست مبارك نوشتند كسي كه فقيه عادل را در زمان غيبت رد كند شخص مهدي را رد كرده است.
جمله‌اي هست كه مي‌گويد بي عشق خميني نتوان عاشق مهدي شد. مگر مي‌شود كه امام زمان را قبول داشته باشي ولي حضرت خميني را قبول نداشته باشي.
كسي كه رد كند اينها امام صادق را رد كرده است. امام كاظم فرمود: اگر يك كسي توي يك اداره كمك يك كسي بكند كمك به شخص رسول الله كرده است.
حالا من يك كارمند هستم شما كه مي‌آيي من بايد حساب كنم كه شما رسول الله هستي چون كمك به تو كمك به رسول الله است. حالا اگر واقعا رسول الله بيايد به او مي‌گويي برو فردا بيا اگر پا شدي رفتي كه كار مردم را انجام بدهي همين طور كه پا شدي انگار رفتي مكه و در صفا و مروه راه مي‌روي. حديث داريم كسي راه مي‌رود و مشكلي را از مردم رفع مي‌كند انگار بين صفا و مروه راه مي‌رود.
«وَ مَنْ أَوْفى‌ بِما عاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتيهِ أَجْراً عَظيماً» (فتح/10) پاداش زياد داريم و بعد خدا از آنها راضي است چون تو بيعت كردي.
«فَأَنْزَلَ السَّكينَةَ عَلَيْهِمْ وَ أَثابَهُمْ فَتْحاً قَريباً» (فتح/18) يعني آرامش كسي كه گره خورد با پيغمبر اجر عظيم دارد.
«وَ أَثابَهُمْ فَتْحاً قَريباً» پيروزي است «وَ مَغانِمَ كَثيرَةً يَأْخُذُونَها وَ كانَ اللَّهُ عَزيزاً حَكيماً» (فتح/19) وضع اقتصاديتان خوب مي‌شود «وَ كَفَّ أَيْدِيَ النَّاسِ عَنْكُمْ» (فتح/20) و دشمن دست از سر شما بر مي‌دارد اگر پيوندتان اتصال مكتبي و معنويتان با پيغمبر زياد باشد خداوندش دشمنان را از سرتان كم مي‌كند.
«وَ يَهْدِيَكُمْ صِراطاً مُسْتَقيماً» (فتح/20) اگر پيوند مكتبيتان با رهبر آسماني قوي باشد توي اين درگيريها چه خطي را انتخاب مي‌كنيد خدا راهنمايي مي‌كند.
«وَ أُخْرى‌ لَمْ تَقْدِرُوا عَلَيْها قَدْ أَحاطَ اللَّهُ بِها وَ كانَ اللَّهُ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَديراً» (فتح/21) اينها بركاتي است كه همگي توي يك آيه آمده است.
قرآن مي‌گويد بركات بيعت چيست؟ اگر پيوند با پيغمبر قوي شد. منتهي بيعتي كه بعد نشكنيم پاداش – رضايت خدا آرامش و… را خواهيد ديد.
اينجا هم بمباران شد كويت هم بمباران كرد امام در جماران ماند ولي شيخ كويت فرار كرد زير بمباران مردم كويت آرامش داشتند يا مردم ما، با اينكه ما خيلي شهيد داديم ولي باز اگر امام نبود معلوم مي‌شد وحشت تا چه حدي است و لذا آنهاييكه دور و بر امام بودند آرامششان بيشتر بود پيروزيمان بخاطر رهبري بود مثلا لبنان، فلسطين، افغانستان و… سالهاست كه دارند مي‌جنگند ولي چون رهبري مثلا ما نداشته‌اند پيروز نشدند.
وقتي ديدند كه اتصال رهبر با امام زياد است ديگر دست بر مي‌دارند چون يك مدتي وسوسه مي‌كنند تا متزلزل كنند اما ديدند پيوند قوي است.
4- مقابله امام با كسروي
يك آدم ناجنسي و كجي بود به نام كسروي ايشان يك چرندياتي نوشت شبيه سلمان رشدي حضرت امام كه خون حسين در رگش بود به غيرت آمد كلاس درسش را در قم تعطيل كرد يك كتاب نوشت در رد كسروي به نام كشف الاسرار اين كتاب را امام حدود پنجاه سال پيش نوشت.
مرحوم آقاي بروجردي يك عالمي را فرستاد آبادان چون آبادان در آن زمان شاخه‌اي زده و دفتري زده بود طرفداران كسروي گفتند در آبادان نبايد آخوند باشد آخوند نباشد ما رشد مي‌كنيم ما يك كار بكنيم كه ريشه آخوند را بكنيم. گفتند هر روز بياييم برايش يك صحنه سازي كنيم. يك روز مي‌گفتند اين آقاي قائمي با قاچاقچي‌هاست با سرمايه‌دارهاست يك روز ديگر مي‌گفتند پول خمس را كه مي‌گيرد الي آخر. خود آقاي قائمي مي‌گفت ما هر هفته مي‌ديديم يك شعار نوئي بر ديوارها نوشتند. گفتند يك فكري كردم، فكر كردند كه ما مي‌خواهيم خداحافظي كنيم با مردم و توي شهر اعلام كردند مي‌گفت مسجد پر شد هم دوستان جمع شدند و هم دشمنان عجب پس بالاخره ما توانستيم ريشه شيخ را بكنيم. شيخ هم رفت بالاي منبر و گفت: اگر شنيديد بنده صد تا زن گرفته‌ام بشنويد و باور كنيد اگر شنيديد كه من يك كاميون اسكناس از مرز رد كردم بشنويد و باور كنيد اگر شنيديد من با قاچاقچي‌ها هستم باور كنيد، اما اگر شنيديد قائمي از آبادان خواهد رفت بيرون بشنويد اما باور نكنيد. تمام شد و رفت.
اينها اول مي‌آيند تكان بدهند بلكه ريشه را بكنند اما وقتي مي‌بينند بيعت محكم است، يك مدتي راديوها تلويزيونها تبليغات يك چيزهاييرا مي‌پرانند اما وقتي مي‌بينند بيعت محكم است دست از كار برمي دارند.
خيلي خدا به ما چيز داده است يك كلمه مي‌گوييم «أَطيعُوا اللَّهَ» روشن است «أَطيعُوا الرَّسُولَ» روشن است «أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» هم روشن است. اولي الامري كه كنار الله و رسول است بايد كارش هم كنار الله و رسول باشد نمي‌توانيم بگوييم «أَطيعُوا اللَّهَ» مطيع خدا باش، «أَطيعُوا الرَّسُولَ» مطيع رسول باش، «أَطيعُوا أُولِي الْأَمْرِ» آخه اولي الامري كه نامش در كنار الله و رسول است بايد كارش در كنار الله و رسول باشد نمي‌توانيم بگوييم «أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ» (نساء/59) و شاهنشاه اين مي‌شود چه فرمان يزدان چه فرمان شاه متضاد مي‌شود اولي الامري كه كنار رسول است بايد كارش هم مثل خدا و رسول باشد، از افتخاراتي كه ما داريم خط رهبري اينست خداوند پيغمبر را تعيين كرد پيغمبر هم به فرمان خداوند علي بن ابيطالب شد و تك تك اين 12 نفر اسمش آمده به حلقوم مبارك رسول الله اينطور نبود كه مثلا شك داشت امام صادق را چه بكند بالاخره تصميم گرفت امام كاظم را شك داشت كه چه بكند… اينطور نيست. تمام اين 12 نفر قبل تولدشان اسمشان از دو لب پيامبر برده شده‌اند.
در روايات شيعه و سني داريم كه مي‌گويند: 12 نفر «كلهم من قريش»، حالا آقاياني كه نخواستند اهل بيت را قبول كنند دنبال اين مي‌گردند يك كاري كنند، آخر يك روايت را مي‌شود كاريش كرد ولي يك اقيانوس روايت كه مي‌گويد« كلهم من »همشان از قريشند ديگه نمي‌شود كاري كرد. بنا شد 12 تا را چه كنند چند تا از بني عباس چند تا از بني اميه ديدند نشد يعني غير از 12 تا امام يعني آنها 12 تا مي‌خواهند و زير بار اهل بيت هم نمي‌خواهند بروند هر كاري كنند 12 تا جور در نمي‌آيد رهبري آخري حضرت مهدي(ع) وظيفه ما 1- سلام دادن ما خوب است هر روز صبح يك السلام عليك يا صاحب الزمان بگوييم يك ارتباط سلامي داشته باشيم.
گاهي كه صدقه مي‌دهيم چرا فقط براي سلامتي خودم باشد براي سلامتي آقا امام زمان و همه يارانش و خودم، آدم وقتي پول تو صندوق مي‌اندازد چرا نيت يك نفر را بكند پولي را مي‌اندازيم براي سلامتيشان دعا در حقشان ما بايد بدانيم طبق روايات قرصي كه داريم هر هفته حضرت مهدي بر كارهاي ما اشراف دارد و بايد بدانيم كه خدا را شكر در كشوري هستيم كه توجه به حضرت مهدي از كل كره زمين بيشتر است و بايد بدانيم كه ما بايد زمينه ساز حكومتش باشيم و بايد بدانيم كار حضرت مهدي چيست؟
حكومت مستضعفان اعدام طاغوتيان قانون الهي را پياده كردن زندگي را روي سادگي بردن اينها كارنامه حضرت مهدي(ع) است و بدانيم كه حضرت مهدي نوشت زماني كه من نيستم مجتهد عادل و هر كس كه مجتهد عادل را رد كند انگار كه مرا رد كرده است و كسي مرا رد كند خدا را رد كرده است.
و قرآن مي‌فرمايد: بيعت با رسول بيعت با خداست «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ» (نساء/80) و بايد بگوييم كسي كه به قانون خدا نق بزند دين ندارد.
دو نفر در كشاورزي دعوايشان شد آمد پهلوي پيغمبر كه حق با كدام است؟ پيغمبر هم حرفها را شنيد گفت حق با ايشان است تا گفت حق با ايشان است. آن طرفي كه محكوم شده بود گفت: بله بايد هم بگوييد حق با ايشان چون ايشان پسرعمه تو است.
آيه نازل شد: عجب گفتي رسول الله پارتي بازي كرد و الله دين نداريد «فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ» (نساء/65) به خدا قسم دين ندارند كساني كه قضاوت رسول الله را خدشه دار مي‌كنند. رسول الله به عمويش مي‌گويد خدا دستت را قطع كند. رسول الله با كسي پارتي بازي نمي‌كند قرآن با كسي رودربايستي ندارد.
حضرت نوح تا وقتي گفت پسرم پسرم آيه نازل شد. «إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِك» (هود/46) زن مهمي را كه دزدي كرده بود خواستند دستش را قطع كنند هرچي ريش سفيد آمد كه آقا اين را اگر دستش را قطع كني فتنه مي‌شود مملكت بهم مي‌ريزد اين از قبيله فلان است صلاح نيست پيامبر فرمود والله قسم دختر زهرا هم دزدي كند دستش را قطع مي‌كنم.
تسليم قانون خدا بودن، توجه به امام زمان، صدقه براي امام زمان، سلام بر امام زمان، ياري كردن اهداف امام زمان، اسم مهدي را روي بچه‌ها گذاشتن، احترام به اسم مهدي گذاشتن امام رضا چند پشت قبل از امام زمان بوده امام رضا نشسته بود كه نام نسل آينده آوردند كه نسل چندم شما حضرت مهدي است. امام رضا پا شد ايستاد و نشست، گفتند آقا هنوز به دنيا نيامده فرمودند ولي نامش شرف دارد.
اي امام زمان تو را به حق مادرت كشور ما را رهبر ما را دختر و پسر ما را امت ما را نسل و ناموس ما را حفظ بفرما.
روايت داريم كه حضرت مهدي كه مي‌خواهد تشريف بياورد: «يُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ وَاحِدَةٍ» (كمال‌الدين/ج‌1/ص‌316) يك شبه خدا كارش را درست مي‌كند يعني همه مقدمات آماده مي‌شود مثل كسي كه بناست برود خارج اگر روز جمعه هم كه با وزارت امور خارجه در را باز مي‌كند و به سفارت فكس مي‌زند ويزا مي‌گيرد و… يك وقت مساله مهم پيش مي‌آيد اورژانسي…
آخه بعضي‌ها مي‌گويند تا امام زمان بيا همچي بشود هم چي بشود… آخه در روايات هست چنين بشود و چنان بشود آن موقع آدم مي‌گويد حالا حالاها ايشان تشريف نمي‌آورد ولي روايتي هم داريم وقتي كه خداوند اراده مي‌كند كه حضرت مهدي بيايد خداوند اراده مي‌كند كه يك شبه كارش را انجام دهد.
خدايا ما را از منتظرين و يارانش قرار بده.

«والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته»

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=1991

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.