دعای مکارم الاخلاق – 36، رضایت الهی و استفاده از امکانات

موضوع: دعای مکارم الاخلاق – 36، رضایت الهی و استفاده از امکانات
تاریخ پخش: 79/08/05

بسم الله الرحمن الرحیم

الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی

بحث در آستانه تولد امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) پخش می‌‌شود که این اعیاد شریف را تبریک می‌‌گوئیم، و زمانی بحث پخش می‌‌شود که همکاران عزیز ما در نهضت سواد آموزی برای بیستمین سال است که باز درب خانه‌‌ها رامی زنند و در روستا ثبت نام می‌‌کنند من به مناسبت این که هم وظیفه شرعی و و قانونی و هم وظیفه وجدانی و ملی داریم و البته نهضت سوادآموزی مربوط به شخص نیست ولی در کشورهای دیگر مسئول سوادآموزی شخصیت‌‌های رده اول مملکت هستند بعضی رهبر وبعضی رئیس جمهورشان مسئول سوادآموزی هستند و با آن به عنوان یک مشکل ملی برخورد می‌‌کنند، اینجا هم حضرت امام خمینی (ره) پیامی داده و پرچم این کار را شهید عزیز باهنر به دست گرفته و خدمات زیادی کرد.
1- کسی که کار سخت انجام می‌‌دهد اسمش را ببرید
ما روستاهایی داریم که هیچ نهادی در جمهوری اسلامی به آن جا نرفته به جز نهضت، در روستا سازمان تبلیغات نهضت است و انقلاب را آن‌‌ها به آنجا می‌‌برند، احکام و اخلاق اسلام را بسیاری از جاها نهضتی‌‌ها به دوش می‌‌کشند، وسخت ترین کارها را کرده اند و باید گفت، چون قرآن می‌‌فرماید: کسی که کار سخت انجام می‌‌دهد اسمش را ببرید «اذْکُرْ فِی الْکِتابِ إِبْراهیم» (مریم/41) «وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ مَرْیَم» (مریم/16) یعنی نگذار زحمات ابراهیم و مریم فراموش شود، اگر کسی سختی کشید روضه‌‌اش را بخوان «وَ کَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثیر» (آل‌‌عمران/146) کسانی که همراه انبیاء سختی کشیدند نگذارید فراموش شوند.
شاید بعد از رزمندگان عزیز و جهاد سازندگی از بهترین نهادهایی که خوب کار کرده و درخشیدو صدها افراد را به دانشگاه و دبیرستان فرستاد و چهار مدال افتخار از سازمان ملل دریافت کرد و به حداقل حقوق اکتفا و به دورترین روستا سفر و سخت ترین کار را انجام داد نهضت(سواد آموزی) بود.
حال بار دیگر ثبت نام می‌‌کند و من چند تقاضا دارم. مقام معظم رهبری آیت الله خامنه‌‌ای نوشتندبه ریاست محترم جمهور که جمهوری اسلامی همچنان به خدمات نهضت(سوادآموزی)نیاز دارد. و اگر بناست که تجدید نظری شود دولت و مجلس تحقیق عمیق انجام دهد.
و فعلا الحمدلله این پیام را از ایشان داریم و فعلا نه دولت تحقیق عمیق کرده و نه مجلس، و گر چه بعضی مصاحبه‌‌هایی در روزنامه‌‌ها میکنند، نظراتشان را می‌‌گویند و ممکن هم هست که از جایی فشار می‌‌آید به آن‌‌ها که این نظرات رابگوئید، اما این‌‌ها نه نظر مقام معظم رهبری و نه ریاست محترم جمهوری و نه مجلس و نه هیئت دولت محترم است، شخصی است نظری دارد فشار می‌‌آورد به دیگری می‌‌گوید توهم بگو وممکن هم هست که فشار نبوده و نظرخودش باشد، به هر حال ما حرفی نداریم که هر چه قوه مقننه تصمیم گرفت ما اجرا خواهیم کرد.
ولی ما مفتخریم که در جمهوری اسلامی امتیاز داریم که هیچ سازمان و نهادی ندارد و اگر زمانی بحث و میز گردی باشد با آن‌‌ها که به نهضت به دید حقارت نگاه می‌‌کنند من با منطق صحبت می‌‌کنم و چون الان بحث درس‌‌هایی از قرآن است جای این مطلب نیست. چون من تحقیق کرده و یادداشت دارم. اگر باشد من بیست دلیل را گفته که مردم ایران هم در جریان باشند، چون نهضت هم در دنیا درخشیده و هم در جمهوری اسلامی خدماتی کرد، البته ظلم‌‌هایی هم یا آگاهانه و یاناآگاهانه به نهضت شد، امیدوارم شما کار به ظلم نداشته و کار خود را بکنید.
گالیله را زجر داده و تهدید کردند که توبه کن از ترس جان توبه کرد ولی لگدی به زمین زد که زمین تو حرکت خود راداشته باش و کار به توبه من نداشته باش.
2- ما بدهکار به بی‌‌سوادها هستیم
شما عزیزان درب خانه‌‌ها با زده و نوسوادان را جمع کنید ما بدهکار به بی سوادها هستیم بارها گفته‌‌ام من از سرکه عمامه دارم تا پا که کفش دارم به بی سوادان (روستائیان) بدهکار هستم چون عمامه از پنبه و از کشاورز و کفش ازپوست و دامداری روستایی است و کشاورز که بعضی از آن‌‌ها سواد ندارنداز تحصیل کرده و استاد دانشگاه همه به (روستائیان) بی سواد بدهکار هستند چون آن‌‌ها نان دادند و خورده و با سواد شده و پز می‌‌دهیم(و نامردی است که ازنان بی سواد خورده و از زجر و زحمت او استفاده کرده، بعد با یک قیافه و ژست نشسته و حرف‌‌های نپخته بزند).
به هر حال چکار به این حرف‌‌ها داریم خداوند می‌‌فرماید: «فَإِنَّ اللَّهَ شاکِر»(بقره/158) خداوند از شما تشکر می‌‌کند. زمانی که کارهای ما زیر نظر و خداوند شاکر است هر کس هر چه می‌‌خواهد بگوید، من پاسخ حرف‌‌های بعضی رامی گویم، قصه‌‌ای را گفته و رد شوم.
شخصی در مصر سوار بر شتر بود و آن رااجاره کرده بود که به عباسیه چند کیلومتری برود سوار بر شتر وصاحب شتر افسار آن را گرفته و به طرف عباسیه می‌‌رفت و در میان راه به او که سوار بر شتر بود دشنام می‌‌داد یکی به اوگفت: می‌‌دانی صاحب شتر چه می‌‌گوید: گفت بله، چرا جوابش را نمی‌‌دهی، پرسید جاده چه جاده‌‌ای است، گفت: عباسیه، در جواب او گفت: اگر جاده درست است و مرا به عباسیه می‌‌رساند هر چه می‌‌خواهد بگوید.
صدها هزار نفر را با ارزان ترین قیمت با سواد کرده و چهار مدال افتخار گرفته‌‌ایم و بی مسئله ترین نهاد هستیم و آمارتخلفات در نهضت سواد آموزی از همه نهادها کمتر است “الحمدلله “حجاب کامل، نمازآموزی و ضد انقلاب یک درهزار نداریم و فتنه و فساد و گروهک و خط بازی‌‌های سیاسی نیست، “الحمدلله “ما روسفید هستیم حال هر کس هر چه می‌‌خواهد بگوید.
تقاضای ما از آموزش و پرورش‌‌ها این است که درب مدارس را به روی ما باز کنند و ما را از مسئولین آموزش و پرورش استان تهران تشکر کرده و جناب آقای دکتر حبیبی هم تشکر کرد، که دربها را به روی نهضت باز کرده که ما دیگر کرایه مکان ندهیم با این که آموزش و پرورش تهران خود مشکل کمبود فضای آموزشی دارد. ولی متاسفانه در بعضی از استان‌‌ها بسیاری از بودجه نهضت خرج اجاره مکان برای کلاس می‌‌شود.
و معلمان عزیز که بسیاری از شماها مقلد امام خمینی (ره) هستید ایشان دستور فرموده که آموزش و پرورش با تمام امکانات کمک کند. ما تمام امکانات نمی‌‌خواهیم فقط پدر و مادران بی سواد فرزندان همان مدارس را دعوت کرده و مدیر مدرسه دعوتش مؤثرتر از آموزشیار است.
حال مسئله آینده نهضت و آموزشیاران پنج سال فنی اداری است که من نمی‌‌خواهم به آن‌‌ها بپردازم ولی این مقدار بی ربط نیست که ثبت نام است، و از بی سوادها تقاضا دارم تصمیم گرفته باسواد شویم در همین جلسه افرادی هستند که از راه نهضت موفق شده لیسانس گرفته و استخدام شده‌‌اند و یا دبیرستان می‌‌روند، و ادامه تحصیل داده‌‌اند شماهادعوت را قبول کنید و با سوادها در خانه‌‌ها کمک کنند و آموزش و پرورش نگذارد بودجه نهضت خرج کرایه شود، کلاس‌‌ها را در اختیار بگذارید، و مدیران مدرسه از بی سوادها دعوت کنند، و مسئولین هم از مقام معظم رهبر وریاست محترم جمهوری جلو نیفتند.
وقتی می‌‌گویند در دولت و مجلس از تشکیلات نهضت بررسی عمیق شود، خواهش می‌‌کنم کسی مصاحبه نکند و اگرنتوانسته و در فشار قرار می‌‌گیرید این مسئله دیگری است.
مسئله‌‌ای که یکسال است دنبال کرده و یکی دو هفته می‌‌خواهیم آن را تمام کنیم یک سال است سر سفره امام سجاد(ع) نشسته‌‌ایم به نام دعای مکارم الاخلاق که از خداوند می‌‌خواهدمن اینچنین بنده‌‌ای باشم، انسان کامل، کسی که اخلاقش کریمه است، این دو هفته می‌‌خواهیم جمع کنیم.خواهرها مواظب خود باشند خواهری موهایش پیداست لااله الاالله صلوات. . .
3- همسر خوب می‌‌تواند انسان را کمک کند
رسیدیم به این جمله «وَ سَهِّلْ إِلَى بُلُوغِ رِضَاکَ سُبُلِی»(صحیفه سجادیه،ص98)
خدایا برای این که به تو برسم راه‌‌ها را آسان فرما. راه، دوست خوب دارد او را کمک می‌‌کند و همسر خوب،
بخشی از توفیقات علی بن ابیطالب(ع) به خاطر حضرت زهرا (س) و توفیقات پیامبر(ص) به خاطر حضرت خدیجه بود. همسر خوب می‌‌تواند کمک کند مزاحم باشد یا موافق، در مزاحمت مانع بوجود می‌‌آورد و شوهر هم نسبت به همسرش، یا مسائلی بوجود می‌‌آورد برای موفقیت او.
همسایه مسجد بودن، مشورت با افراد دلسوز، و تشکیل حکومت اسلامی که نماز جمعه و انتشار کتاب‌‌های بیشتر، وجذب دانشجو مقایسه بین زمان طاغوت و الان، تفاوت آن در سایه جمهوری اسلامی که به برکت امام خمینی (ره) بوجود آمد و توسعه پیدا کرد و برگزاری انتخابات، من هم در کاشان شرای چند جوان و نوجوان صحبت می‌‌کردم والان حرف من به چند میلیون می‌‌رسد به برکت جمهوری اسلامی است، و صندوق قرض الحسنه و رسیدن آب لوله کشی به روستا و گاز و مدرسه و نهضت سوادآموزی و سازمان و دفتر تبلیغات و طلبه‌‌های مهاجر و نهادهایی مثل سپاه و بسیج و جهادسازندگی، پس خدایا راه کار خیر را برای من باز بفرما، بعد می‌‌فرماید:(وَ حَسِّنْ فِی جَمِیعِ أَحْوَالِی عَمَلِی) خدایا در همه احوال کارهایم را نیکو قرار بده.
بعضی‌‌ها خوب بودنشان همیشگی نیست اگر کارش خوب شد و به نتیجه رسید با خدا خوب است، انشاءالله حالی باشدآرزویم این است که ماه رمضان امسال سوره یوسف راکه پیام ازآن گرفته‌‌ام بگویم. یکی از مطالب آن سوره این است که برای یوسف(ع) مشکلات زیادی پیش آمد ولی یک لحظه از خداوند غافل نشد، در چاه و در زندان و دربردگی و رئیس حکومت شدن، و گرفتار شدن با برادرهای حسود، انسان‌‌هایی هم هستند که با شرکت کردن در یک مجلس و یا برخورد با یک نفر سلیقه‌‌اش عوض می‌‌شود.
4- رضایت به خشنودی خدا در همه حال
مثال انسان‌‌هایی هستند که با یک قاشق ماست سردشان شده و با یک خرما گرم. با دیدن یک فیلم و خواندن یک مقاله صد و هشتاد درجه عوض می‌‌شود بلکه در خوشی و ناخوشی باید بند به خدابود.
امام حسین(ع) روزی روی دوش پیامبر فرمود: الهی به خشنودی تو خشنودم و یک روز هم زیرسم اسب فرمود: الهی به هر دو راضی و خشنود. مثل: پیامبر(ص) روزی سوار بر الاغ بی پالان و روزی هم سوار بر براق برای رفتن به معراج ولی برای او فرقی نمی‌‌کند.
گاهی روحیه ضعیف محاسبه میکند مزایای اندک بین این محل کار و یا آن سازمان را که اینجا چه چیز می‌‌دهند و آنجاچی، زن و مرد اظهار پشیمانی می‌‌کنند از ازدواج با یکدیگر بر اثر اختلافات جزئی که من گفتم آبی و تو گفتی قرمز، نه البته قرمز که توی فوتبال می‌‌گویند. برای مسائل جزئی قهر کرده و استعفا می‌‌دهد یکی گفت با فلانی قطع رابطه می‌‌کنم چون سر وعده نیامده گفتم شما دوست چند ساله خود را برای یک تخلف طلاق می‌‌دهی؟
خداوند رحمت کند مرحوم شهید بهشتی را که می‌‌فرمود: هیچ زمان شما در زمین به دنبال فرشته نگردید. در زمین همین مردمند که هستند. حدیث داریم اگر زیاد به دنبال دوست خوب باشی بدون دوست می‌‌مانی.
خدایا «صَابِرَهً عَلَى نُزُولِ بَلَائِک» (وسائل‌الشیعه،ج14،ص395) اگر سختی آمد صبر کرده و با نعمت شکر تو را به جا می‌‌آورم و از تو جدا نشوم ازخانم‌‌ها زینب کبری(س) چقدر سختی تحمل کرد که وقتی حکومت یزیدی از او سؤال میکند در باره مشکلات به جای گلایه و شکایت فرمود: «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» (بحارالأنوار،ج45،ص115) چیزی جز زیبایی ندیدم.
برای انسانی که رشد کرده خرما و لیمو ترش هر دو مطلوب است. ولی بچه چون به آن رشد نرسیده فلفل و لیمو ترش را کنار گذاشته و خرما را طلب می‌‌کند. پس انسان‌‌هایی که رشد کرده‌‌اند حوادث تلخ را هم زیبا می‌‌بینند. پس انسان رشد کرده مثل امام سجاد(ع) میخواهد که در تمام حالات با خدا باشد چه گونی و چه قالی.
گویند شاهی غلامانی داشت که همه با او اظهار دوستی می‌‌کردند، روزی خواست آن‌‌ها را امتحان کند به مسافرتی رفت بالای کوه مقداری سکه به داخل دره پرتاب کرد همه به دنبال سکه‌‌ها رفتند یکی از آن غلامان نرفت علت را پرسید گفت: من غلام شما هستم نه غلام سکه. افرادی با یک مهمانی و عروسی نمازش را نمی‌‌خواند.
5- توبیخ‌‌های تند قرآن نسبت به بعضی افراد
«وَ نَبِّهْنِی لِذِکْرِکَ فِی أَوْقَاتِ الْغَفْلَهِ» خدایا مرا به ذکر و یاد خود متنبه کن در اوقاتی که غافل هستم در قرآن توبیخ‌‌های تندی نسبت به بعضی افراد داریم:
در یک جا «کَمَثَلِ الْحِمار»(جمعه/5) مثل الاغ است با سوادی که به علمش عمل نکند.
در یک جا «کَمَثَلِ الْکَلْب» (اعراف/176) مثل سگ است
در یک جا «کَالْأَنْعامِ» (اعراف/179) چهارپاست
در یک جا «کَالْحِجارَه» (بقره/74) سنگ، سنگ دل است.
و یک مورد بدتر «کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ»(اعراف/179) مثل چهارپا بلکه از آن هم بدتر، چهار پا گوشت و پشم و شیر و برکات زیادی دارد. بعد از آن می‌‌فرماید: «أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ» (اعراف/179) آن‌‌ها که غافلند از چهارپا بدتر هستند.
غفلت از چه چیز؟ از خدا: کار ندارد خدا راضی است یا نه می‌‌گوید درآمد چقدر و سود چی از مکتب، از فقرا، ازمعاد، از دشمن، از امکانات.
کتابخانه هست که مطالعه نمی‌‌کند در خانه هم حمام است غسل جمعه نمی‌‌کند، مسجد نزدیک است نمی‌‌رود، این همه اسلام شناس تلفن یکی از آن‌‌ها را برای پرسیدن مسئله ندارد خانه او رفتن هم لازم نیست به واسطه تلفن حمد خود را تصحیح کن.
35 سال است می‌‌گوید: «الحمدلله رب العالمین» بگوید: «الحمدلله» پنج ریال خرج نمیکند، ولی اگر برای خریدن کیف و کفش بداند در فلانجا مثل فروشگاه بین المللی مقداری ارزان‌‌تر است حاضر است ساعت‌‌ها وقت گذاشته و پرسه بزند ولی برای مغز فرزند حاضر نیست وقت بگذارد. حدیث داریم اگر می‌‌خواهی صدقه بدهی به فرزند بده تا او بدهد به فقیر، یعنی او هم یاد بگیرد. «الْمالُ وَ الْبَنُونَ زینَهُ» (کهف/46) مال و فرزند زینت است. «خُذُوا زینَتَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِد»(اعراف/31) زینت به همراه خود به مسجد ببرید یعنی مال و فرزند.
غفلت از دشمن:
دیدید تلویزیون هم نشان داد چند اسرائیل جوانی را گرفته دو چشمش را بیرون آورده و زنده آتش زد، مسلمان‌‌ها کجا ورؤسای کشورهای اسلامی خوابند؟ و آن‌‌ها که دم از رابطه با آمریکا می‌‌زنند نمی‌‌دانند آمریکا چکار کرده، حتی بعضی از روحانیون هم اطلاع ندارند.
من رفتم منزل آقایی می‌‌گفت: حالا جمهوری اسلامی هم خوب است با این که ملا هم بودگفتم شما در زمان طاغوت یک مسجد داشته‌‌ای با 200 پیرمرد، حالا هم همان را داری و حالی شما نیست که چه خبر شده، ولی من کمی از آن را می‌‌فهمم، چون یادم هست زمان طاغوت در اهواز رفتم دبیرستانی سخنرانی کنم مسخره کردند و هر چه خواستم بگویم بسم الله مدت زیادی با سر و صدا نگذاشتند، و چون آن روز نگذاشتند و امروز می‌‌بینم ده هزار دانشجو در اعتکاف شرکت می‌‌کنند در صورتی که در آن زمان اعتکاف برای آخوندها و آن هم در مسجد امام قم بود. عده‌‌ای به خانه ایتام سرکشی می‌‌کردند به دو برادر یتیم امکانات، بیسکوئیت دادند برادر به برادر دیگرش گفت از آن استفاده نکن جمع کرده بفروشیم جوراب بخریم.
انسان‌‌هایی داریم که چند ماه است گوشت ندارند استفاده کنند بعضی هم مدل ماشین و کفش و خانه عوض می‌‌کنندخداوند بدون دلیل نمی‌‌فرماید: اینها از الاغ بدتر هستند، خداوند که حرف بی حیایی نمی‌‌زند چقدر دل قرآن به درد آمده که می‌‌فرماید: بعضی چهارپا و یا از آن هم بدتر هستند.
6- هرچه انسان را از یاد خدا باز می‌‌دارد همانند شراب است
انسان غافل است که چنین در باره آن فرموده، غافل از استعدادها، غفلت زیاد است و لذا حضرت می‌‌فرماید:«وَ نَبِّهْنِی لِذِکْرِکَ فِی أَوْقَاتِ الْغَفْلَهِ» (صحیفه سجادیه،ص98) گاهی ورزش و درس و مدرک و مقام و تجارت انسان را غافل می‌‌کند. یک آیه‌‌ای است در قرآن که شنیدنش تند و تلخ است به خصوص بازاری‌‌ها تحمل کنندمن که نمی‌‌توانم همه را راضی کنم حال اگر هم ناراحت هستی از قرآن ناراحت باش انشاءالله ناراحت نمی‌‌شوید. شراب روی چشم و اعصاب و دستگاه گوارش اثر گذاشته و مفاسد زیادی دارد ولی قرآن می‌‌فرماید: «یَصُدَّکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ عَنِ الصَّلاهِ» (مائده/91) (شراب) شمارا از یاد خدا و نماز باز می‌‌دارد. نمی‌‌فرماید: چون روی قلب و اعصاب اثرمی گذارد بلکه شما را از نماز باز می‌‌دارد و حال اگر تجارت و مشتری انسان را از نماز باز دارد چی؟ پس این هم مثل شراب است نه از نظر فقهی و رساله از نظر اثر چون شراب و تجارت انسان را از نماز باز می‌‌دارد.
خدایا مارا از ایام غفلت مارا، حالا اشاره میکنند وقت تمام شد. بعد می‌‌فرماید: «وَ اسْتَعْمِلْنِی بِطَاعَتِکَ فِی أَیَّامِ الْمُهْلَه»(صحیفه سجادیه،ص98) می دیدم بعضی از کشورها از زباله استفاده و زن خوب از پوست پرتقال مربا، آیا ما از جوانی چه استفاده‌‌ای می‌‌کنیم، شب‌‌های بلند زمستانی چند ساعت چکار می‌‌کنیم، که وقت ما تلف نشود، مرحوم شهید مطهری (ره) از این شب‌‌های زمستانی هر چند شب یک کتاب می‌‌نوشت.
و شب‌‌های ماه رجب و شعبان و رمضان حدیثی را از آقایی شنیده که می‌‌خواهم از کامپیوتربیرون آورم ولی حدیث این است که آرایشگاهی می‌‌خواست سبیل‌‌های حضرت امیر(ع) را کوتاه کند حضرت تسبیح می‌‌گفت، عرض کرد آقا لب را تکان ندهید من کار خودم را انجام دهم، حضرت فرمود: شما کار خود را هرطور می‌‌دانی انجام بده، من اگر تسبیح نگویم یک «سبحان الله» کم میشود.
حدیث داریم حضرت(ع) کفش هایش را وصله می‌‌کرد و با زبان تسبیح می‌‌گفت علت را پرسیدند، فرمود: با دستم کار می‌‌کنم چرا زبانم بیکار باشد.
7- حتی یک دقیقه از عمر حضرت علی (ع) به بطالت نگذشت
حیف که زمان‌‌های زیادی از ما به بطالت می‌‌گذرد حضرت(ع) می‌‌فرماید: یک دقیقه هم عمر من به بطالت نگذرد. خلاصه تبریک می‌‌گویم تولد امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) را، ثبت نام نهضت شروع شده تقاضا می‌‌کنم حال که می‌‌آیند درب خانه شما، از امکانات استفاده کنید، جمهوری اسلامی، آموزشیار تربیت کرده فرستاده درب خانه شمادر روستا و شهر، بی انصافی است استفاده نکرده و استفاده نکردن از امکانات غصه دارد.
قیامت اسمی دارد به نام «یَوْمَ الْحَسْرَه» (مریم/39) یعنی انسان غصه می‌‌خورد که چرا از امکانات استفاده نکرد.
از امکانات استفاده کنیم، آموزش و پرورش کلاس‌‌ها را باز کرده که ما پول اتاق ندهیم، سرایدارها و معلمین باخوش اخلاقی برخورد کنند، مسئولین قدر آموزشیاران را داشته باشند که این‌‌ها خدمات اصیلی کرده اند، و منتظر یک مصاحبه هم هستم با آن‌‌ها که با دید حقارت به نهضت نگاه میکنند، فکر می‌‌کنند یک نهاد ضعیف و سرهم بندی است، نهادی که چهار مدال گرفته و درخشیده، و نهادی که عمیق ترین، بهترین کار را با ارزان ترین قیمت کرده، ما افتخارمی کنیم و من تا حالا چند بار سجده کرده‌‌ام که خداوند جای مرا در نهضت قرار داده، و پست خود را با هیچ کس عوض نمی‌‌کنم و شما هم با دلگرمی کار خود را ادامه دهید، و همکاران ما هم سراسر ایران با دلگرمی کار خود را انجام دهند.
ضمنا ستاد ترویجی در تهران درست شده که از بحث‌‌ها سؤال طرح می‌‌کند و دانش آموزان ان‌‌ها را جواب می‌‌دهندانشاءالله پدر و مادرها کمک کنند، تا نسل نو که مسجد نمی‌‌روند و ما هم وقت نداریم با آن‌‌ها خیلی کار کنیم، لااقل آن راگوش داده و در آن‌‌ها شرکت کنند، و تا حالا هم خوب شرکت کرده که فقط در تهران حدود600 هزار نفر داوطلب داریم، که می‌‌خواهیم بیننده‌‌های شوخی تبدیل به جدی شود.
دانشجوها فکر نکنند که لیسانس کافی است شب‌‌ها مطالعات جنبی دیگری هم داشته باشند از شب‌‌های طولانی وایام رجب و شعبان و رمضان و آموزشیارانی که می‌‌آیند بهترین استفاده را ببریم، برنامه‌‌های تلویزیون را جدی گوش بدهیم، در نماز جمعه شرکت کرده، و اگر از امکانات استفاده نکنیم غصه خواهیم خورد، که امکانات به دست آمد وهدر رفت.
خدایا هرچه از عمر و جوانی هدر شده و غفلت بوده آن‌‌ها را ببخش و بیامرز.
خدایا توفیق استفاده بهینه از عمر و امکانات و انقلاب به همه ما عنایت بفرما.
خدایا روح امام(خمینی ره)و شهدا را از ما راضی بفرما.
خدایا قلب آقا امام زمان(ع) ولی امر، امام زمان، که هر هفته اعمال مارا می‌‌بیند، راضی و چراغانی و عشق به امام زمان را نگذاریم کم رنگ شود.

«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=2611

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.