قرآن و انقلاب

موضوع: قرآن و انقلاب
تاریخ پخش: 72/11/14

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت عزیزانی هستیم, زحمت کشانی در پالایشگاه نفت.
1- در زمان شاه برخی احکام و آیات قرآن ترک شده بود
از زحمات، هنر‌، بی خوابی‌ها، رنج‌ها، از تلاش‌ها و ابتکارهای‌تان هر مسلمانی باید تشکر کند عزیزانی که پای تلویزیون هستند بحث را زمانی می‌بینند که در ده فجر هستیم من امروز راجع به دهه فجر می¬خواهم نقش انقلاب را در پیاده شدن آیات قرآن بیان کنم یعنی این طور بگویم که نقل هم نمی‌گویم اگر یک چیزی گفتم خلاف بود شما بگویید قرائتی فاسق بود آیاتی بود که قبل از انقلاب اصلاً بهش عمل نمی‌شد البته ما زمان شاه نماز می‌خواندیم حالا هم می‌خوانیم. بحث امروز می‌خواهیم که ساده باشد و باید به مناسبت دهه فجر باید بگوییم که قرآن و انقلاب بیایم روی خط تو مسیرش عدلش نبوتش معادش قرآنش فرهنگش.
آیات متروکه: در توحید طاغوت یک ارزش بود ما حتی در ابتدای صحبت هایمان بسمه تعالی نبود می‌گفتند بنام نامی شاهنشاه آریامهر حتی نماینده مجلس زمان شاه رفت بگوید بسم الله الرحمن الرحیم دو تا از نمایندگان متملق بعنوان خوشایند شاه باشد نه از مجلس شورای ملی آن زمان رفتند گفتند این جا روضه شد.
مسأله قانون خدا: شش نفر مجتهد در شورای نگهبان نشستنه اگر حدود دویست تا نماینده مجلس اگر احیاناً یک از دستشان در رفت و یک چیزی خلاف شرع غفلت از آن‌ها رفت آن شش تا مجتهد هستند قانون خلاف وضع نمی‌شود. مردان خدا که مطرح شدند بسیاری از افرادی که مردان خدا بودند اولیاء خدا بودند ذلیل بودند.
انشاءالله که امام زمان ظهور کند یکی از شرح وظایفش این است که در دعای ندبه می‌خوانیم «أَیْنَ مُعِزُّ الْأَوْلِیَاءِ وَ مُذِلُّ الْأَعْدَاءِ»(إقبال‌الأعمال/ ص‌297) مهدی جان تو خوب‌ها را عزیز می‌کنی بدها را ذلیل می‌کنی از برکات انقلاب این بود که بسیاری از آدم‌های گمنام عزیز شدند و بسیاری از آدم‌های بد عزیز ذلیل شدند، بدانی بودند عیاشان فاجر این‌ها به روز سیاه نشستند و بسیاری از بچه‌های مخلص این‌ها آمدند و مسولیت قبول کردند.
کارهایی در زمینه احکام خدا شد کارهایی که در زمینه عدالت شد مصادره اموال یک کار بسیار خوبی بود البته یک تندروی‌هایی اول انقلاب شد که الآن برمی گردد.
مثلاَ می‌گفتند این چون پولدار باید از او گرفت هر کس که می‌داشت ازش می‌گرفتند حالا کار نداشتند که این حق دارد یا ندارد ولی بعد آمد سر جایش آن‌هایی که مال خانواده سلطنتی بود دیگر برگشت ندارد. آن‌هایی که از طریق ربا برد برگشت نمی‌شد و آن‌هایی که پولدار بودند حقش را می‌گرفتند و چهار پنجم آن را پس می‌داند.
مصادره اموال یک کاری است بر طبق عدل‌‌، گرفتن زمین و دادن به مستضعفین.
2- بعد از انقلاب سمت عدالت می‌رویم
این هیئت‌های هفت نفره هر کس یک قطعه هم زمین داشت الآن از طریق کامپیوتر هم مشخص می‌شود سازمان زمین شهری به هیچ عنوانی حتی یکی از مسئولین هم که می‌خواست زمین بخرد دگمه کامپیوتر را می‌زند اگر بنام محسن قرائتی هر کجای ایران سندی باشد سازمان زمین شهری حق ندارد زمین را به کسی بدهد و اگر احیاناً داده پارتی بازی شده و باید این را به او داد من خودم یک کسی را یعنی زمین داشت و رفته بود یک تکه دیگه هم زمین گرفت.
در شرایطی هستیم که اگر گناه کشف بشود مچ گیری می‌شود. پیکان به کسی دادیم بعد قانون برده که پنج سال نباید بگیرد بعد دیدیم که این پنج سال سه ماه کم داشته و این به خاطر گرفتن پیکان دروغ گفته پیکان را دادیم بعد هم که فهمیدیم دروغ است پیکان را از او پس گرفتیم، البته این معنای این نیست که دیگر گناه ما نشد گناه, حالا توی صدتا یکی مچش باز می‌شود.
ما نمی‌خواهیم بگوییم نظام ما صد در صد عدل است ولی به عدالت نزدیک شدیم.
یکی از نمایندگان مجلس چند سال پیش رفته بود خدمت آیت الله گلپایگانی گفته شما خودت، خودت را عادل می‌دانی، آیت الله گفته بود دوست دارم عادل باشم همین که آدم دوست دارد که کارش درست باشد، بنده خودم توی این پانزده سال این قدر اشتباه پای تلویزیون کردم «اِن» را «أَن» خواندم «فِی الَّذینَ» را «مِن الَّذینَ» خواندم یک اشتباهاتی کردم که گاهی هم مچم را گرفتند منتهی اشتباه کردم وقتی پای تخته سیاه آمدم جلوی دوربین بنا نداشتم آیه قرآن را بد بگویم کدوم آشپزی که‌ آش را بد نپزد کدوم راننده‌ای که تصادف نکند ولی به سمت عدالت رفتن مهم است.
و لذا قرآن می‌گوید: «یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا» (توبه/108) یعنی افرادی دوست دارند خوب باشند همین که دوست دارد خوب باشد ارزش دارد بر خلاف آن‌هایی که دوست دارند آبروریزی کند بعضی‌ها دوست دارند آبروی کسی را ببرند این توی دلش دوست دارد پاک باشد این توی دلش دوست دارد آبروی دیگران را ببرد همین دوست داشتن قلبی مهم است. بر کناری ستمگران یک ارزش است کاری است در جهت عدالت.
هماهنگ کردن نظام حقوق این کار خوبی بود ما یک زمانی لیسانس و فوق لیسانس ما توی وزارتحانه سی تومن حقوقش بود توی یک وزارتخانه دیگر پانزده تومن و ده کمتر یا بیشتر.
البته نمی‌گوییم این نظام حقوقی صد در صد درست شده اصلاً اگر ما قرار همه چیزمان خوب باشد زنبور عسل وا می‌کرد چون زنبور عسل صد در صد عسل می‌دهد گاوداری باز می‌کرد که صد در صد شیر بدهد.
اصلاَ معنای انسانی این است که چند درصد خوب باشد ما باید سعی کنیم که چند درصدش را بیشتر کنیم به هر حال بحث ما از دفاع از انقلاب بحث این است که چند درصد از این مصادره… یک مقدار زمین از این پولدارها گرفتند خوب یک مقداری به عدالت نزدیک شدیم بر کناری ستمگران مقداری عزیز شدیم از شهرداری انتقاد خیلی است حق یا باطل روز قیامت معلوم می‌شود من نه دفاع می‌کنم و نه مقابله ولی یک چیز را به چشم خودم می‌بینم، همین مقدار که به شمال شهر می‌رسند به جنوب شهر هم می‌رسند در جنوب شهر هم پارک درست می¬کنند آن جا هم استخر درست می‌کنند آن جا هم ولی این طور نباشد که پولها را بگیرند و صرف یک منطقه کنند اگر شهر را آسفالت می‌کنند توی روستاها هم جاده می‌کشند اگر توی شهر دانشگاه درست می‌کنند توی روستا هم دانشگاه درست می‌کنند.
گام‌هایی برداشته شده ادعا نمی‌کنیم صد در صد عدالت برقرار است و به سمت عدالت در پیشیم باهم عیبهایمان. تقسیم بیت المال و کشاندن دانشگاه به شهرهای کوچک این کشاندن شهر به دانشگاه‌های کوچک در خط عدل است عدالت اجتماعی.
مثلاَ ما به شهرهایی رفتیم که شما اگر اسمش را بشنوید تعجب می‌کنید که اصلاً یک همچین جاهایی هست توی ایران یا نه، اصلاً شهر هم نیست بخش است من یک وقتی عبور می‌کردم یک دانشجو دیدم کنار راه گفتم سوارش کنیم توی جاده بیابون گفت من دانشجویم و از این روستا آمدم پرسیدم کجا گفت توی این بخش یک دانشگاه باز شده همین که دانشگاه پایش واشد همه جا این قدم خوبی بود توجه به امامت.
3- توجه به امام زمان و ولایت فقیه بعد از انقلاب
مسئله ولایت فقیه: طرح شد که نایب امام چون حدیث داریم که: امام حسین(ع) که برای او گریه می‌کنیم بیانی دارد. «أَنَّ مَجَارِیَ الْأُمُورِ وَ الْأَحْکَامِ عَلَى أَیْدِی الْعُلَمَاءِ بِاللَّهِ»(تحف‌العقول/ ص‌237) حکومت باید درست عالم عادل باشد، عالم باشد که بداند عادل باشد که خیانت نکند و گناه نکند همین مسأله ولایت فقیه که در زمانی که حضرت مهدی(عج) غایب است ما می‌گوییم که الآن کدام بچه است که نگوییم «اللهم کن…» باقیه‌اش را می‌گوید.
این توجه به حضرت مهدی زیاد است یعنی کمتر مسلمانی است که این دعا را بلد نباشد از برکات است البته معرفت امام زمان یک پله مانده عشق او مانده انتظار واقعی مانده این‌ها مرحله‌ای است ما الآن مثل آدمی هستیم که خانه‌اش از گچ و خاک بیرون آمده حالا تا شیشه کند فرش کند تا برق و گاز و تلفن بیاید یک سی قلم مانده ولی بهرحال غفلت از حضرت مهدی نباید باشد بعد از اذان صبح اذان مغرب رادیوی ما تلویزیون ما دانشگاه ما.
4- توجه به قرآن و دفاع از نبوت و تجلیل از دختر پیامبر و مقام زن
احیای سنت پیغمبر: بسیاری از چیزهایی که جزو دین بود و متروک شده بود بعد از انقلاب مطرح شد قران از مهجوریت بیرون آمد مسابقات قران پیدا شد گروهی تحت عنوان قاری قرآن کلاس قرآن تجوید، حفظ قرآن. ما زمان شاه چند تا قاری توی ایران داشتیم پنج تا الآن چند تا داریم از صدها تجاوز می‌کند. در مسابقات بین المللی قرآن شرکت کردن در هشت مرتبه ایران در کل کشورهای اسلامی اول شدن.
دفاع از پیغمبر: همین که امام می‌فرماید سلمان رشدی اعدام شود خوب این بعد از انقلاب است در زمان شاه سلمان رشدی اهانت به رسول الله می‌کرد کسی می‌توانست فتوای اعدام او را بدهد. بعد از انقلاب است که دفاع از نبوت می‌شود. کاری کرد که سلمان رشدی که وقتی رئیس جمهور آمریکا با او تماس گرفت چنان از نظر سیاست مداران آمریکا تحقیر شد که رئیس جمهور آمریکا توی تلویزیون آمد گفت من غرضی نداشتم صرفاً ملاقات بوده.
این یعنی غلط کردم، آخر وقتی رئیس جمهور آمریکا با سلمان رشدی ملاقات می‌کند فشار اجتماعی و سیاسی رویش می‌آید فتوای امام کار می‌کند که می‌گویند خودت با یک میلیارد مسلمان روبرو کردی این عزت پیغمبر است که رئیس جمهور آمریکا را مجبور به توبه می‌کند.
تجلیل از دختر پیغمبر: در هیچ وقت در طول تاریخ برای حضرت زهرا تعطیل نبود، الآن بیست و دو ساله که تعطیل می‌شود، روز زن و هفته زن و روز مادر و مقامی که زن پیدا کرد شما حساب کنید زن در بعد از انقلاب چه شده زن‌ها کی تفنگ دست می‌گرفتند مسابقات ورزش زن‌ها در بعد تفریحی آشنایی با اسلحه ورودشان به دانشگاه ورودشان در دنیای شعر و هنر قصه نویسی و کتاب نویسی.
کارهای بعدی بچه‌ها شده برای کودکان چه حرکتی بعد از انقلاب شده صدها کتاب برای کودکان نوشته شده این خدماتی است که شده.
5- توجه به نماز و احیای اذان
راجع به نماز: قبل از انقلاب نماز جمه نبود به جز چند جا الآن حدود چهار صد و پنجاه نماز جمعه داریم نماز عید این شکوه را نداشت زمان شاه الآن نماز عید از برکات انقلاب است.
خود بنده که موفق شدم در این دو ساله طرح اقامه نماز خبر خوشحالی به شما بدهم. حدود پنجاه هزار نماز جماعت در آموزش و پرورش اختیاری برگزار می‌شود، یعنی می‌گویند بچه‌ها نماز هست هر کس می‌خواهد می‌آید هر کس نمی‌خواهد نمی‌آید چون اجبار نیست چون نماز زورکی باطل است اما خود بچه‌ها می‌آیند.
پنجاه هزار نماز جماعت است که در زمان شاه نبود این‌ها از برکات انقلاب است.
احیای اذان: جماعتی درست شده بنام جماعت مؤذنین در تهران جمعیت خوبی هستند اکثرشان هم دانشجو و بسیحی جماعت مؤذنین دفتری دارند تلفن دارند اذان می‌گویند البته خوب تعدادشان صدایشان خوب نیست، یا جایی که لازم نیست می‌خوانند مثلاً وقتی بلندگو هست و با صدای خوش اذان می‌گوید دیگر لازم نیست تو اذان بگویی این مثل این که آدم گلدان ببرد توی جنگل الحمدلله در بعضی شهرها شده در شهر قزوین جمعیت مؤذنین راه اندازی شده و بعضی شهرهای دیگر.
6- برخی آیات که زمان شاه ترک شده بود
آیات متروکه: 1- «فَقاتِلُوا أَئِمَّهَ الْکُفْرِ» (توبه/12) رهبران و سردمداران کفر را بکشید این آیه هزار و چهارصد ساله که به آن عمل نشده بعد از انقلاب یک چند تا از این مهره‌های آمریکایی که در ایران جنایتکار بودند و ایرانیانی که مستعمره و خودفروخته آمریکا بودند. رهبران کفر آب به تنور دشمن می‌کردند. اهداف کفار را پیاده می‌کردند به نفع آمریکا کار می‌کردند اعدام یک مشت جنایتکار.
2- «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» (فتح/29) این آیه قبل از انقلاب عمل نمی‌شد، محتوایش این است نسبت به کفار خشونت داشته باشیم یا قبل از انقلاب پنجاه درصد مسلمان بودیم چون مسلمانی صدر در صدش این است قرآن می‌فرماید: «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ» (بقره/256) یعنی نسبت به طاغوت کفر داشته باش «وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ» دین دو تا پایه دارد نسبت به طاغوت بدبین باش و نسبت به خدا ایمان داشته باش.
ما زمان شاه هم می‌گفتیم جاوید شاه و هم می‌گفتیم یا الله یا الله یعنی هر دو را داشتیم و لذا می‌گفتیم: خدا شاه، میهن، شاه حذف شد دفاع از میهن به خاطر رضای خدا پس در خط خدا شد قرآن در آیت الکرسی می‌گوید اسلام این است «یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ» یعنی نسبت به طاغوت کفر بورزید نسبت به خدا ایمان بورز.
الآن در کشورهای اسلامی پایت را که بیرون می‌گذاری بانی کشورهای اسلامی «یُؤْمِنْ بِاللَّهِ» است ایمان به خداوند دارند نماز جماعت اما گیرشان توی «یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ» است، می‌گفت پنجاه درصد مسلمان هستیم به یک کسی گفتند شنا بلدی گفت پنجاه درصد گفتند یعنی چه گفت شیرجه می‌روم، بیرون نمی‌آیم یعنی هیچی، شاعر احمقمان هم همچین شعر گفته بود می‌گفت: چه فرمان یزدان چه فرمان شاه منتهی خدا «اللَّهُ خالِقُ کُلِّ شَیْ‌ءٍ» (زمر/62) و شاه از ترس پشه می‌رفت توی پشه بند آخر کسی خیلی باید مزدور باشد که بگوید شاه و خدا یکی است مجاهدین خلق هم این طور بروند می‌گفتند بنام خدا و بنام خلق دو تا نمی‌شود فقط خدا بسمه تعالی.
ما آن‌هایی که دوست‌شان داریم چون مجری دستور خدایند ما مرجع تقیلدمان نمازش قضا شود و یا عمداً نخواند دیگر نه مرجع تقلید است اصلاً دیگر پیش نماز یک مسجد کوچک هم نیست.
ما یکتاپرست هستیم فقط خدا این هم دوستش داریم چون بنده خداست.
این آیه عمل نمی‌شود «وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً» (نساء/141) نباید کفار بر مومنین راه نفوذ داشته باشند. کفار نباید حکومت کنند بر مسلمین قبل از انقلاب کفار بر ما حکومت می‌کردند حتی نمایندگان مجلس ملی آن زمان خیلی هایشان تحصیل کرده‌های آمریکا و اروپا بودند و وقتی که برمی گردند سفارش می‌کردند که ایشان راما چند سال رویش کار کردیم مهره خوبی است و لذا در کاشان خودمان یک کسی زمان شاه وکیل شد که من گفتم این کیه گفتند ایشان فارغ التحصیل آمریکاست از آنجا سفارش شده. اصلاً مردم کاشان مطرح نبودند آمریکا به شاه سفارش کی را می‌کند. ایات قرآن اصلاً عمل نمی‌شد.
7- برائت از مشرکین قبل از انقلاب بود
برائت از مشرکین: ما سوره‌ای داریم بنام برائت ده‌ها آیه داریم که نسبت به مشرکین برائت داشته باشید یعنی مرگ بر آمریکا می‌گفتیم مرگ بر اسرائیل مرگ بر صدام می‌گفتیم، اصلاً زنده باد و مرده باد جز دین ماست من نمی‌دانم برادرانی که پای تلویزیون نشسته‌اند چه قدر با زیارت عاشورا رفیق هستند,
امام صادق در زیارت عاشورا همش می‌گوید «اللَّهُمَّ الْعَنْ» خدایا لعنتش کن ما در نماز مرده باد زنده باد داریم «السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا النَّبِیُّ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ» داریم و «غَیْرِ الْمَغْضُوبِ» داریم مرگ بر مغضوب مرگ بر ظالمین آیات برائت اصلاً عمل نمی‌شد رسیدیم به این در حج ما برائت هم باید تویش باشد.
حج ابراهیم یعنی حجی که همراه با برائت باشد برای عمل به برائت ما چهار صد تا شهید دادیم در مکه دادیم و اکثرشان زنان حاجیه چهارصد تا شهید مظلوم در خانه خدا شهید شدند که به یکی از آیات قرآن عمل کنند. حالا یکی از کشورهای مسلمان پز می‌داد می‌گفت ما در کشورمان پانصد هزار تا حافظ قرآن داریم شما در ایران چند تا حافظ قرآن دارید ما می‌گوییم ما حافظ نداریم ما محافظ داریم، حافظ ممکن است ضبط صوت هم حفظ کند ولی محافظ ممکن است جون بدهد و از حیثیت قرآن دفاع کند.
ما چهارصد تا از زنهایمان به خاطر برائت خون‌شان را دادند حالا شاید به غیر از حمد و سوره چیز دیگری بلد نبودند اما با خون خودشان حفظ کردند و برائت را اجرا کردند و او با اون قیمت.
قرآن می‌فرماید: «وَ لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ» (نساء/5) اموالتان رادست آدم سفیه ندهید حدیث می‌گوید سفیه به معنای خل نیست کسی که گناه علنی بکند سفیه است بیت المال دست آدم‌های گناهکار نباشد و زمان شاه دست آدم‌های گنهکار بود. البته الآن هم هست ولی بناست که نباشد ولی بعضی جاها هست که پول دست آدم‌های فاسد است.
8- گناهانی که بعد از انقلاب کم شده
گناهانی که کم شده: بی نمازی، ما الآن خیلی‌ها را داریم که قبلاً نماز نمی‌خواندند و حالا نماز می‌خوانند شما حساب کن از پارسال تا حالا در جمهوری اسلام شش میلیون کتاب نماز خریدند و مطالعه کردند خوب این توجه به نماز است جاهایی بود که در طول تاریخ نماز نمی‌خوانند و ما باید تشکر کنیم از بعضی از شهرهای استان کرمانشاه در بعضی از شهرهای کرمانشاه گروهی بودند که می‌گفتند اصلاً نباید نماز خواند ما اهل نماز نیستیم مسلمان هستیم و نماز نمی‌خوانیم. ولی الآن تقریباً همه جا همان شهرهایی که نماز نمی‌خواندند الآن بچه‌ها شدند دخترها شدند نمازخوان‌ها… توجه عجیبی به نماز شده است اول کار پدرانشان مخالفت می‌کردند ولی بعد گفتند ما خودمان نمی‌خوانیم لااقل بچه هایمان را بگذاریم نماز خوان بشوند.
اختلاط زن و مرد چه دبیرستان‌هایی که مختلط بودند و چه دانشگاه‌هایی که مخلوط بودند چه شرکت واحدها که مخلوط بود البته هنوز جاهای دیگری مخلوط هست حتی پارک‌ها را ما داشتیم بعضی شهرداری‌ها را که به فکر افتادند بعضی از پارک‌ها که خیلی خوب است با یک ذره‌ای خواهرها یک طرف و برادرها یک طرف البته زن و شوهرها هم با هم باشند. اگر دختر مجرد و پسر مجردی بود از هم تفکیک بشوند اما اگر عروس و دامادی هستند خانه‌شان هم آپارتمان و جا ندارد با هم بنشینند خوب آن حسابش جداست.
حضرت امام وقتی از پاریس تشریف آوردند در بهشت زهرا فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم با فیلم بد مخالفیم یک کسی زمان شاه سینما داشت و بعد توبه کرده بود سینمایش را تبدیل به یک موسسه دیگر کرده بود از بنده هم دعوت کرده بود یک وقتی که صحبت می‌کردم زد به گریه یک گریه مفصلی کرد گفت بنده صاحب سینما بودم و از طرف ساواک مامور بودم که تو سینما بروم از توی اون سوراخ نگاه کنم عکس شاه را که اول فیلم نشان می‌دهد نگاه کنم که اگر یکی پا نشد عقب تعقیبش کنم و وقتی که می‌آید بیرون به ساواک اشاره کنم که این برای عکس شاه پا نشد و می‌گفتم چرا گریه می‌کنی گفت خیلی از جوان‌های بی گناه را تحویل ساواک دادم و و بردنشان و حسابی کتک زدند حالا آیا خدا از من می‌گذرد گفتم چه عرض کنم.
اما وزیر اطلاعات به امام فرمود: ‌ای امام عزیز بعضی‌ها شخص شما را قبول ندارند امام فرمود هیچ کاری نداشته‌اش هر کس خدا را قبول نداشت توی این مملکت باید زندگی کند فقط اگر دست به اسلحه برد حسابش جداست تا مادامی که جنگ مسلحانه برای براندازی رژیم نکرد، آقا من پیغمبر را قبول ندارم خوب زندگی کن.
مسیحی‌ها و یهودی‌ها پیغمبر اسلام را قبول ندارند ولی زندگی می‌کنند توی ایران نماینده دارند توی مجلس بهایی‌ها اگر دست به اسلحه نبرند زندگی کنند ما خودمان در نهضت سوادآموزی از یک دکتر بهایی خانه خریدیم پول خانه‌شان هم گران بود از این خانه‌های سازمانی بود و چهل واحد بود دادستان جمهوری اسلامی نوشت اگر این فرار نکرده دست به ترور نزده پولش را بهش بدهید و ما از پول نهضت سوادآموزی بیست میلیون تومان ده سال پیش دادیم به این بهایی.
نظام باید حفظ بشود مسأله این نیست که کسی کسی را قبول دارد، خدا را قبول ندارد زندگی می‌کند پیغمبر را قبول ندارد زندگی می‌کند امام را قبول ندارد زندگی می‌کند.
ما در دوازده فروردین نود و هشت درصد گفتند جمهوری اسلامی را می‌خواهیم حالا دو نفر می‌گویند نمی‌خواهیم خوب رأیشان محترم است تو حق نداری با رژیم مبارزه کنی.
مشروبات علنی حذف شدنش مهم است ارتش‌ها و سپاهی‌ها: اصولاً ما یک قوای مسلحه‌ای بنام سپاه نداشتیم چه چیز خوبی خلق شد قدرت و امکانات حماسه‌ها و شهدا.
بعد وحدتی که بین سپاه و ارتش بود این خیلی مهم است. فرمانده کل قوا کی بود و چه کسی شد مهم است ابتکارات و
9- توسعه دانشگاه و تغییر فیلم و کتاب
اختراعاتی که بعد از انقلاب بود در زمان شاه نبود، توسعه دانشگاه‌ها:
ما زمان شاه زیر صد هزار تا دانشجو داشتیم و الآن بالای هشتصد هزار تا دانشجو داریم
تغییر کتاب‌های درسی بعد از انقلاب شد، تهیه فیلم‌های مفید ومذهبی از طریق بچه‌های مذهبی خدا جزا بده به قطب زاده من و قطب زاده توی یک روز رفتیم تلویزیون خدا عاقبت من را بخیر کند یعنی روز ورودمان با ایشان یکی نیست. روزهای اول انقلاب ایشان ظهر می‌خواست نماز بخواند از هر کس پرسید قبله کجاست نمی‌دانستند یعنی یک صدا سیمای ایران داشت که یک نفر قبله صدا و سیما را بلد نبود از دم تارک الصلاه هنرپیشه‌ها که دیگر هیچی الآن ما هنرمند داریم که با سواد فوق لیسانس دانشمند دبیر ریاضی¬دان، هنرمند هم هست مذهبی هم هست با عفت هم هست خوب این‌ها از برکات انقلاب است.
توسعه تحقیقات: مقام رهبری مؤسسه فرهنگی و علمی و فقهی دارد و خودش این‌ها را اداره می‌کند با خرج بالای صد میلیون تومان و یک فلز هم از دولت نمی‌گیرد و هر چه هست مهم امام است و خمس چون حساب مرجعیت یک حساب است و حساب خمس یک حساب.
10- خمس و سهم امام باید به دست حاکم اسلامی باشد
خدا رحمت کند آیت الله گلپایگانی را می‌فرماید: خمس و سهم امام را باید به کسی که حکومت دستش است، آیت الله مشکینی خودش رئیس مجلس خبرگان و مجتهد قطعی و شاگردانش مجتهدند مثل آیت الله مؤمن رئیس حوزه علمیه قم، آیت الله راستی آیت الله مصباح یزدی…
عده زیادی از علمایی که بیست سال پیش این‌ها مجتهد بودند با این‌ها که خودشان مجتهدند و تقلید نمی‌کنند ولی از نظر سهم امام آمدند اجاز گرفتند و بقیه هم می‌آیند اجازه می‌گیرند.
بودجه خمس و سهم امام خونی است که در رگ نظام باید بچرخد یعنی برای اعلای کلمه حق، اعلای کلمه حق اون کسی است خط اول ایستاده.
مثلاً دزدی از سرخانه پرید توی خانه اصلاً قد علم کرد و بقیه هم نشستند البته نه این که مجرمند توی خوابند یا بیدارند دزد را ندیدند یا پایشان درد می‌کند یا می‌گویند این که هست واسه چی دیگر شلوغش کنیم بالاخره یک عده پا شدند و یک عده نشستند اون کسی که نشسته گناه نکرده که یا پایش درد می‌کند یا چشمش نمی‌بیند یا لزومی نمی‌بیند به هر حال شما اگر چنین منظره‌ای را ببنید چماق را به اونی که ایستاده می‌دهی یا اونی که نشسته عقل چه می‌گوید.
سهم امام آبی است که باید ریخته توی حلق گرسنه‌ها، لیوان آب را که داریم باید بدهیم به اونی که خط اول ما بیمارستانهایمان هم خون می‌خواهند جبهه هایمان هم خون می‌خواهند بنابراین بیمار عزیز رزمنده هم عزیز دل شما باید خونت را بدهی به اونی که توی جبهه است هم مجتهدین و مراجع پهلوی ما عزیزند.
اما خمس و سهم امام حسابش با تقلید فرق می‌کند تقلید باید از اعلم باشد، اما حساب تقلید و خمس فرق می‌کند مؤسسات فرهنگی از کامپیوتر از دائره المعارف از مجمع تقریب بنیاد فقهی تمام شیعه‌های کره زمین شناسایی می‌شوند ما یک جایی داریم که یک زن و شوهر شیعه هست در یک کشوری من رفتم موزامبیک زن و شوهر شیعه بود اون هیچ کس نیست که به فریادش برسد اون چشمش دوخته بود به جمهوری اسلامی و باید او را شناسایی کنی و من خود رفتم خدمتشان و گفتم چه چیزی می‌خواهید و گفت من چهل سال که توی موزامبیک زندگی می‌کنم و آرزویم این است که بیایم امام رضا را زیارت کنم آمدیم بالاخره یک پولی جور شد و امکاناتی و امام رضا را زیارت کرد. ما یک جایی داریم و پنج تا شیعه‌اند بیست تا شیعه‌اند.
کلیسا اگر در یک روستایی یک مسیحی باشد برای آن جا آدم می‌فرستند ما جاهایی داریم که برای عشایر باید آدم بفرستیم برای روستاها آدم بفرستیم برای آن ور دنیا به هر حال برای که مبارزه می‌کند و در خط اول است که داریم باید به او بدهیم خونی که داریم باید در رگ اون قرار بدهیم بدون این که کسی تحقیر شد و همه عزیزند ولی اون که در خط مقدم است حمایت از او عقلی است.
مسئولیت داده شده به افراد گمنام آنقدر افراد گمنام و لایق این‌ها مطرح شدند و پست گرفتند. این‌ها از برکات انقلاب است اما این حرف‌ها معنایش این است که انقلاب مشکل ندارد نه خیلی مشکل دارد ولی ما باید برویم توی خط صرفه جویی، امروز یک جایی مهمان بودم از بیرون غذا گرفتند برنج و خورشت توی ظرف‌های یکبار مصرف یکی از آقایان گفت آقای قرائتی تودیگر چرا ظرف یکبار مصرف می‌گیری گفتم چه کنم گفت قابلمه داری مثلاً بیست تا مهمان داری برو از بیرون چلو خورشت بگیر بیار بریز ظرف بگذار هر کس به مقداری که می‌خورد بگذارد توی بشقابش باقی ظرف‌ها توی دیس بماند و مصرف بشودد این ظرف سالاد و این ظرف برنج ده تومان پولش است و موادش از خارج می‌آید و ما باید دلار دویست تومان بدهیم و این مواد را بیاوریم و بعد هم غذاهای ته مونده توی ظرف‌ها قابل خوردن نیست اما اگر قابلمه بیاوری هر کسی به مقدار نیازش مصرف می‌کند.
نرفتیم توی خط این که وقتی وضو می‌گیریم شیر را ببندیم بجای یک لیوان ده تا لیوان آب می‌ریزیم نرفتیم توی خط این که توی باغچه‌مان هم کاهو بکاریم.
هیچ می‌دانیم در مالزی یک نمایشگاهی گذاشتند و انار ایران را دو دلار خریدند یعنی یک دونه انار چهارصد تومن دلار آمریکایی. ما اگر مملکت امان انار و پسته تولید کند کار نفت را کرده است.
خاک ما خاک عزیزی است که می‌تواند جبران نفت را بکند ما هنوز توی فکر نرفتیم.
امیدوارم در صرفه جویی‌ها و حمایت‌ها بتوانیم این کشور را حفظ کنیم.
صدها هزار جوان پرپر شدند و آیاتی از قرآن بهش عمل شد و حرکت‌هایی شد ولی این حرکت‌ها ناتمام است خدایا به آبروی صاحب این کشور حضرت مهدی(عج) به ما توفیق بده حرکت‌های نیمه تمام را تمام کنیم
خدایا خیلی خواستند نظام را بشکانند همه‌شان را شکستی از این به بعد هم هر کس غرضش این است که نظام را بشکند خدایا او را بشکن.

«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=2124

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.