داستانهای قرآن، داستانهای حضرت موسی- 8

موضوع: داستانهای قرآن، داستان‌های حضرت موسی- 8
تاریخ پخش: 72/12/08

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه رمضان امسال در آستانه‌ی افطار داستان انبیاء را می‌گوییم دو جلسه از آدم و دو جلسه از نوح و جلساتی از موسی مطالبی را گفتیم در هر جلسه‌ای یکی از قاریان خوب خوانده که ما در این جلسه میهمان آقای امام جمعه یکی از عزیزانی که در مسابقات بین المللی اول شده است، هستیم. که با صوت ایشان قرآن را می‌آوریم در تلویزیون. شهدا خون دادند تا به جای رقص قرآن بیاید در تلویزیون.
ماه رمضان شما روزه دار چه زیباست. پای تلویزیون در خانه‌ات نشستی آیات قرآن که می‌آید روی تلویزیون بخوان که در ماه رمضان یک آیه قرآن خواندن ثواب یک ختم قرآن را دارد.
وقتی قرآن تنها پخش می‌شود مردم نمی‌دانند چه می‌گوید. فقط سخنرانی باشد مردم اتصال سخنرانی به آیات را نمی‌داند. اما اگر قرآن بود و ترجمه و تفسیر، مردم هم با متن قرآن آشنا می‌شوند و هم از ماجرا با اطلاع می‌شوند. که این آیه چه می‌خواهد بگوید.
ماجرای موسی را می‌گفتیم. سیمای فرعون چگونه بود. یک آدم دیکتاتور که با پول مردم را می‌خرید به ساحرها گفت: با سحر و جادو آبروی موسی را بریزید هر چه بخواهید می‌دهم. به مومنین و به موسی گفت: حالا که شما به موسی ایمان آوردید قطعه قطعه‌تان می‌کنم با تهدید و تشر ادعای خدایی می‌کرد. می‌گفت: هر کس خلاف حرف من حرف بزند زندانیش می‌کنم یک آدم بسیار دیکتاتور.
«وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ مُوسى‌ إِنَّهُ کانَ مُخْلَصاً» (مریم/51). موسی هم «وَ قَرَّبْناهُ نَجِیًّا» (مریم/52). موسی عبد صالح خدا و پیغمبر مقرب بود فرعون هم یک دیکتاتور. این‌ها باهم درگیر بودند. بعد از درگیری ببینیم چه شد.
و بالاخره خداوند طاغوت را سرکوب کرد.
1- قهر خداوند و شکست فرعون
موضوع آیاتی را که می‌خواهیم بگوییم: قهر خدا و شکست طاغوت است.
آیاتی است:
1- سوره‌ی الذاریات آیه‌ی چهل که قرآن می‌گوید: ببینید چه کردم به این ابرقدرت تاریخ.
هیچ طاغوتی نمی‌گفت من خداهستم ولی فرعون ادعای خدایی می‌کرد.
«فَأَخَذْناهُ وَ جُنُودَهُ فَنَبَذْناهُمْ فِی الْیَمِّ وَ هُوَ مُلیمٌ» (ذاریات/40). ما فرعون را گرفتیم لشگرش را هم گرفتیم. خودش را لشگرش را در دریا گرفتیم این‌ها را همه را در دریا غرق کردیم و آن را که می‌گفتند جاوید جاوید حالا مرگ مرگ شد. مورد ملامت قرار گرفت.
2- سوره‌ی قمر آیه چهل و یک باز راجع به این که چه کردیم به فرعون.
«وَ لَقَدْ جاءَ آلَ فِرْعَوْنَ النُّذُرُ» (قمر/41). ما برای فرعون هشدار دادیم. فرعون به هوش باشد و دست از تکبر و استکبار بردار. اما چه کردند.
«کَذَّبُوا بِآیاتِنا کُلِّها فَأَخَذْناهُمْ أَخْذَ عَزیزٍ مُقْتَدِرٍ» (قمر/42).
آیات ما را تکذیب کردند گردن کلفتی کردند حق را نپذیرفتند.
قرآن می‌گوید: من موی جلوی سرتان را می‌گیرم یعنی در دست من هستید، هیچ هستید با یک پشه و مگس سرنوشت‌تان را نابود می‌کنم.
خدا اگر اراده کند قوی ترین را با شل ترین چیزها یعنی آب نابود می‌کند. ، قلدرترین آدم‌ها، فرعون است. قلدر را با آب نابود می‌کند.
برویم سراغ آیه‌ی دیگر.
فرعون غرق شد خداوند امر کرد به دریا، این لاشه‌ی کثیف فرعون را موج بیاورد، بیاورد این بدن کثیف فرعون را موج‌ها می‌آورند و می‌اندازند، بیرون دریا.
3- قرآن می‌گوید: در سوره‌ی یونس آیه‌ی نود و دو.
2- بدن فرعون برای عبرت باقی مانده است
می فرماید که: ما بدن تو را انداختیم ساحل تا در طول تاریخ ببینند.
«فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیَهً وَ إِنَّ کَثیراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آیاتِنا لَغافِلُونَ» (یونس/92).
ما بدن تو را نجات دادیم در آب خفه‌ات کردیم ولی لاشه‌ات را انداختیم بیرون. الآن هم بدن فرعون مومیایی شده در موزه‌ی مصر، هست. که مردم تاریخ بیایند ببینند. این هم یکی از آیاتی است که علم غیب در آن است. یعنی خداوند چند هزار سال پیش فرموده‌اند من همه‌ی بنده‌ها که نابود شوند این بدن را برای همیشه نگه می‌دارم. و خداوند نگه داشته است.
الآن هم شما می‌توانید با یک سفر، بروید بدن فرعون را ببینید. خداوند قول داد من هر چیزی را نابود کنم این بدن را نگه می‌دارم. ما بدن تو را نجات می‌دهیم برای این که در طول تاریخ بیایند ببینند کسی که ادعای خدایی می‌کرد الآن یک مگس رویش نشسته نمی‌تواند مگس رااز روی خودش پرت کند.
با خدا گردن کلفتی نکن. آقایان من شما را نمی‌شناسم اما باید تشکر کنم این قدر برای من نامه آمده است، نامه‌ها جمع شده الآن در نهضت سوادآموزی هست که آقای قرائتی کسی راجع به نماز با ما صحبت نکرده بود یا اگر صحبت کرده بود ما پای سخنرانیش نبودیم.
3- توجه به نماز و خمس و زکات
در این برنامه‌های شبکه‌ی دو جلوه‌های نماز بحث‌های چند دقیقه‌ای که تو کردی ما نشستیم گوش دادیم(البته از من نیست خداوند اثر گذاشت) اهل نماز شده بودند.
ما در مملکت‌مان آدم لجوج کم داریم اما مردم ناآگاه زیاد داریم. لجباز نیستند اما بی خبر هستند.
با چه کسی گردن کلفتی می‌کنی؟ مثلاً روزه‌ات را می‌خوری که چی؟ حالا نماز نمی‌خوانی که چی؟
ما که با هر کس و ناکسی حرف می‌زنیم چرا با خدا حرف نزنیم ما که عمرمان دارد مصرف می‌شود چرا پای قرآن مصرف نشود ما که پول خرج می‌کنیم چرا زکات ندهیم ما که افطاری می‌دهیم چرا خمس ندهیم. این قدر آدم‌ها هستند که سفره‌های رنگین و گران قیمت خانه‌اش می‌اندازد ولی خمس نمی‌دهد. این سفره را نینداز ولی خمس بده.
امام کاظم فرمود: اگر پول حقی را خرج نکنی خداوند حادثه‌ای برایت بوجود می‌آورد که دو برابر آن پول را در راه باطل خرج کنی.
مثلاً فقیری می‌بینی می‌خواهی صد تومان به او بدهی. می‌گویی ول کن بابا. رد می‌شوی یک مشکل دویست تومانی برایت پیش می‌آید.
می توانند خانواده‌ها یک دختر را عروس کنند می‌توانند یک پسر فقیر را یک وانتی یک چرخ خیاطی، چرخ بافندگی می‌توانند یک ابزار تولیدی شغلی به او بدهند و برای یک جوان بیکار کار پیدا کنند. می‌گوید به ما چه.
بعد حادثه‌ای پیش می‌آید چند برابر…
امام کاظم قول داده حدیث داریم از امام هفتم فرمود: هر کس پول حقی را خرج نکند خداوند خطری برایش بوجود می‌اورد که دو برابرش را در راه باطل خرج می‌کند.
با خدا رفیق باشیم. با هر کسی می‌خواهی قهر کنی قهر کن. اما با خدا نمی‌شود قهر کرد ریش‌مان دست اوست.
از امام سوال کردند: چرا بعضی از مرده‌ها چشم‌شان باز است و بعضی از مرده‌ها چشم‌شان بسته؟
حضرت فرمود: آن که باز است فرصت نکرده هم بگذارد و آن که هم گذاشته فرصت نکرده باز کند.
ما یک چشم به هم زدن از خودمان قدرت نداریم. با خداوند رفیق شویم. ایستگاه رفاقت کجاست؟ مسجد.
کلید رفاقت چیست؟ اشک چشم چه جوری با خداوند رفیق شویم؟ پیشانی را بگذار روی خاک بگو خدایا آمدم. با همه‌ی عیب هایم آمدم به قدری لذیذ است.
حدیث داریم: اگر یک بنده‌ی خلاف کار برگردد و بگوید خدایا من آمدم. به قدری خداوند شاد می‌شود که بیش از یک مسافر در بیابان است که زاد و توشه‌اش را گم کرده است و ناگهان پیدا می‌کند.
ببنید آن که فرعون بود به این رسید و بالاخره غرق شد اما طرفداران موسی پیروز شدند.
چه طور شد پیروز شدند؟ عوامل پیروزی چه بود؟
4- صبر رمز پیروزی است
4- آیه صد و بیست و هشت اعراف عوامل پیروزی را خداوند نقل می‌کند.
«قالَ مُوسى‌ لِقَوْمِهِ اسْتَعینُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُها مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَهُ لِلْمُتَّقینَ» (اعراف/128).
یکی از علما را شاه گرفت، دوازده سال زندان بود هشت، نه سال که زندان رفت دیگر خسته شد. هشت. چون که نه سال دور از زن و بچه در زندان خسته شده بود.
امام از نجف پیغام دادند به ایران که بروید زندان شاه دیدن این عالم بزرگوار. به او بگویید من که امام هستم در نجف سلام به شما رساندم و من هر شب که می‌روم امیرالمومنین(ع) را زیارت می‌کنم به قصد تو زیارت می‌کنم. من این جا کارهایم را به نیت تو انجام می‌دهم. من نائب تو هستم. صبر کن عاقبت با ماست شاه سقوط خواهد کرد. رمز پیروزی صبر است.
این طور نیست که خدا اگر یک حوادث تلخی را پیش بیاورد جبران نکند. خداوند جبار است. یعنی جبران می‌کند. در دعای عید فطر می‌خوانیم «وَ أَهْلُ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ»(من‌لایحضره‌الفقیه/ ج‌1/ ص‌512). جود و جبروت فرق دارد. جود یعنی ندارد، می‌دهد. جبروت یعنی کم دارد، پرش می‌کند. خداوند هم هر چه کسی ندارد، به او می‌دهد و هم هر چه که کم دارد به او می‌دهد.
ما نمی‌دانیم صلاح چیست. بیایید تسلیم خدا باشیم و باید چنان تسلیم خداوند باشیم که اگر خداوند ده تا دختر به ما داد بچه‌ی یازدهمی را از ما پرسید پسر می‌خواهی یا دختر بگوییم هیچی. هر چه تو می‌خواهی.
آخر خداوند می‌داند ما نمی‌دانیم. چه قدر تا حالا دوشنبه کاری کردیم سه شنبه فهمیدیم اشتباه کردیم چه قدر سه شنبه کاری کردیم چهارشنبه فهمیدیم اشتباه کردیم ما که همه‌اش اشتباه می‌کنیم هر ضرری هزاران دلیل دارد که عقلش نمی‌رسد و علمش کم است عقلش و عملش قد کارش نیست یعنی کم می‌آورد ما که این قدر اشتباه می‌کنیم و پشیمان می‌شویم بهتر است که کارها را به خداوند واگذار کنیم به مقداری که توان داریم تلاش کنیم باقی آن با خدا.
5- وعده خداوند بر پیروزی مستضعفان
5- آیه بعد آیه پنج سوره قصص. بالاخره خداوند فرعون را خفه کرد و موسی و یارانش را پیروز کرد.
بشنوید راجع به پیروزی حزب الله.
«وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ» (قصص/5).
خداوند می‌فرماید: برنامه‌ی ما این است که مستضعفین را روی زمین حکومت بدهیم. سه مرتبه در قرآن فرموده: «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ» (توبه/33). این آیه سه مرتبه در قرآن آمده. یعنی کره زمین را اسلام خواهد گرفت.
دین پیامبر اسلام کره‌ی زمین را خواهد گرفت.
خداوند قول داده: «وَ لَنْ یُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ» (حج/47). خداوند قول داده است اسلام دنیا را خواهد گرفت.
قول خداست، حالا انجیل به دو هزار زبان چاپ شده قرآن به چهل زبان چاپ شده فلان مجله‌ی مسیحی‌ها چقدر یهودی‌ها چقدر اسرائیل چه می‌کند مارکسیستهاچه می‌کنند، هر که هر کاری می‌خواهد بکند.
ما باید بنده‌ی خوبی باشیم به سراغ قرآن برویم خودمان را مجهز کنیم خدا قول داده اسلام دنیا را خواهد گرفت.
خدا می‌گوید اراده‌ی ما برنامه‌ی ما این است که منت بگذاریم بر مستضعفین که مستضعفین را امام کنیم و مستغضفین را وارث طاغوت‌ها کنیم. این قول خداست.
6- خداوند شرق و غرب را به مستضعفان خواهد داد
6- آیه بعد. سوره‌ی اعراف آیه صد و سی و هفت.
«وَ أَوْرَثْنَا الْقَوْمَ الَّذینَ کانُوا یُسْتَضْعَفُونَ مَشارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغارِبَهَا الَّتی‌ بارَکْنا فیها وَ تَمَّتْ کَلِمَتُ رَبِّکَ الْحُسْنى‌ عَلى‌ بَنی‌ إِسْرائیلَ بِما صَبَرُوا وَ دَمَّرْنا ما کانَ یَصْنَعُ فِرْعَوْنُ وَ قَوْمُهُ وَ ما کانُوا یَعْرِشُون» (اعراف/137).
باز این وعده خداست.
می فرماید: ما فرعون را که ادعای خدایی می‌کرد لشگر داشت قدرت داشت تهدید داشت درهم و دینار و طلا داشت. ساحرها را با بسیج از همه‌ی دنیا جمع کرد و می‌خواست آبروی موسی را بریزد همه‌ی کارهایش را کرد اما همه را نابود کردیم. یک چیزی به شما بگویم.
روی کره‌ی زمین برای هیچ آخوندی به اندازه‌ی حاج شیخ عبدالکریم حائری فاتحه نمی‌خوانند.
آن قبری است در مسجد بالاسر قم هر که می‌رود قم در مسجد بالا سر دو سه تا قبر در بلندی است یکی قبر حاج شیخ عبدالکریم بیش از همه فاتحه می‌خوانند. می‌دانید چرا؟
ایشان که از دنیا رفت زمان رضا شاه یک فاتحه رفتند بگیرند مأمورین رضا شاه آمدند آب ریختند روی آتش زغال سماور زغالی و گفتند نمی‌گذاریم کسی فاتحه بخواند چون رضاشاه گفت کسی فاتحه نخواند، بیش از هر آخوندی برای او می‌خوانند. نمی شود با خدا در بیفتی.
یک دانه عکس امام را می‌دیدند محله را ساواکی‌های شاه زیر و رو می‌کردند حالا عکس امام روی اسکناس است. آن قدر که عکس امام روی کره‌ی زمین چاپ شدو پخش شد چه در داخل چه در خارج عکس هیچ رئیس جمهوری و عکس هیچ رهبری پخش نشده. چون شاه گفت امام، نه خدا گفت امام، آره.
با خدا کشتی نگیرید.
همه‌ی برادران یوسف، نه خدا گفت یوسف آره.
همه‌ی ابرقدت‌ها گفتند جمهوری اسلامی، نه خدا گفت جمهوری اسلامی، بله.
صد تا کشور یک قیف درست کردند به اسم صدام. این صدام شد قیف. حزب بعث عراق شد قیف تمام شرق و غرب هر چه دلار و اسلحه داشتند ریختند توی این قیف از ته قیف از زمین و هوا بمب ریخت سر ما.
یعنی صد تا کشور گفتند جمهوری اسلامی نماند.
خداوند فرمود: جمهوری اسلامی بماند.
خداوند می‌فرماید: ما به مستضعفین مشرق و مغرب را می‌دهیم.
الآن جمهوری اسلامی مشرق و مغرب را نگرفته، اما دل‌های مشرق را گرفته دل‌های مغرب را هم گرفت من حالا می‌ترسم اسم ببرم اسباب دردسر شود هم از داخل هم از خارج ولی خبر خوش به شما بدهم.
گروهی به نام اسلامی که در ایران است چون حساب کردند اسلامی که در مقابل طاغوت می‌ایستد اسلام ایران است. اسلام‌های دیگر پلاستیکی است. اسلام ناب این اسلامی است که هشت سال است شهید می‌دهد و می‌ایستد و می‌گوید مرگ بر آمریکا.
گروهی در بسیاری از کشورها بنام اسلام ایران تشکیل شده. بدون این که ما کسی را بفرستیم بدون این که ما خبر داشته باشیم ولی می‌دانیم دل‌ها را ربودیم. فرق بین دیگران و ما می‌دانید چیست؟
دیگران کدخدا را می‌بینند. ده را می‌چاپند. ما خدا را باید ببنیم دل را بچاپیم. و امام همین کار را کرد.
امام خدا را دید. حاج احمد آقا گفت: امام سحرها در طول تاریخ یک ساعت تا دوساعت به اذان بیدار می‌شود می‌گفت مسئله دستمال و دستمال کاغذی نبود حوله‌های کوچکی بود با حوله گریه می‌کرد. یعنی فریاد می‌کشید و گریه می‌کرد.
آقای کوثری می‌گفت: گاهی امام وقتی می‌رفتم خصوصی برایشان روضه بخوانم، داد می‌زد و گریه می‌کرد.
خدا را سحر می‌دید آن وقت دل‌ها را در مشرق و غرب جذب کرد.
با خدا کشتی نگیرید.
7- ماه رمضان ماه آشتی با خداست
ماه رمضان ماه آشتی است. داریم به شب قدر نزدیک می‌شویم. تحفه‌های خوبی داریم.
تولد امام حسن مجتبی(ع) داریم. پیشانی قرمز امیرالمومنین داریم. نزول قرآن داریم.
بحث را وقتی شما می‌بیند که نصف ماه رمضان رفت بعضی از افراد نصف عمرشان هم رفت.
بعضی از آدم‌ها بهترین وقت عمرشان رفت و ریش سفید یعنی این که توجه، توجه، توجه.
علامتی که هم اکنون مشاهده می‌کنید در مقابل آینه، معنا و مفهوم آن این است که شما دیگر جوان نیستید.
با ریش سفید، این آهنگ؟ با ریش سفید این فکر؟ با ریش سفید، این حرف؟
در این سن این حرف را زدی؟
گناه از همه زشت‌تر، از کسی که ریشش سفید باشد، زشت‌تر.
کما این که حدیث داریم: گریه از همه زیباست از جوان زیباتر. چه زیباست گریه‌ی جوان یعنی گریه‌ی جوان در برابر خدا و چه قدر زشت است آدمی که موی سر و صورتش سفید شده چه زشت است گناه ریش سفید و چه زیباست اشک جوان.
مقام معظم رهبری به یکی از جوان‌های ایرانی که حافظ قرآن بود وقتی دید ایشان قرآن را حفظ است گفت: من حاضر هستم خداوند یک عضو مرا بگیرد مثل تو شوم. یعنی یک پایم قطع شود ولی مثل شما قرآن حفظ شوم. یک چشمم نابینا شود ولی حافظ قرآن شوم.
آن‌هایی که هوش‌شان خوب است بروند سراغ قرآن. آن‌هایی که قرآن بلدند بخوانند بروند سراغ تفسیر.
آن وقت روز قیامت یک جوان بیست و دو ساله را بیاورند. کل قرآن را حفظ است آن وقت یک آدم چهل و هفت ساله را بیاورند می‌گوید «الحمد رلله رب العالمین». ‌ای بابا. ‌ای بابا. هی می‌گوییم الحمد لله می‌گوید الحمد رلله. می‌گوییم خانم بگو الحمد لله می‌گوید الحمد رلله. ولی بگوییم در خنچه عقد دختر باید چه چیزهایی باشد؟ شروع می‌کند سی و هفت قلم جنس خنچه‌ی عقد را بلد است بگوید، الحمدلله را بلد نیست بگوید.
هر روز دست روی تلویزیون می‌کشد که گرد ننشیند اما از پارسال تا حالا دست روی بچه‌ی یتیم نکشیده.
نکند روز قیامت. یکی از روزهای قیامت اسمش حسرت است.
قرآن اسم‌های زیادی برای قیامت دارد. «یَوْمَ الْحِسابِ» (ص/26). «الْحَاقَّهُ» (حاقه/1)، «الْواقِعَهُ» (واقعه/1)، «یَوْمَ الْقِیامَهِ» (بقره/85).
روز قیامت خیلی اسم دارد یکی از اسم هایش این است «یَوْمَ الْحَسْرَهِ» (مریم/39). روز قیامت روزی است که حسرت می‌خورد. اِه! ماه رمضان بوده هدر شد. رابطه با خدا بوده هدر شد. می‌توانستیم این کار را بکنم، نشد حیف حیف.
8- خداوند بنی اسرائیل را نجات داد
7- خداوند چه کرد، سوره بقره آیه چهل و نه.
خدا به بنی اسرائیل آزادی داد.
«وَ إِذْ نَجَّیْناکُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ یَسُومُونَکُمْ سُوءَ الْعَذابِ یُذَبِّحُونَ أَبْناءَکُمْ وَ یَسْتَحْیُونَ نِساءَکُمْ وَ فی‌ ذلِکُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّکُمْ عَظیمٌ» (بقره/49).
شما را از آن فرعون، نجات دادیم.
الآن در مساجد باز. دانشگاه نماز جماعت می‌شود به قدری که سالن پر می‌شود در حیاط مسئله‌ی نماز راه افتاده یک زمانی شهید رجایی رفت در زندان نماز بخواند. بیست و چهار ساعت به شلاق بستند ایشان را.
برای این که یک رکعت نماز در زندان خواند.
خانواده‌های شهدا غصه نخورند که جوان‌های ما رفت. جوان شما رفت اما کتاب‌های مطهری راترویج کرد.
من رفته بودم اندونزی در نمایشگاه کتاب. دیدم بسیاری از کتاب‌های شهید مطهری را چاپ کردند اگر جوان‌های شما نمی‌رفتند که کتاب‌های شهید مطهری به زبان اندونزی چاپ نمی‌شد.
باترس و لرز می‌خواندند.
یک سرهنگ در زمان شاه در پادگان می‌خواست نماز بخواند رویش نمی‌شد بگوید می‌خواهم بخوانم می‌گفت بروم دستشویی. به اسم دستشویی یواشکی می‌رفت نماز می‌خواند.
الآن چه نمازخانه‌های خوبی در سربازخانه هاست.
9- فرعون غرق شد و طرفداران موسی نجات پیدا کردند
8- آیه پنجاه سوره‌ی بقره.
«وَ إِذْ فَرَقْنا بِکُمُ الْبَحْرَ فَأَنْجَیْناکُمْ وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ» (بقره/50).
نه شما را از فرعون نجات دادیم، از آب دریا نجات دادیم. آب دریا را روی هم انباشتیم به موسی گفتیم:
عصا را بزن به دریا. حضرت موسی عصا را زد به دریا آب را روی هم انباشته شد و وسط دریا با قدرت خدا خشک شد شما از دریا نجات پیدا کردید ولی دشمن شما که آمد رد شود غرق شد. روبروی چشم‌تان دیدید که چه طور آن‌ها غرق شدند.
با چشمتان دیدید که چه طور مجسمه‌ی شاه راکندند. دیدید چه طور قبر رضاشاه را خراب کردند.
خدا خیلی چیزها به ما داده است. البته یک سری مشکلات هست. گرانی هست، مشکلات هست. در اداره‌ها بعضی از کارمندان کار مردم را راه نمی‌اندازند خدا می‌داند که آن کارمندی که کار را معطل می‌کند چه ظلمی می‌کند. آن کسی که با انقلاب خوب است وقتی می‌آید در این اداره‌های جمهوری اسلامی می‌بیند کارمند دولت اذیتش می‌کند برمی گردد می‌گوید این هم جمهوری اسلامی.
این کارمند به تمام خون شهدا جنایت می‌کند. و چه قیامتی خواهد داشت.
چون این ماشین که ما سوارش شدیم(جمهوری اسلامی) قیمتش سیصد هزار جوان است یعنی صد هزار جوان شهید شد صد هزار جوان جانباز شد صد هزار جوان اسیر شد.
سیصد هزار جوان دادیم تا گفتند جمهوری اسلامی خوب است این کارمند دولت که معطل می‌کند کار مردم را و کار مردم را بد راه می‌اندازد با رشوه و این دل مردم را به جمهوری اسلامی بدبین می‌کند خیلی ظلم کرده است.
خدایا به ما توفیق بده هر چه ظلم و کوتاهی کردیم جبران کنیم.
خدایا همین طور که فرعون را غرق کردی در مملکت ما شاه را نابود کردی تمام طاغوت‌ها را بشکن.
همین طور که در این گوشه‌ی زمین، رهبر عادل به ما دادی در کل جهان رهبر عادل جهان حضرت مهدی(ع) را عرضه کن.
همین طور که در شوروی مارکسیسم سقوط کرد، در غرب هم نصیب‌شان نابودی و سقوطی را نسبت به همه‌ی طاغوت‌ها بخصوص آمریکا مقدر بفرما.
خدایا به خانواده‌های شهدا، مفقودین، جانبازان، اسرا. بچه هایشان صبر مرحمت بفرما.
تو اسمت جبار است در برابر آن جوانی که از این‌ها گرفتی، بچه هایشان را جبران کن بچه هایشان را بهترین نسل قرار بده بچه‌های شهدا را. مملکت ما، رهبر ما، امت ما، دین ما، ناموس‌ها، نسل ما، مکتب ما، عقائد ما، افکار ما حفظ بفرما.

«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=2139

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.