مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت برگزار شد

حجت الاسلام قرائتی، در مجلس مناجات خوانی و گرامیداشت شهدای مقاومت با تفسیر آیه ۳۹ سوره حج أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ: به مسلمانان که مورد قتل (و غارت) قرار گرفته‌اند رخصت (جنگ با دشمنان) داده شد، زیرا آنها از دشمن سخت ستم کشیدند و همانا خدا بر یاری آنها قادر است، گفت: این آیه با کلمه أُذِنَ شروع شده است بنابراین خداوند خطاب به مسلمانان می فرماید برای انجام هر کاری اجازه بگیر، بنابراین حرکت ها باید با اجازه خداوند شروع شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی هیچگاه شروع کننده جنگ نبود ولی در صورت هرگونه تهدید واکنش نشان می دهد و با توجه به این آیه تا مظلوم نشدی آغازگر هیچ جنگی نباشید.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: با توجه به این آیه اگر مظلوم واقع شدی و دفاع کردی خداوند کمک می کند، امام حسین(ع) در جنگ با یزید به شهادت رسید ولی مکتب ایشان و نهضت عاشورا تا همیشه تاریخ ادامه دارد و این همان نصرت الهی است.

وی با بیان اینکه خداوند همواره بر نصرت انسان های مظلوم قادر است، تصریح کرد: نصرت خداوند در جبهه مقاومت نیز این بود که تمام دل ها متوجه مظلومیت مردم فلسطین، غزه و لبنان شد. زمانی که رهبری در نماز جمعه نصر با حضور پرشور مردم حاضر می شود این همان نصرت الهی است.

حجت الاسلام قرائتی افزود: مردم فلسطین و غزه مصداق یک انسان مظلوم هستند و این مظلومیت با آوارگی آنان قابل درک است. خداوند ظالم را به دست انسان ها هلاک می کند.

وی با بیان اینکه انسان نمی تواند نسبت به مشکل یکدیگر بی تفاوت باشد، گفت: در دین اسلام کمک به دیگران نباید براساس دین و مذهب افراد باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.