امام زمان (ع) در قرآن

امام زمان(ع) در قرآن
تاریخ پخش: 71/11/15
بسم الله الرّحمن الرّحیم
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی 
 بینندگان عزیز بحث را دهه فجر می‌بینند تولد امام زمان(ع) راجع به آقا نکاتی را باید خدمتتان بگوئیم.
1- حکومت جهانی در تورات و انجیل آمده است
در تورات یهودیها این اصل هست که در آینده شخصی می‌آید که دنیا را از شرک و فساد نجات می‌دهد، منتهی آنها نمی‌دانند که امام زمان(ع) است آخرین انقلاب انقلاب آسمانی است یعنی دعوا سر شخص نیست که کی است ولی اینکه کسی می‌آید و انقلاب آسمانی بپا می‌کند اینرا قبول دارند.
در انجیل در چند مورد داریم که آینده جهان شخصی می‌آید و یک حکومت عدل جهانی برقرار می‌کند. در کتابهای زرتشتی‌ها هم چند مورد نقل شده است آنها هم همچین چیزی را معتقد هستند مسئله اینکه عاقبت و پایان کار دست مسلمین می‌افتد مخصوص اسلام نیست.
2- امام زمان در روایات اهل سنت هست 
در کتابهای اهل سنت روایات زیادی نقل شده است که آنها هم قبول دارند، امام زمان(ع) مال شیعه نیست. روایت داریم از پیغمبر که فرمود بعد از من دوازده نفر می‌آیند و شیعه و سنی نقل کرده‌اند که: «لَا یَزَالُ أَمْرُ أُمَّتِی ظَاهِراً حَتَّى یَمْضِیَ اثْنَا عَشَرَ خَلِیفَهً کُلُّهُمْ مِنْ قُرَیْشٍ» (بحارالأنوار، ج 36، ص 231)
بنی امیه و بنی عباس از آنجایی که می‌خواستند خودشان را هم قاطی کنند گیر کردند که این دوازده تا را چطوری دستکاری کنند پیغمبر ما اسم دوازده تا را برد الان هم در مسجد پیغمبر اسم این دوازده تا هست.
امام رضا(ع) نام مهدی(ع) را که می‌برد بلند می‌شود و می‌ایستد می‌گویند آقا هنوز متولد نشده است؟ می‌فرماید به احترام قیامش من قیام می‌کنم و حدیث داریم که وقتی نام مهدی می‌آمد امام رضا(ع) به نشانه احترام دستشان را به پیشانی‌شان می‌گذاشتند.
3- عاقبت از آن متقین است
«وَالْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ» (اعراف/128) عاقبت مال متقین است «وَالْعَاقِبَهُ لِلتَّقْوَى» (طه/132) پایان کار، عاقبت کار با پرهیزکاران است عاقبت با متقین است هر چه می‌خواهد بشود بشود خدا قول داده است «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَنَجْعَلَهُمْ الْوَارِثِینَ» (قصص/5) برنامه خدا این است که حزب الله حاکم بشود برنامه من این است که حزب حق حاکم بشود در جای دیگر داریم «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ» (نور/55) خداوند وعده داده است که حکومت به دست حق خواهد افتاد کما اینکه به قبل از اینها داده است.
4- وظایف امام زمان (عج)
امام زمان(ع) وظایفش چیه؟ در دعای ندبه آمده است «أَیْنَ هَادِمُ أَبْنِیَهِ الشِّرْکِ وَ النِّفَاقِ» ساختمانهای شرک و نفاق را خراب می‌کند «أَیْنَ مُعِزُّ الْأَوْلِیَاءِ» اولیاء خدا را عزیز می‌کند «وَ مُذِلُّ الْأَعْدَاءِ» دشمنان را ذلیل می‌کند «أَیْنَ جَامِعُ الْکَلِمِ عَلَى التَّقْوَى أَیْنَ بَابُ اللَّهِ» مهدی جان، کجا هستی؟ بیایی ساختمانهای شرک و نفاق را خراب کنی خانه‌های تیمی، مراکزی که دختران و پسران به فحشا کشیده می‌شدند توی شهر ما فاحشه خانه‌های رسمی بود، کجا هستی که آدمهای خوب را عزت بدهی کتک خورده‌های زندان، تبعید شده‌ها، ذلیل می‌کنی دشمنان را، طاغوتی‌ها و مستکبرین، به مردم وحدت کلمه می‌دهی براساس تقوا، اینطور نیست که کُرد و لر و ترک، حالا که دهه فجر است امام که آمد نظام جمهوری اسلامی برپا شد خانه‌های شرک و نفاق خراب شد یا نه؟ توی یک گوشه زمین اولیاء خدا عزیز شدند توی یک گوشه زمین یک وحدت کلمه بوجود آمد ما می‌خواهیم بگوئیم مهدی جان بیا این تکه که شد همه جا بشود.
5- کاری که امام برای ما کرد، امام زمان در همه‌جا می‌کند
خدا رحمت کند آقای کافی را می‌گفت آقای قرائتی کار مهمی کردیم گفتیم چه کردید؟ گفت تجار تهران را جمع کردیم یک عرق فروشی بغل مهدیه بود پول زیادی به او دادیم که مغازه‌اش را جای دیگری ببرد این آخرین هنر مسلمانان بود در زمان شاه که با اسکناس جای این عرق فروشی را جمع کردند، این کار را همه خوبهای تهران کردند حالا چی؟ نماز جمعه آمد یا نه؟ پنجاه هزار دانشجو حالا شده هشتصد هزار دانشجو، ما نقاط تاریک را قبول می‌کنیم اما بعضی خوبها هم جاهایی هست. ‌ای کاش رشوه نبود ‌ای کاش همه مسلمان واقعی بودیم آنوقت مزه حکومت عدل را همه می‌چشیدند و می‌گفتند یا حجه بن الحسن و گریه می‌کردند اگر ابرقدرتها ما را اذیت نمی‌کردند و پول ما خرج جنگ نمی‌شد و خرج دانشگاه می‌شد، ما روستایی داشتیم که درمانگاه نداشته باشد؟ چقدر می‌شد سدّ ساخت؟ هشت سال توی خود جنگ ضرر کردیم ده ساله هم باید بازسازی کنیم، هجده سال این جنگ پولهایمان را هُش کشید در عین حال باز یک کارهایی شده است کاری که فرزند امام زمان(ع) در یک گوشه کرد خود آقا که بیاید در همه جا این کار را می‌کند.
کسانی که با امام رفیق نبودند اینها دعای ندبه هم نخوانند چون دروغ می‌گویند که‌ای اقیانوس اطلس بیا که توی آن شنا کنم می‌گویند آره، جان ننه‌ات استخر توی خانه‌ات بود شنا نکردی حالا می‌خواهی توی اقیانوس اطلس شنا کنی؟ دعای ندبه یعنی مهدی بیا، کسی که توی کلاس اول رفوزه شد که نمی‌گوید این اساتید دانشگاه کجا هستند؟ کسانی که در انقلاب سهمی ندارند خجالت بکشند و دعای ندبه نخوانند.
البته بعضی‌ها هم بودند که بعد از شهادت بهشتی فهمیدند که حق با بهشتی است ممکن است بعد از رحلت امام فهمیده باشند که حق با امام است لااقل توی امتحان دوم رفوزه نشوند. من می‌گویم حمایت از نظام، نه از آدمها، چون ممکن است من عیب داشته باشم اما نظام که عیب ندارد نظام سرجمع خوب است شب و روز یک نعمتی است اما ممکن است یک کسی توی شب بیفتد و توی روشنایی تشنه‌اش بشود گرمای روز عطش می‌آورد تاریکی هم ترس می‌آورد ولی این عوارضی که دارد معنایش این نیست که شب یا روز نعمت نیست.
6- انقلاب ما ثابت کرد یک عالم می‌تواند رییس حکومت شود
ما اگر انقلاب اسلامی را نمی‌دیدیم می‌گفتیم می‌شود که یک عالم بیاید و رئیس حکومت بشود؟ حالا که خدا خواست و یک گوشه زمین عالم رئیس شد پس می‌شود که کل کره زمین عالم رئیس بشود همین افراد پابرهنه در مقابل اف14 و اف16 می‌ایستادند همین‌ها هم درس می‌خوانند و دوره می‌بینند و مقاومت هم می‌کنند اگر انقلاب نبود یکسری چیزها را قبول نمی‌کردیم اگر این بهار و پائیز نبود می‌گفتیم مگر می‌شود که مرده زنده بشود اما بهار برگها سبز می‌شود و پائیز برگها می‌ریزید اینها زنده شدن مرده را برای ما آسان می‌کنند اگر خواب و بیداری نبود می‌گفتیم مگر می‌شود که مرده زنده بشود اینها قصه را برای ما روشن می‌کند.
اگر تلویزیون نبود می‌گفتیم مگر می‌شود که یک شخصی بمیرد لحظه مرگ امیرالمومنین(ع) را ببیند، یکی از شرق می‌میرد و یکی غرب حضرت در یک لحظه یا شرق است یا غرب، در تلویزیون نگاه می‌کنیم یکی که صحبت می‌کند هم شرق می‌بیند هم غرب می‌بینند بخصوص از طریق ماهواره یعنی اگر علم و صنعت پیش نرفته بود یکسری مسائل جا نمی‌افتاد. الان این راهپیمایی که در کشورهای اسلامی هست گفتند که می‌شود توی خیابان راه افتاد و گفت مرگ بر آمریکا می‌شود حاکم جور را علیه آنها بسیج شد اینها را ما یاد آنها دادیم.
7- علت غیبت امام زمان
چرا امام زمان(ع) غائب است؟ اگر از طرف دولت آمدند و یک لامپ توی کوچه زدند بچه‌ها آمدند گفتند لامپ است بیائید بشکنیم اگر شکستند و باز از طرف دولت یک چراغ دیگر زدند و این کار هی ادامه پیدا کرد و یازده چراغ برای کوچه زدند یازده تا را شکستند شما اگر رئیس دولت باشی چراغ دوازدهم را می‌گذاری یا نه؟ می‌گویی نمی‌گذارم تا هدایت شوند خداوند یازده چراغ هدایت را نصب کرد همه را شکستند خداوند دیگر لامپ دوازدهم را گفت باشد تا یک مدتی .
8- امام در غیبت هم هدایت می‌کند
امام غایب چه می‌کند؟ مگر وقتی امام غایب بود مردم را هدایت نمی‌کرد؟ مثل کنترل از راه دور، مثل خورشید پشت ابر، اینها آثار و برکاتی دارد و الان هم امام زمان بارها پیغام داده است به فقها فرمود شما درس بخوانید و فتوا بدهید هر کجا لازم شد خودم دست شما را می‌گیرم الان هم بعضی‌ها خدمت امام زمان می‌رسیدند منتهی گیر توی خود ما است با چشمی که به ناموس مردم نگاه بد کرده است این چشم دیگر نمی‌تواند امام زمان(ع) را ببیند اگر برای شما لیوانی بیاورند که پر از سوسک و موش مرده باشد با آن چه می‌کنی؟ شیر را توی لیوان تمیز می‌ریزند، استخری که توی آن گربه مرده است که توی آن آب نمی‌ریزند.
چشم ما گناهکار است وگرنه که امام زمان(ع) متکبر نیست پسر امیرالمومنین(ع) است علی‌ای که روی خاک می‌نشست امام زمان می‌تواند ما را ببیند اما گیر توی ما است. ما هی لامپ سوخته را به برق می‌زنیم می‌گوئیم چرا روشن نمی‌شود، می‌گوئیم آقا چرا گریه کردیم خدا حاجت ما را نداد یک کسی می‌گفت مثل اینکه خدا ما را فراموش کرده است گفتم برق هست لامپ تو سوخته است.
9- بیشترین یاران امام زمان از ایران است
حدیث داریم بیشترین یاران امام زمان(ع) توی ایران هستند و حدیث داریم که دو سه شهر سرفراز هستند یکی استان خراسان است و یکی طالقان و یکی قم است اسم اینها برده شده است. اینها سیصد و سیزده تا هستند که حکومت تشکیل می‌دهند سیصد و سیزده تا مهره هستند پنجاه نفر از آنها زن هستند.
10- معنای انتظار حمایت از ولایت فقیه است
معنای انتظار با احتضار فرق می‌کند محتضر کسی است که در حال احتضار است معنای انتظار این نیست که امام زمان بیاید و درست بکند، شما شب منتظر خورشید هستی اما توی تاریکی نمی‌نشینی تلاش می‌کنی البته منتظر خورشید هم هستی. کارهای ما هر هفته به امام زمان(ع) عرضه می‌شود کاری کنیم که حضرت مهدی ما را از دعای خودش فراموش نکند.
امام زمان با دست مبارک خودشان نوشتند‌ای امتی که منتظر من هستید زمانی که من غایب هستم به علمای دین مراجعه کنید و اگر فقیه عادلی حرف بزند و کسی روبروی او جبهه بگیرد روبروی من جبهه گرفته است «الرَّادُّ عَلَیْنَا کَالرَّادِّ عَلَى اللَّه‌» (بحارالانوار،ج101،ص261) این حدیث است و کسی که با من لج بازی کند با رسول خدا لجبازی کرده است و کسی که با رسول خدا لج بازی کند با خدا درافتاده است ما در زمان غیبت باید ولایت فقیه را محکم حمایت کنیم.
کسی که منتظر مصلح است باید صالح باشد آدم بی تفاوت و بی غیرت و بی پول و بی زور که نمی‌توانند بگویند یا حجهبن الحسن، در حرم امام رضا(ع) یک کسی گفت آقای قرائتی چند سال است که آخوند هستی؟ گفتم خیلی سال است گفت امام علی(ع) هر وقت یارانش را می‌دید لذت می‌برد تو که عمامه سرت هست و طلبه هستی شده است که حضرت مهدی به تو نگاه کند و لذت ببرد؟ گفتم نمی‌دانم.
«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»
لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=2060

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.