دشمن شناسی، روز قدس

موضوع بحث: دشمن شناسی، روز قدس، رمضان 68
تاریخ پخش: 14/02/68

بسم اللّه الّرحمن الّرحیم

این بحث را شب جمعه‌ی آخر ماه رمضان می‌بینید. آخر ماه رمضان امام سجاد(ع) در صحیفه دعای وداعی دارد که از ماه رمضان خداحافظی می‌کند و بسیار سوزناک است. مثل مادری که می‌خواهد از فرزندش جدا شود و دیگر هم او را نمی‌بیند و خداحافظی‌اش طول می‌کشد.
خداحافظ، ‌ای ماهی که چشم‌ها در تو خیس شد و چقدر خدا در تو افراد را بخشید و مورد لطف قرار داد و خدا حافظ‌ ای شب قدر. خداحافظ‌ ای ماهی که دعاها در تو مستجاب شد و سید سجاد نیامده منتظر تو بود. خداحافظ‌ ای ماهی که نرفته دلتنگ تو شدم و‌ای ماهی که برای اولیای خدا عید بودی و کسانی که نمی‌فهمیدند می‌گفتند: چه خوب شد که تمام شدی! خداحافظی بسیار عجیبی است و توصیه می‌کنم که آن را بخوانید. جمعه‌ی آخر ماه رمضان چون روز قدس و راهپیمایی است، دیدم بهتر است پیرامون دشمن شناسی بحث کنیم و به این مناسبت لازم است مسلمانان همیاری داشته باشند، چون روز قدس، روز اسلام است و برای همه‌ی مسلمین است. مسلمین نه تنها سالی یک بار، بلکه روزی یک بار با نماز اعلام همیاری می‌کنند و نمی‌گوییم «السلام علینا و علی الایرانیون یا سفیدپوست ها» بلکه می‌گوییم «السَّلَامُ عَلَیْنَا وَ عَلَى عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِینَ» یعنی هر مسلمانی، از هر سمت زمین باید با هم فکر خودش ارتباط برقرار کند و حمایت از مظلوم و فلسطین افتخار ماست.
– چهره‌ی دشمن:
1- دشمنان اسلام پر مدعا هستند
اصولاً اسلام دشمنان فراوان، متحد و پر مدعایی دارد. قرآن در مورد دشمنان پر مدعا می‌گوید که: هرگاه از آن‌ها می‌پرسیم چرا این کار را می‌کنید؟ می‌گویند: «قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»(بقره/11) یعنی ما اصلاح می‌کنیم. جنایت کارترین کشور آمریکاست، ولی در عین حال خودش را بیش‌تر از همه حامی آزادی و حقوق افراد نشان می‌دهد و تعصب عجیبی دارد. قرآن در مورد تعصب می‌فرماید: «فی‌‌ قُلُوبِهِمُ الْحَمِیَّهَ حَمِیَّهَ الْجاهِلِیَّهِ»(فتح/26) البته تعصب بجا، خوب است، ولی نه تعصب جاهلی و حتی اگر تعصب عربی هم داشتند خوب بود. چون فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها عرب هستند. این‌ها متعصب، پرمدعا و مانع هستند. «یَصُدُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ»(اعراف/45) اگر در دنیا واقعاً آزادی است، هر کسی باید بتواند با حجاب یا بی حجاب به دانشگاه برود. لازم به ذکر است که ما این آزادی را هم قبول نداریم، که هر کسی، هر کاری می‌خواهد بتواند بکند و بد حجابی هم مسئله‌ای است که فساد و تحریکات و هیجانات را در جامعه زیاد می‌کند. مثل این که سیگاری‌ها بگویند: ما آزادیم، می‌خواهیم در مسجد سیگار بکشیم. و همان طور که دود سیگار هوای دیگران را آلوده می‌کند، بی حجابی هم باعث می‌شود آرامش معنوی محیط بر هم بخورد. به هر حال اگر هم آزادی هست، باید همه آزاد باشند! چطور برای بی حجابی آزادی باشد، ولی برای با حجاب خیر!
خدا رژیم سابق را لعنت کند، من شنیدم که در رژیم قبل از مدارسی که نماز جماعت و. . . را انجام می‌دادند تو ضیح می‌خواست. آن‌ها هم گفته بودند که چطور یهودیان و مسیحیان در انجام اعمال مذهبی خود آزاد هستند ولی ما آزاد نیستیم؟ آن‌ها هم گفته بودند که اگر در حد یهودیان و مسیحیان است اشکالی ندارد.
2- دشمنان هماهنگ هستند
دشمنان هماهنگ هستند. قرآن می‌فرماید: «وَ کَذلِکَ نُوَلِّی بَعْضَ الظَّالِمینَ بَعْضاً»(انعام/129) یعنی ستمگران مدافع یکدیگر هستند، یعنی آمریکا به اسرائیل کمک می‌رساند ولی مسلمانان به فلسطین چطور؟
البته ممکن است سعودی دارو یا پول بفرستد، اما قرآن می‌فرماید: «أَ تُمِدُّونَنِ بِمالٍ»(نمل/36) وقتی حضرت سلیمان گفت: بیا هم فکر و یاور ما باش، او قالی ابریشمی فرستاد و ایشان فرمود: من که قالی تو را نمی‌خواهم. مثل نامه‌ای که رهبر انقلاب فرستاد و جوابی که گرفت. به هر حال مسلمانان باید هوای یکدیگر را داشته باشند. قرآن می‌فرماید: «یَقْتُلُونَ الَّذینَ یَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ»(آل عمران/21) یعنی اگر کسی امر به معروف بکند او را می‌کشند و صدای حق و عدالت را خفه می‌کنند. یاد می‌گیرند اما علمی که فایده‌ای ندارد، «وَ یَتَعَلَّمُونَ ما یَضُرُّهُمْ وَ لا یَنْفَعُهُم»(بقره/102) یعنی درس می‌خوانند ولی درس‌هایی که ضرر دارد. الآن در دنیا علم و تخصص هست، ولی آیا در اختیار محرومین و موجب سعادت است یا در اختیار مستکبرین؟
3- اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی
مسلمانان باید خودشان به پا خیزند، «بِحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوتِهِ أَقُومُ وَ أَقْعُدُ» یعنی باید فقط به حول و قوه‌ی خدا تکیه کنند. الآن رهبران فلسطین، 20 سال است پای منبر مذاکره نشسته‌اند و هیچ قدم اساسی برنداشته‌اند. سلمان رشدی به رهبر اسلام جسارت می‌کند و تمام کشورهای غربی سفیرهایشان را احضار می‌کنند، یعنی می‌خواهند به ما سیلی بزنند و صدای ما هم در نیاید و این‌ها اسلام آمریکایی را که همان اسلام سعودی است می‌خواهند. الآن اگر بگویند 20 میلیون حاجی سعودی امسال داریم، آمریکا می‌گوید: خوب، 40 میلیون بروند ولی نوبت حجاج ایرانی که می‌رسد چانه می‌زنند، چون حاجی ایرانی همچون استخوان در گلو برای کفر است. همان طور که پیامبرش برای کفار چنین بود و امام صادق هم چنین بود.
روزی منصور دوانیقی به زمین لگد زد و گفت: امام صادق مثل استخوان در گلو است و نه می‌توانم آن را بخورم و نه می‌توانم آن را برگردانم. هر وقت دیدیم آمریکا از ما راضی است، بدانید اسلام ما آمریکایی است و وقتی امام در سخنرانی‌ها از اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی صحبت می‌کند منظور همین است.
چرا مسلمانان ایرانی حق ندارند به مکه بروند؟ مگر قرآن نمی‌فرماید: «سَواءً الْعاکِفُ فیهِ وَ الْبادِ»(حج/25) یعنی مردم دور و نزدیک، برای مکه باشند یا نباشند، برای مسجد الحرام برابر هستند. آخوندهای درباری باید هدایت شوند که حتی این آیه را در نمازشان در مسجد الحرام می‌خوانند، ولی نمی‌فهمند. یعنی حق ایرانی با حق سعودی برابر است. البته این غیر از مسئله‌ی خاک است، چون مسجد الحرام خاک یک کشور نیست. قرآن می‌فرماید: «وَ ما کانُوا أَوْلِیاءَهُ إِنْ أَوْلِیاؤُهُ إِلاَّ الْمُتَّقُونَ»(انفال/34) فقط افرادی متقی که گروه متقین باشند، حق سرپرستی مسجد الحرام را دارند و باید سرپرست باشند.
ما دشمن داریم که به پیامبر جسارت کرد، ولی باید آزاد باشد و از فتوای امام هم ناراحت هستند و هوای یکدیگر را هم دارند «وَ کَذلِکَ نُوَلِّی بَعْضَ الظَّالِمینَ بَعْضاً»(انعام/129) و به ادعا می‌گویند «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُون‌‌» (بقره/11) یعنی ما اصلاح طلب هستیم، ولی ما هر روز شاهد کشته شدن مسلمانان در فلسطین و لبنان هستیم. «وَ یَقْتُلُونَ الَّذینَ یَأْمُرُونَ بِالْقِسْط»(آل عمران/21) به هر حال دشمن هست و دشمن داریم و از دشمن غصه نمی‌خوریم، چون پیامبر فرمود: من از کفار نمی‌ترسم و از مسلمانان خوب هم نمی‌ترسم، بلکه از مسلمانان منافق می‌ترسم که نیمی مسلمانند و نیمی کافر. یعنی کسانی که نمی‌دانم مسلمانند یا کافر و دوست هستند یادشمن.
4- دشمن از اسلام ناب می‌ترسد
داریم که: «إِنَّ الصَّلاهَ تَنْهى‌‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر»(عنکبوت/45) ولی چرا این همه(شبی، 300 رکعت نماز) نماز در مسجد الحرام می‌خوانند ولی باعث نمی‌شود، جلوی منکر و فحشا را بگیرند و یکی از موارد منکر و فحشاء کشتن بچه‌های فلسطینی است. ولی سعودی که نماز می‌خواند هیچ کاری نمی‌کند؟ خدا را شکر که ما مسلمان ناب هستیم. از آن مسلمان‌هایی که دشمن از ما می‌ترسد. کفار از اسلام پیامبر می‌ترسید، ولی الآن کفار از اسلام برخی کشورهای مسلمان نمی‌ترسد. وظیفه‌ی ما در این زمینه همیاری است. حال پیرامون همیاری صحبت کنیم.
5- باید راه‌های نفوذ دشمن را شناخت
باید فریب نرمش‌های دشمن را نخوریم. مسلمانان حلال زاده‌هایی هستند که باید حرام زاده‌ها را بشناسند. قرآن می‌فرماید: «یُرْضُونَکُمْ بِأَفْواهِهِمْ»(توبه/8) یعنی با حرف‌های خود شما را راضی می‌کنند، ولی در عمل به گفته هایشان عمل نمی‌کنند. پس راه‌های دشمن را باید بشناسیم. دشمن از راه فساد، تبلیغات، اعتیاد، مصرف گرایی، شایعه سازی، تخریب شخصیت‌ها و تهمت زدن وارد می‌شود. و باید بدانیم دشمن چه چیزی از ما می‌خواهد. نفت! جوان‌ها! یا غیره.
رضا شاه به مدرس گفت: از جان من چه می‌خواهی؟ و او گفت: خودت را می‌خواهم. می‌خواهم تو نباشی. الان هم می‌بینید یک وقت می‌خواهند اصولاً جمهوری اسلامی نباشد و خودمان را می‌خواهند«لَوْ یَرُدُّونَکُمْ مِنْ بَعْدِ إیمانِکُمْ کُفَّاراً حَسَداً»(بقره/109) قرآن می‌گوید: دشمن دلش می‌خواهد شما مسلمان نباشید و یا اگر مسلمان هستید به کسی کاری نداشته باشید، مثل اناری که در دست است و تا آب دارد، آب آن را می‌مکند و می‌مالند ولی همین که آب آن تمام می‌شودآن را دور می‌اندازند، کشورهای اسلامی را هم تا وقتی نفت دارند همین طور می‌خواهند.
از همه دشمن‌تر، کسی است که قدرت و حیله‌ی بیش‌تری دارد و بیش‌تر از بقیه از ما سیلی خورده است که همان آمریکاست که کینه‌ی بیش‌تری هم دارد.
یکی دشمن اقتصاد است یا دشمن فرهنگ و یا دشمن جوان‌های ما. چرا هروئین در ایران زیاد شد؟ چه تحلیلی می‌تواند داشته باشد؟
6- هر مسلمان نسبت به بقیه ولایت دارد
مسلمان‌ها باید بیش‌تر هوای یکدیگر را داشته باشند. قرآن می‌فرماید: «بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْض»(مائده/51) یعنی مسلمانان باید سرپرست یکدیگر باشند. یعنی هر مسلمانی نسبت به بقیه ولایت دارد و کسی نباید بگوید: به تو چه ربطی دارد؟ دختر 9 ساله نسبت به رئیس جمهور حق نهی از منکر دارد، چون بالغ شده است. و نهی از منکر این نیست که انسان در خانه‌اش بنشیند و بگوید قمار نکن! یا مشروب نخور! بلکه نهی از منکر بزرگ و مهم همان راه پیمایی‌هایی است که ما زمان شاه داشتیم. چون منکر بزرگ شاه و سیستم شاهنشاهی بود. و شما هم وقتی فردا در اهپیمایی روز قدس مرگ بر اسرائیل می‌گویید، خود نوعی نهی از منکر است چون اسرائیل منکر است.
نهی از منکر گاهی فرد به فرد است. گاهی فرد به جامعه است، (مثل نامه‌ی امام به مردم شوروی نوشت) یا جامعه به جامعه و یا جامعه به فرد است.
7- راهپیمایی از نظر قرآن عمل صالح است
و این راهپیمایی از نظر قرآن عمل صالح است، چون قرآن می‌فرماید: «وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ»(توبه/120) هر حرکت دسته جمعی مسلمانان که باعث غیظ و خشم دشمن شود «إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ» این نیست مگر این که برایشان عمل صالح نوشته می‌شود. ما این همه می‌خوانیم «وَ الْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسانَ لَفی‌‌ خُسْرٍ إِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ»(عصر/3-1) عمل صالح چیزهای بسیاری است ولی آن عمل صالحی که خدا روی آن دست گذاشته است همین آیه است.
دنیا به ما نگاه می‌کند که راهپیمایی بهمن چگونه است. اگر دید راهپیمایی میلیونی است می‌فهمند که مردم درصحنه هستند و اگر چه نسبت به افراد در بین خودشان اشکالاتی دارند، ولی کسی با امام و انقلاب مشکلی ندارد. روز قدس هم همچون تابلویی است که همه‌ی مردم دنیا روحیه‌ی انقلابی ما را در آن می‌بینند و روز قدس آمپر مردم ایران است و روز عید هم همین طور، چون حدیث داریم خداوند در روز عید به روزه داران جایزه می‌دهد و حدیث داریم نماز را در صحرا و روی خاک بخوانید. راهپیمایی در متن حدیث است و در جمهوری اسلامی بوجود نیامده است. اسلام می‌گوید برای خواندن نماز عید امام مسلمین از خانه پا برهنه بیرون بیاید و مسلمانان با او باشند و 10 قدم که برداشتند بایستند و بگویند: «اللَّهُ أَکْبَرُ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى مَا هَدَانَا» و مرتب این کار را بکنند و امام و امت همین طور تا صحرا بروند و بعد که نماز را خواندند از یک مسیر دیگر برگردند تا در تمام شهر ولوله بیفتد. و در شهر موج بوجود بیاید. در همین حدیث داریم: بعد از نماز از همان کوچه‌ای که آمده‌اید برنگردید. بعد در حدیث می‌فرماید: «فَإِنَّهُ أَرْزَقُ لَکُم‌‌» (بحارالانوار،ج100،ص217) یعنی این برای رزقتان هم بهتر است. یعنی برای کاسبی خودتان بهتر است.
ما نماز عید می‌خوانیم، کشورهای اسلامی دیگر هم نماز می‌خوانند و آمریکا فقط از نماز عید ایران وحشت دارد و خیالش از نماز عید عربستان و سوریه و. . . مطمئن و راحت است و خدا را شکر که ما در ایران هستیم و اسلام واقعی و ناب محمدی را شناختیم.
قرآن می‌فرماید: «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ»(انفال/60) یعنی مسلمان کسی است که دشمن خدا را بترساند. پس اگر آمریکارا ترساندیم، اسلام ما واقعی است ولی اگر از آمریکا ترسیدیم اسلام ما آمریکایی است و به جای مرد، نامرد هستیم. مسلمان باید کفار را بترساند نه زن و بچه‌ی خودش را چون قرآن می‌فرماید: «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ»(فتح/29) «مَنْ لَمْ یَهْتَمَّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ»(کافى، ج‌‌2، ص‌‌164) یعنی کسی که به فکر مسلمانان نبایشد مسلمان نیست.
واضح بگویم، اگر کشورهای اسلامی اگر حیا نکنند، حاضر هستند ماه رمضان را 27 روز بکنند تا جمعه روز عید بشود و راهپیمایی روز قدس انجام نشود، ولی خجالت می‌کشند. مثل معاویه که گفت: چهارشنبه بیایید نماز جمعه بخوانید و هیچ کس هم حرف نزد که امروز چهارشنبه است. چون ایران پیشنهاد روز قدس را داد و مثلاً آمریکا حساب می‌کند که چرا نیمی از مردم کشور همسایه‌ی ایران یعنی پاکستان در مسئله سلمان رشدی از نظر سیاسی مقلد نظر حضرت امام هستند و آمریکا حاضر است به این‌ها بگوید هر کاری بکنند تا روز قدس از بین برود.
8- کفار نباید بر مسلمانان نفوذ داشته باشند
بد نیست لطیفه‌ای تاریخی بگویم؛ ما با یهودیان و مسیحیان نزدیک‌تر هستیم نسبت به بت پرستان که اصولاً خدا را نمی‌پرستند و یهودیان و مسیحیان خدا را قبول دارند، ولی بغض دارند. آن وقت همین یهودی‌ها و مسیحی‌ها برخی‌شان آمدند و به بت پرستان گفتند: شما «هؤُلاءِ أَهْدى‌‌»(نساء/51) یعنی کار شما از مسلمانان درست‌تر است. قرآن می‌فرماید: «وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً»(نساء/141) یعنی کفار نباید بر مسلمانان نفوذ داشته باشند. کشورهای دیگر مثل سوزن بدون نخ هستند و مذاکره‌ی بدون زور مانند سوزن بدون نخ است که فرو کردن آن در پارچه فایده‌ای ندارد.
ما معتقدیم غیر از ایران جایی مسلمان قرآنی نیستند. چون قرآن می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَهً مِنْ دُونِکُمْ»(آل عمران/118) «بطانه» کسی است که در بطن جامعه می‌رود تا امور را کشف کند، مثل مستشار فنی یا اقتصادی و یا نظامی و. . . که برای دریافتن اسرار و بطن امور هر جایی می‌رود. قرآن می‌فرماید: بیگانه نباید از مسلمین خبر داشته باشد.
حال آیا مثلاً مصر یا عربستان به این آیه عمل می‌کنند؟ وقتی وارد جده می‌شوید، آمریکایی‌ها بی سیم به دست ایستاده‌اند. و از ابتدا تا انتها همه‌ی کارهایشان باید توسط آمریکایی‌ها کنترل شود و به همین خاطر مسلمانان ایران نباید طواف کنند، چون برای آمریکا صلاح نیست. «لَنْ تُقَدَّسَ أُمَّهٌ لَا یُؤْخَذُ لِلضَّعِیفِ فِیهَا حَقُّهُ مِنَ الْقَوِیِّ غَیْرَ مُتَتَعْتِعٍ»(نهج‌‌البلاغه، نامه 53) نامبارک باد امتی که حق مظلوم در آن پایمال می‌شود و از ظالم گرفته نمی‌شود.
قرآن می‌فرماید: مسلمانان باید «فَاسْتَوى‌‌ عَلى‌‌ سُوقِهِ»(فتح/29) یعنی روی پای خودشان بایستند. تمام کشورهای کفر در حجاز بازار دارند و اجناس خود را عرضه می‌کنند ولی شما نمی‌توانید قالی دستباف ایرانی را آنجا پیدا کنید. از آن‌ها آب و نمک و آجر و سنگ می‌خرند ولی از نفس ایرانی ناراحت هستند. و قرآن می‌فرماید: نا مقدس باد جمعیتی که مظلوم را حمایت نمی‌کنند و شکر که ما ایمانی هستیم و اسلام ما قرآنی است.
9- راهپیمایی و نماز عید باید ابرقدرت‌ها را به وحشت اندازد
پس قدر راهپیمایی‌ها و نماز عید را بدانید و بهترین لباس عیدتان را بپوشید و نمازها را در مساجد نخوانید و بگذارید یک جمعیت باشد. مثلاً اگر ما برق داریم به خاطر آب پشت سد است که از اجتماع قطرات و رودخانه‌ها پدید آمده و اگر هر کسی یک حوض یا استخر داشته باشد، برق بوجود نخواهد آمد و این نماز جماعت و نماز روز جمعه باید تعطیل بشود و مشکل فقهی هم ندارد.
اگر چند میلیون آدم یک جا راهپیمایی بکنند، فلسطینی، موقع سنگ زدن می‌بیند که کلی حامی دارد و در دنیا تنها نیست و من اگر بدانم تنها هستم جرأت حرف زدن نخواهم داشت ولی اگر بدانم شما با من هستی، جرأت حرف زدن خواهم داشت. مثل سربازی که جلوی در شهربانی یا پادگان با سرنیزه ایستاده است و اگر چه یک نفر است ولی چون یک ارتش پشتیبان او است با جسارت و جرأت ایستاده است. کسی غیر از ما از فلسطین حمایت نمی‌کند. البته برخی به صورت تشریفاتی و بریده بریده حمایت می‌کنند. انشاءالله دعای خداحافظی امام سجاد(ع) را در این روزهای باقی مانده‌ی ماه رمضان بخوانیم و به مسئله‌ی راهپیمایی روز قدس و نماز عید هم عنایت داشته باشیم. هر نماز عیدی که اسلامی خوانده بشود، فشار دارد.
مأمون از امام رضا خواهش کرد که نماز عید را بخوانند و بعد از اصرار امام فرمود: من اگر بخوانم همان نماز عیدی را خواهم خواند که پیامبر خواند و درباری نماز نخواهم خواند و مأمون پذیرفت. مأمون تشکیلاتش را دنبال امام فرستاد و امام از ایشان پرسید برای چه آمده‌اید؟ من همان نمازی را می‌خوانم که پیامبر می‌خواند و آنها رارد کرد. سپس دیدند امام لباس سفیدی پوشیده است با عمامه‌ی سفید، پا برهنه شده‌اند و همه نیز به تبعیت از امام پابرهنه شدند. امام قدم برداشت و گفت: «الله اکبر» و مردم هم گفتند و وضعیت تغییر کرد و مردم حالی به حالی شدند و به گریه افتادند. ما حتی داریم که در عاشورا وقتی آخوند عمامه‌اش را بالای منبر بر می‌داشته، گریه‌ی مردم برای امام بیش‌تر می‌شده است. این جا هم امام رضا پابرهنه شد و «الله اکبر» گویان به سوی نماز می‌رفت و سیل جمعیت به دنبال امام راه افتاده بودند. به مأمون خبر رسید که این نماز سقوط حکومت تو است. و مأمون دستور داد امام را از وسط راه برگردانند و این است نماز عید و برای همین ما باید ببینیم آیا نماز عید ما هم در ابرقدرت‌ها وحشت می‌اندازد یا خیر؟
کسی به من گفت: من غیبت شما را کرده‌ام و من او را حلال کردم، ولی خود او خواست تا بگوید چه گفته است. گفت: من گفته‌ام که کلاس‌های قرائتی بخار نداشت وگر نه شاه او را می‌گرفت، ولی ساواک با تو کار نداشت. من هم گفتم چندبار آمدند من را بگیرند ولی من خانه نبودم. البته من انقلابی و کتک خورده و زجر کشیده نیستم و این‌ها «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَى الْقاعِدینَ»(نساء/95) حساب آن‌ها از ما جداست، ولی این طور هم نبود که شاه از ما راضی باشد و ما را گرفتند و بردند و در خانه‌مان ریختند.
خلاصه او می‌گفت: من به هر آخوندی که ساواک با او کاری نداشته باشد، شک می‌کنم ولی من گفتم با ما کار داشته‌اند، ولی تیرشان به ما نخورده است. شاید دیده‌اند ما کاشی هستیم و ترسو و ظرفیت نداریم و خدا به ما رحم کرده است. پس هر نماز عیدی که مأمون الرشید را ترساند، نماز عید امام رضایی است ولی هر نماز عیدی که خواندند و برگشتند وهیچ اتفاقی نیفتاد، مرگ بر خودشان و کارهایشان!
10- فرق اسلام سعودی و اسلام ناب
پشت مسجد الحرام نشسته‌اند، شطرنج بازی می‌کنند و من با چشمان خودم دیدم که قمار می‌کردند و من گفتم: «إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطانِ»(مائده/90) خدا می‌گوید: قمار حرام است. آن وقت شما قمار بازی می‌کنید؟ خجالت نمی‌کشید. بعد ورق هایشان را گرفتم و پاره کردم. البته خیلی هم ترسیدم که اگر بریزند سر من، من به تنهایی چه کار کنم، ولی خوب بالاخره این کار را کردیم.
مسجدی که قمارخانه‌ی پشتش را از بین نبرد یا نمازی که رهبر سعودی مثل گربه جلوی ملکه‌ی انگلستان خم می‌شود، من عکس دارم که فهد جلوی تاچر خم شده و تاچر صلیب مسیحیان را بر گردن او انداخته است. اگر گردن گربه بخواهید چیزی بیندازید «میو» می‌کند ولی او حتی «میو» هم نکرد و این جا اسلام آمریکایی روشن می‌شود.
اسلا ما اسلام واقعی است، که اگر یک انگلیسی یا آمریکایی روی زمین ما آب دهان بیندازد. بچه‌های بسیجی او را تکه پاره می‌کنند ولی اگر خانم تاچر روی صورت او آب دهان بیندازد، شهامت پاک کردن آن را هم ندارد و خدا را شکر که ایرانی هستیم و مسلمان ناب! و باید با همین اسلام ناب، مسلمین ضعیف را حمایت کنیم و این حمایت را با راهپیمایی انجام خواهیم داد و نماز عید روز قدس با عظمتی خواهیم داشت و بچه‌ها را هم وادار کنیم که این کار را بکنند.
یکی از همسایه‌های ما حرکت قشنگی کرده بود و بچه‌های 8 ساله را دعوت کرده بود و در منزل همسایه‌ها به آن هاافطاری داده بود و ما لذت بردیم که دخترهای 8 ساله همه روزه گرفته بودند و به همدیگر افطاری می‌دادند و قدر نعمت‌ها را باید تا وقتی از ما نگرفته‌اند بدانیم.
دیشب جایی افطاری بود که جوانان همه هردو چشم خود را در جبهه داده بودند. یکی از آن‌ها گفت: من فقط از خدا می‌خواهم که یک لحظه بینا بشوم تا بتوانم بچه‌ای را که خدا به من داده است ببینم و آدم‌هایی هستند که حسرت می‌کشند در یک نماز عید ایران شرکت کنند یا در ایران زندگی کنند و یا نماز جمعه‌شان نماز جمعه‌ی ایران باشد. پس ما که این نعمت‌ها را داریم نباید از دست بدهیم.
خدایا، به حق محمد و آل محمد نعمت هایت را بر ما تمام کن و توفیق شناخت و شکر عنایت بفرما! و به مسلمین بی غیرت، غیرت عطا کن و همه را متحد و حامی یکدیگر قرار بده و لطف خودت و امام زمان و رهبری امام را که باعث انقلاب اسلامی شد برای ما پایدار بفرما! خدایا روزهای آخر ماه رمضان است و حدیث داریم اگر ماه رمضان بگذرد و کسی بخشیده نشود خیلی بد بخت است که کنار دریا بود و صورتش را نشست. خدایا اگر تا به حال ما را نیامرزیدی، ما را ببخش و از الطافی که به خوب هایت داده‌ای به ما هم مرحمت بفرما!
خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار.

«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=1811

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.