ازدواج -8

بسم الله الرحمن الرحیم
 الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی

تا برنامه قبل راجع به مسئله ازدواج بود امروز هم ادامه همان بحث‌ها است بینندگان عزیز در جریان باشند قیافه‌ها فکر نکنند خیلی نو هستند دیپلم گرفته‌اند فردا به من نگویند اینها نو هستند زود بود از نظر من زود نیست نظر اسلام این است ولی حالا ادامه آن بحث ازدواج ، آثار و برکات جنبی ازدواج ، جوان از ازدواج یک چیزی متوجه می‌شود و آن اینکه از ازدواج لذتی ببرد اما آثارش که من اینجا نوشته‌ام بیش از ده تا آثار دارد غیر از آن لذت بردن ارضاء غریزه جنسی ، آثار ازدواج : آرامش ، که توضیح دادم توی قرآن اینکه می‌خواهم بگویم تکراری است مال جلسات قبل است توی قرآن دو تا آرامش داریم «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» الرعد/28 یکی با یاد خدا آدم آرامش پیدا می‌کند یکی هم با همسر قرآن راجع به همسر هم می‌گوید «لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا» الروم/21 می‌گویند فلان قرص مُسکن است یعنی آرامبخش است ، به جایی می‌گویند مَسکن که وقتی آدم توی آن می‌رود یک خورده راحت می‌شود ، دو چیز وسیله‌ی آرامش است یاد خدا و داشتن همسر .
1- نقش ازدواج در حفظ دین جوان
2- دینداری ، (من تزوج فقد احرز نصف دینه)(من تزوج فی حداثه سنه فقد احرز ثلثی دینه) هر کس ازدواج کند نصف دین‌اش را حفظ کرده است حدیث دیگری داریم هر کس زود ازدواج کند دو سوم دین‌اش را حفظ کرده است یعنی اگر یک جوان هفده هجده ساله داماد شد دو سوم دین‌اش را حفظ کرده است اگر حدود سی سالگی ازدواج کرد . . . یعنی از نود تومان اگر زود ازدواج کرد چهل و پنج تومان آنرا حفظ کرده است ببخشید اگر دیر ازدواج کرد چهل و پنج تا حفظ کرده است اما اگر زود ازدواج کرد شصت تا ، هر چی ازدواج عقب بیفتد انسان آسیب پذیر‌تر و زمینه گناه و خطر آن بیشتر است پس اگر سوال کردیم دو تا حدیث داریم هر کس ازدواج کند نصف دین‌اش را حفظ کرده و حدیث داریم هر کس ازدواج کند دو سوم دین‌اش را حفظ کرده است پیداست که تا چه سنی ازدواج کنید ازدواج هر چه زودتر بهتر ، بخصوص کسانی که . . . آقایان دیگر از اول استخدام می‌شوند ، شما از اول دیپلم استخدام هستید بعضی‌ها لیسانس و فوق لیسانس هم می‌گردند هنوز دنبال کار می‌گردند ولی شغل‌هایی که از اول جوانی شان . . . این دیگر حالا معطل نشود .
2- نقش ازدواج در گسترش جامعه بشری
یکی از برکات ازدواج گستردگی فامیل است این هم از برکات جنبی است ، گسترش فامیل ، یک حدیث دیشب دیدم از امام رضا(علیه السلام) حدیث قشنگی است عرض کنم به حضور شما که امام فرمود(لو لم تکن فی النکاح آیه) یعنی اگر ازدواج سفارش خدا نبود(و لا سنه) سفارش پیغمبر هم نبود یعنی اصلاً دین راجع به ازدواج حرفی نمی‌زد باز هم ازدواج خوب بود برای اینکه(من بر القری و تالف البعید) برای اینکه آدم وقتی ازدواج می‌کند فامیل هایش بیست نفر هستند با یک فامیل دیگر ازدواج می‌کنند می‌شوند چهل نفر انسان وقتی خودش است پدر و مادر و عمه و دایی و خاله اما وقتی ازدواج کرد یک فامیل با یک فامیل دیگر گسترش فامیل است . (ما رغب فیه عاقل لبیب) عاقل از ازدواج دوری نمی‌کند بخاطر اینکه ازدواج باعث گسترش فامیل می‌شود .
یکی از برکات ازدواج پر کردن ایام فراغت است ، برکات جنبی ، ما الان بحث شهوت و اینها را نداریم ، الان دولت و ملت بودجه‌های دهها و صدها میلیارد تومانی برنامه ریزی می‌کنند برای اینکه ایام فراغت جوانها را پر کنند یک روز چند روز بچه‌ها را می‌برند اردو یا کمتر یا بیشتر اما آدم وقتی ازدواج کرد بخشی از عمر او ایام فراغت او به حلال هم پر می‌شود .
3- نقش ازدواج در نجات از خودبینی
یکی دیگر از برکات نجات از خودبینی است ، آدم وقتی همسر ندارد می‌گوید خودم اما وقتی همسر دارد می‌گوید ببینم همسرم چه می‌گوید یعنی این استبداد که من گفتم من گفتم دیگر من و من نمی‌کند می‌گوید خانمم هست ببینم او چه می‌گوید ماشینی که سرعت گیر جلوی او نیست هر جور که می‌خواهد گاز می‌دهد اما وقتی توی خیابان دو سه تا سرعت گیر هست ترمز می‌کند بالاخره خانم چه می‌گوید مادر خانم چه می‌گوید برادر خانم هایم نظرشان چیه ، اگر خواسته باشد هر کاری که دلش می‌خواهد بشود فتنه می‌شود این نجات از خودبینی است .
4- تربیت نسل ، مهم ترین ثمره ازدواج
تربیت نسل ، آدم سرمایه گذاری می‌کند ازدواج فقط این نیست که مرغ و خروس هستند از هم ازدواج می‌کنند انسان یک نسلی را تربیت می‌کند پدر ما که ما را تربیت کرد الان که از دنیا رفته خدا همه رفتگان را بیامرزد بالاخره من که الان حدیث می‌خوانم بابای من مادر من توی قبر استفاده می‌کنند فردا من نیستم نسل من که من نیستم استفاده می‌کند خوشا بحال کسانی که بچه هایشان کارهای درست انجام می‌دهند تمام کارهای خیری که بچه می‌کند ثوابش را پدر و مادر هم می‌برد پس انسان شرکت در ثواب آیندگان .
انگیزه کار و تلاش ، برای خرجی زن و بچه کار را جدی‌تر می‌گیرد . تقویت روحیه ، روحیه‌ی خدمت رسانی ، آدمی که زن و بچه دارد روحیه خدمت رسانی دارد چون احساسات دارد بچه را می‌فهمد زن را می‌فهمد وقتی خودش بچه دارد بچه همسایه را می‌فهمد یک مدیری که همسر ندارد وقتی کارگر می‌آید می‌گوید چرا دیر کردی می‌گوید والله بچه‌ام افتاد این می‌گوید این حرفها چیه ؟ چون خودش زن ندارد حالیش نیست می‌گوید این حرفها چیه اما اگر این آقای مدیر همسر داشت و بچه داشت و احساس کند که وقتی . . . . آدم وقتی درد آشنا هست طرف را می‌شناسد خدا به پیغمبرش می‌گوید «أَلَمْ یَجِدْکَ یَتِیمًا فَآوَى» الضحى/6 پیغمبر تو خودت یتیمی را چشیده‌ای حالا که خودت یتیمی را چشیده‌ای پس حالا «فَأَمَّا الْیَتِیمَ فَلَا تَقْهَرْ» الضحى/9 «وَوَجَدَکَ عَائِلًا فَأَغْنَى» الضحى/8 یادت می‌آید فقیر بودی تو را بی نیاز کردم پس «وَأَمَّا السَّائِلَ فَلَا تَنْهَرْ» الضحى/10 یعنی کسی که ازدواج کرده است ، اصلاً آدمی که ازدواج نکرده است یکسری احساسات را نمی‌فهمد ، توجه ندارد نمی‌داند طرف چه می‌گوید مثل آدم کوری که نمی‌داند آبی چی است سبز چی است قهوه‌ای چی است نابینا است وقتی انسان ازدواج کرد یکسری احساسات و عواطف در او زنده می‌شود .
5- روحیه استقلال ، ایثار و آینده فکری در گرو ازدواج
روحیه استقلال ، آدمی که همسر ندارد بند به پدر و مادر است وقتی که ازدواج کرد احساس می‌کند که باید از پدر و مادر جدا بشود روحیه استقلال ، روحیه تحمل ، و کظم غیض ، آدمی که همسر دارد بچه‌اش یک روز مریض می‌شود همسرش یک روز مشکلی دارد مشکلات خانوادگی باعث می‌شود که این ظرف تحمل‌اش بیشتر بشود ، روحیه امر به معروف و نهی از منکر ، چون وقتی مسئول تربیت بچه شد همه‌اش باید بگوید این کار را بکن و این کار را نکن آقاجان سلام کن آقاجان دستهایت را بشور آقاجان این حرف را نزن هی بطور بفهمی نفهمی کار خوب را می‌گوید آقاجان این کار را بکن دست به این نگذار می‌سوزی یعنی همینطور که دارد بچه را تربیت می‌کند تمام معروفهایی که عقل‌اش می‌رسد امر می‌کند تمام بدیهایی که فکر می‌کند بد است نهی می‌کند یعنی این بکن و نکن‌هایی که والدین به بچه‌شان می‌گویند .
روحیه اطعام ، آدمی که همسر ندارد وقتی خودش چیزی بخورد کیف می‌کند اما وقتی دهان بچه‌اش می‌گذارد می‌بیند چانه بچه هم می‌جنبد می‌گوید قربانت بروم یعنی مادر پخته است بچه هم دارد می‌خورد و این لذت می‌برد از خوردن دیگران ، آدمی که همسر ندارد از خوردن دیگران لذت نمی‌برد خودش می‌خورد کیف می‌کند ولی آدمی که همسر دارد روحیه اطعام در او زنده می‌شود .
روحیه ایثار ، گاهی وقتها سرد است مادر لحاف را از روی خودش می‌کشد روی بچه می‌کشد برای اینکه بچه‌اش بخوابد خودش بلند می‌شود و نمی‌خوابد و بچه‌اش را به سینه‌اش می‌خواباند و خودش قدم می‌زند ایثار در آدم زنده می‌شود .
روحیه آینده نگری اینرا بنویسم چون ممکن است بعضی‌ها پای تلویزیون بنویسند ، روحیه‌ی آماده باش ، دختر همین که شوهر ندارد تخت می‌خوابد تا صبح همین که بچه دار شد بچه‌اش تا عطسه کرد از خواب می‌پرد چی شد ؟ از هر سربازی آماده باش او بیشتر است خیلی آماده است خیلی چابک است اگر یک بچه‌ای افتاد توی آب حتی زمستان باشد استخر هم عمیق باشد مادر هم شنا بلد نباشد مادر هم لباس پوشیده باشد مادر با لباس توی استخر بزرگی که هوایش هم سرد است آب آن یخ است هوا سرد است عمق آن هم زیاد است می‌پرد که بچه‌اش را نجات بدهد امکان ندارد هیچ ارتشی اینقدر به سرباز آماده باش بدهد که به سرباز بگویند بپر می‌گوید ها ! فاصله زیاد است نمی‌توانم بپرم اما مادر نمی‌گوید فاصله زیاد است اصلاً فاصله سرش نمی‌شود یک حالت چابکی دارد اینها غیر از شهوت است انسان همیشه . . . مثل اینهایی که عینک سرخ می‌گذارند همه شلغم‌ها را لبو می‌بینند عینک سبز می‌گذارند همه کاه‌ها را علف می‌بیند آدم جوان فقط از ازدواج می‌گوید بله این دختر خوشگل است این پسر خوشگل است اصلاً جز خوشگلی چیزی حالیش نیست ولی اسلام راجع به ازدواج برکاتی دارد و حدیث داریم بعد از اسلام هیچ چیزی ارزش ازدواج را ندارد ما نمی‌دانیم چرا بعضی از پدر و مادرها بی تفاوت شده‌اند حالا یک هشداری به پدر و مادرها خواهم گفت یک چیزی هم برای دولت خواهم گفت ، حساس نیستیم می‌گوید حالا دیر نمی‌شود نمی‌داند این حالا دیر نمی‌شود به چه قیمتی تمام می‌شود .
آینده نگری ، لابد بعضی از شما خواهر دارید حتماً دختر دو ساله که هست مادر جهازیه جمع می‌کند از دو سالگی جهازیه جمع می‌کند آدمی که پسر دارد همین که بچه‌اش ده دوازده ساله شد پدر می‌گوید ما یک زمین بزرگتری بگیریم فردا پسرمان داماد می‌شود این آینده نگری است از برکات ازدواج آینده نگری است .
روحیه‌ی زندگی اجتماعی بخاطر ازدواج است اینها برکات ازدواج است اصلاً فرض کنید که انسان شهوت هم ندارد فرض کنید کسی یک قرصی خورد یک آمپولی زد شهوت او برای همیشه از بین رفت فرض کنید خدا غریزه شهوت را در انسان قرار نداده است باز هم ازدواج خوب است یعنی اگر شهوت هم نباشد . . . حالا این هفده تا به عقل ناقص من آمده است تا ببینیم به عقل کامل شما چی بیاید خدا رحمت کند آیت الله طالقانی را تفسیر می‌گفت توی تفسیرش می‌فرمود این به عقل ناقص من آمده بعد شوخی می‌کرد می‌گفت تا ببینم به عقل ناقص شما چی می‌آید حالا این به عقل ناقص من آمده است تا ببینم به عقل کامل شما چی می‌آید من که نمی‌توانم شوخی آیت الله طالقانی را بکنم او پیرمرد بود جای پدر بود حق داشت شاگردهایش را . . . من می‌گویم عقل کامل به عقل کامل شما چی می‌آید این برکات ازدواج است و اصولاً دینی می‌تواند پابرجا باشد و فطرت ازدواج را دوست دارد نر و مادگی توی همه هست توی گیاهان هست ازدواج قداست دارد این بخش . . . حالا .
روایت داریم ، هفته‌های گذشته یک چیزی گفته‌ام این هفته می‌خواهم آنرا باز کنم مطلبی اضافه بگویم هفته گذشته گفتیم که خداوند به دو گروه گفته است که از فقر نترسید یکی به عروس و دامادها و به پدر و مادرها گفته است ازدواج اقدام کنید «وَأَنکِحُوا الْأَیَامَى مِنْکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ» النور/32 بپا خیزید به جوانها همسر بدهید شوهر بدهید بعد می‌گوید «إِنْ یَکُونُوا فُقَرَاءَ . . . » این قسمت را عنایت داشته باشید ، قرآن دو وعده فقر زدایی داده است دو جا توی قرآن گفته است من فقر شما را برطرف می‌کنم یکی به مردم مکه گفته است و یکی به همسران فقیر منتهی به مردم مکه گفته است مردم مکه ، مکه جای مسلمانها است مشرکین را به مکه راه ندهید نگوئید اگر مشرکین نیایند مکه بازار ما کساد می‌شود چون صد هزار در آن زمان پنجاه هزار مومن می‌آمدند مکه بخاطر خدا طواف می‌کردند پنجاه هزار هم مشرک می‌آمدند بخاطر بت‌هایی که بود طواف می‌کردند شهری که صد هزار مسافر دارد اگر صد هزار بشود پنجاه هزار تا بازار آن کساد می‌شود قرآن می‌گوید شما مکه را برای مسلمانها قرار بدهید مشرکین را راه ندهید بعد می‌گوید «وَإِنْ خِفْتُمْ عَیْلَهً فَسَوْفَ یُغْنِیکُمْ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شَاءَ» التوبه/28 اگر خوف از فقر دارید نترسید ، نگوئید صدهزار تا می‌شود پنجاه هزار تا بازار کساد می‌شود من در آینده فقر شما را حل می‌کنم درباره عروس و داماد می‌گوید «إِنْ یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمْ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ»(یغنیهم الله خوانده شده است) اینجا «مِنْ فَضْلِهِ» دارد فرق این دو تا چی است ؟ اینکه گفته(سوف) یعنی من فقر شما را در آینده برطرف خواهم کرد اینجا(سوف) ندارد یعنی من زود فقر شما را برطرف می‌کند یکی گفته(إن شاء الله) یعنی اگر خدا بخواهد ممکن است یکوقت خدا نخواهد اما اینجا(إن شاء الله) نگفته است اقدام کنید ازدواج راه بیندازید قرآن وعده داده است «إِنْ یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمْ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ»(إن شاء الله) نگفته است این خیلی مهم است این قسمت تکراری است حالا این قسمتی که نو است اگر کسی ازدواج نکند به خدا سوء ظن برده است یا می‌گوید خدا به قولش عمل نمی‌کند خدا گفته «یُغْنِهِمْ اللَّهُ»(یغنیهم الله خوانده شده است) ولی من نگران هستم معلوم می‌شود که به خدا سوء ظن برده است قرآن می‌گوید «وَمَنْ أَصْدَقُ مِنْ اللَّهِ قِیلًا» النساء/122 خدا قول داد عمل می‌کند وقتی گفت ««یُغْنِهِمْ اللَّهُ»(یغنیهم الله خوانده شده است) چرا شک داری ؟ ما ایمانمان ضعیف است جوان می‌گوید اگر یکی باشم خدا قدرت دارد اما اگر دو تا بشویم خدا از کجا قدرت پیدا خواهد کرد روزی خانمم را بدهد یعنی می‌گوید قدرت خدا شامل یک نفر می‌شود دو نفر که شدیم قدرت خدا ته می‌کشد به همین خاطر می‌گویند اگر کسی ازدواج نکند از ترس خرجی این مشکل ایمانی دارد توکل توی جامعه ما نیست إلا . . . حالا . . .
6- رهبانیت و عزلت جویی در اسلام نیست
چند تا حدیث بخوانم پیغمبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود(من ترک التزویج مخافه العیله فلیس منا) اگر کسی ازدواج نکرد از ترس عیله از ترس بی پولی(فلیس منا) این مسلمان درجه یک نیست(حق علی الله آمن من نکح التماس العفاف عمّا حرم الله) حدیث داریم حضرت فرمود اگر کسی بخاطر پاکدامنی زود داماد شد زود عروس شد که آلوده نشود و گناه نکند حق است بر خدا یعنی خدا ضامن شده است که مشکل این را حل کند اگر کسی بخاطر خدا ازدواج کرد .
 شخصی آمد پهلوی حضرت پرسید داماد شده‌ای گفت نه سه مرتبه حضرت فرمود(تزوج تزوج تزوج) برو ازدواج کن برو ازدواج کن برو ازدواج کن ، زنی آمد خدمت امام رضا(علیه السلام) و گفت من نمی‌خواهم ازدواج کنم امام رضا(علیه السلام) فرمود برای چی ؟ گفت(التمس فی ذالک الفضل) من می‌خواهم خودسازی کنم سیر و سلوک عارفه بشوم هستند از این زنهایی که . . . یا از این مردهایی که بعضی از آنها دکان باز کرده‌اند برادرها و خواهرهای پای تلویزیون یک چیزی می‌خواهم بگویم بسم الله الرحمن الرحیم یکی از مراجع بزرگ تقلید قم فرمود من مریض شدم از بس که آدمهای حقه باز دکان باز کرده‌اند مرجع تقلیدی که جانشین امام زمان(علیه السلام) است مریض شده است بخاطر اینکه از بس یک عده دروغکی می‌گویند خدمت امام زمان(علیه السلام) رسیدم یک صدایی شنیدم یک خوابی دیدم یک چیزی یک چیزی اکثر این دروغ است دکان است ما چیزی بنام . . . هر چیزی که می‌خواهد به نام دین تمام بشود توی قرآن است ما عارف و خانقاه و صوفی یا این آقایی که می‌گوید سیرو سلوک این حرفهایی که می‌زنند امام صادق(علیه السلام) فرمود حتی حرفی که از من می‌شنوید با قرآن متر کنید اگر طبق قرآن بپذیرید اگر طبق قرآن نبود حدیثی که از من است را به دیوار بزنید(فاضربوه علی الجدار) امام فرمود هر کدام از کلمات من طبق قرآن نبود بزن به دیوار ، آن مخی که حرف می‌زند و طبق قرآن نیست آن مخ را باید زد به دیوار بنده می‌آیم می‌گویم خدمت امام زمان(علیه السلام) رسیدم صدایی شنید به نظرم صدای امام زمان(علیه السلام) بود حالا اگر کسی کاری دارد به من بگوید هستند از این حقه بازها کسی کاری دارد به من مراجعه کند من . . . .
7- ادعای ملاقات با امام زمان(علیه السلام) را نپذیریم
روایت داریم هر کس ادعا کرد من امام زمان(علیه السلام) را دیده‌ام به او تهمت بزنید بگوئید دروغگو ، هر کس گفت من رابطه دارم . . . بله امام زمان(علیه السلام) یک عده می‌بینند اما آن کسی که می‌بیند نمی‌آید بگوید من دیده‌ام آن هم نمی‌گوید من هر وقت بخواهم می‌توانم او را ببینم هر وقت او بخواهد ممکن است خودش را نشان کسی بدهد من اصل ملاقات را قبول دارم اما اینکه افرادی حقه باز بیایند و بگویند من خدمت امام زمان(علیه السلام) . . . شما صبر کنید بروید چهارشنبه بیائید من چهارشنبه خدمت آقا می‌رسم اگر کسی این رقمی حرف زد که ملاقات امام زمان(علیه السلام) در اختیار من است من فلان روز می‌بینم من خدمتش می‌رسم حرفهایتان را به من بگوئید دکان است .
بعضی از مسئولین مملکت هم یکوقت گول خورده بودند یکی از این حقه بازها چند نفر از مسئولین مملکت را گول زده بود و فرستاده بودند خدمت امام ، گفتند آقا این علم غیب دارد از آینده خبر می‌دهد امام فرمود سه تا سوال از او بپرسید بعد سه تا سوال را که از او کردند مشت او باز شد باز یک مشت از این مدیرکل‌های بعضی از این سازمانها و اداره‌ها مرید یک آدم حقه بازی شده بودند آمدند که من هم مریدش بشوم گفتم آقا من باید او را ببینم گفتند آقا این از اولیاء خداست رابطه دارد با آنجاها خلاصه او را منزل ما آوردند دو سه تا سوال کردم گفتم آقاجان خواهش می‌کنم دکانت را بردار حالا کلمه زشتی هم هست می‌گویند فلان خودتی . . . می‌دانید چی گفتم ؟ امام صادق(علیه السلام) فرمود هر چی از دین شنیدید که از . . . یک چیز دیگر هم بگویم امام رضا(علیه السلام) هر وقت لب من تکان خورد یک چیزی را گفتم به من بگوئید‌ای امام رضا این حرفهایی که می‌زنی از کجای قرآن است اگر حرفهای من از قرآن مایه گرفت قبول کنید خود امام‌ها گفته‌اند خط کش من قرآن است مگر ما می‌توانیم بگوئیم . . . زنگ زده خانه ما آقا من یک صدایی سحرها می‌شنوم این صدا از غیب است به من گفته که فلان . . . چند وقت پیش یکی آمد نهضت گفت من امام رضا(علیه السلام) را خواب دیده‌ام گفت تو بدهکاری چرا غصه می‌خوری برو پهلوی قرائتی و به قرائتی بگو کارت را حل کند من گفتم امشب که خوابیدی به امام رضا بگو بیخودی چک بی محل صادر نکن اول یک خورده پول بفرست بعد حواله کن بعضی از بازاریها چک بی محل می‌فرستند تو امام رضا هستی پول نداری حواله می‌فرستی اول مثلاً پنج میلیون برای من بفرست بعد حواله بفرست بگو این چند میلیونی که دادم بده به فلانی حضرت عباسی . . .
شخصی خواب دید برو توی مسجد اولین موجودی که دیدی احترام بگیر فوری رفت دید یک سگ آمد گفت اِه ! سگ حرام است بیاید توی مسجد فوری آنرا بیرون کرد شب بعد خواب دید چرا احترام بگیر سه شب رفت دید سگ آمد اول موجود ، گفت اگر صد بار هم خواب ببینم اسلام می‌گوید سگ در مسجد حرام است هزار تا هم خواب ببینم هزار تا خواب را با حکم خدا عوض نمی‌کنم آخرش گفتند تو محقق هستی اینکه به علما می‌گویند محقق یعنی کسی که تحقیق می‌کند یعنی خودش را به خواب نمی‌فروشد خانم نمازش قضا شده توی عروسی هم قاطی مردها بوده زیور و بدنش را دیده‌اند کلی هم عیاشی و خوش و بش ، حالا خوش و بش حلال است ولی گناهایش ، گناهان متعددی انجام می‌دهد شب هم خواب می‌بیند والله یک سید بزرگواری به نظرم ابوالفضل بود خوب این همه آدم باتقوا ابوالفضل را خواب نمی‌بینند حالا خواب تو آمد ؟ این سید بزرگوار شیطان است این سیدهای بزرگواری که به خواب آدمهای گناهکار می‌آیند اینها سید بزرگوار نیستند آدم حساب و کتاب دارد .
خانمی آمد نزد امام رضا(علیه السلام) گفت من می‌خواهم خودسازی کنم امام . . . گفت ازدواج نمی‌کنم می‌خواهم خودسازی کنم تارک دنیا باشیم امام فرمود(انصرفی) پاشو برو گم شو خودسازی کنی ؟ (فلو کان فی ذالک فضل لکان فاطمه احق به) اگر ازدواج نکردن ارزش داشت حضرت زهرا(علیها السلام) ازدواج نمی‌کرد خودسازی یعنی چه ؟
8- درک نادرست از مفهوم خودسازی
نهضت سواد آموزی عده‌ای آمدند با من حرف زدند یکی همینطور نگاهش پائین بود همه نگاه می‌کردند و حرف می‌زنند این . . . گفتم این آقا کیه ؟ گفتند این دارد خودسازی می‌کند گفتم یادم نمی‌رود به یک کسی که توی خیابان داشت راه می‌رفت هی به شکم‌اش نگاه می‌کرد به او گفتند چرا هی به شکم‌ات نگاه می‌کنی گفت دکتر می‌گوید مواظب شکم‌ات باش این اصلاً مواظب شکم‌ات باش را حالیش نیست خوسازی یعنی چه ؟ فکر می‌کند خودسازی یعنی آدم عبوس باشد خودسازی یعنی آدم . . . این خانم هم می‌خواهد خودسازی کند . . . یک جایی بود که خیلی به آن توسل می‌کردند حالا اسمش را نمی‌برم توی بورس بود حضرت امام وارد شد گفتند آقا اینجا شما هم دو رکعت نماز بخوان فرمود من نماز نمی‌خوانم گفتند آقا همه نماز می‌خوانند گفت من نمی‌خوانم من مرجع تقلید هستم وقتی می‌خواهم نماز بخوانم باید نماز خواندنم بند به یک آیه و حدیثی باشد حالا یک پنجره همه زنها به آن نخ می‌بندند من هم به آن نخ ببندم این . . . مگر هر جایی را که نخ بستند من هم باید نخ ببندم ؟ هر کاری که کردیم باید(تارک فیکم الثقلین کتاب الله و اهل بیتی) این خانم می‌خواهد خودسازی کند ولی منحرف شده بود . دکان زیاد است حقه باز هم زیاد است .
یکی از اینهایی که علم غیب دارد من زمان شاه او را به خانه‌مان آوردم مرحوم مطهری را هم دعوت کردم به منزلمان به مرحوم مطهری گفتم ایشان علم غیب دارد خوب من هم گول خورده بودم یعنی گولم زده بودند بالاخره بعد فهمیدیم که ایشان اهل نماز نیست یک چیزهایی می‌گفت ولی اهل نماز نیست متر ما نماز است اگر کسی تمام علوم غیب را بگوید یک رکعت نماز . . . اگر رهبر ما ، مرجع تقلید ما ، یک رکعت نماز نخواند از عدالت می‌افتد لازم هم نیست که خبرگان او را عزل کنند عزل شده خدایی است یک رکعت نماز رهبر نخواند یا مرجع تقلید نخواند خلاص ، ما بالاترین مقام‌مان با متر باشد اینطور نیست کسی که چهار تا علم غیب دارد . . . آقا ایشان خیلی آدم خوبی است ولی خوب نماز نمی‌خواند همه کارهایش هم درست است به هر حال باید مواظب باشیم این خانم آمد پهلوی امام رضا(علیه السلام) گفت می‌خواهم خودسازی کنم امام فرمود . . .
 شخصی آمد خدمت پیغمبر حضرت فرمود همسر داری ؟ گفت نه ، فرمود پول داری ؟ گفت نه ، امام فرمود(تزوج و إلا من المضلین) یا ازدواج کن یا تو از گناهکاران هستی .
خدایا خودت به ما دین صحیح ، دید صحیح ، بعضی‌ها دین دارند دید ندارند بعضی‌ها دید دارند دین ندارند روشنفکر است دیدش خوب است اما دین ندارد البته اگر دین درست باشد دین واقعی با دید از هم جدا نیست ، خدایا دین کامل و دید کامل به همه‌ی ما مرحمت بفرما .
ازدواج را برای همه‌ی امت اسلامی آسان بفرما .
 والسلام علیکم و رحمه اللَّه و برکاته

Comments (0)
Add Comment