الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی
خدایا بر زبان ما حق جاری کن و بر دل ما تقوی بحث هایمان را ذخیره تعلیم و تربیت ما در عصرها و نسلها و ذخیره قبر و قیامت قرار بده.
بحث را بینندگان عزیز در بیست و هشتم صفر رحلت جانگداز پیغمبر اسلام شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) این بحث را در این ایام میبینند ما یک مقداری برای اینکه بیشتر با پیغمبر آشنا بشویم ببینیم پیغمبر چقدر سختی کشیده است. گاهی آدم میآید توی خانه لباسهایش شسته توجه ندارد اما یکوقت میآید خانه میبیند این مادر تمام لباسها را شسته روی بند است نگاه میکند همه بندها پر از لباس است میگوید مادر دست شما درد نکند وقتی لباسها پهن است زحمت مادر پیداست اما وقتی شسته و تا کرده و داخل کمد گذاشته است زحمتهای مادر پیدا نیست من میخواهم زحمتهای پیغمبر یک ذرهاش یک ذره زحمتها را پهن کنم تا ببینید چقدر زجر کشیدند که وقتی ما صلوات میفرستیم با جان و دل بگوئیم اللهم صل علی محمد و آل محمد ما وقتی میگوئیم اللهم کن لولیک فی هذه. . . . اما اگر بدانیم که حدیث داریم حضرت مهدی(علیه السلام) فرمود من روزی صدبار به شما دعا میکنم عجب ما یک دعا گو داریم بنام حضرت مهدی ما اگر بدانیم که خدا میگوید من یاد تو هستم فقط یک الله اکبر بگو من یاد تو هستم آنوقت الله اکبر تو برای من اثری ندارد تو یاد من باشی چیزی به من اضافه نمیشود «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ» البقره/152 تو یاد من باشی من یاد تو هستم مثلاً شما زنگ بزنی به رهبر انقلاب تلفن شما به رهبری چیزی اضافه نمیکند اما اگر بدانی که او گوشی را برمی دارد خودش با شما صحبت میکند میگویی واقعاً خودش گوشی را برمی دارد پس بده من یک زنگ به او بزنم اگر بدانی که خودش گوشی را برمی دارد حتماً دلت میخواهد با او صحبت کنی خدا میگوید بابا خودم گوشی را برمی دارم تو با من حرف بزن من با تو حرف میزنم تو یاد من باش من یاد تو هستم نمیدانم آنهایی که راجع به نماز سرسنگین هستند چه خیری از دستشان در میرود گفتگوی با خدا را از دست میدهند حیف است. حالا من یک خرده از زحمتهای پیغمبر را برای شما باز کنم چون بحث رحلت پیغمبر است.
نگاهی کوتاه به رنجها و شکنجهها و تهمتهای انبیاء بخصوص پیامبر اسلام حضرت محمد بن عبدالله(صلی الله علیه و آله و سلم) اول یک چیزی را برایتان بگویم بعضی توی کتابهایشان مینویسند پیغمبر(ص) یعنی(صلی الله علیه و آله) چرا مینویسید(ص) حدیث داریم هر کس بنویسد(صلی الله علیه و آله) هر کس بنویسد تا مادامی که این خط روی کاغذ هست برای او ثواب مینویسند برای نویسندهاش، چرا مینویسی(ص) برای صرفه جویی است؟ کل عمر ما تلف شد صرفه جویی نکردیم حالا سر(ص) که رسیدیم میخواهیم صرفه جویی کنیم این صرفه جویی نکنید.
پیغمبر ما هم گرفتار اعمال، رفتار، گفتار، از نظر گفتار چه گفتارها، چه رفتارها، چه توطئهها، اما گفتارها یکی از حرفهایشان این بود که به انبیاء میگفتند برو بابا اینهایی که دور شما هستند «أَرَاذِلُنَا» هود/27 ما توی فارسی هم میگوئیم فلانی جزو اراذل و اوباش است اراذل یعنی آدمهای رذل آدمهای حسابی که دور تو نیست اراذل هستند به یکی از پیغمبرها میگفتند «وَإِنَّا لَنَرَاکَ فِینَا ضَعِیفًا» هود/91 تو آدم ضعیفی هستی تو کسی نیستی من از آیه قرآن آن کلمهای را مینویسم که فارسی زبانها هم معنایش را بدانند مثلاً ضعیف را میدانید میگویند فلانی آدم ضعیفی است به پیغمبر میگفتند تو قدرتی نداری یک آدم ضعیفی هستی اینهایی که دور تو هستند یک آدمهای اراذل هستند بحث امشب سی چهل تا آیه قرآن است منتهی خدا لطف کند این آیات را توی ده دقیقه بگوئیم به جوری که افرادی که سه کلاس درس خواندهاند بفهند استاد دانشگاه هم استفاده کند بچه کوچولو هم استفاده کند ولذا از آیه قرآن یک کلمهاش را مینویسم «إِنَّا لَنَرَاکَ فِی سَفَاهَهٍ» الأعراف/66 سفاهه یعنی سفیه، خل هستی، «إِنَّا لَنَرَاکَ فِی ضَلَالٍ مُبِینٍ» الأعراف/60 ضلال همان که میگوئیم ضالین، ضلال یعنی تو گمراه هستی. دیگر چه میگفتند؟ میگفتند تو شاعر هستی حرفهایت شعر است تو ساحر هستی تو سحر میکنی مجنون هستی یعنی دیوانه هستی نعوذبالله کاهن هستی کاهن یعنی کسی که کف دست میبیند یا پیشگوئی میکند که آینده چی میشود گفتارها.
تهمتها: فرعون میگفت به مردم میگفت «یُرِیدَانِ أَنْ یُخْرِجَاکُمْ مِنْ أَرْضِکُمْ بِسِحْرِهِمَا وَیَذْهَبَا بِطَرِیقَتِکُمْ الْمُثْلَى» طه/63 میگفت موسی که آمده است آمده زمین هایتان را بگیرد یعنی میخواهد شما را از زمین هایتان اخراج کند میخواهد زمین هایتان را بگیرد یک آیه دیگر داریم که میگوید «وَیَذْهَبَا بِطَرِیقَتِکُمْ الْمُثْلَى» طه/63 موسی و هارون آمدهاند راه شما را منحرف کنند «جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ» نوح/7 پیغمبرها که حرف میزدند همچین میکردند یعنی دو تا انگشت هایشان را میگذاشتند توی گوششان که صدای پیغمبر را نشنوند. به طرفدارهایش متلک میگفتند «إِنَّ الَّذِینَ أَجْرَمُوا کَانُوا مِنْ الَّذِینَ آمَنُوا یَضْحَکُونَ» المطففین/29 خنده، عربیاش میشود ضحک، یعنی مجرمون میخندند یعنی نوجوانی که میگوید یاالله، مثلاً میخواهد وارد خانه شود میبیند چهارده سالش است بالغ است این هنوز دختر عمه هایش و دختر خاله هایش فکر میکنند این بچه است رو نمیگیرند میگوید یاالله دختره میگوید اِه! مرد شده؟ ! اصلاً میخندد چرا این میگوید یاالله این خنده ندارد گاهی وقتها شما خواسته باشی دین داری کنی به تو میخندند مواظب باش بخاطر خنده دینات را از دست نده بگذار بخندند یک زمانی هم شما خواهید خندید قرآن میگوید این خندهها خنده دارد «یَضْحَکُونَ» «یَتَغَامَزُونَ» المطففین/30 غمزه میآیند چشمک میزنند دارد نماز میخواند شیخ شده، «فَکِهِینَ» المطففین/31 جوک میگویند پشت سر آدم «لَضَالُّونَ» القلم/26 نسبت انحراف میدهند میگوید چهار تا متلک را گوش بده آقایی که بخاطر تحصیلات سر به سرت گذاشتند همه رفتند بازی کردند تو درس خواندی آن زمانی که تو قبول شوی آنها رد شوند و رفوزه شوند و مردود شوند آنوقت تو به آنها خواهی خندید «فَالْیَوْمَ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْ الْکُفَّارِ یَضْحَکُونَ» المطففین/34 امروز تو به او خندیدی یک زمانی هم. . . کارهایی که کردند را برایتان بخوانم، اما رفتارها، مسجد ضرار، برای اینکه مسجد پیغمبر را بشکنند رفتند در یک محلهای دیگر مسجدی ساختند به پیغمبر گفتند بیا افتتاح کن حضرت در آستانه جنگ تبوک بود فرمود فعلاً وقت ندارم بروم جنگ و برگردم برنامه شما روشن میشود که چی است رفتند گفتند آقا بیائید یک نماز مسجد ما بخوانید چون میخواستند با نماز خواندن مسجدشان قانونی بشود بگویند بله مسجد است پیغمبر هم اینجا نماز خوانده است آنوقت آیه نازل شد «وَالَّذِینَ اتَّخَذُوا مَسْجِدًا ضِرَارًا وَکُفْرًا وَتَفْرِیقًا بَیْنَ الْمُؤْمِنِینَ وَإِرْصَادًا لِمَنْ حَارَبَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَلَیَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا الْحُسْنَى وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَکَاذِبُونَ التوبه/107 این مسجد برای ضرر است این میخواهند یک جنایاتی بکنند مسجد سرپوش است با این مسجد میخواهند بین مومنین تفرقه بیندازند یعنی این کمین گاه دشمنان خارجی است توی جمهوری اسلامی الحمدلله مسجد ضرار و کفر و کمین گاه خارجی نیست اما با کمال تاسف بعضی مسجدها تفرقه بین مومنین هست یعنی این مسجد یک گروهی میروند آن مسجد گروهی دیگر میروند اگر همچین مسجدی پیدا کردید این مسجد یک چهارم مسجد ضرار است چون مسجد ضرار تیر چهار شعبه بود مسجد باید یک جوری باشد که حتی ابن ملجم هم آمد توی مسجد کسی سیاه سیاه به او نگاه نکند در مسجد باید روی همه باز باشد حالا یک کسی دفعه اولش است آمده مسجد میگویند امشب سینما تعطیل است آمده مسجد! خوب بله سینما تعطیل است آمدهام مسجد میخواهی چه کنی؟ مسخره نکنیم یک کسی را که تازه آمده به مسجد، اگر مسجد را جوری کنیم که یک عده بیایند و یک عده نیایند این مسجد یک چهارم مسجد ضرار است مسجد ضرار ضرر داشت کمین گاه دشمنان خارجی هم بود سر پوش بود تفرقه بین مومنین هم بود آن سه تا به لطف خدا نیست این چهارمی هم به لطف خدا پیدا نشود نمیگویم این چهارمی پیدا میشود ولی نگرانی هست که. . . (عزادارها هم همینطور است بد نیست یک خاطره بگویم قم یک بزرگواری را دیدم از در مسجد رد شد داشتند اذان میگفتند مسجد یک روحانی خوبی داشت نه حالا آیت الله العظمی ولی عالم خوبی داشت ما هم میرفتیم ما دیدیم یک آقا از در مسجد رد شد گفتیم آقا بیا آقای اینجا را قبول نداری؟ گفت چرا آقای خوبی است ولی من میروم آن مسجدی که آقایش مهمتر است گفتم همین که از در مسجد رد میشوی همین احتمال نمیدهی که استخفاف بشود چون امام صادق(علیه السلام) فرمود ما شفاعت کسی را نمیکنیم که(استخف بالصلاه) شما بالاخره من نمرهام دوازده است پیش نماز یک مسجد هستم شما از در مسجد رد میشوی میروی مسجدی که پیش نماز نمرهاش چهارده است درست است آن آقا دو نمره بالاتر است ولی رد شدن از در این مسجد سبک کردن است ما اگر توی مسجد نماز جماعت است و شما بیائی نماز فرادی بخوانی اگر این نماز فرادی ضربه بزند به جامعه اسلامی نماز شما باطل است باید یک کاری کنیم که. . . ما هر جا انحراف دیدیم باید سعی کنیم ببینیم مقصر کی است یک خاطره برایتان بگویم به شرطی که صلوات بفرستید و زیادی گوش بدهید.
خداوند به حضرت موسی گفت میخواهم کتاب تورات به شما بدهم باید سی شب بیائی در کوه طور عبادت کنی تا روحت آماده بشود کتاب آسمانی را دریافت کنی سی شب رفت توی این سی شب چهل شب توی این ده روز که تمدید شد هنرمند مجسمه سازی طلاها را گرفت یک مجسمه گوسالهای درست کرد و جوری هم درست کرد که باد که به آن میخورد صدا میکرد یک عده هم گفتند این خداست چون صدا میکند موسی وقتی برگشت دید مردم بجای خدا پرست گوساله پرست شدهاند خوب اگر جامعه گوساله پرست شد باید یقیه کی را گرفت قرآن میفرماید موسی یقیه برادرش را گرفت «وَأَخَذَ بِرَأْسِ أَخِیهِ» الأعراف/150 زلفهای برادرش را گرفت و کشید این معلوم میشود که هارون زلف هم داشته است چون کله بی مو را نمیشود کشید مگر اینکه بگوئیم کلهاش را گرفت و اینطوری کشید که این هم خلاف ظاهر است آدم وقتی میخواهد کله کسی را بکشد موهای اینجایش را میکشد از این چی میفهمیم من نمیدانم امشب مسئولین سازمان تبلیغات دفتر تبلیغات روحانیون سازمان ارشاد آموزش و پرورش و دانشگاه روزنامهها هر کس مسئول فرهنگی است گوش بدهد و هر کس گوش نیست یاد بگیرد برایش بگوید اگر دیدید جامعه دارد منحرف میشود باید یقهی مسئولین فرهنگی را گرفت «وَأَخَذَ بِرَأْسِ أَخِیهِ یَجُرُّهُ» یعنی وقتی دید مردم منحرف شدهاند آمد یقهی مسئولین فرهنگی را گرفت موسی یقه هارون را گرفت هارون پیغمبر بزرگواری بود سه سال از موسی سناش بیشتر بود برادرش بزرگاش هم بود اما چون مسئول. . . . من اعتقادم این است که هر طلبهای توی هر محلهای با بچههای محله رفیق بشود همراهشان برود سینه بزند بسیاری از انحرافات کم میشود بگوید داداش من میآیم تو عزاداری کن کمکتان هم میکنم این شعر را هم نخوانید ما وقتی میرویم روضه همه حجت الاسلامها توی یک خانه روضه میخوانند جوانها هم با هم جای دیگر وقتی جوان از روحانی جدا شد. . . نخ و سوزن وقتی از هم جدا شد دیگر معلوم نیست چه میشود اگر بناست شعرها پرمعنا باشد و حرفها آبکی نباشد باید ما هم با آنها باشیم چون مردمی که عاشق امام حسین(علیه السلام) هستند اینها بالاخره وام دار هستند مرید هستند روی عشقشان یک کاری میکنند حالا ممکن است اشتباه کنند این خیلی راحت میشود درست کرد.
خوب چی گفتیم؟ آقایانی که دیر آمدهاند پای تلویزیون چون بحث در آستانهی رحلت است گفتیم رنجها و شکنجهها وتهمتها را ببینیم به یارانشان میگفتند اینها اراذل هستند به خودشان میگفتند اینها آدم ضعیفی هستند خل هستی گمراه هستی شاعر هستی مجنون هستی کاهن هستی یعنی پیشگو هستی، رفتارشان، مسجد ضرار میسازند، حالا اگر مسجد ضرار بود چی؟ ما داشتیم بعضیها وصیت کردند جنازهشان جنازه خطرناکی شد گفت من اگر مردم راضی نیستم فلان خط سیاسی بیاید تشیع جنازه من حالا در یک شهری دو جناح سیاسی بودند این جزو یکی از جناحها بود وصیت کرد که اگر من جبهه شهید شدم جناح مخالف تشیع جنازه من نیاید با مردنش فتنه را زیاد میکند از آنطرف ضد آنرا هم داشتیم که اگر من توی جبهه شهید شدم جنازه من را به شرطی دفن کنید که جناحهای مخالف تشیع جنازه من بیایند یعنی یکی با مردهاش مردم را با هم جوش میدهد یکی با مردهاش. . . وصیت کردن عقل میخواهد گاهی وقتها یک کسی یک وصیتی میکند اصلاً یک فرهنگی را عوض میکند این خیلی مهم است اصلاً وصیت نمیکند که کجا من را خاک کنید من سراغ دارم در یکی از شهرهای آذریایجان شرقی وسط یک شهر یک جایی بود همه مردم زباله هایشان را میبردند آنجا هر چی تابلو زدند که بابا اینجا مرکز زندگی است آن زمان زباله را میریختند الان زبالهها را توی کیسه میریزند آن موقع تپه بزرگی از زباله و بوی تعفن هر چی تابلو زدند فایدهای نداشت آیت الله شهر که مرد وصیت کرد من را محل این زبالهها دفن کنید گفتند زشت است گفت نه من با سخنرانی نتوانستم مردم را اصلاح کنم اینها هم زباله را برداشتند و آیت الله را وسط زبالهها دفن کردند شستند بعد هم مرمر کردند یک مسجدی شد کنارش هم قبر آقا گاهی وقتها با وصیتش میتواند به نفع بهداشت و محیط زیست کار بکند عقل میخواهد درس خواندن عقل میخواهد وصیت عقل میخواهد رفیق گرفتن عقل میخواهد ازدواج عقل میخواهد همینطور توی پارک میرود همسر پیدا میکند انتخاب پارکی میشود پوکی باید دید بابا این دختر نان کی را خورده است پسر لقمهی کی را خورده است اصلاً لقمه حلال خورده است یا لقمه حرام نسباش چیه؟ اگر نماز نمیخواند با او رفیق نشو کسی که لطف خدا را نادیده میگیرد تو هم به او خدمت کنی لطف تو را هم نادیده میگیرد کسی که برای خدا ارزش قائل نیست برای تو هم ارزش قائل نخواهد شد کسی که برای پدر و مادرش ارزش قائل نیست برای تو هم ارزش قائل نخواهد شد یک خورده. . .)
کارهایی که میکنند «وَقَلَّبُوا لَکَ الْأُمُورَ» التوبه/48 وارونه نشان دادن، مسجد ضرار، تحلیل واژگون، یعنی حوادث را قرآن میفرماید میآیند جور دیگری میگویند یعنی سیاه نمایی میکنند بزرگ را کوچک میکنند کوچک را بزرگ میکنند آقا یک چیز برایتان بگویم بعضی چهرهها را به قدری برای آدم بد معرفی میکنندکه آدم فکر میکند این شمر است حضرت عباسی من خودم از بعضیها اینقدر بد گفته بودند از آنها وحشت کرده بودم در یک سفری تصادفاً با هم بودیم دیدیم عجب این آدم خوبی است منتهی جور دیگری برای آدم. . . بعضی آدمها را آدم فکر میکند اینها سلمان فارسی هستند وقتی. . . . به او میدهی همه را میدهد به رفیقهای خودش رئیس زمین میشود همه زمینها را میدهد به رفیقهای خودش پول میدهی همه را میدهد به رفیقهای خودش یعنی خیلیها که آدم فکر میکند آدم سلمان است آن خبرها نیست خیلیها هم که فکر میکنی بد هستند آن خبرها نیست باید مردم را ساعت به ساعت دید این امروز خوب است فردا نمیدانم چی میشود این کارش خوب است کار دیگرش ممکن است بد باشد هم باید در امتحان افرادی. . . در نمره دادن چند تا چیز را باید در نظر گرفت یک هر فرد برای خودش نه اینکه بگوئی پسر کی است ممکن است باباش آدم خوبی است. . . این هم برای هر زمان ممکن است این برای این زمان خوب باشد برای زمان دیگر خوب نباشد برای هر کار ممکن است این آدم خوبی است به درد رئیس جمهوری و به درد نمایندگی مجلس نمیخورد پس اگر خواستیم نمره بدهیم هر فردی را به خودش نمره بدهیم نه بستگان وگرنه اگر خواسته باشیم به بستگان نمره بدهیم پیغمبر هم نمره نمیآورد چون عمویش ابولهب است چکار به بستگانش داری، اگر خواسته باشی برای هر زمانی. . . ممکن است یک زمان خوب باشد یعنی پوستین برای سردسیر قیمتی است ولی برای بندرعباس یک قران ارزش ندارد چه زمانی. . . برای هر کاری، ممکن است این تنور تافتون خوب میپزد اما بربری نمیتواند بپزد بنابراین نمیتوانیم بگوئیم چون آدم خوبی است به او رأی دادیم. . . یکی از علمای اصفهان رفت حمام حاج آقا رحیم ارباب بود خدا رحمتش کند این دلاکی که آمد کیسهاش را بکشد آدم بی حالی بود اصلاً حال نداشت کیسه بکشد صاحب حمام گفت حضرت آیت الله این کسی که کیسه شما را میکشد نماز شباش ترک نمیشود گفت من نماز شب خوان نمیخواهم من دلاک میخواهم این هم حال ندارد ما فکر میکنیم چون نماز شب میخواند دلاکیاش هم خوب است هر کسی برای یک کاری خوب است پس هر فردی کاری به بستگانش نداشته باشیم بله لقمه حلال حسابش جداست، در هر سنی اینها را باید حساب کنیم، تحلیلهای واژگونه میکنند افراد خوبی را بد جلوه میدهند بد را خوب جلوه میدهند. حالا اینها دیگر مال منافقین است مال کفار را بگوئیم.
قرآن را میگویند اینها خوابهای پریشان هستند «أَحْلَامَهُمْ» یا میگویند «أَسَاطِیرُ الْأَوَّلِینَ» الأنعام/25 اینها افسانههای گذشتهها است یا میگویند «مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا» الأحزاب/12اینها جز حرفهای دهان پر کن و. . . به ما نمیگویند یا میگویند «وَأَعَانَهُ عَلَیْهِ قَوْمٌ آخَرُونَ» الفرقان/4 این پیغمبر را یک گروهی دارند به او کمک میکنند حرفها مال خودش نیست یک قومی پشت پرده دارند به او کمک میکنند یا میگویند «لَوْ نَشَاءُ لَقُلْنَا مِثْلَ هَذَا إِنْ هَذَا إِلَّا أَسَاطِیرُ الْأَوَّلِینَ» الأنفال/31 اگر بخواهیم ما هم میتوانیم مثل قرآن بیاوریم کاری نکردهاند گاهی میگویند «فَلَوْلَا أُلْقِیَ عَلَیْهِ أَسْوِرَهٌ» الزخرف/53 این اگر پیغمبر است چرا وضع مالیاش خوب نیست چرا باغ ندارد «یَأْکُلُ الطَّعَامَ» الفرقان/7 اگر پیغمبر است چرا غذا میخورد چه زجرهایی پیغمبر کشیدند همه زجرها یک سو یک زجر هم کشیدند ابن عباس خیلی گریه کرد بعضی پیغمبرها دشمنشان توی خانهشان بودند حضرت لوط یک زن بد داشت حضرت نوح یک زن بد داشت قرآن میفرماید اینها دو زن بد داشتند امام حسن(علیه السلام) همسرش او را شهید کرد پیغمبر خیلی اذیت شد پیغمبر همه اعضایش معصوم بود چشم پیغمبر معصوم بود روح پیغمبر معصوم بود زبان پیغمبر معصوم بود همهاش هم قرآن داریم اما چشم پیغمبر معصوم بود قرآن میفرماید «مَا زَاغَ الْبَصَرُ» النجم/17 یعنی چشم پیغمبر کج ندید روح پیغمبر معصوم بود قرآن میفرماید «مَا کَذَبَ الْفُؤَادُ» النجم/11 یعنی قلب پیغمبر دروغ نمیگوید زبان پیغمبر معصوم بود قرآن میفرماید «وَمَا یَنْطِقُ عَنْ الْهَوَى» النجم/3 یعنی از روی هوی و هوس حرف نمیزند پیغمبر معصوم بود آنوقت میخواست از دنیا بود یک جوان هجده ساله را فرمانده کرد بنام اسامه به همه گفت بروید جبهه از اسامه اطاعت کنید بعد هم فرمود(لعن الله من تخلف عن جیش اسامه) خدا لعنت هر کس رهبری اسامه را بپذیرد و در لشگر شرکت نکند یک عده گفتند ما نگران هستیم برویم جبهه پیغمبر از دنیا برود پُست را علی بن ابی طالب بگیرد فرمود یک چیزی بیاورید من بنویسم زیادی گوش بدهید فرمود قلم و دفتر بیاورید یک چیزی بنویسم که(لن تضلوا) هرگز گمراه نشوید آنوقت یک نفر آنجا نشسته بود ما میدانیم آن یک نفر کی است گفت قلم و کاغذ ندهید(ان الرجل لیهجر) با اینکه قرآن میفرماید نطق پیغمبر روی هوی و هوس نیست یعنی بزرگترین جسارتها را در آستانه رحلت به او کردند.
صاحب المراجعات میگوید قلم و کاغذ نیاوردند گفتند نعوذبالله پیغمبر چرت و پرت میگوید اما میدانم آن چی است من خط ننوشته را میخوانم میگوید. . . الان کامپیوتر آمده است دکمه(لن تضلوا) را بزن هر جا پیغمبر فرمود(لن تضلوا) اگر میخواهید هرگز گمراه نشوید قرآن و اهل بیت اگر هر دو را داشته باشید گمراه نمیشوید اینجا گفت قلم وکاغذ بیاورید که(لن تضلوا) ما میفهمیم چون باقی جاها گفت(لن تضلوا) یعنی قرآن و اهل بیت، اگر دست شما به اهل بیت و قرآن باشید گمراه نمیشوید اینجا هم گرچه قلم و کاغذ نیاوردند و ننوشتند و به او هم جسارت کردند اما چون گفت(لن تضلوا) از باقی جاهایی که فرمود(لن تضلوا) اینجا هم میفهمیم که میخواست بنویسد قرآن و اهل بیت ببینید آقا یک جوانی که میرود بیرون ما میدانیم که میرود کتابخانه صدها به مادرش میگوید میروم بیرون ولی میدانیم که میرود کتابخانه اگر در سیصدو پنجاهمی گفت میروم بیرون مادرش میگوید چون آن دفعات قبل رفته کتابخانه لابد حالا هم که میرود بیرون. . . چون دهها بار پیغمبر فرمود اگر میخواهید(لن تضلوا) هیچوقت گمراه نشوید قرآن و اهل بیت اینجا هم میگوید قلم و کاغذ بیاورید میخواهد قرآن و اهل بیت. . .
شما در نماز میگوئید(غیر المغضوب علیهم و لا الضالین) یعنی من میخواهم جزو ضالین نباشم کسی میخواهد جزو ضالین نباشد باید دستش به قرآن و اهل بیت. . . اگر کسی قرآن را بگیرد و اهل بیت را رها کند ضالین است و اگر قرآن را رها کند اهل بیت را بگیرد ضالین است ولذا من سفارش میکنم هر کجا زیارت عاشورا میخوانید چند سطر هم قرآن بخوانید اینطور نباشد که یک جلسه شبی با قرآن قاریها میخوانند زیارت عاشورا اهل بیتیها میخوانند از هم تفکیک پذیر نیستند قرآن و اهل بیت با هم هستند مثل دو تا ریل آهن هیچوقت از هم جدا نمیشوند گروهی چند ما قرآن میخوانند یک صفحه زیارت عاشورا نمیخوانند گروهی مرتب قرآن حفظ میکنند زیارت عاشورا نمیخوانند یعنی زیارت عاشورا و قرآن باید با هم باشد اگر میخواهید گمراه نشوید قرآن و اهل بیت.
خدایا تو را به حق. . . خیلی زجر کشید، کسی این همه زحمت میکشد آخر، نفسهای آخر را که میکشد بگویند دارد چرت و پرت میگوید خیلی تهمت است این نیشها از نیش شمشیر بدتر است خدایا آنهایی که جسارت کردند به پیغمبر جسارت کردند به اهل بیت جسارت کردند به قرآن جسارت کردند به حق با علم و عمد جسارت کردند عذابشان را زیاد کن.
خدایا در آستانه رحلت پیغمبر است بالاخره ما هم پدرمان است(انا وعلی ابوا هذا الامه) من و علی پدر شما هستیم حضرت ابرهیم پدر ما است «مِلَّهَ أَبِیکُمْ إِبْرَاهِیمَ» الحج/78 ما بچه پیغمبرها هستیم خدایا تو را به حق آبروی آن پدر به ما فرزندها و به ما پسرها رحم کن آنی ما را از قرآن و اهل بیت جدا نکن.
یک کلمه میخواهم بگویم قرآن مهجور است یعنی فراموش شده است اهل بیت مظلوم هستند خدایا به ما توفیق بده قرآن را از مهجوریت و اهل بیت را از مظلومیت نجات بدهیم.
این خدمت را خالصانه به نحوی که صحیح باشد و ذخیره قبر و قیامتمان باشد نصیب همه ما بفرما.
کسانی که در تاریخ ما را با قرآن و اهل بیت آشنا کردند مهمان قرآن و اهل بیت قرار بده.
قلب آقا امام زمان(علیه السلام) را از ما راضی صاحب عزای واقعی حضرت مهدی هم عزای امام حسن مجتبی و هم مصیبت امام رضا هم مصیبت جدش پیغمبر(علیهم السلام) خدایا به قلب نازنین حضرت مهدی ما را از یاران حضرت مهدی(علیه السلام) قرار بده.
دشمنان اسلام و مسلمین را شاد نکن.
شر صاحبان شر بخصوص آمریکا و اسرائیل به خودشان برگردان.
رهبر ما دولت ما ملت ما نسل ما ناموس ما جوانهای ما آبروی ما، نسل ما انقلاب ما هر چی که به ما دادهای در پناه آقا امام زمان(علیه السلام) و ما را پاسدار خدمات اولیاء و انبیاء و شهدا و مراجع و امام قرار بده.
والسلام علیکم و رحمه اللَّه و برکاته