نعمتهای الهی در سوره الرحمن -17

بسم الله الرّحمن الرّحیم
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی

توی این ایام که سوره‌ی الرحمن را تفسیر می‌گفتیم یکی از آیات این است «یسأله من فی السماوات والأرض کل یوم هو فی شأن» «فبأی آلاء ربکما تکذبان» «سنفرغ لکم أیها الثقلان» منتهی این بحث بینند گان عزیز شبی این بحث را می‌بینند که شب نیمه‌ی شعبان هم هست و شاید لطف خدا بود که این آیه به این شب بخورد که حالا من راجع به «یساله» یک خورده صحبت کنم.
نیاز همه موجودات زمینی و آسمانی به خداوند
«یسأله من فی السماوات و الارض» تمام موجودات آسمانی و زمینی در خواست دارند از خدا هیچکس از خودش چیزی ندارد. اگر آنی کند نازی – فرو ریزد قالبها. مولوی می‌گوید، ظاهراً مولوی است که می‌گوید ما همه شیر هستیم شیران علم، مال مولوی است؟ ما همه شیریم شیران علم. روی پرده عکس شیر بود باد، که به آن می‌خورد حرکت می‌کرد می‌گفت این حرکت مال خود شیر نیست مال. . . توی تلویزیون توی برنامه‌ی عروسکها هست که با هم حرف می‌زنند آدم که نشسته فکر می‌کند عروسکها حرف می‌زنند این عروسکها با یک نخ قرقره بند است پشت آن یک کسی نشسته که دارد اینرا هدایت می‌کند هستی بند به او است.
دعا و اظهار نیاز به درگاه الهی
اگر لحظه‌ای برق به لامپ نرسد این شیشه از خودش نوری ندارد از این معلوم می‌شود که در آسمانها موجودات زنده‌ای هستند که خوب این عقیده‌ی ما است فرشته‌ها هستند یعنی فرشته‌ها هم دعا می‌کنند.
 خدا می‌داند که کی چی می‌خواهد اما در عین حال «یسأله»خود سوال کردن مسئله‌ی مهمی است. گاهی انسان می‌داند که خانمش فلان غذا یا فلان لباس را می‌خواهد می‌رود برایش می‌خرد. گاهی به خانمش می‌گوید بیا با هم برویم تو بگو این را می‌خواهم من برایت بخرم آنوقتی که خانم با شوهر می‌رود و بعد می‌گوید من این را می‌خواهم و شوهر برایش می‌خرد گرچه اگر شوهر هم یقین داشته باشد که چی را انتخاب خواهد کرد می‌گوید من یقین دارم که خانمم چی را انتخاب خواهد کرد پس بروم بخرم نه اینکه او را ببرد و بخرد حسابش جداست. میوه را از درخت بچینی مزه‌اش فرق می‌کند تا بگذارند توی بشقاب برایت بیاورند و لذا توی بهشت هم که همه‌ی امکانات هست تازه می‌گوید خودت بچین «قطوفها دانیه» شاخه‌اش نزدیک است زحمتی نیست ولی با دست خودت بچین خدا می‌داند که کی چی می‌خواهد می‌گوئیم خدایا تو که می‌دانی کی چی. . خوب بله «یا من یعلم ضمیر الصامتین» خدایا تو، توی دل همه‌ی آدمها را می‌دانی اما خود گفتن مهم است حتی حدیث داریم که خدا می‌داند کی چه کرده اما اگر خواستید دعا یتان مستجاب بشود بطوری که احدی نفهمد لغزشهایت را هم بگو خدایا اینجا این خلاف را گفتم خدایا اینجا این نگاه بیخود، این غذای بیخود، این حرف بیخود، این فکر بیخود، یک جایی که آدم می‌خواهد برود میهمانی فکر می‌کنید چی ببرید سه تا اصل را در نظر می‌گیرید یکی اینکه می‌گوئیم یک چیزی را ببریم که صاحبخانه نداشته باشد آخر گاهی وقتها کادو می‌برند می‌بینی همه ساعت آورده‌اند همه ملامین آورده‌اند دوم اینکه می‌گوئیم چیزی ببریم که صاحبخانه دوست داشته باشد برایش ببرند. در خانه‌ی خدا هم همینطور است وقتی می‌رویم در خانه‌ی خدا یک چیزی ببریم که خدا ندارد چی است که خدا ندارد و خیلی هم دوست دارد که برایش ببرند خدا عاجز نیست و خیلی هم دوست دارد که مردم در خانه‌اش می‌روند این عجز و ناتوانی خودشان را به خدا عرضه کنند. خدا عجز و ناتوانی ندارد و خیلی هم دوست دارد که مردم. . . چون وقتی آدم اقرار کرد که خدایا من اینجا اشتباه کردم این غرور آدم شکسته می‌شود اصلاً حدیث داریم گاهی وقتها شما را توی فشار می‌گذارند فقط برای اینکه داد بزنی «فأخذناهم بالبأساء والضراء» شما را توی تنگنا قرار می‌دهند که «لعلهم یتضرعون» می‌خواهم جیغ بزنی اصلاً زیر پایت را داغ می‌کنم که بروی چون اگر داغ نکنم می‌مانی.
اصلاً حرکت سیلو، حرکت گندم بخاطر این است که گندم سالم بماند و الا اگر راکد باشد. . . آب راکد گندم راکد اصلاً زندگی یکنواخت خواب آور است حدیث داریم که اگر سه چیز نبود انسان اصلاً خوابش می‌برد(لولا ثلاثه) اگر سه چیز نبود این تواضع نمی‌کرد مرگ، مرض، فقر، تمام موجودات آسمانی و موجودات زمینی از خدا درخواست می‌کنند در خواست هم خصوصیاتی دارد.
شب نیمه شعبان، شب قدر اهل بیت علیهم السلام
حالا بیننده‌ها چون شب نیمه‌ی شعبان است. . . قدر شب نیمه‌ی شعبان را داشته باشیم اول اینکه بعد از شب قدر شبی مثل شب نیمه‌ی شعبان نیست. همینطور که شب قدر برای پیغمبر(صلی الله علیه و آله) است شب نیمه‌ی شعبان برای اهل بیت است. اگر کسی بتواند شب نیمه‌ی شعبان که حالا هم با شب جمعه تطبیق کرده هم شب جمعه است هم شب نیمه‌ی شعبان کسی اگر بتواند شب نیمه‌ی شعبان نخوابد و تا صبح احیا بگیرد. حدیث داریم آنوقتی که همه‌ی مردم کج می‌فهمند این درست می‌فهمند آنوقتی که همه‌ی مردم کلاه سرشان می‌رود این بصیرت دارد کلاه سرش نمی‌رود یعنی وقتی که همه‌ی دلها می‌میرد دل این زنده است و شب نیمه‌ی شعبان علاوه بر اینکه شب دعا هست این دعای کمیلی که مال شب جمعه‌ها است اصلش مال شب نیمه‌ی شعبان است فتوکپی‌اش را آورده‌اند شب جمعه هم بخوانید این شب جمعه هم بخوانید اصل دعای کمیل مال شب نیمه‌ی شعبان است هم شب عزیزی است و شبی است که همه‌ی اولیاء منتظر آن بودند و شب دعا است.
 دعا در شب نیمه‌ی شعبان به استجابت نزدیک است و هر چی هم فساد بیشتر می‌شود حالت انتظار بیشتر می‌شود. توی ایران خودمان یک آدمهایی بودند می‌گفتند خوب حالا با امریکا بسازیم بالاخره. . . خود عراقیها، توی عراق عده‌ای بودند که خیلی زیاد نبودند اما یک عده بودند که می‌گفتند صدام برود هر که بیاید خوب است بخصوص وقتی امریکا آمد مقدار زیادی برنج و روغن و. . . گفتند نفسی کشیدیم صدام رفت برنج هم ارزان شد و لذا یک گرایشهایی توی عراق پیدا شد برای امریکا یک گرایشهایی توی ایران بود ولی الان می‌فهمند که آقا اصلاً یک آدم راستگو روی کره‌ی زمین و جود ندارد توی این شرقی و غربی‌ها از دم تا دُم دروغ می‌گویند دمکراسی‌شان دروغ است.
 مرکز حقوق سازمان ملل، مرکز وتو کردن هم سازمان ملل است. وتو کن یعنی هر چه حرف بزنی من می‌گویم کشک، یعنی حرف شما نابود آنجا که بناست از حقوق همه دفاع کنند بیش از همه به حقوق تجاوز می‌شود، همه دروغ می‌گویند دنیا منتظر یک منجی است این منجی را خدا با چند بیان وعده داده یک جا گفته «وعد الله الذین امنوا» کلمه‌ی وعد گفته که چی؟ که آینده مال شماست یک جای دیگر می‌گوید «کتبنا فی الزبور» یعنی نوشتیم که چی؟ «أن الأرض یرثها» بدرستی که وارث می‌شود زمین را کی؟ «عبادی الصالحون» بندگان صالح اینکه می‌گویند هر که منتظر مصلح است باید صالح باشد بخاطر این است.
فراگیر شدن ظلم و ستم، پیش از ظهور امام زمان علیه السلام
یک سوالی است من چند بار جوابش را داده‌ام اجازه بدهید یکبار دیگر هم بگویم چون هر وقت ما چیزی توی تلویزیون می‌گوئیم همه‌ی مردم که ننشسته‌اند یک عده نیستند یک عده هم کانال دیگر را می‌بینند و لذا بعضی چیزها را آدم خواسته باشد بماند باید در چند کانال بگوید گاهی می‌گویند ببین شما مگر نمی‌گوئید امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی ظهور کند. . . وقتی ظهور می‌کند که دنیا پر از ظلم بشود چون حدیث هم داریم(بعد ما ملئت) بعد از آنی می‌آید که مملو بشود(ظلما و جورا) بعد از آنکه زمین پر از ظلم بشود می‌گویند خوب وقتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌آید که دنیا پر از ظلم بشود پس همه بیائید با هم گناه بکنیم که زودتر دنیا پر بشود تا آقا بیاید یک قاطی شده است اینجا، جای یک الف اینجا خالی است نگفته(بعد ما ملئت ظالما) وقتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌آید که همه‌ی مردم ظالم بشوند می‌گفتیم پس بیائید که همه‌مان ظالم بشویم که او بیاید می‌گوید بعد از آنکه دنیا پر از ظلم شد فرق بین ظلم و ظالم چیه؟ ممکن است یک سیگاری بیاید توی اتاق ممکن است پنج تا سیگاری بیایند اینقدر دود بکشند که اتاق پر از. . . نمی‌گوید بعد از آنکه همه‌ی مردم اتاق سیگاری شدند می‌گوید بعد از آنکه اتاق پر از دود شد فرق است. . . وقتی پنجره را باز می‌کنند که اتاق پر از دود بشود یا می‌گویند وقتی پنجره را باز می‌کنند که همه‌ی مردم دود کش بشوند. اگر می‌گفت بعد از آنکه همه‌ی مردم سیگاری شدند می‌گفتیم خوب پس بیائید همه‌ی ما ظالم بشویم اما می‌گوید بعد از آنکه دنیا پر از ظلم شد ممکن است یک امریکا باشد به تمام قاره‌ها ظلم کند یعنی می‌شود دنیا پر از ظلم بشود ولی ظالمش هم یک گروه بیشتر نباشند این هم جواب این. (یک ظلم و ظالم اینقدر فرق می‌کند یعنی مثل رادیوهایی که یک ذره تکانش می‌دهی اردویی می‌خواند یک ذره تکانش می‌دهی انگلیسی یک خورده موجش عوض بشود فرق می‌کند دو شاخه‌ی تلفن را توی برق بگذاری کلی فرق می‌کند نیمه‌ی شعبان بر همه مبارک باشد دو سه چیز را بگویم حالا که بیننده‌ها بحث را شب نیمه‌ی شعبان می‌بینند یکی اینکه روایت داریم نه یکی و دو تا روایات زیادی داریم که هر هفته کارهای ما را امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌بیند دوم اینکه ما باید احساس کنیم که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دوستمان دارد چون روایتی دیدم که حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمود من روزی صد بار به شما دعا می‌کنم این هم یک حدیث و حدیث هم داریم که اگر دعای من پشت سر شما نبود شما را دشمنان قورت می‌دادند این هم یک حدیث دعاهایی هم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دارد که جمع شده بنام صحیفه‌ی مهدیه دعاهایی که شخص امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دارد خود دعاهای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مهم است. فرهنگ مهدویت به لطف خدا توی ایران راه افتاده بسیاری از شهرها مهدیه دارند مسئله‌ی جمکران من اول طلبگی‌ام بود گاهی می‌رفتیم جمکران هیچکس نبود پنج نفر ده نفر بودند الان جمعیت چند صد هزار نفری و در سال چند میلیون این توجه به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) این خودش یک مسئله است. تشنه شدن جهان که امروز رفتیم سراغ حزب بعث دیدیم حزب رستاخیز را دیدیم شاه را دیدیم صدام را دیدیم امریکا را دیدیم اروپا را دیدیم هیچکس مشکل خودش را حل نکرد هیچکس و هیچ کشوری مشکل خودش را حل نکرده قانونهای بشری را دیدیم که همه کوتاه هستند همه نارسا هستند آمادگی جهانی را دیدیم در خود جمهوری اسلامی کارهایی شد که یک سری مبهمات پهلوی ما آسان شد.
انقلاب اسلامی ایران، نمونه‌ای از انقلاب جهانی امام زمان علیه السلام
 قبل از قیام حضرت امام(رحمه الله علیه) می‌گفتیم مثلاً امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) یک مرد خدا می‌آید کره‌ی زمین را می‌گیرد بعد دیدیم که حضرت امام آمد ایران را گرفت گفتیم پس می‌شود یعنی واقعاً همه‌ی طاغوتها می‌روند؟ بعد وقتی شاه رفت گفتیم پس می‌شود صدام رفت پس می‌شود یعنی همینکه. . . می‌گویند اگر کسی توی یک حوض شنا کرد پس توی استخر هم می‌شود توی استخر شنا کرد توی رودخانه و دریا هم می‌شود اگر کسی یک خانه ساخت پس می‌شود که کسی بیاید یک شهرک بسازد خود انقلاب ایران مستضعفین بیایند موج بیندازند شد توی قرآن می‌گوید مستضعفین حکومت را می‌گیرند توی ایران شد توی ایران نه خان‌ها بودند نه سرمایه دارها بودند مستضعفین مثلاً رجایی مثلاً چمران اینها مثلاً آمدند.
یک مرد خدا می‌شود حاکم بشود؟ امام خمینی(رحمه الله علیه) شد طاغوت می‌شود فرار کند؟ شد مستضعفین می‌توانند؟ شد، بله می‌شود انقلاب ما یک خورده راه را روشن کرد یعنی گفت ببین این شد آنجا هم می‌شود.
خدا رحمت کند اموات را بچه بودم به بابام گفتم برویم چراغانی گفت می‌خواهی بروی چه کنی گفتم برویم چراغانی گفت این لامپ را ببین گفتم خوب دیدم گفت آنجا هم هزار تا است مثل این گفتیم خیلی خوب اینکه چراغانی. . . حالا اگر امام حاکم شد پس امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف). . . . اگر یک لامپ روشن شد پس پرژکتور هم روشن می‌شود اگر توی حوض توانستیم شنا برویم پس می‌شود البته ما نمی‌خواهیم بگوئیم حکومت ما نمونه‌ی حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است فاصله زیاد است منتهی از این جنایتهای شرق و غرب و استکباری که کشورهای دیگر دارند ما نداریم این هست.
شب نیمه‌ی شعبان شبی است که همه منتظرش بودند سه بار این آیه توی قرآن تکرار شده می‌فرماید که «أرسل رسوله بالهدى ودین الحق لیظهره على الدین کله» « ارسل رسوله بالهدی» رسولش را همراه با هدایت و مکتب حق فرستاد می‌خواهد چه کند؟ «لیظهره علی الدین کله» بر همه‌ی ادیان اسلام باید پیروز بشود این وعده‌های خداست خدا وعده‌اش تخلف دارد؟ ابدا، قران می‌فرماید «و لن یخلف الله وعده» کسی قول می‌دهد عمل نمی‌کند که عاجز باشد خدا که قادر است خدا می‌گوید «کن فیکون».
قیام امام زمان علیه السلام برای حاکمیت قسط و عدل
امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چطور می‌تواند قیام کند؟ (و نصرته بالرعب) ترس، دیگر چی؟ امکانات، آقا با این امکانات و تکنولوژی امروز امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چطور قیام می‌کند؟ چطور خلبانهای ما، ارتشی‌های ما، بسیاری از متخصصین ما که در شرق و غرب تحصیل کرده بودند متخصص شدند آمدند با امام پیمان بستند بیعت کردند بازوی شاه و دولت بودند شدند بازوی جمهوری، اسلامی مگر نمی‌شود حدیث داریم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) که ظهور کند مهمترین مغزهای کره‌ی زمین می‌آیند با امام بیعت می‌کند و تمام تخصص‌اش را در اختیار امام می‌گذارد مشکلی دارد؟ مگر بسیاری از خلبانهای ما خلبانهای زمان شاه نبودند از عاشقان انقلاب از مریدان دربست حضرت امام شدند مگر نمی‌شود کار امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چیه؟ عدالت، هر کس منتظر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است باید یک مقداری مسئله‌ی عدالت را در جریان بگذارد ما مملکتمان علم دارد اصلاً نه مملکت ما، دنیا علم دارد عدالت ندارد مشکل دنیا این است که دنیا از نظر علمی رشد کرده اما از نظر عدالت یک قدم جلو نرفته است. الان ظلم بیش از زمان قبل است زمان قبل با شمشیر می‌کشتند الان با هواپیما بمباران می‌کنند کشوری را، زمان جاهلیت دختر را زنده بگور می‌کردند حالا دختر و پسر را با هم زنده بگور می‌کنند، یکی می‌کشتند حالا شهر به شهر می‌کشند این دنیای توحش منتظر یک منجی است و ما وظیفه‌مان است که دعا کنیم که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیاید و بخواهیم که قلب مبارکش از ما راضی باشد و شرایطی هم که در روایات داریم که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی می‌آید که همچین بشود چنان بشود چنین بشود می‌گوئیم پس اینکه خیلی. . . حالا حالاها نمی‌آید می‌گوید نه، کار امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با محاسبات ما نمی‌آید(اصلح الله امره فی لیله)(شما مثلاً یازده میلیون بنی صدر طرفدار داشت که چند میلیونی از این طرفدارها با دکتر بهشتی هم بد بودند حتی بعضی از اینها جسارت به دکتر بهشتی هم می‌کردند ما اگر روی محاسبات ماشین حساب می‌گفتیم مثلاً پنج میلیون به بهشتی جسارت می‌کنند هر آدمی نیم ساعت با او صحبت کنیم هر آدمی پنج میلیون نیم ساعت ببینیم چقدر می‌شود یک مرتبه حزب جمهوری که منفجر شد بهشتی شهید شد تمام اینها عقیده‌شان برگشت این(اصلح الله امره فی لیله) یعنی یک شبه همه چیزی. . . اگر در روایت دیدید امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی ظهور می‌کند یا در پای منبر شنیدید یا در کتابی خواندید که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی ظهور می‌کند که چنین بشود چنان بشود شما می‌گوئید پس حالا حالاها نمی‌آید پس من امروز و فردا نباید منتظرش باشم مثل حجی که هنوز حاجی‌ها عرض کنم به حضور جنابعالی که. . . تازه رفته‌اند مکه شما می‌گوئید هنوز عید قربان هم نشده تازه چند روز بعد از عید پروازها شروع می‌کند به آمدن پس حالا حالاها بیخود در خانه نگو کیه گاهی روایتها یک چیزهایی توی آن هست که آقا وقتی می‌آید که چنین و چنان می‌شود که آدم وقتی که این روایت را می‌خواند. . . البته من خودم برایم پیش آمده حدود. . .) ریشهایم مشکی بود اول طلبگی‌ام بود من دیدم که هو! پس حالا حالاها امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نمی‌آید وقتی من یقین دارم که حالا حالاها نمی‌آید پس این پس چطور به من می‌گویند منتظر باش رفتم پهلوی یکی از علمای متخصص پیر مردی بود گفتم آقا من یک اشکالی به ذهنم آمده می‌گویند منتظر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشید بعد آنطرفش می‌گویند امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی می‌آید که اینطور بشود اینطور بشود حالا حالاها اینطور نخواهد شد پس من هم نمی‌توانم منتظر باشم آنوقت حدیث فرمود گفت بله حدیث داریم که بطور طبیعی اینطور است اما وقتی بناست که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیاید(اصلح الله امره فی لیله) یعنی یک مرتبه فاصله‌ی دو سه ماه جاوید شاه می‌شود مرگ بر شاه اینطور نیست که هر کسی چند سال روی آن کار بکنیم تا جاوید شاه او بشود مرگ بر شاه.
بچه‌های بسیج ما بچه‌های سپاه و ارتش ما توی جبهه نگاه می‌کردی اه! این آمده جبهه این دوچرخه‌اش را به داداشش نمی‌داد اگر دمپایی‌اش را خواهرش پا می‌کرد می‌زدش اگر کسی با حوله‌اش صورتش را خشک می‌کرد دعوا می‌کرد چرا دوچرخه‌ی من، چرا توپ من. . کسی که دوچرخه‌اش را به برادرش نمی‌دهد چطور حالا آمده جانش را برای دین بدهد این آن است آخر من او را می‌شناسم چطور این آن شد؟ بله اگر خدا اراده کند یکمرتبه دلها زیر و رو می‌شود عروس و داماد هم همینطورند قرآن می‌گوید «جعل بینهما موده و رحمه» عروس و داماد را «جعل» یعنی خدا قلاب می‌اندازد گاهی عروس هیچ مشکلی ندارد داماد هم هیچ مشکلی ندارد ولی همدیگر را دوست ندارند اینجا خدا آن بند کشی که باید بکند نکرده عروس سوپر دولوکس داماد عالی ترین امکانات را دارد اما از همدیگر بدشان می‌آید می‌بینی دو تا عروس و داماد هستند پیرمرد دماغش مثل لامپا لبهایش برگشته صورتش چین و چروک خورده نه قیافه نه شکلی همچین قربان هم می‌روند اه! ! ! عجب گاهی خدا آب دوغ گچ ریخته دو تا خشت را بهم چسپانده گاهی دو تا آجر را. . . «و جعل» می‌گوید زور نزن «جعل بینهما».
(یک دختری بود می‌خواستند شوهرش بدهند این مشکلی توی صورت داشت داماد پیدا نمی‌شد تا بالاخره دامادی پیدا شد این را به آرایشگاهی بردند گفتند آقا هر جوری می‌شود اینرا درستش کن ارایشگاهی هم آمد خیلی روی صورت این کار کرد و آخرش گفت عروس خانم نمی‌شود دیگر با خداست داماد تو را ببیند ظاهرش تو را نمی‌پسندد حالا دیگر. . . تا گفت نمی‌شود عروس زد به گریه عروس پا شد رفت توی یک اتاقی یک سجاده برداشت باز کرد گفت‌ای حسین این مهر کربلاست تو حل کن دستش را مالید به مهر کربلا مالید به صورتش گفت خانم نمی‌خواهد من را آرایش کنی من می‌خواهم همینطوری بروم پهلوی داماد، داماد تا این را دید عاشقش شد یکی از علمای بزرگوار قم از علمای مهم قم هم دوره‌ی حضرت امام(رحمه الله علیه) و آقای گلپایگانی ایشان نقل می‌کند می‌گفت این عروس و داماد هشتاد سال با هم زندگی کردند این زنی که جوانیهایش مشکل صورت داشت پیر شده بود وقتی می‌خواست برود مرد می‌دوید اینرا از زیر قرآن رد می‌کرد می‌گفت می‌ترسم به تو چشم(چشم زخم) بزنند و ما فکر کردیم که این مسخره می‌کند دیدیم نه آقا این. . . الله اکبر بابا سیم وصل شده گاهی یک لامپ کوچک وصل به برق است گاهی یک لامپ بزرگ وصل به برق نیست برقش باید تو را بگیرد) من به یک کسی گفتم خدا طول عمر به تو بدهد گفت خدا عرض عمرت بدهد ما فکر کردیم این متلک گفت فکر کردیم دیدیم نه طول عمر خوب نیست عرض عمر مهم است پای نامه را که مهر می‌کنند مهر یک سانت در یک سانت است مهر کوچک است اما همین مهر کوچک به نامه ارزش می‌دهد علی اصغر شش ماهه بود اما تاریخ کربلا را مهر کرد که حالا که می‌خواهید دعوا کنید علی اصغر چه گناهی کرده یعنی تار عنکبوت نازک است اما یکبار اراده‌ی خدا به آن تعلق می‌گیرد همین تار کوچک پیغمبر(صلی الله علیه و آله) را توی غار حفظ می‌کند خواب دست خداست خنده دست خداست بنده‌ی محسن قرائتی یک چیزی را یک جایی گفتم خیلی مردم گریه کردند من نمی‌دانم چی شد اینقدر مردم گریه کردند گفتیم عجب گرفت، همین را یک جلسه‌ی دیگری گفتیم دیدم می‌خندند گفتیم اه! مگر من چه گفتم؟ خدایا لب همان است عبارتها همان است چرا اینها می‌خندند بعد فهمیدم بابا خدا می‌گوید چانه نزن «و انه هو اضحک و ابکی» خدا می‌خنداند خدا می‌گریاند گاهی یک چیزی می‌گوئیم نمی‌گیرد گاهی یک چیزی می‌گوئیم می‌گیرد دست او است(حالا اینجا کاشان است شما هم پدر من را می‌شناسید به پدرم گفتم فلانی رفت تهران چقدر پولدار شد گفت آقا جان تهران کسی را پولدار نمی‌کند گفتم ببین رفت تاجر شد بچه بودم، گفت تهران ورشکست شد توی ماشین نشست از کاشان تا تهران گریه کرد آن گریه‌ها مشکل این را حل کرد اگر با آن گریه‌ها سوار ماشین می‌شد هر دهی می‌رفت آن ده آباد می‌شد اشکش مشکل را حل کرد این برقش گرفتت و الا خیلی‌ها تهران رفته‌اند با شانزده درجه بلا با بیست درجه برگشته‌اند تهران مشکل ساز نیست. تهران از همه. . . داغونتر از. . . فقیرهایی توی تهران هستند که هیچ جا نیست اینطور نیست که هر که برود تهران وضعش خوب بشود.)
دعا و صدقه برای سلامتی امام زمان علیه السلام
 به هر حال شب نیمه‌ی شعبان توجه داشته باشیم که خدا قول داده آقا بیاید فرموده به شما دعا می‌کند وظیفه‌ی ما دعا است صدقه می‌دهیم برای سلامتی خودمان ندهیم برای سلامتی آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بدهیم احیائش دعائش بخصوص دعای کمیلش و صلح و صفا و آماده باش برای ماه رمضان آسمانی‌ها دعا می‌کنند زمینی‌ها دعا می‌کنند همه‌مان نیاز داریم اینطور نیست که من مطالعه کردم پس سخنرانی‌ام خوب می‌شود بسیاری از وقتها بنده خیلی مطالعه کرده‌ام سخنرانیم موفق نبوده‌ام و بسیاری از وقتها همین جوری یک چیزی گفته‌ام اثر کرده از خدا بخواهید می‌گویند کدخدا را ببین ده را بچاپ بنده یک چیزی می‌خواهم اضافه کنم خدا را ببین دل را بچاپ شما بنده را دوست دارید بنده هم به شما ارادت دارم اگر یک تیغ بردارم بکشم به لباس شما لباس شما پاره بشود نگاه می‌کنی و می‌گویی من فکر کردم شما آدم حسابی هستی بی ادب اه! هر وقت هم من را توی تلویزیون می‌بینی تلویزیون را خاموش می‌کنی می‌گویی این چه می‌گوید دروغ می‌گوید شما هم اگر ته استکان چای را به لباس من بریزی من هم تا آخر عمرم محله‌ی شما نمی‌ایم خانه‌ی شما نمی‌ایم یعنی علاقه‌ای که به هم داریم با یک تیغی که به کت شما بکشم یا استکان چای را به من بریزی خلاص اما امام آمد از بسیاری از خانواده‌ها جوان گرفت که بروند جبهه شهید بشوند قبل از آنکه جوان بگیرد پنج میلیون رفتند استقبال این همه جوان رفتند جبهه شهید شدند در تشیع جنازه ده میلیون آمدند این را چه جوری با چه فرمولی حل می‌کنید امام آمد دستور داد جوانهای مردم رفتند جبهه شهید شدند عشق مردم از امام کم نشد خوب این را حل کن روانشناسی است بابا خدا است جوانش را می‌دهد بعد هم می‌گوید قربانت بروم با اینکه من کت شما را بگیرم تا آخر عمر به من نگاه نمی‌کنید از او باید بخواهیم.
نگو خدایا یک همسر به من بده خانه و ماشین وتلفن داشته باشد شکل و ماشین و فامیل. . . بگو خدایا سعادت. بچه‌ی من دانشگاه قبول شد گفت آقا دانشگاه قبول شدم گفتم خیلی خوب گفت پدر بی احساسی هستی گفت بچه‌ات دانشگاه قبول شد گفتم من خیلی عقیده ندارم هر کس دانشگاه قبول شد قطعا سعادتمند است و هر کس دانشگاه رد شد قطعا بدبخت است. ما خیلی دانشگاه رفته داریم که هزار و یک مشکل دارند خیلی آدمها دانشگاه نرفته‌اند مشکلی ندارند من می‌گویم خدا به شما سعادت بدهد دعایت می‌کنم خدایا سعادت بده از خدا سعادت بخواهید حدیث داریم نگو خدایا به من پول بده تا بروم مکه خیلی آدمها می‌روند مکه پول ندارند و خیلی‌ها دارند. . . از او بخواهید «یساله» خدایا عزت می‌خواهم توفیق می‌خواهم بسیاری از افراد توی شهرهای گمنام الان می‌شناسم می‌دانم کی را می‌گویم توی ذهنم هست افرادی هستند توی شهر مفلوکه پنجاه تا کتاب مفید نوشته که چاپ بیست سیم است افرادی هستند توی خود نجف توی خود قم یک مقاله‌ی مفید ممکن است نتوانند بنویسند اینطور نیست که هر که قم است هر که تهران است هر که نجف است هر که نبش خیابان است هر که دانشگاه است. . .
خدایا ایمانی به ما بده که جز تو در خانه‌ی کسی دیگر نرویم ایمانی به ما بده که جز تو و راه تو و اولیاء تو به کسی دیگر دل نبندیم خدایا آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را اگر هم تا حالا از ما ناراحت شده از این به بعد تا آخر عمر از ما راضی و قلب مبارکش را از ما راضی و ما را تا آخر عمر مشمول دعاهای آقا قرار بده در پناه حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) کشور ما رهبر ما دولت ما امت ما ناموس ما جوانهای ما عقاید ما مرز ما انقلاب ما آبروی ما هر چی که که به ما داده‌ای در پناه آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)(عجل الله تعالی فرجه الشریف) حفظ بفرما و ما را از یاران و سربازان واقعی حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بده
دنیا را اماده‌ی پذیرش آن آقا قرار بده(الهی امین)
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

Comments (0)
Add Comment