الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی.
بحث امسال ما راجع به آشنایی بیشتر با آقا امیرالمومنین(علیه السلام) است در قرآن آیات زیادی داریم که موضوعش حضرت علی(علیه السلام) است البته ممکن است شامل دیگران هم بشود بعضی آیات هم داریم که مخصوص امیرالمومنین است مثلاً «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا» البقره/104 در رأس ایمان آوردهها حضرت علی است شامل غیر علی هم میشود اما بعضی آیات شامل فقط علی است نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر. بعضی کارها مثل کندن در خیبر، یا خوابیدن جای پیغمبر آن شبی که پیغمبر از مکه بیرون آمد، بعضی چیزها دیگر. . . مثل شهید شدن ظهر عاشورا و شهید شدن زیر سم اسب این مخصوص امام حسین(علیه السلام) است بعضی چیزها مثل تشنگی امام حسین(علیه السلام) تشنه بوده در تاریخ بودهاند کسانی که تشنه بودهاند. اما بعضی چیزها مخصوص امیرالمومنین است.
1- کنار گذاشتن امام علی(ع) از روی هوی و هوس
حالا ما آیاتی که در قرآن قله و برجستگیاش مخصوص امیرالمومنین است را برایتان میگویم قرآن گله میکند از مردم میگوید هر وقت یک دستوری کیفتان بود و میلتان بود عمل میکنید میلتان نبود برخورد انقلابی میکنید شما دین ندارید آنوقت امیرالمومنین میفرماید این آیه راجع به من است من را میل نداشتند حقم را ندادند هر کسی را میل داشتند رفتند سراغش حالا راجع به هوی و هوس هم میشود روی این صحبت کرد «أَفَکُلَّمَا جَاءَکُمْ رَسُولٌ بِمَا لَا تَهْوَى أَنفُسُکُمْ اسْتَکْبَرْتُمْ فَفَرِیقًا کَذَّبْتُمْ وَفَرِیقًا تَقْتُلُونَ» البقره/87 قرآن میفرماید که هر وقت سراغتان آمد پیغمبر و چیزی گفت که «لَا تَهْوَى أَنفُسُکُمْ» نفستان میل ندارد، اگر پیغمبر قانونی آورد که دوستش ندارید کسی را معرفی کرد که دوستش ندارید، حکمی را گفت که نمیخواهید یا تکذیب میکنید یا میکشید یعنی شما دنبال گفتـه خدا نیستید دنبال سلیقـه خودتان هستید، قرآن گله میکند. درست مثل مریضی که میرود دکتر نسخه میدهد هر دوایی که خوشمزه است میخورد هر داویی که تلخ است نمیخورد پس تو دکتر نیامدهای شکمو هستی، قرآن در این آیه گله میکند. آنوقت امام باقر(علیه السلام) میفرماید میدانید، مصداق روشن این آیه این است که در غدیر خم علی بن ابی طالب معرفی شد چون نخواستند علی خلیفه باشد یا کشتند یا تبعید کردند در دعای ندبه داریم(فقتل من قتل) جمعی کشته شدند(و اقصی من اقصی) یک عده کشته شدند یک عده تبعید شدند بخاطر اینکه نخواستند.
2- پیامبر و اهل بیت(ع) مفسّران قرآن
قانون حجاب میآید، قانون کمک به فقرا میآید، قانون جبهه میآید، یک چیزی را دوستش دارد قبول میکند چیزی را که دوستش ندارد میگوید کجای قرآن نوشته؟ مگر هر چیزی را قرآن نوشته؟ ما خیلی چیزها داریم توی قرآن نیست، آقا نماز صبح دو رکعت است توی قرآن نیست، نماز مغرب سه رکعت است توی قرآن نیست، طواف دور کعبه هفت دور است توی قرآن نیست، قرآن قانون اساسی است، قانون اساسی در قرآن آمده، تبصرهها و زیر فصل هایش در حدیث آمده به ما گفتهاند «وَمَا آتَاکُمْ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ» الحشر/7 هر چی که پیغمبر گفت انجام بدهید، درست است که اینرا خدا نگفته اما پیغمبر گفته و خداوند توی قرآن گفته به حرف پیغمبر گوش بدهید. ما نباید بگوئیم کجای قرآن نوشته، علاوه بر اینکه بعضی چیزها را ما نمیتوانیم از قرآن استفاده کنیم اهل بیت از قرآن استفاده میکنند بارها شده که امام رضا(علیه السلام) گفته من حرفی که میزنم بپرسید که از کجای آیه درآوری تا من ثابت کنم تمام کلمات ما ریشهاش توی قرآن است. مثل تمام آبها که ریشهاش توی باران است حالا شما از زمین هم اگر آب کندی، آب قعر زمین هم اصلش آب باران است منتهی این باید کسی باشد که بتواند اینرا برنامه ریزی کند اینرا ثابت کند.
3- انکار حق امام علی(ع) از روی درک و عمد
آیـﺔ بعد میفرماید که «فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا کَفَرُوا» البقره/89 این یک آیه است برویم سراغ آیـﺔ بعد «فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا کَفَرُوا» البقره/89 هر وقت سراغ اینها آمد چیزی را که میشناختند(معرفت داشتند) بابا شناختند، اما «کَفَرُوا» فکر نکنید مال قدیم است. بنده در مسابقات بین المللی ایران و کشورهای دیگر بودم حدود چهل کشور با هم مسابقه گذاشتند در یک رشته ایران اول شد در رشـتـﺔ دوم هم ایران اول شد حکومت آن کشور به داوران فشار آورد که باید ایران را دوم کنید این زشت است برای ما که نفر اول در این رشته ایران رشتـﺔ دوم هم نفر اول ایران قاضیها آمدند ایران را نفر دوم کردند بعد داورها آمدند پهلوی آقایی که نفر دوم شده گفتند شما ما را حلال کن حق تو را ما خوردیم تو نفر اول بودی فشار حکومت بود، یعنی واقعاً الان حقوقدانان بین الملل نمیدانند حق با کی است؟ واقعاً دنیا نفهمید که حق با ما است یا صدام؟ واقعاً دنیا نفهمید که حق ما در دنیا چیه؟ توی خود کشور ما خیلیها نمیدانند که مثلاً حق استانهای محروم چیه؟ خود مرد نمیداند که حق زنش چیه؟ این کار، کار ظریفی است که انسان گاهی وقتها میفهمد و میداند کی است که نداند یا با عقل میفهمیم، از نظر علمی دنیا الان میفهمد که دنیا مشکل علم ندارد ماشاءالله علم سریع السیر دارد پیش میرود صد متر که علم میرود جلو یک سانتی متر عدالت جلو نمیآید یعنی علم صد متر صد متر جهش دارد عدالت یک سانت یک سانت پیش نمیرود هر کشوری متمدنتر است و پیشرفت آن بیشتر است روحیـﺔ تجاوز گریش هم بیشتر است. ما الان مشکل علم نداریم مشکل عدالت داریم و لذا روایات هم میگوید امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) که بیاید(یملاءالعّد به قسطاً و عدلا بعد ما ملئت ظلما و جورا) امام وعده عدل را میدهد البته وعده علم را هم میدهد اما آنکه الان مشکل دنیا است عدالت است مرکز عدالت ظلم است مرکز عدالت کجاست؟ سازمان ملل، همـﺔ حقوقدانان کره زمین جمع شدهاند که حق کسی از بین نرود آنوقت در مرکز عدل حق وتو هست وتو یعنی چه؟ یعنی هر چی که شما بگوئید من روی هوا میکنم مرکز عدل بالاترین ظلم.
امام علی در خطبهای میفرماید یکی از مصادیق آیهای که میفرماید شناختند ولی عمل نکردند من هستم من را شناختند اما، میدانید به امام حسین(علیه السلام) چه گفتند؟ گفتند ما تو را میشناسیم منتهی بابای من استاندار بود خلاف کرد پدر تو بابای من را عزل کرد حالا که بابام عزل شد من انتقام بابام را از تو میگیرم ولذا گفتند(بغضاً لابیک) یعنی تو را دوست داریم اما میخواهیم انتقام پدرت را از تو بگیریم پدرت چه کرده؟ پدر من استاندار بوده او را برداشته حالا که بابای من را برداشت ما انتقام میگیریم این خیلی مهم است.
4- بدترین خودفروشی، فروختن فکر و تخصص به جنایتکاران
«بِئْسَمَا اشْتَرَوْا بِهِ أَنفُسَهُمْ» البقره/90 » بد معاملهای کردند، یعنی خودشان را مفت فروختند، ما آدمهایی داریم که نابغه هستند مخشان را به ابرقدرتها میفروشند پول میگیرند، اینجا را امضا میکنند پول میگیرند، اینجا را تفسیر میکنند. . . مثل فتیله چراغ انشتینها و راسلها توی دست روزولتها هستند. یعنی بالاخره ابرقدرتها میآیند مغزها را میخرند و بدترین خود فروشی، خود فروش فقط زن فاحشه نیست خود فروش مرد هرزه نیست، دانشمندانی هستند که مغز و تخصصشان را به ابرقدرت متجاوزی. . . خود فروش اینها هستند. آن خود فروش، خود فروش فرد به فرد است این خود فروشی است که مخ را که خلاصـﺔ تحقیقات قرنها است میفروشد به قیمتی که یک کشور زیرورو بشود برای اینکه یک نفر به عیاشیاش برسد. قرآن میفرماید بد فروختند خودشان را خودشان را مفت فروختند از امتیازاتی که استان کهکیلویه دارد، به من اینطور گفتند تنها استانی است که هیچوقت زیر بار رژیم پهلوی نرفت حداقل سرباز را دادند و با انقلاب جمهوری اسلامی هم هیچ مسئلهای ندارند یعنی با امام خوب جوش خوردند، با پهلوی هم جوش نخوردند، خوب این افتخار است ممکن است تحصیلکرده توی شما نباشد، خیلی از تحصیلکردهها خودشان را به پهلوی فروختند و خیلی از افرادی هم که ممکن است خواندن و نوشتند بلد نباشند یک ذره خودشان را به پهلوی نفروختند این الان جزو افتخارات شماست.
در دعای ندبه میفرماید چرا امام علی را نپذیرفتند میگوید به سه دلیل: (حقد) یعنی کینه، (احقاداً بدریه و خیبریه و حنینیه) کینههایی که در جنگ بدر در دل داشتند از علی، کینههایی که در جنگ خیبر از علی داشتند، کینههایی که در جنگ حنین از علی داشتند، سه تا جنگ علی قهرمانان اینان را کشت قهرمانان شرک را، و اینها کینه داشتند.
5- شناخت ظرفیتها و استعدادهای بشری
«یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ» البقره/121 حالا که ماه رمضان است و قرآن میخوانید این را معنا کنیم، کلمـﺔ ظرفیت چیزی است که ما باید ظرفیت هایمان را شناسایی کنیم ظرفیتهای علمی واقعاً شما در حدی هستید که دیپلم باشید؟ نه بیشتر هستید، لیسانس؟ نه بیشترید، دانشجوهای ما در حدی هستند که لیسانس باشند؟ نه بابا بیشترند. اینست که انسان باید ظرفیت خودش را بشناسد در یک لیوان آب میگویند به قدری انرژی است که میگویند میشود یک شهر را برق بدهد یعنی اینقدر خدا توی این ظرف آب، منتهی این انرژی باید استخراج بشود ما بیش از اینکه الان هستیم، هستیم، بخصوص بعضی از استانها انصافش این است که اگر خواسته باشیم حق را بگوئیم بعضی استانها باید باسوادتر از استانهای دیگر باشند استان داریم که از فروردین باید آب یخ خورد داغ است مثل خوزستان و بوشهر و بندر عباس و سمنان و تهران، استانهایی که هوایش میزان است تابستان خیلی داغ نیست فوقش با یک پنکه میشود زندگی کرد این استانهایی که هوایش معتدل است باید فرهنگیها و دانشجوهایش، اساتید دانشگاهش، تحصیلکرده هایش، باید سوادشان از استانهای سردسیرچی؟ . . . چون فرصت مطالعاتی آنها بیشتر است زمینی که سرازیری است ماشیناش باید تندتر برود یا استانهایی که توی ترافیک نیستند استانی هست که از اینطرف تا آنطرف آن با ماشین پنج دقیقه ده دقیقه راه است استانهای کوچک، استانی هم هست که میانگین افردای هستند که دو ساعت و نیم توی ماشین هستند، روزی سه ساعت توی ماشین هستند، بعضیها هم بیشترند حالا مثلاً ما میانگین اگر بخواهیم حساب کنیم دو ساعت سه ساعت توی ماشین هستند دو ساعت یا سه ساعت. . . یعنی اگر کسی هشتاد سال توی تهران باشد باید ده سال آن توی ماشین باشد یک هشتم عمرش. استانی هست که پر از فتنه است انواع فتنهها هست استانی هم هست که آرام است، استان آرام، استانی که هوایش معتدل است، استانی که مردمش توی ترافیک نیستند، خانوادههایی که پدر و مادرشان مشکل اقتصادی ندارند باید تحصیلاتشان بیشتر باشد الان بالعکس میبینیم که کسانی هستند پدر و مادرشان همه رقم رفاهی دارند شانزده تا تجدیدی آورده و آدمهایی که نان خالی خوردهاند یا سیب زمینی خوردهاند میبینی که شاگرد اول شده.
«اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ» آل عمران/102 تقوا داشته باشید عالی ترین تقوا، مثل اینکه میگویند حقش را بده حقش را وفا کردند حق مهمانی را ادا کرد یعنی درجـﺔ عالی«اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ» یعنی تقوا داشته باشید عالی ترین درجـﺔ تقوا، آیه که نازل شد اصحاب پیغمبر گفتند یا رسول الله! ما نمیتوانیم، برای عالی ترین درجـﺔ تقوا ما نیستیم، آنوقت آیـﺔ بعد نازل شد که خوب من یک خورده تعاونی حساب میکنم که مشتری شوید پس «فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ» التغابن/16 یعنی آنچه که میتوانید اگر حقش را انجام نمیدهید آنکه دارید، مثل گاهی وقتها که آدم برایش مهمان میآید نمیتواند حق مهمان را ادا کند اما همان که توی خانه هست آنچه هست کم نگذاریم حق شما بیش از این حرفهاست، گاهی یک استادی را آدم میخواهد به او پول بدهد میبیند که این پول کم است میگوید آقا حق شما بیش از این است اما من بیش از این ندارم، اول آیه نازل شد«اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ» بعد آیه نازل شد «فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ» هر چه استطاعت دارید امام علی هر کاری میکرد حقش را انجام میداد، عبادت حقش را انجام میداد، شجاعت حقش را انجام میداد، مهربانی حقش را انجام میداد، یعنی هر چه کلمـﺔ حق هست درجـﺔ یک آن امام علی بود شما نمیتوانید یک نمونه برجستهتر پیدا کنید.
یک کسی هست که مادی است اصلاً خدا را قبول ندارد تاریخ امام علی را خوانده یک شعری گفته کهای دنیا نمیشد نزائی، هر قرنی یکی مثل علی میزائیدی به جای چندصد میلیونی که میزائی، به دنیا گله میکند کهای کاش عقیم بودی و نمیزائیدی اما هر قرنی یک علی میزائیدی این خیلی مهم است
6- حقّ تلاوتِ قرآن، تدبّر در آیات
داریم که «یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ» البقره/121 حق تلاوت چیه؟ حق تلاوت را الان جلسات تلاوتی هست خوب، خیلی کار خوبی است قرآن را میخوانند غلط میگیرند با صوت است با ترتیل هست اینها کارهای خوبی است اما امام نمیگوید که این حق تلاوت است حق تلاوت را از حدیث بخوانم چون ممکن است خودم بگویم بگویند این نظر قرائتی است از امام صادق(علیه السلام) پرسیدند حق تلاوت چیه؟ حضرت فرمود(ما هو والله حفظ آیاته) به خدا قسم تلاوت این نیست که قرآن را حفظ کنیم، (و درس حروفه) به خدا قسم این نیست که مخرج حروف را از کجا ادا کنیم، (و تلاوت سوره و درس اعشاره و اخماسه) حروف را حفظ میکنند اما حدودش را ضایع میکنند(انما هو) اینکه میگویند تدبر کن(انما هو تدبر آیاته) حق تلاوت این است که آیات را تدبر کنیم، (والعمل باحکامه) به قرآن عمل کنیم. متاسفانه قرآن هم دیروز با آن بازی شد و هم امروز مردم قدیمی ما اینرقمی با قرآن بازی میکردند بالای سر مسافر، خیلی خوب، روی کیف عروس، خیلی خوب، خیلی خوب برای تبرک خوب است، خانـﺔ نو که میخرند اول آینه و قرآن ببرند، خوب این هم بد نیست، چهار قل میخوانند که گرفتار نشوند، یک دزدی را گرفتند در مشهد، او بردند به کلانتری گفت ولله من هر روز چهار قل میخواندم امروز نخواندم گیر افتادم یعنی دزد هم برای اینکه گیر نیفتد چهار قل میخواند، ان یکاد مینویسند که بچه چشم نخورد آیه الکرسی را به شاخ گاو میبندند که شیرش زیاد شود، خلاصه بک یا الله میگویند شب احیاء، استخاره میکنند، با قرآن قسم میخوردند، با کاشی کاری مینوشتند با این خطهای کوفی و میخی و سیخی که هیچ جنی هم نمیتواند یک متر آنرا بخواند، این استفادههای دیروز ما از قرآن بود، امروز استفادههای ما از قرآن چیه؟ جمع میشویم با آهنگ با صوت، اینها کارهای خوبی است اما واقعاً حق تلاوت این است؟ ما که طرفدار امام صادق(علیه السلام) هستیم حضرت فرمود حق قرآن، حق تلاوت این است 1- بخوانید 2- تدبر کنید 3- عمل کنید به احکامش. وگرنه حالا همـﺔ قرآن را حفظ کرد خوب که چی؟ حفظ قرآن خوب است به شرطی که. . . اصلاً میدانید که چرا به این میگویند آیه؟ آیه یعنی نشانه، نشانه یعنی چه؟ شما توی جاده که میروید میگویند این نشانه است یعنی ببین و برو، آیه هست یعنی بخوان و رد شو، برو پشت آن ببین چه خبر است؟ ولی ما تا میبینیم نوشته قم، شیراز، مشهد، مینشینیم میگوئیم کجاست؟ بعد مینشینیم، آیه یعنی ببین و رد شو، تلاوت عبورگاه است توقفگاه نیست. ما الان جلسات قرائت قرآنمان سی سال است که قرائت قرآن است یا مثلاً قاریهای ما که خدا حفظشان کند بعد از اینکه این مرحله را یاد گرفتند باید بروند مرحلـﺔ بعد. آیه داریم که نایست «زِدْنِی عِلْمًا» طه/114 علم تو زیاد باشد، «زَادَهُمْ هُدًى» محمد/17 هدایت تو زیاد بشود، «وبشر الصابرین»، بعد میگوید صابر کافی نیست برو جلو «لِکُلِّ صَبَّارٍ» إبراهیم/5 «قَائِمًا بِالْقِسْطِ» آل عمران/18 «قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ» النساء/135 از قائم برو قوام، از علم برو زدنی علما، دو روز کسی مثل هم باشد باخته، انسان باید روز به روز هی برود جلو، حدیث داریم حضرت فرمود اگر شبی بخوابم اگر آن شب به من علمی زیاد نشود باختهام، در هیچ کجا توقف نکنید در قهرمانی، در پهلوانی، در اختراع، در حفظ قرآن، در خطاطی، در نبوغ، در خدمت به جامعه، در عبادت، اصلاً توقفگاه نیست همهاش باید برویم جلو در قرآن داریم «سَلَامٌ عَلَى إِلْ یَاسِینَ» الصافات/130 حدیث داریم که امام علی(علیه السلام) فرمود یاسین پیغمبر است آل یاسین ما اهل بیت هستیم.
7- ناسزا گویی معاویه به امام علی(ع)
حضرت علی شنید که معاویه دارد یک چیزهایی به او میگوید معاویه دارد به او جسارت میکند(یسّبه و یعیبه) دارد سبّ میگوید، ناسزا میگوید به علی بن ابی طالب عیب جویی میکند اینها را سنّیها هم قبول دارند، (یقتل اصحابه) اصحابش را میکشد، خیلیها را کشتند، در سوریه و و ده بیست کیلومتری شام حالا رفته یا نرفته جای قبر حجر بن عدی، حجر بن عدی از یاران علی بود معاویه گفت تو باید حرف زشت به علی بزنی برائت بجو یعنی بگو من علی را دوست ندارم(نعوذ بالله). (ما با بچهمان توی ماشین نشستیم که برویم شام سر قبر حجر بن عدی، بچـﺔ من از من پرسید بابا، گفتم بله، گفت اینکه میرویم سر قبرش کیه؟ گفتم از اصحاب علی است گفت یک خاطره یا تاریخش را برای من بگو، من بلد نبودم گفتم بلد نیستم من هم شنیدهام از یاران علی بوده که شهید شده گفت آخر هیچی از او بلد نیستی؟ گفتم نه، رفتیم سر قبرش سلامی کردیم و فاتحهای خواندیم قبلش یک سالنی بود مثل اینجا کنار آنجا یک قفسـﺔ کتاب بود من زودتر آمدم کنار آنجا یک قفسه بود نگاهی به قفسه بکنم دیدم ده دوازده جلد کتاب هر جلدی از این قرآن ضخیمتر تقریبا هر جلدی هفتصد هشتصد صفحه، ده دوازده جلد کتاب قطور اسم کتاب این بود(واعلموا انی فاطمه) بدانید که من فاطمه زهرا هستم حالا این چیه؟ بعد از پیغمبر که حق حضرت علی داده نشد فاطمـﺔ زهرا پارچهای به سرش بست آمد توی مسجد سخنرانی کرد، قبل از سخنرانیاش هم گفت(واعلموا انی فاطمه) بدانید من فاطمه هستم، حرفهایی که میشنوید از زهرا میشنوید بعد از(واعلموا انی فاطمه) یک سخنرانی کرد که سخنرانی نبود نارنجک بود مسجد رفت روی هوا، این سخنرانی و خطبه را برداشتند شرح دادند ده دوازده جلد شده من هم تا آن زمان این کتابها را ندیده بودم دست بردم یکی از این کتابها را همینطور برداشتم مثل استخاره همینطور لای کتاب را باز کردم اتفاقاً تا نگاه کردم یک سطر بود راجع به حجر بن عدی، و من فهمیدم که حجر بن عدی میخواهد بگوید قرائتی اگر دخترت از تو توی ماشین پرسید که کی هستم من اینم، نوشته بود که) به او گفتند از علی بن ابی طالب تبری پیدا کن(قال) گفت(اقطعوا رأسی) گردنم را قطع کنید(فولله لا أتبرا من علی بن ابی طالب) ولله قسم، دست از امام علی بر نمیدارم(خیلی لذت بردم از جاهایی که من در عمرم خیلی لذت بردم. . . یعنی فهمیدم که این پیام است از خود این شهید پیام است که تو اگر معرفت نداری و نمیتوانی معرفت را به نسل آینده منتقل کنی تاریخ بخوان(واعلموا انی فاطمه) هم کتاب مهم بود هم توی این همه کتاب من اینرا بیرون کشیدم لای آنرا باز کردم این آمد خیلی برایم جالب بود. شبیه این کار راجع به حضرت امام(رحمه الله علیه) هم بود امام دستور داد سلمان رشدی را اعدام کنید هر کس او را دید او را بکشد تلویزیون گفت سریع بیا توی تلویزیون فتوای امام را توضیح بده، من هم از نظر فقهی مجتهد که نیستم، آمدم خانه به مجتهدی زنگ زدم که آقا مبنای این فتوای چیه؟ یعنی فتوای بند به کدام آیه و کدام حدیث است؟ گفتند حضور ذهن نداریم من رفتم توی کتابخانه گفتم خدایا یک نامردی مثل سلمان رشدی به ولی تو جسارت کرده یک مرد خدایی مثل حضرت امام فتوای قتل او را داده حالا تلویزیون به من گفته بگو من هم خودم سواد ندارم هم به هر باسوادی زنگ زدم توی ذهنش حضور ذهن نداشتای خدا کمکم کن، یک توسلی پیدا کردم همینطور دست میانداختم به کتابها لای آنرا باز میکردم روایت آمد اگر کسی به پیغمبر جسارت کند، من در عمرم دو سه بار این صحنهها برایم پیش آمده که یقین کردهام که خودِ خودِ خودِ خدا کمک میکند یعنی هیچ واسطهای هم ندارد وقتی که من مضطر میشوم میخواهم بروم پشت دوربین برای چند میلیون حرف بزنم چیزی هم ندارم خودِ خدا کمک میکند.)
شنید که معاویه جسارت میکند فرمود چرا به من جسارت میکنی؟ (انا ذالک الصادق) مگر خدا نگفته «وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ» التوبه/119 صادق من هستم، مگر قرآن نمیگوید «فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ» الأعراف/44 مؤذن من هستم، مگر قرآن نمیگوید «وَأَذَانٌ مِنْ اللَّهِ» التوبه/3 اذان من هستم، مگر خدا نمیگوید که با محسنین است محسن من هستم، مگر قرآن نمیگوید«لَذِکْرَى لِمَنْ کَانَ لَهُ قَلْبٌ» ق/37 ذوالقلب من هستم، یعنی تمام کمالاتی که توی قرآن است فرد اول آن من هستم با وجود این چرا دارد به من جسارت میکند؟ بس است.
خدایا کسانی که به انبیاء و اوصیاء ظلم کردند آن به آن بر عذابشان بیفزا(الهی آمین). کسانی که در خط انبیاء و اولیاء بودند نیستند با انبیاء و اولیاء محشور و درجاتشان را بالا و برتر بفرما(الهی آمین). ما و نسل ما را با قرآن و محمد و اهل بیت با قرآن و اولیائت با آنهایی که توی قرآن از آنها تعریف کردهای روز به روز آشناتر بفرما(الهی آمین). آن ولیات که الان حیّ است، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، ما را از بهترین مریدان و مخلصین و منتظرین و زمینه سازان حکومتش قرار بده. تمام برکات ایام مبارک را نصیب همه ما بفرما(الهی آمین).
والسلام علیکم و رحمه اللَّه و برکاته