دیدارطلاب و روحانیون استان خراسان جنوبی با رئیس ستاد اقامه نماز کشور

۱۷ آذر ، طلاب و روحانیون استان خراسان جنوبی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین  قرائتی در محل مدرسه رضویه بیرجند دیدار کردند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این دیدار، با بیان اینکه طلاب جوان به سمت مطالعه کتاب‌های مفید و استفاده دقیق از زمان بروند، اظهار داشت: طلاب جوان باید تحصیل همراه با تفریح و ورزش را داشته باشند و از عمر خود به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از اقدامات نادرست در گذشته در حوزه علمیه، تعطیلی روزهای پنج‌شنبه بود که امروز برداشته شده است، بیان داشت: تعطیلات ما زیاد است و همچنین بسیاری از فیلم‌ها و سخنرانی‌ها بار معنایی و مفهومی ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به طلاب با تأکید بر اینکه برای کسب مدرک درس نخوانید، خواندن کتاب‌های مجمع‌البیان و المیزان  و تفسیر را به طلاب توصیه کرد و افزود: هر طلبه باید تفسیر یک جزء قرآن را بداند و درس خود را  برای خدا خوب بخواند.

وی افزود: قرآن باید محور همه کارها باشد؛ ‌چرا که قرآن جامع و کامل است و در باب همه مسائل می‌توان به قرآن تمسک کرد و نکته‌هایش را استخراج کرد و آموخت،و تاکید کرد نمودند به طلبه ها که ستاد تفسیر را در استان راه بیندازند و استاندار هم قول مساعدت در خصوص تفسیر قرآن و برگزاری جلسات تفسیر را داده اند که ان شاءالله خیلی هم موثر خواهدد.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه پاسخگوی نیاز جامعه نیستند، بیان داشت: روحانیون به سمت بیان از طریق قصه‌گویی و قصه‌های قرآنی بروند و یک روحانی باید حداقل در هفته‌ای یک جلسه با دانش‌آموزان مدارس هم‌کلام شود.

استاد قرائتی با اشاره به اینکه انسان در معرض بسیاری از خسارت‌ها قرار دارد و کسی که در مسیر پروردگار حرکت نکند به خود خسارت زده است، عنوان کرد: طلبه‌ها حتی اگر آموزش و پرورش به آن‌ها هزینه هم ندهد، حداقل هفته‌ای یک‌بار برای خدا به مدارس نزدیک منازل خود یا مدارس نزدیک اداراتی که نماز می روندبروندو اقامه نماز داشته باشند، نمی‌توان گفت چون تأمین اعتبار نمی‌شود، نماز را رها کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان متذکر شد: هر کاری می‌توانید انجام دهید اما نماز اول وقت در مدارس تعطیل نشود، طلبه‌ای باید برای نسل جدید کشور در هفته‌ای نیم ساعت وقت بگذارد .

در پایان با لوح تقدیر و هدیه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از حجت الاسلام و المسلمین غلامرضایی که به پاس حضور حدود ۲۶ سال در مدارس جهت اقامه نماز جماعت، تقدیر به عمل آمد .

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.