خانواده‌ ها مواظب آثار منفی شبکه‌ های مجازی بر جوانان باشند

حجت‌ الاسلام محسن قرائتی روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه در ارتباط تصویری با هفتمین اجلاس استانی نماز در شهر اشکذر استان یزد افزود: انجام کارهای فرهنگی در برابر تهاجم گسترده دشمنان در فضای مجازی از جمله کارهای مهم مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه والدین و خانواده‌ها در حالی که خود اهل نماز اول وقت و نماز شب هستند برخی فرزندان آنها در دام تهدید نرم و شبکه‌های مجازی مخرب دشمنان قرار می‌گیرند، ادامه داد: باید فرهنگ اقامه نماز و عمل به وظایف شرعی از سوی والدین بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور به سابقه دینی و انقلابی مردم استان یزد در طول تاریخ انقلاب اسلامی و حضور در عرصه‌های مختلف در ۴۳ سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: باید مردم و مسئولان برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی مقابل اهداف دشمنان اقدام مناسب انجام دهند.

قرائتی در ادامه به اهمیت اقامه نماز براساس آیه ها و روایت های متعدد اسلامی اشاره کرد و گفت: با همت و همکاری مسئولان برای گسترش فرهنگ نماز در مدرسه و مکان‌های مختلف تاکنون اقدام های خوبی در کشور صورت گرفته است ولی به دلیل اهمیت موضوع کافی نیست، باید همکاری ها و اقدام ها در این مورد بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم بیان کرد: مبلغان دینی به نحو مناسبی از فرصت های این ماه برای تفسیر قرآن کریم و جهاد تبیین بیش از قبل وظایف دینی خود را انجام دهند.

به گفته رییس ستاد اقامه نماز کشور باید در کنار قرائت ادعیه به تفسیر قرآن کریم و همچنین انجام فعالیت‌های فرهنگی و انقلابی که مورد نیاز جامعه و جوانان است اقدام شود.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر یزد با اشاره به اینکه نماز تنها ناجی انسان و راه ارتباط با خداوند است و همه ما برای دعوت جامعه به نماز مسئول هستیم گفت: با هجمه دشمن و اسلام‌ستیزی که به راه‌انداخته شد و هجمه‌هایی که برای از بین بردن معنویت وارد می‌کنند اگر با خدا نباشیم و اگر از نماز فاصله بگیریم دچار خسران می شویم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: تمامی مسئولان، مدیران، ائمه جمعه و جماعت، معلمان و همگان در برابر یکدیگر و جامعه مسئول هستند و این دستور خداست که خود و اهل خود را از آتش جهنم نجات دهید و یکی از راه‌های نجات مردم از دوزخ توجه و اقامه نماز است.

وی با اشاره به فاصله‌ ای که بین نماز و برخی جوانان و نوجوانان ایجاد شد، اظهار کرد: معلمان و والدین باید برای مقوله نماز نوجوانان و جوانان اهمیت قائل شوند زیرا، اگر روحیه نماز در جامعه کمرنگ شود، ارتباط ما با خدا کمرنگ تر خواهد شد و از دریای رحمت الهی و عنایت و لطف خدا دور خواهیم شد.

اجلاس استانی نماز امروز در حسینیه سفید اشکذر با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، تعدادی از روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.