Deprecated: Implicit conversion from float 79.9 to int loses precision in /home/gharaati/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 85

Deprecated: Implicit conversion from float 79.9 to int loses precision in /home/gharaati/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 87
امام حسین (علیه السلام) و روز پاسدار – درسهایی از قرآن
Warning: Undefined array key "beoreo" in /home/gharaati/public_html/wp-content/themes/publisher-child/functions.php on line 185

Deprecated: md5(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/gharaati/public_html/wp-content/themes/publisher-child/functions.php on line 185

امام حسین (علیه السلام) و روز پاسدار

موضوع: امام حسین(ع) و روز پاسدار
تاریخ پخش: 70/11/17

بسم الله الرحمن الرحیم

1- زنده نگه‌داشتن مناسبت‌ها
در ایام تولد امام حسین(ع) و روز پاسدار و در دهه فجر هستیم.
در خدمت برادران سپاه فرودگاه‌های کشور و جمعی از دانشجویان عزیز و ایثارگران و جمعی مسئولان هستیم.
خدماتی که سپاه در ایام جنگ کرد اسراییکه داد شهداییکه داد بر کسی پوشیده نیست و الآن هم که حافظت فرودگاه‌ها را در دست گرفته‌اند بیش از بیست مورد خطرناک را خنثی کرده‌اند و الآن هم در بازسازی سپاه کمر همت بسته‌اند. البته در دیگر کشورها هم هست در ایامی که جنگ نیست نیروهای نظامیشان در بازسازی کمر می‌بندند و این چنین جمعیت چند صد هزار نفری حزب اللهی اینها اگر بیکار باشند می‌پوسند انواع خطرها اینها را تهدید می‌کند. اگر جنگ نبود سپاه اینهمه ابتکار نداشت. آن بنی صدر کذایی می‌گفت سپاه ناشی است و همان ناشی‌ها الآن متخصص شده‌اند. کار اینها را متخصص کرد و همینطور که در مسائل نظامی و درگیریها و جنگ چند ساله برای ما متخصص بوجود آورد در مسائل اقتصادی هم می‌توانیم پروژه‌های سنگین را بگیریم و عمل کنیم و مملکت را آباد کنیم و هم خود به نواییبرسیم و هم ابتکار و نبوغمان کشف بشود.
و حالا بحثی را که باید در مورد دهه فجر بگوییم بحثی است که باید نگاهی بکنیم به انقلاب خودمان و قیام امام حسین(ع).
قرآن می‌گوید: «وَ اذْکُرُوا إِذْ کُنْتُمْ قَلیلاً فَکَثَّرَکُم» (اعراف/86) یادتان باشد کم بودید. مستضعف بودید خدا به شما پناه داد با هم بد بودید و گرفتار طاغوت بودید.
یکی از شرح وظایف انبیاء «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ» (ابراهیم/5) پیغمبر تو مأموری که ایام الله را به مردم تذکر بدهی.
ایام الله چه روزی است: روزی است که مومنین عزیز شدند یا کفار ذلیل شدند روز سقوط و ذلت کفار ایام الله است روز عزت مومنین هم ایام الله است.
در این دهه فجر یک مقایسه‌ای داشتیم اول اینکه امام فرمود: اسلام دو رقم داریم اسلام حسینی و اسلام اموی (بنی امیه)
حرکت امام حسین بخاطر این بود که اسلام داشت فراموش می‌شد.
اسلام اموی از معاویه و یزید شروع می‌شد.
پیغمبر ما خطی را ترسیم کرد بعد از دنیا که رفت خط منحرف شد. هرچه از رحلت پیامبر گذشت انحراف بیشتر شد. بین رحلت پیغمبر و روی کار آمدن یزید 50 سال فاصله شد توی این 50 سال هرکسی اسلام ناب محمدی را دیده بود مرده بود و هر کس چشم باز می‌کرد اسلام اموی می‌دید باید حرکتی بشود که آن دو اسلام از هم جدا بشوند و حضرت امام هم اصرار داشت این لقب را باب کنند که اسلام آمریکاییو اسلام ناب
2- مشخصات اسلام
1- رهبری معصوم 2- رهبری فاسق
امام حسین(ع) فرمود: شهادت برای جوانمرد مثل گردنبند به گردن دختر جوان است و فرزندان امامان هم می‌فرمودند: شهادت از عسل شیرین‌تر است.
در اسلام عزت است گفت یک بله بگو به یزید دیگر هیچ کارت نداریم.
حضرت امام 12 بهمن که وارد ایران شدند در بهشت زهرا فرمودند ما می‌خواهیم آقا باشیم و بحمدلله رسیدیم به عزت
نود و پنج درصد کشورهای دنیا دلشان می‌خواهد که رئیس جمهور کشور ما وارد خاکشان بشود آنها مفتخرند که ما پا گذاشتیم توی کشورشان این عزت است
3- اخلاص و قاطعیت
هر کاری کردند که امام حسین کربلا نرود گفت باید بروم آنقدر گروه گروه آمدند گفتند آقا خواهش می‌کنیم از کربلا منصرف بشوید وضع مساعد نیست
امام هم که در فرانسه بود هر کس می‌خواست بیاید ملاقاتش می‌گفت اگر شاه می‌خواهد بگوید نیایم اول باید به شاه بگوید برود بعد بیا پیش من.
گفتند هر اصلاحی که بخواهید انجام می‌دهیم توی رادیو اذان می‌گوییم تاریخ شاهنشاهی را عوض می‌کنیم فرمود شاه باید برود.
4- قاطعیت در حق
آمدند به رسول الله گفتند یک مقدار ما کوتاه می‌آییم. یک مقدار هم شما کوتاه بیایید. فرمود عجب «لَکُمْ دینُکُمْ وَ لِیَ دینِ» (کافرون/6)، «لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ» (کافرون/3-2) نه من، نه تو این قاطعیت در هر دو حرکت رهبری معصوم شهادت طلبی عزت است. هر حرکتی می‌کنند فقط از روی وظیفه شرعی است.
5- مخالف التقاط
پیامبر می‌آمد می‌گفت من برایتان قانون الهی آورده‌ام می‌گفتند تو! فرمود اینها تعجب می‌کنند یک پیغمبری بیاید. آنوقت در مقابل سنگ اشک می‌ریزند یعنی سنگ را بخوانی قبول دارند و پیغمبر را به خدا آوری قبول ندارند.
«أَ تَعْلَمُونَ أَنَّ صالِحاً مُرْسَل‌» (اعراف/75) شما شک ندارید همینطور حضرت عالی هم پیغمبر است.
300 نفر توی هواپیما شهید می‌شوند مسافران در دریا ریخته می‌شود قانون قصاص انسانی نیست.
هر کشوری که مردمش رهبری فاسق بود ذلیل بودند تظاهر کردند به دین سازشکار بودند التقاطی بودند این همان اسلام ناب آمریکایی است.
در کربلا خون بر شمشیر پیروز است عملا امام حسین پیروز است.
خون بر شمشیر پیروز است در هر دو انقلاب
شروع انقلاب امام حسین:
1- جدا شدن اسلام واقعی از غیر واقعی
2- قانون خون بر شمشیر پیروز است
3- شروع از هجرتها و سخنرانیها
امام حسین(ع) قیامشان را اول شروع کردند، هجرت کردند. 125 روز در مکه ماند. در مکه سخنرانی کرد. حاجی‌ها که داشتند می‌آمد خوب مردم را روشن کردند با نامه‌ها با پیام‌ها و حضرت امام هم همین طور.
لب تیز هر دو حذف طاغوت بود.
6- قیام امام حسین الگوی دیگر قیام‌ها
به امام می‌گفتند آقا وضع نفت چنین شده قیمت نان چطور شده امروز چند نفر شهید شدند هر خبر تلخی به او می‌دادند این خبرها جزئی او را از هدف باز نمی‌داشتند لبه تیز حرکت امام حسین حذف دودمان بنی امیه بود و لبه تیز حرکت امام خمینی هم حذف طاغوت بود.
هدف: هر دو قیام بر اساس اعتقاد بود چون اگر آدم اعتقاد نداشته باشد عقب گرد می‌کند. آدم وقتی به یک چیزی معتقد باشد خودش را به آب و آتش می‌زند هر دو حرکت بر اساس اعتقاد بود هر دو حرکت خونها را به جوش آورد بعد از قیام کربلا چند قیام به وجود آمد که مادر همه قیامها قیام کربلا بود هر کجا اگر بیداری‌ای است ما مؤسس آن هستیم.
7- مقایس بین قیام امام حسین و انقلاب ایران
پیروزی اسلام در الجزایر بخاطر ماست. حرکت مجاهدین در افغانستان بخاطر ماست. چند روز پیش من در هندوستان بودم جلسه‌ای بسیار باارزش در هندوستان بود.
از دانشجویان مقیم هندوستان شیعه توی آنها نبود، همه سنی بوند. جمعیت آنطور که دوستان شمردند 13 یا 14 هزار نفر دانشجوی پسر بود و همین مقدار هم دانشجوی دختر یک جمعیت حدودا بیست هزار نفری در عمرم برای یک همچین جمعیتی سخنرانی نکرده بودم.
بعد در بین اینها یکی بلند می‌شد می‌گفت سبیلنا یعنی راه ما، همه می‌گفتند الجهاد الجهاد حرکت جوانهای هند به خاطر ماست. حرکت جوانهای پاکستان به خاطر ماست. قیام امام حسین(ع) مادر همه قیام‌ها شد و قیام ما مادر همه قیام هاست برای اینها مولد قیامند در هر دو قیام رهبرانشان بهترین چیزها را نثار کردند.
امام حسین درآن قیام هر چه داشت نثار کرد و حضرت امام هم همه چیز خود را نثار کرد آخر سر هم من این قطعنامه را قبول می‌کنم و انگار جام زهری است که می‌نوشم و آبرویم را با خدا معامله می‌کنم هرچه داشت داد.
وقتی وظیفه‌اش را تشخیص می‌داد از هیچ چیز ابا نداشت هر دو هم روحیه نظامی داشتند هم روحیه عرفانی و این به برادرهای سپاه خوب می‌خورد در کربلا امام حسین(ع) شمشیرش را تیز می‌کرد آمادگی نظامی داشت. مناجات هم می‌کرد بعد می‌گفت من نماز را دوست دارم «هُوَ یَعْلَمُ أَنِّی کُنْتُ قَدْ أُحِبُّ الصَّلَاهَ لَهُ» (ارشاد مفید/ج‌2/ص‌89).
عصر تاسوعا که قرار بود درگیری بشود امام حسین فرمود جنگ را عقب بیاندازید برای فردا چون من نماز را دوست دارم عشق به نماز در کربلا.
توی جبهه‌های بخصوص آنها که داوطلب می‌رفتند جبهه آنهاییکه بر اساس یک احساس و اعتقادی جبهه می‌رفتند یک حالت عجیبی داشتند. نماز شب‌هایی توی جبهه‌ها خوانده شد. اشکهایی ریخته شد خدا نیامرزد آنهاییرا که آن حالات را تغییر می‌دهند.
«لَهُمْ دَرَجاتٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ» (انفال/4) درجه آنی است که خدا به من داده است.
چون گاهی وقتها این مسائل باعث می‌شود که قداستها از بین برود.
بعضی‌ها را قرآن می‌گوید «لَهُمْ دَرَجاتٌ» بعضی‌ها را قرآن می‌گوید «هُمْ دَرَجاتٌ» (آل‌عمران/163)
«لَهُمْ دَرَجاتٌ» یعنی با درجه بالا می‌رود بعضی‌ها با لباس و عمامه می‌شوند آقا بعضی‌ها بدون لباس هم آقائند.
باید جوری باشد که خود وجودش درجه باشد نه اینکه به او درجه بدهند «لَهُمْ دَرَجَه» نباشد، همه درجه باشد.
امام خمینی فرمود: طلبه‌های ترسو که ایستادند و در قم درس خواندند. نباید آنها عزیز بشوند و طلبه هاییکه در بدنشان ترکش است کلاهشان پس معرکه باشد توی درجات هم همینطور است.
یکی را می‌بینید دیپلم ندارد ولی توی بدنش شانزده تا ترکش است یکی هم دیپلم دارد اما یک سیلی هم برای اسلام نخورده است.
امام حسین حقانیت داشت انقلاب ما هم حقانیت دارد. توی دنیایی زندگی می‌کنیم که کارشناس‌هایش از هر بی سوادی دیرتر می‌فهمند بعد از سه سال می‌گویند به نظر می‌رسد صدام اول حمله را شروع کرد. مثل یک خمره سرکه که یک مرتبه یک حبه قند تویش بیاندازیم.
هر دو حقانیت هر دو مظلومیت، امام حسین(ع) مظلوم بود ما هم مظلوم هستیم شما این کشورهایی که جنگ شد شوروی سابق را نگاه کنید درست که یک دفعه منحل شد اما نرخ جنسهایش چه شد حالا برو تورم آن را ببین ما بعد از هشت سال جنگیدن دو تومان می‌دادیم نان داغ می‌خوردیم بوی جنگ هر جا بلند می‌شود جنسها چند برابر می‌شود و ما توی جنگ بودیم.
در هر دو تبلیغات سوء علیه ما بود برای امام حسین چقدر تبلیغات کردند، 43 تا رادیو بر امام ناسزا می‌گفت.
«إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوْا» (نحل/128) خدا با متقین است. «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً» (انشراح/6). در قرآن 12 تا کلمه عسر است 36 تا کلمه یسر است یعنی با یک مشکل 3 تا شکل است. «وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنینَ» (روم/47) ما مومنین را یاری می‌کنیم. در هر دو حقانیت در هر دو مظلومیت.
در هر دو بسیج همه نیروها علیه حق حکومت بنی امیه و یزید تمام نیروهایش را بسیج کرد و تمام دنیا بر علیه ایران.
امام خیلی یاران دارد شما نگاه نکنید چهار تا دختر فوکول خود را بیرون می‌کند اما در اندونزی خبر دارید دها هزار زن حجاب دارند به افتخار حقانیت ایران.
الان که شب سوم شعبان در مکه هیچ خبری نیست حتی یک لامپ هم به افتخار امام حسین روشن نیست بگذار در زادگاه حسین خبری نباشد اما در دورترین نقاط جشن باشد شب عاشورا در مکه هیچ خبری نیست. زادگاه حسین هیچ خبری نیست.
اما در موزامبیک یک زن و شوهر شیعه من پیدا کردم رفتم در خانه او گفتم شیعه هستید گفتند بله. گفتم چه می‌کند گفت چهار تا پسر دارم اسمهایش کاظم رضا… گفت تقویمی دارم که تاریخ کربلا را تویش نوشته‌ام شب عاشورا که شام را خوردیم من تاریخ کربلا را می‌خوانم و زنم گریه می‌کند بعد زنم می‌خواند من گریه می‌کنم در موزامبیک یک روضه دو نفره.
سابق اگر می‌خواستیم بگوییم «أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (رعد/28) جون می‌کندیم بگوییم آخه چطور یاد خدا آرام بخش روح باشد الآن دیگه نمی‌خواهد به کسی بگوییم شما نگاه به سه نفر کنید ابر اختراع آمریکا ابر قلدر صدام ابر اسکناس قارونهای خلیج کدامهایشان دلشان آرام است. اگر به دلار دل آرام می‌شود. پس باید قارونهای خلیج باید راحت بودند.
یک دل آرام بود که شب 12 بهمن از پاریس می‌خواست که به ایران بیاید از او پرسیدند چه احساسی دارید فرمود: فقط دلم آرام است.
یاران امام حسین سفیدپوست و سیاه پوست کوچک و بزرگ عرب و عجم زن و مرد ترک و فارس آنها هم همینطور در هر دو محاصره اقتصادی بود در کربلا بقدری محاصره اقتصادی بود که آب برای علی اصغر پیدا نشد ما فوقش لوازم یدکی نداشتیم.
ولی در هر دو، محاصره اقتصادی بود خرابی مسکن در هر دو بود سوزاندن خیمه‌ها در کربلا بمباران خانه‌ها در انقلاب ما در هر دو افشاگری بود قیام امام حسین بنی امیه را رسوا کرد قیام ایران تمام ریاکاران را خیلی ما نگران بودیم چون بعضی از این کشورها با پول نفتی که دارند و دلارهاییکه دارند قدم به قدم مسجدی می‌سازند خدا می‌داند چند هزار مسجد در کشورهای آفریقاییو آسیاییساختند چند میلیون قرآن تا حالا چاپ کردند هر جا می‌روی آخوند وهابی مسجد ساخته شده و قرآن چاپ شده است. ما هر چه داریم از ده فجر داریم شهدا به گردن ما حق دارند. هر دو با قلبی مطمئن…
آیه آخر سوره فجر می‌گوید: «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعی‌ إِلى‌ رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً فَادْخُلی‌ فی‌ عِبادی وَ ادْخُلی‌ جَنَّتی‌» (فجر/30-27‌) ای دل آرام بیا پهلوی ما بیا پهلوی خودم نمی‌گوید برو پیش عوام.
آخر خدا افراد را درجه بندی می‌کند مثل حضرت امام خمینی بعضی‌ها را خودش حکم می‌داد بعضی‌ها را دختر امام.
خدا هم توی قرآن درجه بندی کرده است افراد درجه یک را می‌گوید خودم که خدا هستم به تو صلوات می‌فرستم ایثارگری در جبهه دست و پا داد توی آب و آتش افتادی «أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ» (بقره/157). اما خداوند به پولدارهای خوب می‌گوید پیامبر خمس و زکاتشان را بگیر و خودت بر آنها صلوات بفرست «وَ صَلِّ عَلَیْهِمْ» (توبه/103).
پس دو تا خوب داریم یک کسی خوب است و توی آب و آتش است و یک کسی که خوب است توی ناز و نعمت است هر دو خوبند
در قرآن بهشتی‌ها را دو رقم بهشون آب می‌دهند یکی می‌گوید «وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ» دهر/21 خود خدا به آنها آب می‌دهد یکی دیگه می‌گوید «یَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ» (دهر/5) آبش را بده بخورند.
ما با یکی از مقامات مسئولیتی مهم ایران رفتیم به یکی از کشورها و 21 توپ در آنجا در کردند. گفتیم این چیه؟ گفتند این قانون ماست اول ترسیدیم گفتیم کاش نمی‌آمدیم.
گفتند اگر فلانی بیاید 19 تا درجه دارد گفتم اگر من تنهایی بیایم چه؟ گفتند یک تیرکمان بالاخره درجه بندی دارد.
دقیقه‌های آخر عمر امام بود. یکی از اصحاب گفت ظهر شده است امام فرمود تو را از مسلمانان واقعی قرار دهد که نماز را یاد من انداختی ظهر عاشورا نمازش را خواند و می‌توانست توی خیمه نماز بخواند و مخصوصا بیرون خیمه نماز خواند تا نمازش را علنی بخواند.
ساعتهای آخر عمر امام خمینی بود به یکی از نزدیکانش گفت اگر من خوابم برد مرا صدا بزن می‌گفت اول وقت شد دیدم امام از حال رفته ‌خواستم صدایش بزنم دلم نیامد پیرمود 80، 90 ساله را صدایش بزنم. بعد از ده دقیقه امام بیدار شد گفت وقت شده. گفتم بله گفت کی؟ گفتم 10 دقیقه پیش گفت چرا صدایم نزدی مگر من نگفتم من را صدا بزن. من از اول عمرم تا الآن نمازم را اول وقت خوانده‌ام چرا روز آخر عمر ده دقیقه از اول بازماندم.
در کربلا نماز اول وقت، حضرت امام خمینی جراحی شده سرم بدست هم اول وقت.
ما در هندوستان یک فیلمی دیدیم روز عاشورا رهبر هندوها پابرهنه شد آمد گفت پرچم حسین را بدهید به من آقا چقدر هم اطرافی داشت. پرچم کربلا را گرفت و شروع کرد به سینه زدن گفتند شما هندو هستید مسلمان که نیستید فرمود حسین مال مسلمانها نیست گاندی می‌گفت نگویید حسین مال اسلام است و در کشور هندوستان با اینکه مسلمان نیستند در روز عاشورا به افتخار امام حسین تعطیل رسمی است.
خیلی زشت است که جوان ما تا دو تا کلمه درس می‌خواند دیگر نمی‌آید پای عزاداری امام حسین بنشیند آنوقت رهبر هندوها که مسلمان نیست می‌آید و برای امام حسین سینه می‌زند اگر توی هیات نمی‌رود عزاداری کند بگویید امام حسین مرا بیرون انداخته نگویید بیرون ایستادم چون قابل عزاداری را ندارم.
اگر نماز نمی‌خوانید نگویید از نماز بیرون شدم بگویید بیرونم انداخته‌اند. چون من قابل نماز را ندارم. کسی که نماز نمی‌خواند خدا او را از نماز بیرون انداخته است. خداوند از الطافی که به حسین کرده‌ای ذره‌ای هم به ما بده. همینطور که قیام امام حسین ما در همه قیامها شد انقلاب ما را هم در همه قیامها کن و به انقلاب مهدی متصل کن.

«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=1989

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Deprecated: stripos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/gharaati/public_html/wp-includes/functions.wp-scripts.php on line 133