منشور اقامه نماز در مدارس امضا شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور با توصیه به اینکه در مسیری حرکت کنید که پس از شما هر حرکتی در این مسیر موجب اجر اخروی برایتان شود، گفت: ریل گذاری در مسیر نماز را در دستور کار خود قرار دهید.

وی ادامه داد: امکانات خوبی در اختیار ستاد اقامه نماز وجود دارد و باید از این امکانات برای ترویج اقامه نماز استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش نیز در سخنانی با اشاره به اینکه نماز در اولویت آموزش و پرورش قرار دارد، گفت: نماز در مدارس به یک گفتمان تبدیل شده و در دانشگاه فرهنگیان نیز وضعیت مطلوبی در حوزه نماز ایجاد شده است.

صحرایی با تاکید بر اینکه در مدارس تازه تاسیس نمازخانه ساخته و در مدارس قدیمی نیز محلی برای اقامه نماز پیش بینی شده است، افزود: در عموم مدارس کشور نماز جماعت اقامه می شود و در برخی مدارس هم دانش آموزان، پیش نماز هستند.

وی ادامه داد: کار فرهنگی بر خدمت فرهنگی ارجحیت دارد چرا که کار فرهنگی در آموزش و پرورش در راستای اعتلای روحی و معنوی دانش آموزان انجام می شود.

صحرایی با تاکید بر اینکه موضوع نماز به عنوان اصلی ترین تجلی تربیت اعتقادی در این وزارتخانه مورد توجه است، گفت: استاد قرائتی در صدر معلمان انقلاب قرار دارند و آثار و برکات ایشان در حوزه نماز و سوادآموزی بر کسی پوشیده نیست.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، ایجاد قفسه کتاب نماز در مدارس و به صدا درآمدن زنگ نماز در مدارس در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم منشا اثر باشد.

در ادامه قائم مقام ستاد اقامه نماز نیز در سخنانی به اجلاس مشترک ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: از نقاط قوت این اجلاس تشکیل سه کمیسیون مشترک بود که منجر به تدوین منشور اقامه نماز در مدارس بود.

زرهانی با تاکید بر اینکه همزمان با به صدا درآمدن زنگ آغاز سال تحصیلی، زنگ نماز هم در مدارس به صدا درآید، گفت: با معاونت مدارس غیرانتفاعی و مشارکت های مردمی به تفاهمی رسیدیم و مقرر شد کتاب های نماز با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار مدارس قرار گیرد.

در ادامه این دیدار منشور اقامه نماز در مدارس و تفاهم نامه چهار جانبه حمایت از امامان جماعت مدارس به امضای طرفین رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.