رهبری در قرآن

موضوع: رهبری در قرآن
تاریخ پخش: 70/12/01

بسم الله الرحمن الرحیم

چون در آستانه نیمه شعبان بینندگان عزیز بحث را می‌بینند قبل از آنکه بحث را آغاز کنیم سلامی و دعایی به آقایمان داشته باشیم، از خوبی‌های جمهوری اسلامی این توجه و سلام و این دعا شد: «الهم کن لولیک الحجه ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه» خداوندا یار مهدی باش در هر ساعت و تا به قدرت رسیدن ایشان زمین را به ظهورش مبارک کن، دعای خوبی است در مفاتیح بوده و جز اعمال شب قدر است.
در این جلسه راجع به رهبری الهی یک بحثی داشته باشیم که شامل پیغمبر بشود و شامل حضرت مهدی(ع) بشود و بعد هم اشاره‌ای به ولایت فقیه داشته باشیم.
1- اهلبیت و رهبری در قرآن
اصولا شما که همه‌تان توی آموزش و پرورش هستید البته باید افتخار کنید و هم اینکه یک مقدار تحمل کنید مشکلاتی را که آموزش و پرورش دارد اما قداست کار را فراموش نکنیم، مساله در آموزش و پرورش شما می‌دانید برای رشد یک نفر هم قانون می‌خواهیم و هم الگو و لذا حضرت فرمود: «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» (ارشاد مفید/ج‌1/ص‌231) قانون و الگو و نقش الگو خیلی مهم است انسان موجودی است الگو پذیر ذاتا انسان دوست دارد خودش را و قهرمان پروری یک غریزه‌ای است در انسان. منتهی ما باید ببینیم که الگوی‌مان چه کسی باشد.
«لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‌ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ» (احزاب/21) ما دو تا کلمه اسوه در قرآن داریم اسوه یعنی مدل، الگو یکی اسوه درباره شخص رسول اکرم(ص) یکی هم درباره حضرت ابراهیم. رهبری آسمانی اسوه است و لذا گفته‌اند فعل امام و گفته امام حتی سکوت امام حجت است و اگر شما میوه‌ای را خوردید و امام دید و سکوت کرد سکوت امام یعنی اینکه میوه حلال است.
اگر امام پایش را در جاییگذاشت معلوم می‌شود که ورود در این ملک حلال است، انسان نیاز به الگو دارد، خداوند هم که بشر را خلق کرده است اگر رهبر تعیین نکند کم لطفی است، قانونی داریم به نام قاعده لطف معنایش این است خداوند از این خلفت هدفی داشته یا نداشته. آفرینش با هدف است یا بی هدف؟ اگر آفرینش باهدف است پس این هدف چیست و چگونه به این هدف می‌توان رسید؟ و چه کسی باید هدف را بیان کند؟ به همین خاطر اگر رهبری از طرف خدا نباشد که هدف را به ما نشان بدهد کل هستی… چون، یک حرکت، لوازمی دارد. حرکت مقصدی می‌خواهد حرکت وسیله می‌خواهد حرکت رهبر می‌خواهد و توی این سه تا، رهبر از همه مهمتر است. چون اگر رهبر نباشد هم وسیله به جهت به کار گرفته شده و هم مقصد را گم می‌کنیم. انسان بماند یا برود اگر برود در هر حرکتی نقش اصلی با رهبر است. به همین خاطر قرآن روی رهبر خیلی مایه گذاشته است.
صدها آیه در قرآن درباره رهبری است، وضع شیعه بودن ما هم مساله رهبری و حضرت مهدی(ع) است. چراغان می‌کنیم به خاطر اینکه رهبری است. رهبر به قدری مهم است خداوند به پیغمبر گفت: بی رودربایستی اما حرف آخر «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» (مائده/67) یا رهبر بعد از خودت را در غدیر خم معرفی کن و اگر رهبر را تعیین نکنی اصلا رسالت الهی را نرساندی چون بعد از 23 سال حضرت علی باید رهبری را به عهده بگیرد.
در مملکت خودمان انقلاب که آمد می‌نویسند بسمه تعالی و گرنه قبل از رهبری می‌گفتند به نام نامی شاهنشاهی آریامهر اگر رهبر باشد خدا مطرح می‌شود نماز جمعه هست. قانون نبوت اگر رهبر باشد احیاء می‌شود بنابراین روی مساله رهبری قرآن و روایات خیلی عنایت دارد و تمام زور طاغوت هم شکستن رهبری است. طاغوت از رهبری دق و دل دارد. مبغوض ترین رهبرها پهلوی طاغوت حضرت امام بود. چون 43 تا رادیو به ما فحش می‌داد از بغض امام بود و گرنه می‌خواهی بکشی خوب امام حسین را بکش اما اینکه بدنش را در زیر سم اسب می‌کنی این دیگر دق دل است. این پیداست که طاغوت چقدر از رهبر حق ترس دارد. به همان مقداری که طاغوتها با رهبری مخالف هستند و لذا گاهی وقتها می‌آیند خدشه وارد می‌کنند در خودش اگر نتوانند در هدفش گاهی مساله خمس را مطرح می‌کنند.
چون می‌گویند خمس عین بنزین است ماشین رهبری را راه می‌برد. گاهی می‌آیند تقلید را زیر سؤال می‌برند ما اصولا در احکام، کسی درباره رد جبهه تا حالا کتاب کم نوشته‌اند. درباره رد جهاد من ندیده‌ام کتاب نوشته باشند رد روزه من ندیده‌ام که کتاب نوشته باشند همینطور نماز و حج… اما درباره رد خمس و زکات من خودم چند تا کتاب دیده‌ام که نوشته‌اند، حساب کردم اگر دین است خوب نماز که مهمتر است از خمس خوب یک کتاب هم درباره نماز بنویسند.
نه اگر مردم صبح تا شب نماز بخوانند طاغوت راضی است، اونی که جگر طاغوت را می‌سوزاند اینست که رهبر جیبش پول خمس باشد و مردم هم دنبالش باشند.
چطور شد که ضد دین هست یک کتاب هم ضد نماز ضد روزه… بنویسند همه خیز گرفته‌اند توی سخنرانی و مقاله‌ها یک جاییاز خمس را سوراخ کنند یا یک جاییاز تقلید را وسوسه کنند
اگر ما نیروی تقلید و خمس و زکات را خدشه دار کنیم دیگر رهبر زوری ندارد.
در قرآن یک آیه داریم اول سه شاخه دارد بعد 2 شاخه می‌شود و بعد 1 شاخه می‌شود.
قرآن می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فی‌ شَیْ‌ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْویلاً» (نساء/59) یعنی سه تا کار انجام بدهیم اطاعت کنید از خدا و رسول خدا و «فَإِنْ تَنازَعْتُمْ» اگر اختلافی توی شما افتاد «فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ» مراجعه کنید به الله و رسول و در آخر می‌گوید «إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ» از این آیه چه می‌فهمید: ‌ای مردم اطاعت کنید از خدا و رسول و اولی الامر اگر اختلاف شد مراجعه کنید به خدا و رسول بعد می‌گوید اگر ایمان دارید به خدای تنها از این معلوم می‌شود که همه مسیرها آخرش می‌رسد به (الله). یعنی در اینجا که می‌گوید اگر اختلاف شد مراجعه کنید به خدا و رسوال یعنی اولی الامر هم در دل خدا و رسول است. از اینجا که می‌گوید اگر ایمان دارید پیداست هدف رسول هم هدف خداست.
پیداست همه اینها یکی است در آخر خط اول الامر مراجعه به رسول است و مراجعه به رسول مراجعه به خداست. رهبر الهی ما را به سمت خدا می‌برد وظیفه ما چیست؟
وظیفه اول بیعت است ما که بحث رهبری را می‌کنیم به خاطر این است که چون آمدن حضرت مهدی(ع) یک مقدماتی می‌خواهد. پیغمبر یک مرتبه نیامد مدینه اول یک مسعب را فرستاد و مسعب یک جوانی بود گفت برو ببینم مردم با تو چه می‌کنند تازه وقتی هجرت کرد آمد مدینه گفت پشت مدینه یک مدتی بایستید تا باز قصه را ورانداز کند.
امام حسین وقتی می‌خواست بیاد کوفه اول حضرت مسلم را فرستاد واقعا افرادی که می‌گویند: یا حجه ابن الحسن عجل علی ظهورک مثلا با امام چه کردند برخوردشان با حضرت امام چه بود با انقلاب چه جوری رفتار کردند. امام زمان که بیاید قرص آسپرین می‌خواهد تقسیم کند یا تخم مرغ می‌خواهد بدهد. امام زمان که بیاید کارنامه‌اش چیست؟
2- مشخصه‌های حکومت امام قرآن
حکومت امام زمان سه تا مشخصه دارد 1- عصمت، رهبری معصوم 2- قانون خدا 3- حکومت مستضعفان «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ» (قصص/5). ترس و اعدام طاغوتیان، حضرت مهدی کارنامه‌اش اینست مساله ترویج عبودیت و بندگی خدا این شرح وظایف امام زمان است.
دروغ نگویید ما حالا ممکن است چند تا گله هم از نظام داشته باشیم چرا فلانی رشوه گرفت؟ چرا شونه تخم مرغ گران شد؟ چرا شهرداری همچین کرد؟ چرا دارایی همچین کرد؟ چرا بازاری‌ها چنان شد؟ چرا آن مسئول مملکتی قول داد و عمل نکرد؟ یک صد تن چرا ضرب در هزار…
یک لحظه هم ضد انقلاب بشوید و ببینیم حرف ضد انقلاب واقعا چیست. ما می‌گوییم هر انسانی هزار تا چرا تویش است ولی کی می‌تواند بگوید حضرت مهدی اینها کارش است: رهبری معصوم – قانون خدا – حکومت مستضعفان – ترس و وحشت اعدام طاغوتیها، ترویج عبودیت و رشد استعدادها. حالا که جمهوری اسلامی شد اگر رهبری معصوم نداشتیم ولی رهبری عادل که داشتیم. قانونهایی که توی شورای نگهبان نوشته می‌شود آیا این قانونها به قانون خدا نزدیکتر نیست حالا نمی‌خواهیم بگوییم مو به مو قانون علی(ع) است ولی قرب قانون اوست، اما این قانون به قانون علی نزدیکتر است یا قانون شاه؟ مسئولین مملکتی ما از چه طبقه‌ای هستند؟ حالا وکیل و وزیر اینها آیا از مستکبران هستند؟ اگر بنا باشد که حکومت مستضعفان باشد این حکومت مستضعفان نیست؟
جاده‌ها که توی روستاها ساخته می‌شود گاز رسانی، آب رسانی، برق رسانی، مدرسه سازی درمانگاه خدمات جنبی این حکومت مستضعفین نشد حالا شما بگو چند درصد 70 درصد، 80 درصد واقعا یک مشت طاغوتیها وحشت نکردند می‌شود انکار کرد وحشت طاغوتیها را اعدام نشدند واقعا عبودیت ترویج نشد یعنی حجاب ما با آن زمان فرق ندارد اما بالاخره در یک دبیرستان 800 نفری 50 نفرشان هم بدحجابند بعضی‌هایشان هم لجبازند همینطور که سیم برق را روپوش می‌گیرند چون نباشد آتش سوزی می‌شود. آقا ما محدودیت داریم. نه خیر کتابی که جلد می‌کنند جلد حفاظت است نه محدودیت یعنی کتاب ارزش داری است. روی گاری که کسی چادر نمی‌کشد روی بنز چادر می‌کشند چادر دلیل بَر ارزش است. و لذا قرآن می‌گوید: پیرزنهاییکه خیلی از رده خارجند آنها دیگر روسریشان هم پس رفت طوری نیست اصلا دیگر جلد نمی‌خواهد پوشش زن یعنی جلد کتاب، پوشش زن مثل سیم برق.
بعضی‌ها صبح‌های جمعه دعای ندبه می‌خوانند سالی هم یک لیتر گریه می‌کنند اما وقتی انقلاب شد پایشان را از روی مار برنداشتند. ما به اینها می‌گویند: «وَ أُولئِکَ هُمُ الْکاذِبُونَ» (نحل/105) چون نماینده امام زمان آمد البته امام زمان رهبر معصوم است امام خمینی رهبر عادل است.
قانون حضرت مهدی صد در صد اسلامی است و قانون ما نزدیکترین قانونهای کره زمین است به خدا. بنابراین است که قانون اسلامی باشد حالا ممکن است که یک جاییهم قانون اسلامی نباشد. یعنی رهبرمان به حضرت مهدی نزدیک است امدادهایش که شخصا می‌شد قانونی که تصویب می‌شود از نظر شورای نگهبان رد می‌شود. بالاخره اینهایی که مسئول شدند از طبقه مستضعف بودند. البته بد نیست طرف در بین کار تجارت هم بکند چون در بین پیغمبران هم دو تایشان وضعشان خوب بود یکی حضرت سلیمان و دیگری حضرت یوسف. اینطور نباشد که بگوید آقا من یکی را سراغ دارم که پدرش پولدار است بسمه تعالی اشکال ندارد. باید ببینیم بالاخره از کجا آورده. چون ببینید پول دو جور است یک وقت بر اثر استعمار و استثمار و حقه و کلک است. آقا بنده رفتم ماهی گرفتم تور را کشیدم بالا دیدم 30 تا ماهی رفته خوب پولدار شدم، اون بنده خدا هم تو را کشیده بالا دیده ماهی توی تورش نیست حالا خوب او چه کار کند نه تو با این ماهی‌ها استعمار کرده‌ای یک جا خوب ماهی گیرش می‌آید. بالاخره هر درآمدی حرام نیست اگر بنا باشد در جمهوری اسلامی مستضعفین روی کار آمدند، رئیس سپاه کیه رئیس جهاد کیه رئیس آموزش و پرورش در شهرها کیست؟
3- نقش رهبری در نهضت
به هر حال امام زمان کارنامه‌اش این است و در جمهوری اسلامی بخشی از اهداف حضرت مهدی انجام شده حدیث داریم که کسی منتظر آقا امام زمان است باید خودش را آماده کند برای زندگی کمرنگ. داریم کسانی که بیعت می‌کنند: «إِنَّ الَّذینَ یُبایِعُونَکَ إِنَّما یُبایِعُونَ اللَّهَ» (فتح/10) کسی که با تو بیعت می‌کند در حقیقت با خدا بیعت می‌کنند.
امام زمان(ع) با دست مبارک نوشتند کسی که فقیه عادل را در زمان غیبت رد کند شخص مهدی را رد کرده است.
جمله‌ای هست که می‌گوید بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد. مگر می‌شود که امام زمان را قبول داشته باشی ولی حضرت خمینی را قبول نداشته باشی.
کسی که رد کند اینها امام صادق را رد کرده است. امام کاظم فرمود: اگر یک کسی توی یک اداره کمک یک کسی بکند کمک به شخص رسول الله کرده است.
حالا من یک کارمند هستم شما که می‌آیی من باید حساب کنم که شما رسول الله هستی چون کمک به تو کمک به رسول الله است. حالا اگر واقعا رسول الله بیاید به او می‌گویی برو فردا بیا اگر پا شدی رفتی که کار مردم را انجام بدهی همین طور که پا شدی انگار رفتی مکه و در صفا و مروه راه می‌روی. حدیث داریم کسی راه می‌رود و مشکلی را از مردم رفع می‌کند انگار بین صفا و مروه راه می‌رود.
«وَ مَنْ أَوْفى‌ بِما عاهَدَ عَلَیْهُ اللَّهَ فَسَیُؤْتیهِ أَجْراً عَظیماً» (فتح/10) پاداش زیاد داریم و بعد خدا از آنها راضی است چون تو بیعت کردی.
«فَأَنْزَلَ السَّکینَهَ عَلَیْهِمْ وَ أَثابَهُمْ فَتْحاً قَریباً» (فتح/18) یعنی آرامش کسی که گره خورد با پیغمبر اجر عظیم دارد.
«وَ أَثابَهُمْ فَتْحاً قَریباً» پیروزی است «وَ مَغانِمَ کَثیرَهً یَأْخُذُونَها وَ کانَ اللَّهُ عَزیزاً حَکیماً» (فتح/19) وضع اقتصادیتان خوب می‌شود «وَ کَفَّ أَیْدِیَ النَّاسِ عَنْکُمْ» (فتح/20) و دشمن دست از سر شما بر می‌دارد اگر پیوندتان اتصال مکتبی و معنویتان با پیغمبر زیاد باشد خداوندش دشمنان را از سرتان کم می‌کند.
«وَ یَهْدِیَکُمْ صِراطاً مُسْتَقیماً» (فتح/20) اگر پیوند مکتبیتان با رهبر آسمانی قوی باشد توی این درگیریها چه خطی را انتخاب می‌کنید خدا راهنمایی می‌کند.
«وَ أُخْرى‌ لَمْ تَقْدِرُوا عَلَیْها قَدْ أَحاطَ اللَّهُ بِها وَ کانَ اللَّهُ عَلى‌ کُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدیراً» (فتح/21) اینها برکاتی است که همگی توی یک آیه آمده است.
قرآن می‌گوید برکات بیعت چیست؟ اگر پیوند با پیغمبر قوی شد. منتهی بیعتی که بعد نشکنیم پاداش – رضایت خدا آرامش و… را خواهید دید.
اینجا هم بمباران شد کویت هم بمباران کرد امام در جماران ماند ولی شیخ کویت فرار کرد زیر بمباران مردم کویت آرامش داشتند یا مردم ما، با اینکه ما خیلی شهید دادیم ولی باز اگر امام نبود معلوم می‌شد وحشت تا چه حدی است و لذا آنهاییکه دور و بر امام بودند آرامششان بیشتر بود پیروزیمان بخاطر رهبری بود مثلا لبنان، فلسطین، افغانستان و… سالهاست که دارند می‌جنگند ولی چون رهبری مثلا ما نداشته‌اند پیروز نشدند.
وقتی دیدند که اتصال رهبر با امام زیاد است دیگر دست بر می‌دارند چون یک مدتی وسوسه می‌کنند تا متزلزل کنند اما دیدند پیوند قوی است.
4- مقابله امام با کسروی
یک آدم ناجنسی و کجی بود به نام کسروی ایشان یک چرندیاتی نوشت شبیه سلمان رشدی حضرت امام که خون حسین در رگش بود به غیرت آمد کلاس درسش را در قم تعطیل کرد یک کتاب نوشت در رد کسروی به نام کشف الاسرار این کتاب را امام حدود پنجاه سال پیش نوشت.
مرحوم آقای بروجردی یک عالمی را فرستاد آبادان چون آبادان در آن زمان شاخه‌ای زده و دفتری زده بود طرفداران کسروی گفتند در آبادان نباید آخوند باشد آخوند نباشد ما رشد می‌کنیم ما یک کار بکنیم که ریشه آخوند را بکنیم. گفتند هر روز بیاییم برایش یک صحنه سازی کنیم. یک روز می‌گفتند این آقای قائمی با قاچاقچی‌هاست با سرمایه‌دارهاست یک روز دیگر می‌گفتند پول خمس را که می‌گیرد الی آخر. خود آقای قائمی می‌گفت ما هر هفته می‌دیدیم یک شعار نوئی بر دیوارها نوشتند. گفتند یک فکری کردم، فکر کردند که ما می‌خواهیم خداحافظی کنیم با مردم و توی شهر اعلام کردند می‌گفت مسجد پر شد هم دوستان جمع شدند و هم دشمنان عجب پس بالاخره ما توانستیم ریشه شیخ را بکنیم. شیخ هم رفت بالای منبر و گفت: اگر شنیدید بنده صد تا زن گرفته‌ام بشنوید و باور کنید اگر شنیدید که من یک کامیون اسکناس از مرز رد کردم بشنوید و باور کنید اگر شنیدید من با قاچاقچی‌ها هستم باور کنید، اما اگر شنیدید قائمی از آبادان خواهد رفت بیرون بشنوید اما باور نکنید. تمام شد و رفت.
اینها اول می‌آیند تکان بدهند بلکه ریشه را بکنند اما وقتی می‌بینند بیعت محکم است، یک مدتی رادیوها تلویزیونها تبلیغات یک چیزهاییرا می‌پرانند اما وقتی می‌بینند بیعت محکم است دست از کار برمی دارند.
خیلی خدا به ما چیز داده است یک کلمه می‌گوییم «أَطیعُوا اللَّهَ» روشن است «أَطیعُوا الرَّسُولَ» روشن است «أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» هم روشن است. اولی الامری که کنار الله و رسول است باید کارش هم کنار الله و رسول باشد نمی‌توانیم بگوییم «أَطیعُوا اللَّهَ» مطیع خدا باش، «أَطیعُوا الرَّسُولَ» مطیع رسول باش، «أَطیعُوا أُولِی الْأَمْرِ» آخه اولی الامری که نامش در کنار الله و رسول است باید کارش در کنار الله و رسول باشد نمی‌توانیم بگوییم «أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ» (نساء/59) و شاهنشاه این می‌شود چه فرمان یزدان چه فرمان شاه متضاد می‌شود اولی الامری که کنار رسول است باید کارش هم مثل خدا و رسول باشد، از افتخاراتی که ما داریم خط رهبری اینست خداوند پیغمبر را تعیین کرد پیغمبر هم به فرمان خداوند علی بن ابیطالب شد و تک تک این 12 نفر اسمش آمده به حلقوم مبارک رسول الله اینطور نبود که مثلا شک داشت امام صادق را چه بکند بالاخره تصمیم گرفت امام کاظم را شک داشت که چه بکند… اینطور نیست. تمام این 12 نفر قبل تولدشان اسمشان از دو لب پیامبر برده شده‌اند.
در روایات شیعه و سنی داریم که می‌گویند: 12 نفر «کلهم من قریش»، حالا آقایانی که نخواستند اهل بیت را قبول کنند دنبال این می‌گردند یک کاری کنند، آخر یک روایت را می‌شود کاریش کرد ولی یک اقیانوس روایت که می‌گوید« کلهم من »همشان از قریشند دیگه نمی‌شود کاری کرد. بنا شد 12 تا را چه کنند چند تا از بنی عباس چند تا از بنی امیه دیدند نشد یعنی غیر از 12 تا امام یعنی آنها 12 تا می‌خواهند و زیر بار اهل بیت هم نمی‌خواهند بروند هر کاری کنند 12 تا جور در نمی‌آید رهبری آخری حضرت مهدی(ع) وظیفه ما 1- سلام دادن ما خوب است هر روز صبح یک السلام علیک یا صاحب الزمان بگوییم یک ارتباط سلامی داشته باشیم.
گاهی که صدقه می‌دهیم چرا فقط برای سلامتی خودم باشد برای سلامتی آقا امام زمان و همه یارانش و خودم، آدم وقتی پول تو صندوق می‌اندازد چرا نیت یک نفر را بکند پولی را می‌اندازیم برای سلامتیشان دعا در حقشان ما باید بدانیم طبق روایات قرصی که داریم هر هفته حضرت مهدی بر کارهای ما اشراف دارد و باید بدانیم که خدا را شکر در کشوری هستیم که توجه به حضرت مهدی از کل کره زمین بیشتر است و باید بدانیم که ما باید زمینه ساز حکومتش باشیم و باید بدانیم کار حضرت مهدی چیست؟
حکومت مستضعفان اعدام طاغوتیان قانون الهی را پیاده کردن زندگی را روی سادگی بردن اینها کارنامه حضرت مهدی(ع) است و بدانیم که حضرت مهدی نوشت زمانی که من نیستم مجتهد عادل و هر کس که مجتهد عادل را رد کند انگار که مرا رد کرده است و کسی مرا رد کند خدا را رد کرده است.
و قرآن می‌فرماید: بیعت با رسول بیعت با خداست «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ» (نساء/80) و باید بگوییم کسی که به قانون خدا نق بزند دین ندارد.
دو نفر در کشاورزی دعوایشان شد آمد پهلوی پیغمبر که حق با کدام است؟ پیغمبر هم حرفها را شنید گفت حق با ایشان است تا گفت حق با ایشان است. آن طرفی که محکوم شده بود گفت: بله باید هم بگویید حق با ایشان چون ایشان پسرعمه تو است.
آیه نازل شد: عجب گفتی رسول الله پارتی بازی کرد و الله دین ندارید «فَلا وَ رَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ» (نساء/65) به خدا قسم دین ندارند کسانی که قضاوت رسول الله را خدشه دار می‌کنند. رسول الله به عمویش می‌گوید خدا دستت را قطع کند. رسول الله با کسی پارتی بازی نمی‌کند قرآن با کسی رودربایستی ندارد.
حضرت نوح تا وقتی گفت پسرم پسرم آیه نازل شد. «إِنَّهُ لَیْسَ مِنْ أَهْلِک» (هود/46) زن مهمی را که دزدی کرده بود خواستند دستش را قطع کنند هرچی ریش سفید آمد که آقا این را اگر دستش را قطع کنی فتنه می‌شود مملکت بهم می‌ریزد این از قبیله فلان است صلاح نیست پیامبر فرمود والله قسم دختر زهرا هم دزدی کند دستش را قطع می‌کنم.
تسلیم قانون خدا بودن، توجه به امام زمان، صدقه برای امام زمان، سلام بر امام زمان، یاری کردن اهداف امام زمان، اسم مهدی را روی بچه‌ها گذاشتن، احترام به اسم مهدی گذاشتن امام رضا چند پشت قبل از امام زمان بوده امام رضا نشسته بود که نام نسل آینده آوردند که نسل چندم شما حضرت مهدی است. امام رضا پا شد ایستاد و نشست، گفتند آقا هنوز به دنیا نیامده فرمودند ولی نامش شرف دارد.
ای امام زمان تو را به حق مادرت کشور ما را رهبر ما را دختر و پسر ما را امت ما را نسل و ناموس ما را حفظ بفرما.
روایت داریم که حضرت مهدی که می‌خواهد تشریف بیاورد: «یُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى أَمْرَهُ فِی لَیْلَهٍ وَاحِدَهٍ» (کمال‌الدین/ج‌1/ص‌316) یک شبه خدا کارش را درست می‌کند یعنی همه مقدمات آماده می‌شود مثل کسی که بناست برود خارج اگر روز جمعه هم که با وزارت امور خارجه در را باز می‌کند و به سفارت فکس می‌زند ویزا می‌گیرد و… یک وقت مساله مهم پیش می‌آید اورژانسی…
آخه بعضی‌ها می‌گویند تا امام زمان بیا همچی بشود هم چی بشود… آخه در روایات هست چنین بشود و چنان بشود آن موقع آدم می‌گوید حالا حالاها ایشان تشریف نمی‌آورد ولی روایتی هم داریم وقتی که خداوند اراده می‌کند که حضرت مهدی بیاید خداوند اراده می‌کند که یک شبه کارش را انجام دهد.
خدایا ما را از منتظرین و یارانش قرار بده.

«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=1991

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.