زیباییهای عاشورا -6
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی
در محرم و صفر امسال داشتیم میگفتیم کربلا و حادثهی کربلا جنگی نبود یک ظالمی و مظلومی بود ما هم برای مظلوم سینه بزنیم و خلاص، خوب یک خورده اینرا بررسی بکنیم ببینیم این کربلا چه پیامی دارد چه مکتبی دارد تا جلسـﺔ قبل بیست و هفت نکته گفتیم حالا نکتــﺔ بیست و هشتم را میخواهیم بگوئیم موضوع بحثمان این است که کربلا، نمایشگاه زیبائیها.
1- رضایت امام حسین(علیه السلام) از خدا
28- راضی بودن از خداوند این خیلی مهم است ما اگر چیزی خوب باشد راضی هستیم اگر چیزی برخلاف میلمان باشد دعوا میکنیمای خدا این چه بساطی است، چرا، چرا شروع میکنیم به خدا اعتراض کردن و حال آنکه ما یک گوشــﺔ چیزی را میبینیم و خداوند در جمع یک چیزی را میبیند خدا حکیم است ما مثل بچهای میمانیم که وقتی مادرش لباسش را میکند یک جیغ میزند میبرد حمام یک جیغ دیگر میزند کف صابون میرود توی چشمش یک جیغ دیگر میزند و اگر آنوقت با بچهی کوچولو مصاحبه کنند که آقا ببخشید تو از مادرت راضی هستی میگوید نه مامان بد است بد است بد است یعنی همان زیر دوش اگر مصاحبه کنی میگوید بد است و حال آنکه مامان خوب است خوب است منتهی اگر بخواهی تمیز بشوی باید با این فشارها و لیفها و کیسهها و صابونها آب داغها باید از لابلای اینها عبور کنی تا تمیز بشوی ما اگر خواستیم این درخت سبز بشود باید عرق کشاورز در بیاید خواستیم این جماد خاک سبز بشود باید با بیل توی سر خاک بزنیم باید خاک را زیر و رو کنیم شخم بزنیم اگر خواستیم این گندم آرد بشود باید این گندم را زیر سنگ آسیاب له کنیم آرد خواستیم خمیر بشود باید زیر دست خمیرگیر مشت و مالش بدهیم خمیر خواستیم نان بشود باید بزنیم توی کلهاش پیش نانوایی باید کمرش را بزنیم به تنور باید پوست صورتش را با آتش تنور بسوزانیم بعد باید زیر دندانها لهاش کنیم میگوید چه گناهی کردم که اینقدر من را اذیت میکنید چرا بیل زدید توی کمرم، چرا دانه گندم را له کردی، چرا من را خیس کردی، چرا مشت و مال دادی، چرا کمرم را زدی به تنور، چرا زیر دندان لهام کردی، آنوقت ما شعر میخوانیم از جمادی مردم و نامی شدم تو قبلاً جماد بودی خاک بودی مواد غذایی خاک اگر خواسته باشد که گندم بشود باید بلا سر آن بیاید گندم خواسته باشد سلول بدن انسان باشد باید این راه را طی کند یعنی رشد بدون سختی نمیشود و ارزش هم این است وگرنه آدم از مادرش بوعلی سینا متولد بشود هنر نیست هنر اینست که ایشان با زحمت درسی را بخواند یک بشکهای که از بالا سُر میخورد و پائین میآید کف نمیزنند بشکه سرازیری است که تند میرود اما اگر کسی روی برف سُر خورد کسی از از بلندی خودش را پرت کرد اینرا میگویند عجب شیرین کاریای عجب دلی عجب. . . یعنی وقتی مردم کف میزنند که با زحمت و تمرین به کاری برسی وگرنه کسی روی پشت بام دارد نگاه میکند کسی دیگر او را هُل داد کسی برای آدم هُل افتاده که کف نمیزند ارزش ما با این است که با زحمت، با تحصیل، با تجربه، خودمان را به جایی برسانیم(رضی الله رضانا) هر چه خدا راضی است ما هم به همان راضی هستیم به به شعار امام حسین این بود(رضی الله رضانا) رضای خدا رضای ما است هر چه او بخواهد ما قبول داریم(صبراً علی قضائک) ما هر چه را که تو مقدر کردهای روی همان قضاوت تو صبر میکنیم به زینب کبری(علیها السلام) فرمود(ارضی) راضی باش(بقضاء الله) هر چه خداوند مقدر کرده راضی باش چونکه آنکه مهم است اینست که بدانیم خدا حکیم است شما که حکیم هستی البته شما و من که حکیم نیستیم اما به همان یک مقدار عقلی که داریم به همان مقدار عقلی که داریم زیر دیگ آتش روشن میکنیم آن مسی که روی آتش است اگر شعور داشته باشد جیغ میزند ما باید بگوئیم آهای مس! تو باید داغ بشوی تا آب جوش بیاید آب باید جوش بیاید تا غذا پخته بشود این راضی بودن از خدا. راضی هم نباشیم خدا چیزی را جابجا نمیکند یعنی حالا بگو من راضی نیستم خوب همین است که هست.
2- عدم رضایت و قناعت، عامل بروز مشکلات
اگر همین مسئله رضا توی عروس و دامادها پیدا بشود آمار طلاق کم میشود آقا ما راضی هستیم پول داری تالار بگیر پول نداری عقد خصوصی تالار نمیخواهد پول داری پیراهن عروس بخر نداری ما به زندگی ساده راضی هستیم یک پیراهن ساده از یکی از بستگان دو ساعت قرض میکنیم و میپوشیم تمام شد و رفت داماد هم بگوید به پدر عروس که اگر داشتی جهیزیه تهیه کن نداشتی هیچ غصه نخور من دختر شما را بخاطر کمد و طلا نمیخواهم دختر شما کمالاتی دارد براساس کمالات ازدواج کردهام نه براساس جهازیه چقدر اگر راضی باشیم زندگیها شیرین میشود بعد هم راضی شدن آسانتر است چون شما به چی میخواهی. . . به هر چی هم زندگی. . . بعد میبینی کسی دیگر زندگیاش از شما بهتر است شما هم راضی نیستی آدمهایی که سوار پیکان شدند توی خیابان راه میروند تا یک پژو میبینند سوت میکشند پژویی یک بنز میبیند سوت میکشد بابا این سوتها بیخ ندارد یعنی اگر کره زمین را به شما بدهند شما میگویی نمیشود که کره ماه را هم بگیریم؟ انسان راضی باشد بگو خوب هنوز رشد نکردهام کی گفته که شما رشد داشته باشی؟ من اینرا چند بار گفتهام ولی پای تلویزیون هر لحظه که همه مردم ایران نیستند یک چیزی را خواسته باشیم همه مردم ایران بدانند دسته کم باید سی چهل بار توی تلویزیون بگوئیم چون امشب یک میلیون هستند هفتهای دیگر یک میلیون دیگر دو میلیون دیگر پنج میلیون دیگر من بارها گفتهام که خداوند رشد را بر سایهی داشتهها قرار نمیدهد در سایهی عمل شما قرار میدهد یک کسی ده تومان دارد یک تومان به فقیر کمک میکند یک کسی ده میلیون دارد یک میلیون کمک میکند ثواب کدامها بیشتر است؟ حدیث میگوید هر دو یک جور هستند چون ده تومان یک تومان ده میلیون یک میلیون یعنی هر دو نفر یک دهم مالشان را دادهاند حالا یک دهم آن. . . مثل یک دانگ خانه که خانهی کوچک شش دانگ است خانهی بزرگ هم شش دانگ است خدا نگاه نمیکند که کی یک میلیون داد و کی یک تومان میگوید یک میلیون چند درصد مالش است؟ میگوئیم یک دهم میگوید آنکه یک تومان داد چند درصد مالش است؟ میگوئیم آن هم یک دهم پس هر دو از نظر سخاوت یک جور هستند یعنی این زاویه قائمه است این زاویه هم قائمه است فرقی نمیکند هر دو قائمه هستند در دعا داریم(یا من سوی التوفیق بین الضعیف و القوی)ای کسی که مساوی قرار دادی توفیق بین ضیعیف و فوی را داریم خداوند توفیق بین ضعیف و قوی را مساوی قرار میدهد.
یک کسی تیزهوش است میرود کتابخانه در یک ساعت بیست تا مطلب یاد میگیرد یک کسی کند هوش است میرود کتابخانه یک مطلب یاد میگیرد اما هر دو اجرشان یک جور است چون هر دو دو ساعت تلاش کردند آن کسی که دو ساعت تلاش کرد. . . مثل حفاری که میآید چاه میکند این روز مزد پول میگیرد حالا چه این چاه به آب بخورد چه به آب نخورد. «وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» النجم/39 یعنی سعی خودت را کردی تو که سعی خودت را کردی مزدت را گرفتی چه بشود و چه نشود.
3- هشدار به گنهکاران برای حفظ حیات جامعه
29- هشدار: توی جامعه ما باید هشدار باشد چطور تابلوهای توی جادهها میگویند آقا خطر، خطر، هشدار بدهیم. امام حسین در مسیر راه فرمود من را میکشند اما(سلط الله علیهم من یذلهم) بعد از شهادت من خداوند کسی را بر مردم حاکم خواهد کرد که مردم را ذلیل خواهد کرد یعنی فکر نکنید که اگر بکشید طوری میشود کسی که حسین را بکشد خدواند حاکمی را بر اینها مسلط میکند که آن حاکم اینها را ذلیل کند(حتی یکون اذل فرق الامم) ذلیل ترین فرقههای اسلامی فرقهای میشوند که بعد از شهادت امام حسین زندگی کردند. هشدار بدهیم با این رفیق بشوی معتاد میشوی، عروس خانم عاشق این پسر شدهای، آقا پسر عاشق این دختر شدهای ذلیل میشوی این عروس لقمــﺔ حلال نخورده است(درآمد پدرش حرام است پوست و گوشت این عروس از لقمــﺔ حرام است نسل تو نسل پاکی نخواهد شد بچه هایت نخواهند بود چون این عروس حرام خوار است باباش شغلش جنایتکار است این داماد شغل باباش ربا است ربا گرفتن گناه زنای با مادر را دارد و شغل رسمی پدر این داماد ربا خواری است مضاربه حلال است که بگوید آقا من ده میلیون میدهم اینقدر میگیریم کار ندارم میخواهی گم کن میخواهی. . . مضاربه میگوید نه، ده میلیون به تو میدهم با آن کاسبی کن هر چه گیر تو آمد نصف آن مال من که صاحب پول هستم و نصفش هم مال تو که جان کندهای اما من پول به تو میگیریم اینقدر میگیریم تو هر کاری میخواهی با آن بکن این ربا است و ربا گناهش از زنا بدتر است و این آقا زاده استخوانش از ربا تربیت شده است) یک مقدار در ازدواجها باید هشدار بدهیم با آدم تارک الصلات ازدواج نکنیم با آدم ربا خوار ازدواج نکنیم با آدمهای بد دهان. . . میگوید خوشم آمد این خوش قیافه است داماد و عروس که کیلویی نیست یک نسلی را شما میخواهی برای خودت ذخیره کنی مرغ و خروس نیستید که فقط برای شهوت بروید پهلوی هم نسلی میخواهید تربیت کنید برای تربیت نسل باید غیر از شکل مسائل دیگر را هم در نظر بگیریم.
4- دعا و نفرین، هر کدام در جای خود
30- امام حسین در کربلا هم نفرین کرد و هم دعا، ما در قرآن هم نفرین داریم و هم دعا منتهی نفرین هم باید بجا باشد بعضی نفرینها مستجاب نمیشود بعضی نفرینها چه خوب است که مستجاب نمیشود یکی از حکمتهای خدا این است که نفرینها را مستجاب نمیکند وگرنه کمتر مادری است که به بچهاش نگوید برو گم شو، انشاءالله بروی زیر ماشین خدا بگوید خوب یاالله مادر گفت برو زیر ماشین شما هم برو زیر ماشین اصلاً کسی دیگر روی زمین نمیمامدند. خیلی از. . . منتهی نفرین به جا کجا نفرین بشود کجا دعا بشود، حالا نفرینها را من اینجا نوشتهام امام حسین فرمود(اللهم احبس عنهم قطره السماء) خدایا باران رحمتت را بر این مردمی که من را کشتند قطع کن، خدایا فلانی را بر اینها مسلط کن، (فامنعهم برکات الارض) خدایا برکات زمین را از این مردم قطع کن به عمربن سعد گفت(قطع الله رحمک) خدا نسل تو را قطع کند همینطور که علی اکبر من را کشتی هم نفرین دارد و هم دعا.
یکی از مسائل احسان به مخالف و دشمن است 30- احسان حتی به مخالفان و دشمنان: این از زیبائیهای کربلا است، ما نباید بگوئیم آقا این. . . من اینرا دوستش ندارم بابا دوستش نداری یا داری به او کمک کن من از این بدم میآید اگر بدت میآید فعلاً نیاز دارد به او کمک کن ما در احسان. . . قرآن میفرماید «وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا» البقره/83 برای مردم خوب حرف بزن نگفته که با مومنین خوب حرف بزن گفته برای مردم خوب حرف بزن یعنی اگر مسلمان هم نیست خوب حرف بزن یک کسی فحش مادر داد به نوکرش گفت مادر فلان امام باقر(علیه السلام) فرمود چرا فحش مادر به او دادی؟ من فکر میکردم که تو آدم باتقوا و خوبی هستی زبانت هرز است گفت آقا این مادرش مسلمان نیست گفت خیلی خوب مسلمان نباشد اگر کسی مادرش مسلمان نباشد میشود گفت که مادر تو فلان کار بد را کرده است تو از حالا با من نباش با اینکه بیست سال است که با من هستی از حالا از من جدا شو امام با دوست بیست سالهاش قطع رابطه کرد برای اینکه هرزه گفت با زن کافر به زن کافر هم نباید هرزه گفت ادب با همه هزار نفر با حر وارد کربلا شدند روز دوم هنوز به کربلا نرسیده بودند امام حسین فرمود این لشگر حر خسته است به همه آب بدهید از قبل هم فرمود آب را ذخیره کنید هم به حر آب بدهید هم به هزار نفری که آمدهاند من را بکشند به اسب هایشان هم آب بدهید یک زمانی قربانی کرد برای ما گوشت نیاورد ما هم قربانی میکنیم برای او گوشت نمیبریمای بابا! عروسی دخترش من را دعوت نکرد من هم او را دعوت نمیکنم بابا معامله نکنید(صل من قطعک) وصلت کن با کسی که با تو قطع رابطه کرده است او با تو قطع رابطه کرده است اما تو با او. . . او خودکارش را به من نداد من هم به او نمیدهم رفتیم حمام صابونش را به من نداد من هم شامپویم را به او نمیدهمای بابا! بابا او قطع رابطه کرد تو(صل من قطعک) امام سجاد(علیه السلام) میفرماید(من اغتابنی الی حسن الذکر) کسی که پشت سرمن غیبت کرده است و پشت سر من حرف زشت زده است به من توفیق بده که من خوبیاش را بگویم او بدی من را گفت من خوبی او را بگویم او سلام نکرد من سلام کنم؟ دیدن من نیامد، تشیع جنازه فامیل ما نیامد، عروسی فامیل ما نیامد هر کاری نکرده است معامله نکنید اگر معامله میکنید با خدا معامله کنید امام حسین از زیبائی هایش این بود که فرمود حر با هزار نفر آمده است که من را بکشد گرچه حر توبه کرد ولی آن هزار نفر توبه نکردند فرمود به خودش و به هزار نفرش و به تمام اسب هایش آب بدهید اصلاً آب را برای اینها ذخیره کرد احسان به مخالف این خیلی زیباست. متاسفانه ما بعضی از خطهای سیاسیمان همین که حاکم میشود یک نفر از جناح مخالف را راه نمیدهد.
(مثلاً مدیر کل داری یک سلیقه سیاسی است تمام معاونین و مشاورین حتی تلفن چی و آبدارچی. . . افطاری که میدهد. . . یک شب از ما دعوت کردند برای افطاری خوب میدانید که هر روزنامهای یک خط سیاسی دارد من هم با هیچ روزنامهای مصاحبه نمیکنم ولی یکی از رئیس همین روزنامهها دعوت کرد از این جناحهای سرجناحهای سیاسی بود گفتم کیها هستند افطاری گفت فلانی و فلانی و فلانی همه اعضای روزنامه گفتم از آن روزنامه مخالف کسی هست گفت اینها خطشان با ما دو تاست گفتم خط سیاسیاش دو تا است مسلمان که هستند روزه هم که هستند دیگر شما میخواهی یک آب جوش بدهی که افطار کنند این خط سیاسی توی هسته خرما که نیست خوب بیاید آب جوش و خرمایش را بخورد بعد هم سیاستاش هم برای خودش به هر کس میخواهد رای بدهد برای هر کس میخواهد بنویسد ما وقتی خط سیاسیمان گل میکند دیگر افطاری به آن خط مخالف نمیدهیم من به یکی از اینها که آخوند هم بود گفتم یک چیزی میگویم راستش را بگو ما پشت سر تو نماز میخوانیم گفت بله، گفتم اگر بفهمی که فلانی که از نظر سیاسی با تو مخالف است از این حلیم فروشها حلیم میگیرد تو را به خدا از او حلیم میخری؟ گفت نه، گفتم این دیگ حلیم چه گناهی کرده است؟ ! اینها دیگر خط سیاسی نیست اینها فساد است اینها سرطان اخلاقی است بعضی از ماها به اسم روشنفکری به اسم خط سیاسی به اسم موضع گیری و به اسم قاطعیت اینها حرف است اینها سرطان اخلاقی است انسان باید موضع حقاش را تشخیص بدهد روی موضعاش هم پافشاری کند با دیگران هم. . . اینرقمی نباشد که حالا. . . احسان حتی به مخالف ما آدم داریم که حتی اگر سرطان بگیرید از آن جناح باشد عیادت او نمیروند اما اگر یک سرفه کند از جناح خودش باشد مینی بوس مینی بوس میروند عیادتش اینها سرطان اخلاقی است. «وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا» الشمس/10 یعنی قایمش کرد، زمان جاهلیت زنش که دختر میزائید میگفت چه خاکی به سرمان کنیم میگفت زیر خاک قایم کنیم یعنی زنده به گور کنیم، افرادی هستند که پولشان را قایم میکنند علماش را قایم میکند شاعر است شعرش را به یک شاعر دیگر نمیدهد دفتر یادداشتش را نمیدهد میگوید من زحمت کشیدهام تو بروی از روی یادداشتهای من بخوانی؟ خدا هر چه به ما داده در اختیار دیگران هم بگذاریم. وَأَمَّا بِنِعْمَهِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ» الضحى/11 آقا جان اگر خودکار نداری من دو تا خودکار دارم میخواهی یکی را بدهم، اسلام با معطل کردن مخالف است هر کس هر چیزی ول معطل کند گناه کرده است حتی زمین حدیث داریم اگر کسی زمین را نکارد کشاورزی نکند زمین را رها کند حتی دیوار کشیده و سنگ چینی کرده اگر تا سه سال نرود سنگ چینیاش را بردارد سنگ هایش را بردار برو کشت کن تا سه سال برای شما حریم است نمیتواند زمین بیابان را سنگ چین کنی ده سال دیگر بیائی بگویی پدر بزرگ من اینجا را سنگ چینی کرده است خوب بیخود کرده است آب را معطل کنیم حرام است پول را معطل کنیم با آن کار نکنیم کنز است علم را نگوئیم کتمان است پنهان کردن علم کتمان است پنهان کردن پول کنز است پنهان کردن طبیعت احسان به دیگران. . . (رشق الخیل ترشیحا) به اسب هایشان هم آب دهید اصلاحات را از سرچشمه شروع کنید.)
5- لزوم برخورد با سرچشمه فساد
31- اصلاحات را از سرچشمه شروع کنیم: گاهی وقتها ما سرچشمه را ول میکنیم میآیئم سراغ شاخه داریم که حاکم مدینه پیشنهاد کرد به امام حسین که با یزید بیعت کن آنوقت این جمله راویاش امام حسین است فرمود که جدم پیغمبر فرمود حکومت بر خاندان ابوسفیان حرام است آنوقت جمله این است(اذا رایت المعاویه علی منبری) اگر معاویه را دیدید رفته روی منبر من نشسته(فابقروا بطنه) شکمش را پاره کنید نگذارید. . . . چون اگر معاویه روی منبر باشد آنوقت پسرش میآید روی منبر بعد آنوقت ماجرای کربلا پیش میآید از سرچشمه که معاویه است جلویش را بگیرد حضرت فرمود اهل مدینه به این حدیث عمل نکردند معاویه رفت روی منبر(فلم یفعلوا فابتلاهم الله بیزید) کیفر اینکه با معاویه درگیر نشدند این است که خدا بعد از معاویه بر اینها نازل کرد آنوقت یزید آمد مدینه چه کرد، به لشگرش گفت همه دخترهای مدینه برای شما حلال بالاترین فحشا در مدینه شد لشگر یزید ریختند با دخترهای مدینه با زنهای مدینه. . . وقتی پیغمبر میفرماید این کار نکنید نکنید آدرس این مقتل خوارزمی ج1 ص185 لهوف ص20.
32-قبول عذر، عذر پذیری، حر وقتی آمد گفت من را ببخش او را بخشید نگفت آقا شما سابقهات. . . شما چکار به سابقهاش داری دیگر شتر دیدی ندیدی گاهی وقتها یک جوانی غلطی کرده زندان هم رفته دیگر از زندان. . . این همان که زندان بود، دختر فلانی را گرفتی همان که داداشش زندان بود؟ ای بابا، حالا یک جوانی رفته زندان این دختر توی خانه باید چوبش را بخورد خواستگار نداشته باشد؟ دختر چه گناهی کرده؟ سراغ دختر نمیرود بخاطر اینکه برادرش یک هفته رفته زندان اینکه. . . ممکن است انسان خودش هم خلافکار باشد هفتههای دیگر جدی توبه کند. فرمود(انت حر کما سمتک امک حر).
6- برخورد با منکر، در حدّ توان و امکان
33- جلوگیری در منکر حتی در یک مورد، جایی سی تا گناه میکنند هم تریاک میکشند هم فحش میدهند هم قمار میکنند اصلاً جلسه جلسه فساد است اگر میتوانی کل جلسه را اگر نمیتوانی. . . مثل طناب اگر میتوانی کل طناب را پاره کن اگر نمیتوانی یک نخ آنرا پاره کن لشگر آمدهاند امام حسین را بکشید دیگر بدترین گناه کشتن امام حسین است در عین حال امام حسین به همین لشگر میگوید کاری به زن و بچه من نداشته باشید یعنی با اینکه بزرگترین منکر را انجام میدهید یکی از منکرات کشتن امام حسین است یکی از منکرات این است که به خیمهها حمله نکنید فرمود تا من زنده هستم به خیمهها حمله نکنید از این چی میفهمیم از این میفهمیم که اگر ده تا گناه هست و شما جلوی نه تا را نمیتوانی بگیری ولی جلوی یکیاش را میتوانی بگیری خوب جلویش را بگیر یعنی اگر کسی هم سیگار میکشد هم فحش میدهد شما بگو آقا نمیشود این سیگار را نکشی، نمیشود فحش ندهی، شما اگر آب داشتی همه بدنت را میشوری اگر آب کم بود دستت را که میتوانی بشوری نباید گفت بابا همه بدنم که نجس است بگذار دستمان هم کثیف باشد اگر آدم آب کم دارد یک قسمت بدنش هم را که میتواند بشورد بشورد ما گاهی وقتها میگوئیم بابا کارش از این حرفها گذشته این دیگر ول است این دیگر هرز است آقا جان با اینکه هرز است آقا جان با اینکه هرز است یک کار خوبی را به او القا کن او کاری که راه دستش است شاید آن خوبی باعث شد باقی کارهایش هم خوب بشود خوبی برای آدم خوبی میآورد اگر شما در مجلسی هستی یا افرادی را در جایی میبینی که گناهانی میکنند گناه در گناه در گناه و شما در مقابل موج گناه قرار گرفتید اگر میتوانی یکی از این گناهان را نکنی انجام نده نگو آقا این گناه را نکند چه فایدهای دارد پس باقی گناهانش چی؟ باقی گناهان حسابش فرق میکند نباید بگوئیم چون موج گناه است و من نمیتوانم حریف بشوم پس دیگر انجام بدهم حالا که نمیتوانم کل شهر را تمیز کنم پس خانه خودم را هم تمیز نکنم اگر نمیتوانی همه خیابان را تمیز کنی خیابان پشت خانهات را تمیز کن یعنی هیچوقت دست از کار نکش امام حسین فرمود اگر چند منکر را دیدی میتوانی جلوی یکی از آنها را هم بگیری بگیر خود کشتن من منکر است حمله به خیمهها منکر است حالا که از این منکر دست بر نمیدارید تصمیم گرفتهاید من را بکشید خوب بکشید ولی یک منکر دیگر را انجام ندهید.
خدایا تو را به حق محمد و آل محمد ایمان سالم عقل قوی رزق حلال علم مفید عمر با برکت عزت در دنیا و آخرت سعادت عزت و برکت به فرد فرد امت اسلامی مرحمت بفرما.
خدایا رهبر ما امت ما انقلاب ما آبروی ما جوانهای ما نسل ما هر چه که به ما هدیه کردهای در پناه آقا امام زمان(علیه السلام) حفظ قلب نازنینش را از ما راضی بفرما.
حق گویان و طرفداران حق را در تمام کشورها سربلند کن.
طرفداران باطل را در سراسر دنیا یا بیدار و هشیار توفیق توبه اگر قابل نیستند متلاشی و نابود بفرما.
قلب آقا امام زمان را از ما راضی و آقا امام زمان را از ما راضی و خشنود بفرما.
(والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته)