نعمتهای الهی در سوره الرحمن -17

بسم الله الرّحمن الرّحیم
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی

توی این ایام كه سوره‌ی الرحمن را تفسیر می‌گفتیم یكی از آیات این است «یسأله من فی السماوات والأرض كل یوم هو فی شأن» «فبأی آلاء ربكما تكذبان» «سنفرغ لكم أیها الثقلان» منتهی این بحث بینند گان عزیز شبی این بحث را می‌بینند كه شب نیمه‌ی شعبان هم هست و شاید لطف خدا بود كه این آیه به این شب بخورد كه حالا من راجع به «یساله» یك خورده صحبت كنم.
نیاز همه موجودات زمینی و آسمانی به خداوند
«یسأله من فی السماوات و الارض» تمام موجودات آسمانی و زمینی در خواست دارند از خدا هیچكس از خودش چیزی ندارد. اگر آنی كند نازی – فرو ریزد قالبها. مولوی می‌گوید، ظاهراً مولوی است كه می‌گوید ما همه شیر هستیم شیران علم، مال مولوی است؟ ما همه شیریم شیران علم. روی پرده عكس شیر بود باد، كه به آن می‌خورد حركت می‌كرد می‌گفت این حركت مال خود شیر نیست مال. . . توی تلویزیون توی برنامه‌ی عروسكها هست كه با هم حرف می‌زنند آدم كه نشسته فكر می‌كند عروسكها حرف می‌زنند این عروسكها با یك نخ قرقره بند است پشت آن یك كسی نشسته كه دارد اینرا هدایت می‌كند هستی بند به او است.
دعا و اظهار نیاز به درگاه الهی
اگر لحظه‌ای برق به لامپ نرسد این شیشه از خودش نوری ندارد از این معلوم می‌شود كه در آسمانها موجودات زنده‌ای هستند كه خوب این عقیده‌ی ما است فرشته‌ها هستند یعنی فرشته‌ها هم دعا می‌كنند.
 خدا می‌داند كه كی چی می‌خواهد اما در عین حال «یسأله»خود سوال كردن مسئله‌ی مهمی است. گاهی انسان می‌داند كه خانمش فلان غذا یا فلان لباس را می‌خواهد می‌رود برایش می‌خرد. گاهی به خانمش می‌گوید بیا با هم برویم تو بگو این را می‌خواهم من برایت بخرم آنوقتی كه خانم با شوهر می‌رود و بعد می‌گوید من این را می‌خواهم و شوهر برایش می‌خرد گرچه اگر شوهر هم یقین داشته باشد كه چی را انتخاب خواهد كرد می‌گوید من یقین دارم كه خانمم چی را انتخاب خواهد كرد پس بروم بخرم نه اینكه او را ببرد و بخرد حسابش جداست. میوه را از درخت بچینی مزه‌اش فرق می‌كند تا بگذارند توی بشقاب برایت بیاورند و لذا توی بهشت هم كه همه‌ی امكانات هست تازه می‌گوید خودت بچین «قطوفها دانیه» شاخه‌اش نزدیك است زحمتی نیست ولی با دست خودت بچین خدا می‌داند كه كی چی می‌خواهد می‌گوئیم خدایا تو كه می‌دانی كی چی. . خوب بله «یا من یعلم ضمیر الصامتین» خدایا تو، توی دل همه‌ی آدمها را می‌دانی اما خود گفتن مهم است حتی حدیث داریم كه خدا می‌داند كی چه كرده اما اگر خواستید دعا یتان مستجاب بشود بطوری كه احدی نفهمد لغزشهایت را هم بگو خدایا اینجا این خلاف را گفتم خدایا اینجا این نگاه بیخود، این غذای بیخود، این حرف بیخود، این فكر بیخود، یك جایی كه آدم می‌خواهد برود میهمانی فكر می‌كنید چی ببرید سه تا اصل را در نظر می‌گیرید یكی اینكه می‌گوئیم یك چیزی را ببریم كه صاحبخانه نداشته باشد آخر گاهی وقتها كادو می‌برند می‌بینی همه ساعت آورده‌اند همه ملامین آورده‌اند دوم اینكه می‌گوئیم چیزی ببریم كه صاحبخانه دوست داشته باشد برایش ببرند. در خانه‌ی خدا هم همینطور است وقتی می‌رویم در خانه‌ی خدا یك چیزی ببریم كه خدا ندارد چی است كه خدا ندارد و خیلی هم دوست دارد كه برایش ببرند خدا عاجز نیست و خیلی هم دوست دارد كه مردم در خانه‌اش می‌روند این عجز و ناتوانی خودشان را به خدا عرضه كنند. خدا عجز و ناتوانی ندارد و خیلی هم دوست دارد كه مردم. . . چون وقتی آدم اقرار كرد كه خدایا من اینجا اشتباه كردم این غرور آدم شكسته می‌شود اصلاً حدیث داریم گاهی وقتها شما را توی فشار می‌گذارند فقط برای اینكه داد بزنی «فأخذناهم بالبأساء والضراء» شما را توی تنگنا قرار می‌دهند كه «لعلهم یتضرعون» می‌خواهم جیغ بزنی اصلاً زیر پایت را داغ می‌كنم كه بروی چون اگر داغ نكنم می‌مانی.
اصلاً حركت سیلو، حركت گندم بخاطر این است كه گندم سالم بماند و الا اگر راكد باشد. . . آب راكد گندم راكد اصلاً زندگی یكنواخت خواب آور است حدیث داریم كه اگر سه چیز نبود انسان اصلاً خوابش می‌برد(لولا ثلاثه) اگر سه چیز نبود این تواضع نمی‌كرد مرگ، مرض، فقر، تمام موجودات آسمانی و موجودات زمینی از خدا درخواست می‌كنند در خواست هم خصوصیاتی دارد.
شب نیمه شعبان، شب قدر اهل بیت علیهم السلام
حالا بیننده‌ها چون شب نیمه‌ی شعبان است. . . قدر شب نیمه‌ی شعبان را داشته باشیم اول اینكه بعد از شب قدر شبی مثل شب نیمه‌ی شعبان نیست. همینطور كه شب قدر برای پیغمبر(صلی الله علیه و آله) است شب نیمه‌ی شعبان برای اهل بیت است. اگر كسی بتواند شب نیمه‌ی شعبان كه حالا هم با شب جمعه تطبیق كرده هم شب جمعه است هم شب نیمه‌ی شعبان كسی اگر بتواند شب نیمه‌ی شعبان نخوابد و تا صبح احیا بگیرد. حدیث داریم آنوقتی كه همه‌ی مردم كج می‌فهمند این درست می‌فهمند آنوقتی كه همه‌ی مردم كلاه سرشان می‌رود این بصیرت دارد كلاه سرش نمی‌رود یعنی وقتی كه همه‌ی دلها می‌میرد دل این زنده است و شب نیمه‌ی شعبان علاوه بر اینكه شب دعا هست این دعای كمیلی كه مال شب جمعه‌ها است اصلش مال شب نیمه‌ی شعبان است فتوكپی‌اش را آورده‌اند شب جمعه هم بخوانید این شب جمعه هم بخوانید اصل دعای كمیل مال شب نیمه‌ی شعبان است هم شب عزیزی است و شبی است كه همه‌ی اولیاء منتظر آن بودند و شب دعا است.
 دعا در شب نیمه‌ی شعبان به استجابت نزدیك است و هر چی هم فساد بیشتر می‌شود حالت انتظار بیشتر می‌شود. توی ایران خودمان یك آدمهایی بودند می‌گفتند خوب حالا با امریكا بسازیم بالاخره. . . خود عراقیها، توی عراق عده‌ای بودند كه خیلی زیاد نبودند اما یك عده بودند كه می‌گفتند صدام برود هر كه بیاید خوب است بخصوص وقتی امریكا آمد مقدار زیادی برنج و روغن و. . . گفتند نفسی كشیدیم صدام رفت برنج هم ارزان شد و لذا یك گرایشهایی توی عراق پیدا شد برای امریكا یك گرایشهایی توی ایران بود ولی الان می‌فهمند كه آقا اصلاً یك آدم راستگو روی كره‌ی زمین و جود ندارد توی این شرقی و غربی‌ها از دم تا دُم دروغ می‌گویند دمكراسی‌شان دروغ است.
 مركز حقوق سازمان ملل، مركز وتو كردن هم سازمان ملل است. وتو كن یعنی هر چه حرف بزنی من می‌گویم كشك، یعنی حرف شما نابود آنجا كه بناست از حقوق همه دفاع كنند بیش از همه به حقوق تجاوز می‌شود، همه دروغ می‌گویند دنیا منتظر یك منجی است این منجی را خدا با چند بیان وعده داده یك جا گفته «وعد الله الذین امنوا» كلمه‌ی وعد گفته كه چی؟ كه آینده مال شماست یك جای دیگر می‌گوید «كتبنا فی الزبور» یعنی نوشتیم كه چی؟ «أن الأرض یرثها» بدرستی كه وارث می‌شود زمین را كی؟ «عبادی الصالحون» بندگان صالح اینكه می‌گویند هر كه منتظر مصلح است باید صالح باشد بخاطر این است.
فراگیر شدن ظلم و ستم، پیش از ظهور امام زمان علیه السلام
یك سوالی است من چند بار جوابش را داده‌ام اجازه بدهید یكبار دیگر هم بگویم چون هر وقت ما چیزی توی تلویزیون می‌گوئیم همه‌ی مردم كه ننشسته‌اند یك عده نیستند یك عده هم كانال دیگر را می‌بینند و لذا بعضی چیزها را آدم خواسته باشد بماند باید در چند كانال بگوید گاهی می‌گویند ببین شما مگر نمی‌گوئید امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی ظهور كند. . . وقتی ظهور می‌كند كه دنیا پر از ظلم بشود چون حدیث هم داریم(بعد ما ملئت) بعد از آنی می‌آید كه مملو بشود(ظلما و جورا) بعد از آنكه زمین پر از ظلم بشود می‌گویند خوب وقتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌آید كه دنیا پر از ظلم بشود پس همه بیائید با هم گناه بكنیم كه زودتر دنیا پر بشود تا آقا بیاید یك قاطی شده است اینجا، جای یك الف اینجا خالی است نگفته(بعد ما ملئت ظالما) وقتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌آید كه همه‌ی مردم ظالم بشوند می‌گفتیم پس بیائید كه همه‌مان ظالم بشویم كه او بیاید می‌گوید بعد از آنكه دنیا پر از ظلم شد فرق بین ظلم و ظالم چیه؟ ممكن است یك سیگاری بیاید توی اتاق ممكن است پنج تا سیگاری بیایند اینقدر دود بكشند كه اتاق پر از. . . نمی‌گوید بعد از آنكه همه‌ی مردم اتاق سیگاری شدند می‌گوید بعد از آنكه اتاق پر از دود شد فرق است. . . وقتی پنجره را باز می‌كنند كه اتاق پر از دود بشود یا می‌گویند وقتی پنجره را باز می‌كنند كه همه‌ی مردم دود كش بشوند. اگر می‌گفت بعد از آنكه همه‌ی مردم سیگاری شدند می‌گفتیم خوب پس بیائید همه‌ی ما ظالم بشویم اما می‌گوید بعد از آنكه دنیا پر از ظلم شد ممكن است یك امریكا باشد به تمام قاره‌ها ظلم كند یعنی می‌شود دنیا پر از ظلم بشود ولی ظالمش هم یك گروه بیشتر نباشند این هم جواب این. (یك ظلم و ظالم اینقدر فرق می‌كند یعنی مثل رادیوهایی كه یك ذره تكانش می‌دهی اردویی می‌خواند یك ذره تكانش می‌دهی انگلیسی یك خورده موجش عوض بشود فرق می‌كند دو شاخه‌ی تلفن را توی برق بگذاری كلی فرق می‌كند نیمه‌ی شعبان بر همه مبارك باشد دو سه چیز را بگویم حالا كه بیننده‌ها بحث را شب نیمه‌ی شعبان می‌بینند یكی اینكه روایت داریم نه یكی و دو تا روایات زیادی داریم كه هر هفته كارهای ما را امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌بیند دوم اینكه ما باید احساس كنیم كه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دوستمان دارد چون روایتی دیدم كه حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمود من روزی صد بار به شما دعا می‌كنم این هم یك حدیث و حدیث هم داریم كه اگر دعای من پشت سر شما نبود شما را دشمنان قورت می‌دادند این هم یك حدیث دعاهایی هم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دارد كه جمع شده بنام صحیفه‌ی مهدیه دعاهایی كه شخص امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دارد خود دعاهای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مهم است. فرهنگ مهدویت به لطف خدا توی ایران راه افتاده بسیاری از شهرها مهدیه دارند مسئله‌ی جمكران من اول طلبگی‌ام بود گاهی می‌رفتیم جمكران هیچكس نبود پنج نفر ده نفر بودند الان جمعیت چند صد هزار نفری و در سال چند میلیون این توجه به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) این خودش یك مسئله است. تشنه شدن جهان كه امروز رفتیم سراغ حزب بعث دیدیم حزب رستاخیز را دیدیم شاه را دیدیم صدام را دیدیم امریكا را دیدیم اروپا را دیدیم هیچكس مشكل خودش را حل نكرد هیچكس و هیچ كشوری مشكل خودش را حل نكرده قانونهای بشری را دیدیم كه همه كوتاه هستند همه نارسا هستند آمادگی جهانی را دیدیم در خود جمهوری اسلامی كارهایی شد كه یك سری مبهمات پهلوی ما آسان شد.
انقلاب اسلامی ایران، نمونه‌ای از انقلاب جهانی امام زمان علیه السلام
 قبل از قیام حضرت امام(رحمه الله علیه) می‌گفتیم مثلاً امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) یك مرد خدا می‌آید كره‌ی زمین را می‌گیرد بعد دیدیم كه حضرت امام آمد ایران را گرفت گفتیم پس می‌شود یعنی واقعاً همه‌ی طاغوتها می‌روند؟ بعد وقتی شاه رفت گفتیم پس می‌شود صدام رفت پس می‌شود یعنی همینكه. . . می‌گویند اگر كسی توی یك حوض شنا كرد پس توی استخر هم می‌شود توی استخر شنا كرد توی رودخانه و دریا هم می‌شود اگر كسی یك خانه ساخت پس می‌شود كه كسی بیاید یك شهرك بسازد خود انقلاب ایران مستضعفین بیایند موج بیندازند شد توی قرآن می‌گوید مستضعفین حكومت را می‌گیرند توی ایران شد توی ایران نه خان‌ها بودند نه سرمایه دارها بودند مستضعفین مثلاً رجایی مثلاً چمران اینها مثلاً آمدند.
یك مرد خدا می‌شود حاكم بشود؟ امام خمینی(رحمه الله علیه) شد طاغوت می‌شود فرار كند؟ شد مستضعفین می‌توانند؟ شد، بله می‌شود انقلاب ما یك خورده راه را روشن كرد یعنی گفت ببین این شد آنجا هم می‌شود.
خدا رحمت كند اموات را بچه بودم به بابام گفتم برویم چراغانی گفت می‌خواهی بروی چه كنی گفتم برویم چراغانی گفت این لامپ را ببین گفتم خوب دیدم گفت آنجا هم هزار تا است مثل این گفتیم خیلی خوب اینكه چراغانی. . . حالا اگر امام حاكم شد پس امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف). . . . اگر یك لامپ روشن شد پس پرژكتور هم روشن می‌شود اگر توی حوض توانستیم شنا برویم پس می‌شود البته ما نمی‌خواهیم بگوئیم حكومت ما نمونه‌ی حكومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است فاصله زیاد است منتهی از این جنایتهای شرق و غرب و استكباری كه كشورهای دیگر دارند ما نداریم این هست.
شب نیمه‌ی شعبان شبی است كه همه منتظرش بودند سه بار این آیه توی قرآن تكرار شده می‌فرماید كه «أرسل رسوله بالهدى ودین الحق لیظهره على الدین كله» « ارسل رسوله بالهدی» رسولش را همراه با هدایت و مكتب حق فرستاد می‌خواهد چه كند؟ «لیظهره علی الدین كله» بر همه‌ی ادیان اسلام باید پیروز بشود این وعده‌های خداست خدا وعده‌اش تخلف دارد؟ ابدا، قران می‌فرماید «و لن یخلف الله وعده» كسی قول می‌دهد عمل نمی‌كند كه عاجز باشد خدا كه قادر است خدا می‌گوید «كن فیكون».
قیام امام زمان علیه السلام برای حاكمیت قسط و عدل
امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چطور می‌تواند قیام كند؟ (و نصرته بالرعب) ترس، دیگر چی؟ امكانات، آقا با این امكانات و تكنولوژی امروز امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چطور قیام می‌كند؟ چطور خلبانهای ما، ارتشی‌های ما، بسیاری از متخصصین ما كه در شرق و غرب تحصیل كرده بودند متخصص شدند آمدند با امام پیمان بستند بیعت كردند بازوی شاه و دولت بودند شدند بازوی جمهوری، اسلامی مگر نمی‌شود حدیث داریم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) كه ظهور كند مهمترین مغزهای كره‌ی زمین می‌آیند با امام بیعت می‌كند و تمام تخصص‌اش را در اختیار امام می‌گذارد مشكلی دارد؟ مگر بسیاری از خلبانهای ما خلبانهای زمان شاه نبودند از عاشقان انقلاب از مریدان دربست حضرت امام شدند مگر نمی‌شود كار امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چیه؟ عدالت، هر كس منتظر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است باید یك مقداری مسئله‌ی عدالت را در جریان بگذارد ما مملكتمان علم دارد اصلاً نه مملكت ما، دنیا علم دارد عدالت ندارد مشكل دنیا این است كه دنیا از نظر علمی رشد كرده اما از نظر عدالت یك قدم جلو نرفته است. الان ظلم بیش از زمان قبل است زمان قبل با شمشیر می‌كشتند الان با هواپیما بمباران می‌كنند كشوری را، زمان جاهلیت دختر را زنده بگور می‌كردند حالا دختر و پسر را با هم زنده بگور می‌كنند، یكی می‌كشتند حالا شهر به شهر می‌كشند این دنیای توحش منتظر یك منجی است و ما وظیفه‌مان است كه دعا كنیم كه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیاید و بخواهیم كه قلب مباركش از ما راضی باشد و شرایطی هم كه در روایات داریم كه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی می‌آید كه همچین بشود چنان بشود چنین بشود می‌گوئیم پس اینكه خیلی. . . حالا حالاها نمی‌آید می‌گوید نه، كار امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با محاسبات ما نمی‌آید(اصلح الله امره فی لیله)(شما مثلاً یازده میلیون بنی صدر طرفدار داشت كه چند میلیونی از این طرفدارها با دكتر بهشتی هم بد بودند حتی بعضی از اینها جسارت به دكتر بهشتی هم می‌كردند ما اگر روی محاسبات ماشین حساب می‌گفتیم مثلاً پنج میلیون به بهشتی جسارت می‌كنند هر آدمی نیم ساعت با او صحبت كنیم هر آدمی پنج میلیون نیم ساعت ببینیم چقدر می‌شود یك مرتبه حزب جمهوری كه منفجر شد بهشتی شهید شد تمام اینها عقیده‌شان برگشت این(اصلح الله امره فی لیله) یعنی یك شبه همه چیزی. . . اگر در روایت دیدید امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی ظهور می‌كند یا در پای منبر شنیدید یا در كتابی خواندید كه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی ظهور می‌كند كه چنین بشود چنان بشود شما می‌گوئید پس حالا حالاها نمی‌آید پس من امروز و فردا نباید منتظرش باشم مثل حجی كه هنوز حاجی‌ها عرض كنم به حضور جنابعالی كه. . . تازه رفته‌اند مكه شما می‌گوئید هنوز عید قربان هم نشده تازه چند روز بعد از عید پروازها شروع می‌كند به آمدن پس حالا حالاها بیخود در خانه نگو كیه گاهی روایتها یك چیزهایی توی آن هست كه آقا وقتی می‌آید كه چنین و چنان می‌شود كه آدم وقتی كه این روایت را می‌خواند. . . البته من خودم برایم پیش آمده حدود. . .) ریشهایم مشكی بود اول طلبگی‌ام بود من دیدم كه هو! پس حالا حالاها امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نمی‌آید وقتی من یقین دارم كه حالا حالاها نمی‌آید پس این پس چطور به من می‌گویند منتظر باش رفتم پهلوی یكی از علمای متخصص پیر مردی بود گفتم آقا من یك اشكالی به ذهنم آمده می‌گویند منتظر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشید بعد آنطرفش می‌گویند امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی می‌آید كه اینطور بشود اینطور بشود حالا حالاها اینطور نخواهد شد پس من هم نمی‌توانم منتظر باشم آنوقت حدیث فرمود گفت بله حدیث داریم كه بطور طبیعی اینطور است اما وقتی بناست كه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیاید(اصلح الله امره فی لیله) یعنی یك مرتبه فاصله‌ی دو سه ماه جاوید شاه می‌شود مرگ بر شاه اینطور نیست كه هر كسی چند سال روی آن كار بكنیم تا جاوید شاه او بشود مرگ بر شاه.
بچه‌های بسیج ما بچه‌های سپاه و ارتش ما توی جبهه نگاه می‌كردی اه! این آمده جبهه این دوچرخه‌اش را به داداشش نمی‌داد اگر دمپایی‌اش را خواهرش پا می‌كرد می‌زدش اگر كسی با حوله‌اش صورتش را خشك می‌كرد دعوا می‌كرد چرا دوچرخه‌ی من، چرا توپ من. . كسی كه دوچرخه‌اش را به برادرش نمی‌دهد چطور حالا آمده جانش را برای دین بدهد این آن است آخر من او را می‌شناسم چطور این آن شد؟ بله اگر خدا اراده كند یكمرتبه دلها زیر و رو می‌شود عروس و داماد هم همینطورند قرآن می‌گوید «جعل بینهما موده و رحمه» عروس و داماد را «جعل» یعنی خدا قلاب می‌اندازد گاهی عروس هیچ مشكلی ندارد داماد هم هیچ مشكلی ندارد ولی همدیگر را دوست ندارند اینجا خدا آن بند كشی كه باید بكند نكرده عروس سوپر دولوكس داماد عالی ترین امكانات را دارد اما از همدیگر بدشان می‌آید می‌بینی دو تا عروس و داماد هستند پیرمرد دماغش مثل لامپا لبهایش برگشته صورتش چین و چروك خورده نه قیافه نه شكلی همچین قربان هم می‌روند اه! ! ! عجب گاهی خدا آب دوغ گچ ریخته دو تا خشت را بهم چسپانده گاهی دو تا آجر را. . . «و جعل» می‌گوید زور نزن «جعل بینهما».
(یك دختری بود می‌خواستند شوهرش بدهند این مشكلی توی صورت داشت داماد پیدا نمی‌شد تا بالاخره دامادی پیدا شد این را به آرایشگاهی بردند گفتند آقا هر جوری می‌شود اینرا درستش كن ارایشگاهی هم آمد خیلی روی صورت این كار كرد و آخرش گفت عروس خانم نمی‌شود دیگر با خداست داماد تو را ببیند ظاهرش تو را نمی‌پسندد حالا دیگر. . . تا گفت نمی‌شود عروس زد به گریه عروس پا شد رفت توی یك اتاقی یك سجاده برداشت باز كرد گفت‌ای حسین این مهر كربلاست تو حل كن دستش را مالید به مهر كربلا مالید به صورتش گفت خانم نمی‌خواهد من را آرایش كنی من می‌خواهم همینطوری بروم پهلوی داماد، داماد تا این را دید عاشقش شد یكی از علمای بزرگوار قم از علمای مهم قم هم دوره‌ی حضرت امام(رحمه الله علیه) و آقای گلپایگانی ایشان نقل می‌كند می‌گفت این عروس و داماد هشتاد سال با هم زندگی كردند این زنی كه جوانیهایش مشكل صورت داشت پیر شده بود وقتی می‌خواست برود مرد می‌دوید اینرا از زیر قرآن رد می‌كرد می‌گفت می‌ترسم به تو چشم(چشم زخم) بزنند و ما فكر كردیم كه این مسخره می‌كند دیدیم نه آقا این. . . الله اكبر بابا سیم وصل شده گاهی یك لامپ كوچك وصل به برق است گاهی یك لامپ بزرگ وصل به برق نیست برقش باید تو را بگیرد) من به یك كسی گفتم خدا طول عمر به تو بدهد گفت خدا عرض عمرت بدهد ما فكر كردیم این متلك گفت فكر كردیم دیدیم نه طول عمر خوب نیست عرض عمر مهم است پای نامه را كه مهر می‌كنند مهر یك سانت در یك سانت است مهر كوچك است اما همین مهر كوچك به نامه ارزش می‌دهد علی اصغر شش ماهه بود اما تاریخ كربلا را مهر كرد كه حالا كه می‌خواهید دعوا كنید علی اصغر چه گناهی كرده یعنی تار عنكبوت نازك است اما یكبار اراده‌ی خدا به آن تعلق می‌گیرد همین تار كوچك پیغمبر(صلی الله علیه و آله) را توی غار حفظ می‌كند خواب دست خداست خنده دست خداست بنده‌ی محسن قرائتی یك چیزی را یك جایی گفتم خیلی مردم گریه كردند من نمی‌دانم چی شد اینقدر مردم گریه كردند گفتیم عجب گرفت، همین را یك جلسه‌ی دیگری گفتیم دیدم می‌خندند گفتیم اه! مگر من چه گفتم؟ خدایا لب همان است عبارتها همان است چرا اینها می‌خندند بعد فهمیدم بابا خدا می‌گوید چانه نزن «و انه هو اضحك و ابكی» خدا می‌خنداند خدا می‌گریاند گاهی یك چیزی می‌گوئیم نمی‌گیرد گاهی یك چیزی می‌گوئیم می‌گیرد دست او است(حالا اینجا كاشان است شما هم پدر من را می‌شناسید به پدرم گفتم فلانی رفت تهران چقدر پولدار شد گفت آقا جان تهران كسی را پولدار نمی‌كند گفتم ببین رفت تاجر شد بچه بودم، گفت تهران ورشكست شد توی ماشین نشست از كاشان تا تهران گریه كرد آن گریه‌ها مشكل این را حل كرد اگر با آن گریه‌ها سوار ماشین می‌شد هر دهی می‌رفت آن ده آباد می‌شد اشكش مشكل را حل كرد این برقش گرفتت و الا خیلی‌ها تهران رفته‌اند با شانزده درجه بلا با بیست درجه برگشته‌اند تهران مشكل ساز نیست. تهران از همه. . . داغونتر از. . . فقیرهایی توی تهران هستند كه هیچ جا نیست اینطور نیست كه هر كه برود تهران وضعش خوب بشود.)
دعا و صدقه برای سلامتی امام زمان علیه السلام
 به هر حال شب نیمه‌ی شعبان توجه داشته باشیم كه خدا قول داده آقا بیاید فرموده به شما دعا می‌كند وظیفه‌ی ما دعا است صدقه می‌دهیم برای سلامتی خودمان ندهیم برای سلامتی آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بدهیم احیائش دعائش بخصوص دعای كمیلش و صلح و صفا و آماده باش برای ماه رمضان آسمانی‌ها دعا می‌كنند زمینی‌ها دعا می‌كنند همه‌مان نیاز داریم اینطور نیست كه من مطالعه كردم پس سخنرانی‌ام خوب می‌شود بسیاری از وقتها بنده خیلی مطالعه كرده‌ام سخنرانیم موفق نبوده‌ام و بسیاری از وقتها همین جوری یك چیزی گفته‌ام اثر كرده از خدا بخواهید می‌گویند كدخدا را ببین ده را بچاپ بنده یك چیزی می‌خواهم اضافه كنم خدا را ببین دل را بچاپ شما بنده را دوست دارید بنده هم به شما ارادت دارم اگر یك تیغ بردارم بكشم به لباس شما لباس شما پاره بشود نگاه می‌كنی و می‌گویی من فكر كردم شما آدم حسابی هستی بی ادب اه! هر وقت هم من را توی تلویزیون می‌بینی تلویزیون را خاموش می‌كنی می‌گویی این چه می‌گوید دروغ می‌گوید شما هم اگر ته استكان چای را به لباس من بریزی من هم تا آخر عمرم محله‌ی شما نمی‌ایم خانه‌ی شما نمی‌ایم یعنی علاقه‌ای كه به هم داریم با یك تیغی كه به كت شما بكشم یا استكان چای را به من بریزی خلاص اما امام آمد از بسیاری از خانواده‌ها جوان گرفت كه بروند جبهه شهید بشوند قبل از آنكه جوان بگیرد پنج میلیون رفتند استقبال این همه جوان رفتند جبهه شهید شدند در تشیع جنازه ده میلیون آمدند این را چه جوری با چه فرمولی حل می‌كنید امام آمد دستور داد جوانهای مردم رفتند جبهه شهید شدند عشق مردم از امام كم نشد خوب این را حل كن روانشناسی است بابا خدا است جوانش را می‌دهد بعد هم می‌گوید قربانت بروم با اینكه من كت شما را بگیرم تا آخر عمر به من نگاه نمی‌كنید از او باید بخواهیم.
نگو خدایا یك همسر به من بده خانه و ماشین وتلفن داشته باشد شكل و ماشین و فامیل. . . بگو خدایا سعادت. بچه‌ی من دانشگاه قبول شد گفت آقا دانشگاه قبول شدم گفتم خیلی خوب گفت پدر بی احساسی هستی گفت بچه‌ات دانشگاه قبول شد گفتم من خیلی عقیده ندارم هر كس دانشگاه قبول شد قطعا سعادتمند است و هر كس دانشگاه رد شد قطعا بدبخت است. ما خیلی دانشگاه رفته داریم كه هزار و یك مشكل دارند خیلی آدمها دانشگاه نرفته‌اند مشكلی ندارند من می‌گویم خدا به شما سعادت بدهد دعایت می‌كنم خدایا سعادت بده از خدا سعادت بخواهید حدیث داریم نگو خدایا به من پول بده تا بروم مكه خیلی آدمها می‌روند مكه پول ندارند و خیلی‌ها دارند. . . از او بخواهید «یساله» خدایا عزت می‌خواهم توفیق می‌خواهم بسیاری از افراد توی شهرهای گمنام الان می‌شناسم می‌دانم كی را می‌گویم توی ذهنم هست افرادی هستند توی شهر مفلوكه پنجاه تا كتاب مفید نوشته كه چاپ بیست سیم است افرادی هستند توی خود نجف توی خود قم یك مقاله‌ی مفید ممكن است نتوانند بنویسند اینطور نیست كه هر كه قم است هر كه تهران است هر كه نجف است هر كه نبش خیابان است هر كه دانشگاه است. . .
خدایا ایمانی به ما بده كه جز تو در خانه‌ی كسی دیگر نرویم ایمانی به ما بده كه جز تو و راه تو و اولیاء تو به كسی دیگر دل نبندیم خدایا آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را اگر هم تا حالا از ما ناراحت شده از این به بعد تا آخر عمر از ما راضی و قلب مباركش را از ما راضی و ما را تا آخر عمر مشمول دعاهای آقا قرار بده در پناه حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) كشور ما رهبر ما دولت ما امت ما ناموس ما جوانهای ما عقاید ما مرز ما انقلاب ما آبروی ما هر چی كه كه به ما داده‌ای در پناه آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) حفظ بفرما و ما را از یاران و سربازان واقعی حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بده
دنیا را اماده‌ی پذیرش آن آقا قرار بده(الهی امین)
والسلام علیكم و رحمه الله و بركاته

لینک کوتاه مطلب : https://gharaati.ir/?p=2881

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.