امام زمان (ع)- حکومت

موضوع: امام زمان(ع)- حکومت
تاریخ پخش: 24/12/68
بسم الله الرحمن الرحیم
بحث ما درباره آقا امام زمان(ع) است هستی برای بشر است آیات زیادی است که می‌گوید(لکم) یعنی برای شماست ما را هم برای این آفرید که عبادت کنیم نه اینکه سر نماز باشیم یعنی کارهایمان رنگ خدایی داشته باشد باقی رنگها می‌پرد عشق‌ها تمام می‌شود یک روز پولدار است یک روز دیگر پولدار نیست امروز مشهور است فردا گمنام است زمان لذت تمام می‌شود تا حالا کلی خندیده‌ایم ولی هیچکدام آنها را یادمان نیست که کجا بود کی بود ولی وقتی شما می‌بینی که بچه‌ات دارد نماز می‌خواند می‌خندی می‌گویی آفرین این خنده چون رنگ خدایی داشت می‌ماند.
1- هستی برای عبادت خلق شد
امام الگوی عبادت است چون آدم در عبادت نمی‌داند که چه جوری عبادت کند بعضی‌ها بد می‌روند بعضی‌ها کند می‌روند خداوند الگو پذیری را در هر انسانی قرار داده است کودک دلش می‌خواهد مثل کسی باشد منتهی آن کس کی باشد؟ روایت داریم خداوند به پیغمبر می‌فرماید من تو را برای خودم خلق کردم و تمام هستی را برای تو خلق کردم و پیغمبر به امام علی(ع) می‌فرماید اگر شما نبودید اگر اولیاء خدا نباشد خدا آسمان و زمین را هم خلق نمی‌کرد اگر الگوی عبادت نبود عبادت هم نبود اگر عبادت هم نبود خدا بشر را خلق نمی‌کرد هستی خلق نمی‌شد. مثل اینکه من یک معلم را ببینم و بگویم کل بودجه مال شماست برای اینکه اگر معلم نبود کلاس درس هم نبود کلاس درس نبود بچه‌ها هم جمع نمی‌شدند بچه‌ها هم جمع نمی‌شدند دبستانی ساخته نمی‌شد دبستانی نبود علمی نبود می‌شود همه اینها به گل روی یک معلم می‌چرخد. پس کلید همه دست معلم است کره زمین یک مدرسه است خدا می‌گوید کره زمین را ساختم برای بچه‌ها یعنی انسان، انسان جمع شده‌اند بخاطر درس رشد درس هم اگر معلم نباشد درسی نیست. اگر حجت نبود زمین اهلش را فرو می‌برد.
2- فیض رسانی امام زمان نیاز به حضور ندارد
درباره عمر حضرت که صحبت کردیم خود خدا می‌فرماید که نوح نهصد و پنجاه سال پیغمبر بود و سالهایی هم بود که به مقام پیغمبری نرسید ما گیر عمر نیستیم چون بند به قدرت خدا هستیم گیر این هم نیستیم که امام زمان(ع) به چه درد ما می‌خورد چون واسطه فیض شدن لزومی ندارد که حضور داشته باشد. بسیاری از افراد از مرجع تقلیدی تقلید می‌کنند که بزرگ می‌شوند و از دنیا می‌روند اما مرجع تقلیدشان را نمی‌بینند در جبهه. . . معمولاً کسانی که می‌رفتند جبهه یک کارت شناسایی داشتند باید آنرا همراه خودشان داشته باشند تا آنها را به داخل راه بدهند اما من گفتم چون توی تلویزیون هستم و مشهور هم هستیم کارت نداشتم گفتم در را به روی من نمی‌بندند ولذا هر پادگانی که می‌خواستم می‌رفتیم بدون کارت یک پادگان یکی از این بچه‌های بسیج گفت نمی‌گذارم که بروی گفتند ایشان آقای قرائتی است گفت هر کس می‌خواهد باشد! گفتند درست است؟ گفتم بله ایشان به وظیفه‌اش دارد عمل می‌کند بعد گفتم ایشان در روستایی است که برق ندارد تلویزیون هم ندارد پس من را نمی‌شناسد گفت بله توی روستا هستیم تلویزیون هم نداریم امام را هم ندیده‌ام فقط عکس او را دیده‌ام گفتم اگر امام الآن به شما بگوید خودت را از هواپیما پرت کن تو پرت می‌کنی؟ گفت فوری! وجود امام در جماران آن بچه را در روستا راه می‌اندازد گرچه امام را ندیده باشد. شخصیت بوعلی سینا در هر دانشگاهی زنده است گرچه پوست و گوشت او در دانشگاه نباشد گرفتن فضائل و کمالات یک کسی لازم به حضور او در همه جا نیست.
3- دلیل غیبت امام زمان(عج)
دلیل اینکه چرا حضرت در بین ما نیست را گفتیم که خدا یازده چراغ هدایت را در بین مردم روشن کرد اما این مردم بی ادب و بی شعور چراغها را شکستند پس غیبت او بخاطر ما است. منجی یعنی کسی که بیاید جهان را نجات بدهد انتظار مهدی عقیده‌ای جهانی است که باید جهان توسط یک مرد آسمانی از شر مفاسد نجات پیدا کند ولذا داریم که وقتی سلام می‌کنیم(یا مهدی الامم) سلام می‌کنیم یعنی عقاید مختلفی هست که می‌گویند دنیا در بی عدالتی می‌سوزد و کسی باید بیاید و این جهان را نجات بدهد.
4- نمونه‌ای از کارهای امام زمان در ایران شد
امام زمان(ع) هر کاری می‌کند نمونه‌اش در ایران شد؟ آیا می‌شود مستکبرین بترسند؟ بله، در ایران انقلاب شد و مستکبرین ترسیدند آیا می‌شود طاغوت سرکوب بشود؟ بله در ایران شد آیا می‌شود طبقه محرومین بالا بیایند؟ بله مسئولین مملکت از توی کوچه و بازار هستند پدر و مادر آنها خان زاده و اشراف زاده نیستند بند به شرق و غرب هم نیستند قبلاً ساخته و پرداخته نبوده‌اند از توده رشد داشته‌اند آیا می‌شود قانون آسمانی باشد؟ بله شورای نگهبان هست قانونی که تصویب می‌شود باید اسلامی باشد آسمانی باشد آیا می‌شود رهبر عادل باشد؟ بله امام را داشتیم الآن هم آیت الله خامنه‌ای را داریم، در ایران مستکبرین ترسیدند حضرت مهدی بیاید مستکبرین کره زمین می‌ترسند در ایران طاغوت سرکوب شد امام زمان(ع) که بیاید همه طاغوتها سرکوب می‌شوند در ایران مستضعف رشد کردند امام زمان(ع) که بیاید همه مستضعفین رشد می‌کنند در ایران قانون باید اسلامی باشد امام زمان(ع) که تشریف بیاورد قانونها همه اسلامی است در ایران رهبر عادل است امام زمان(ع) که تشریف بیاورد رهبر جهان عادل است یعنی هر چه در ایران نمونه‌اش را دیدیم در زمان امام زمان(ع) نمونه‌اش را می‌بینیم در ایران آنهایی که به امام کمک نکردند امام زمان(ع) که بیاید به امام زمان(ع) هم کمک نمی‌کنند. نمونه حکومت امام زمان(ع) در ایران بوجود آمد تو تکان نخوردی والله امام زمان(ع) هم بیاید ما شک داریم که تو تکان بخوری، کسی که حاضر نباشد یک قطره خون برای مردم بدهد این هیچوقت بانک خون درست نمی‌کند.
5- حکومت امام زمان اسلامی است نه اینکه همه مردم عادل می‌شوند
در زمان حضرت مهدی دروغ خواهد بود اینطور نیست چون حکومت حضرت مهدی است همه چیزی درست است تا این بشر هست شهوت هست گناه هست امام زمان(ع) که آدمها را آجر نمی‌کند آدمها همان آدمها هستند تا شهوت و غضب باشد گناه هم هست حکومت امام زمان(ع) یعنی نظام اسلامی می‌شود نه اینکه مردم از دَم تا دُم همه عادل می‌شوند.
راسل و انشتین می‌گویند علت اینکه در دنیا جنگ است دو تا چیز است اول اینکه تعدد و دوم کمبود منافع چون کشور خیلی است منافع کم است کشورهای متعدد سر منافع دعوا می‌کنند دو تا کار باید بکنیم اول اینکه این تعدد را برداریم، کره زمین باید یک کشور بشوند یعنی پیشنهاد می‌دهند که یک حکومت روی کره زمین باشد.
6- خداوند اراده کرده است امام زمان را حفظ کند
تولد امام زمان(ع) شبیه تولد حضرت موسی(ع) بود ولی آنجایی که خدا می‌خواهد نمی‌شود مرده را به مرده بزنی زنده می‌شود بشرطی که زنده بشود یک نفر مرده بود بین دو تا کوچه اینطرفی‌ها می‌گفتند شما کشته‌اید آنطرفی‌ها هم می‌گفتند که شما کشته‌اید دعوا شد رفتند پیش حضرت موسی که کی این را کشته است؟ حضرت هم از خدا خواست که مسئله را حل کند خداوند فرمود یک گاو بگیرید بکشید بدن گاو مرده را به بدن این انسان مرده بزنید دو تا بدن مرده به هم بخورد این مرده زنده می‌شود و می‌گوید که قاتل من کیست این متن قرآن است اینکه می‌گویند سوره بقره چون این ماجرا توی آن هست.
یک علت باید یک معلول داشته باشد یعنی در آن واحد نمی‌تواند گچ هم سیاه باشد هم سفید اما قرآن می‌فرماید که می‌شوند عصای موسی خورد به سنگ سفت از آن آب در آمد همین عصا خورد به دریا خشک شد یک عصا است ولی اراده خدا در آن بود. در اینکه تانک و توپ اثر نکند می‌شود در اینکه ترسو شجاع بشود ایرانیها زمان شاه ترسو بودند وقتی صدام حمله کرد شجاع شدند آدمی که حاضر نبود ده تومان برای اسلام بدهد جوان‌اش را برای جبهه داد یعنی می‌شود بخیل سخی بشود فقط باید اراده خدا باشد خدا اراده کرد که موسی در دامن فرعون تربیت بشود اراده کرد که حضرت امام(رحمه الله علیه) با دست خالی شاه را بیرون کند شما نمی‌توانید مستاجر خانه‌تان را بیرون کنید آنوقت شاه را به این آسانی بیرون کردند فقط اراده خدا بود خدا اراده کرده که امام زمان(ع) را حفظ کند اراده کرده که دنیا را برای پذیریش او آماده کند اراده کرده است و ما با اراده خدا نمی‌توانیم کاری بکنیم.
7- ظهور امام زمان از دیدگاه اهل سنت قطعی است
از نظر اهل سنت امام زمان(ع) ظهور می‌کند آیت الله صافی کتابی دارد بنام منتخب الاثر که از شصت و پنج نفر از علمای اهل سنت نقل می‌کند که مسئله امام زمان(ع) نزد سنی‌ها مسئله‌ای قطعی است.
8- وظیفه ما در دوران غیبت امام زمان 
در زمانی که حضرت نیست وظیفه ما چیست؟ اول باید بگویم که خوش بحال ما ایرانیها روایت داریم(یشرق الناس من المشرق فیفعون المهدی سلطانه) مردم مشرق زمین می‌آیند و زمینه‌های حکومت امام زمان(ع) را فراهم می‌کنند و مراد از مشرق ایران است. در روایات ما از فارس و ایران خیلی تجلیل شده است یکی از نعمت‌هایی که خدا به ما داده این است که ایرانی هستیم از هر نظر موقعیت خوبی داریم بعضی کشورها نفت ندارند بعضی‌ها دریا ندارند بعضی‌ها همه چیزی دارند آدم دارند الآن سعودی دریا دارد نفت هم دارد اما آدم ندارد حکومت ندارند. روایاتی که مشرق را معنا می‌کند می‌گوید مردمانی از خراسان و قم و طالقان می‌آیند اینها همه از ایران هستند روایاتی درباره استانبول و دمشق و فلسطین که امام زمان(ع) می‌اید و اینها را فتح می‌کند یعنی آنها خودشان تسلیم نمی‌شوند.
9- اسلام دنیا را می‌گیرد
«یُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ» (توبه/33) اسلام دنیا را می‌گیرد این آیه سه بار تکرار شده است برای اینکه اسلام دنیا را بگیرد یک رهبر واحد می‌خواهیم امام زمان(ع) یک قانون واحد می‌خواهیم قرآن و یک آمادگی می‌خواهیم آمادگی ما می‌لنگد ما هنوز خوب آماده نیستیم. کسی که منتظر مصلح است باید خودش صالح باشد کسی که منتظر مهمان است باید اتاقش را جارو کرده باشد این آیه‌ای که می‌گوید اسلام دنیا را می‌گیرد کدام فرقه‌های اسلامی چون اسلام خیلی فرقه دارد من از دو تا آیه یک نتیجه می‌گیرم «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمْ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ» (نور/55) خداوند به مومنین وعده داده است که آن دینی را که مورد رضایت است را گسترش بدهد حالا آن دینی را که مورد رضایت است چه دینی است؟ یک چیزی هم داریم دینی که در غدیر خم است را خدا می‌گوید «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمْ الْإِسْلَامَ دِینًا» (مائده/3) در غدیر خم چه دینی مطرح شد؟ اینجا یک(رضیت) داریم آنجا(ارتضی) گروه خون این دو تا یکی است هر دو یعنی راضی هستم.
10- در دوران غیبت باید به فقیه عادل رجوع کرد
الآن که ما به امام زمان(ع) دسترسی نداریم خود حضرت سفارش کرده است «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَهُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَى رُوَاهِ حَدِیثِنَا» (وسائل‌الشیعه، ج 27، ص140) مراجعه کنید به فقیه عادل، غسل و وضو که حادثه نیست حوادث واقعه یعنی الان نسبت به این واقعه چه کار کنیم نیست به این حرکت سیاسی چه کار کنیم برخورد بکنیم یا نکنیم این حادثه هستند بعد فرمود «وَ عَرَفَ أَحْکَامَنَا»(وسائل‌الشیعه، ج 27، ص136) فقیه عادل کسی است که حکم خدا را بشناسد بعد می‌فرماید اگر فقیه عادل حکم کرد و کسی نق زد «فَإِنَّمَا اسْتَخَفَّ بِحُکْمِ اللَّهِ وَ عَلَیْنَا رَدَّ»(وسائل‌الشیعه، ج 27، ص136) حکم خدا را سبک شمرده است و من امام زمان(ع) را رد کرده است «الرَّادُّ عَلَیْنَا الرَّادُّ عَلَى اللَّهِ»(وسائل‌الشیعه، ج 27، ص136) کسی که من را رد کند خدا را رد کرده است و کسی که خدا را رد کند مشرک است.
«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»
لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=1855

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.